Hopelijk geen spuiter straks.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Het klinkt wel erger dan het is hoorik vermaak me wel. Enige wat irritant is dat ik een slapende en koude arm heb. Maar dat is na afsluiten wel weer goed.
Het is ook een ver van je bed show. Ik wist er ook totaal niks van tot 2 jaar terug.
Hoop het ook niet. Hoofdpijn is weer ondraagbaar geworden... Gelukkig nog een kwartiertje.quote:
Succes ook voor de andere dagen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het ook niet. Hoofdpijn is weer ondraagbaar geworden... Gelukkig nog een kwartiertje.
Mooi!quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:42 schreef caroro het volgende:
Bezoek aan revalidatiecentrum was positief! Binnenkort afspraak met verpleegkundige en psycholoog, dan gaan ze een plan maken en kan ik aan de slag( zal nog wel een paar maanden duren, ze hebben het daar megadruk).
Positief is fijn! Wachttijd niet fijn.. Kun je in de tussentijd iets anders "doen"?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:42 schreef caroro het volgende:
Bezoek aan revalidatiecentrum was positief! Binnenkort afspraak met verpleegkundige en psycholoog, dan gaan ze een plan maken en kan ik aan de slag( zal nog wel een paar maanden duren, ze hebben het daar megadruk).
Fijn! wel balen van de wachttijd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:42 schreef caroro het volgende:
quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Ben ik trouwens de enige die godvergeten de zeik in gaat qua geld dankzij eigen risico icm lullig uitkeringkje ?
Neequote:Op dinsdag 26 april 2016 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Ben ik trouwens de enige die godvergeten de zeik in gaat qua geld dankzij eigen risico icm lullig uitkeringkje ?
ik probeer sowieso iedere dag een stuk te lopen! Ik bekijk het maar van de positieve kant, er is in ieder geval iets in werking gezet waar ik naar uit kan kijken. Dat is beter als het eindeloze "niks" waar ik in zat!quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Positief is fijn! Wachttijd niet fijn.. Kun je in de tussentijd iets anders "doen"?
Nee, dat ben je niet.. Kan er regelmatig letterlijk om jankenquote:Op dinsdag 26 april 2016 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Dat doe je goedquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:01 schreef caroro het volgende:
[..]
ik probeer sowieso iedere dag een stuk te lopen! Ik bekijk het maar van de positieve kant, er is in ieder geval iets in werking gezet waar ik naar uit kan kijken. Dat is beter als het eindeloze "niks" waar ik in zat!
Dit dusquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:07 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet.. Kan er regelmatig letterlijk om janken
quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:36 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit dus![]()
"Fijn" dat ik niet de enige ben..
Gelukkig geen uitkering, maar wel elk jaar voor 2 personen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Ik ervaar het ook als een boete op chronisch ziek zijn, en ben het volle bedrag al kwijt in februari. Nu blijkt echter dat mijn gemeente toch nog een potje heeft voor een tegemoetkoming, ik kreeg daar onlangs bericht van.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef twiFight het volgende:
Voor chronisch zieken is het eigen risico eerder een straf. "Had je maar niet ziek moeten zijn", zeker... Het gaat ook nergens over, want het is geen risico meer, maar een zekerheid. Zelfs als ik het hele jaar geen arts zou zien ben ik het alsnog kwijt aan medicijnen/hulpmiddelen.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:24 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Hopelijk vind je snel wat rust. Sterkte!
Ja als ik niet werk wel ja. Maar ik werk 40u per week. Maar ik heb nu vanaf morgen tot en met zondag vrij. Mini vakantie. Heerlijk ff tot rust komenquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Kun je overdag ff slapen? Wellicht helpt dat?
Kunnen ze je niet een zwaarder middel geven tegen de hoofdpijn? Een triptaan oid?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het ook niet. Hoofdpijn is weer ondraagbaar geworden... Gelukkig nog een kwartiertje.
Geen uitkering maar ik vind het wel belachelijk. Mijn eigen risico is al op voordat ik het woord geschreven heb.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:34 schreef houdjemond het volgende:
Nee, heeft tijdens dialyse geen zin, wordt er namelijk dan gelijk uitgespoeld en mag ook HEEL veel pijnstilling niet hebben door mijn nieren en nee ook nog nietquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:36 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Kunnen ze je niet een zwaarder middel geven tegen de hoofdpijn? Een triptaan oid?
Sta je trouwens op de wachtlijst voor een nieuwe nier?
Kun je dat eens uitleggen? Waarom is dat en waar leggen ze de grens? Of heeft dat nog (meer) andere redenen dan enkel de verminderde nierfunctie?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:27 schreef LPFAN het volgende:
[..]
nee ook nog nietMoet eerst nog meer afvallen.
Heeft met transplantatie te maken, De grens is een BMI van 42 en ik had een BMI van 40. De nieuwe nier komt in je onderbuik en niet op de plek waar je nieren nu zitten, en als daar erg veel vet zit is de kans op afstoten ook enorm groot en de operatie is dan een stuk zwaarder en risciovoller, vandaar dat ze willen dat ik afval. Ik moet nu nog 4 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht om op de lijst te kunnen gehaald. Ben dan totaal 24 kilo kwijt. Ben dan nog veel te zwaar maar iig een stuk minder.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kun je dat eens uitleggen? Waarom is dat en waar leggen ze de grens? Of heeft dat nog (meer) andere redenen dan enkel de verminderde nierfunctie?
4 jaar, das lang, en tot die tijd 3x pw. dialyseren? Wat een drama.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:24 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heeft met transplantatie te maken, De grens is een BMI van 42 en ik had een BMI van 40. De nieuwe nier komt in je onderbuik en niet op de plek waar je nieren nu zitten, en als daar erg veel vet zit is de kans op afstoten ook enorm groot en de operatie is dan een stuk zwaarder en risciovoller, vandaar dat ze willen dat ik afval. Ik moet nu nog 4 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht om op de lijst te kunnen gehaald. Ben dan totaal 24 kilo kwijt. Ben dan nog veel te zwaar maar iig een stuk minder.
En het maakt toch qua wachttijd niet uit of ik er nu op kom te staan of over een paar maanden, Zodra je gaat dialyseren bouw je al wachttijd op. Ik heb er nu bijna 2 jaar op zitten en de wachttijd is ongeveer 4 jaar.
Ja. En het was eerst 6 jaar, maar door levende donoren gelukkig verkort. En ja, kan daar helaas niet mee stoppen want het kan dan erg snel gaan. Meestal leef je dan nog een paar weken hooguit een maand of twee. Ik heb een keer een week moeten missen, had me nog nooit zo beroerd gevoeld.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:57 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
4 jaar, das lang, en tot die tijd 3x pw. dialyseren? Wat een drama.
Owmygodd, ik ga nooit meer klagen over mijn leven.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:01 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja. En het was eerst 6 jaar, maar door levende donoren gelukkig verkort. En ja, kan daar helaas niet mee stoppen want het kan dan erg snel gaan. Meestal leef je dan nog een paar weken hooguit een maand of twee. Ik heb een keer een week moeten missen, had me nog nooit zo beroerd gevoeld.
Whaha nee joh! Lekker blijven klagen! Lucht opquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:33 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Owmygodd, ik ga nooit meer klagen over mijn leven.
Ok nice! Als je m klaar hebt wil ik hem wel lezen. Ik ben ook ooit aan een boek begonnen, maar schrijven is niet mijn ding. Ik ben meer van het gedichten schrijven.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:49 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben trouwens een boek aan het schrijvenIk schrijf al mijn hele leven alleen maak het nooit echt af
Het wordt een roman, fictie maar wel met waargebeurde dingen uit mijn verleden en ziekte. Dus over dialyse
Ging zo enorm veel mis in het begin dat ik daar al een tijdje over dacht in een boek te verwerken en ben er nu eindelijk aan begonnen. En mooi tijdverdrijf tijdens dialyse
Hehe ook tof, mijn ultieme droom is dat er ooit iets wordt uitgegeven van me ;pquote:Op dinsdag 26 april 2016 21:00 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ok nice! Als je m klaar hebt wil ik hem wel lezen. Ik ben ook ooit aan een boek begonnen, maar schrijven is niet mijn ding. Ik ben meer van het gedichten schrijven.
Gaaf! Als je tips wilt dm gerust. Mijn fictieve boek van 4 jaar terug staat zelfs op bol.comquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:49 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben trouwens een boek aan het schrijvenIk schrijf al mijn hele leven alleen maak het nooit echt af
Het wordt een roman, fictie maar wel met waargebeurde dingen uit mijn verleden en ziekte. Dus over dialyse
Ging zo enorm veel mis in het begin dat ik daar al een tijdje over dacht in een boek te verwerken en ben er nu eindelijk aan begonnen. En mooi tijdverdrijf tijdens dialyse
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd. Ik zit nu nog op 25% nierfunctie, maar geen idee of ik dat zo kan houden. Dialyse zou een extra probleem zijn in een al lange lijst.quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Gaaf! Als je tips wilt dm gerust. Mijn fictieve boek van 4 jaar terug staat zelfs op bol.com
Ik hoop het voor je! Nierfunctie gaat heel langzaam achteruit dus ooit zou je er waarschijnlijk toch aan moeten geloven maar het is lang zo erg niet als je denkt hoor! Ja het is tijdrovend, ja het is belastend voor je lichaam en ja je kan je onwijs klote er door voelen op de dag zelf maar je voelt je er ook degelijk beter door.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd. Ik zit nu nog op 25% nierfunctie, maar geen idee of ik dat zo kan houden. Dialyse zou een extra probleem zijn in een al lange lijst.
Even zitten kijken hoe dat in zijn werk gaat maar aangezien ik ook gehandicapt ben acht ik de kans klein dat dat gaat lukken. Maar ik merk het wel. Heb toch al weinig levenskwaliteit meer over, dus 12 uur per week in een ziekenhuis kan er wel bijquote:Op dinsdag 26 april 2016 22:07 schreef LPFAN het volgende:
[..]
En je kan altijd voor buikspoeling kiezen natuurlijk! Dan kan je het lekker thuis doen. Hemodialyse kan ook thuis als je dat zou willen.
Lekker, nee ik zou ff naar de vrijmarkt hier maar dat is buiten en het is klote weer. En ik heb ook enorm last van mijn been dus blijf lekker thuisquote:Op woensdag 27 april 2016 11:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Gaan jullie nog iets (leuks) doen vandaag?
Wij misschien naar een vrijmarkt. Ik wil eigenlijk liever niet weg bij m'n zieke kat, maar het gaat al beter dan gister.Dus waarschijnlijk kan het wel. (Ben bietje overbezorgd.
)
Heb net een heerlijke Oranjetompouce op.Vanavond eten we gewoon thuis. Heb een heerlijk Jamie recept (pasta voor zwangere Jools).
Ach en je kan ook altijd nog kiezen voor dialyse in de nachtquote:Op dinsdag 26 april 2016 23:17 schreef twiFight het volgende:
[..]
Even zitten kijken hoe dat in zijn werk gaat maar aangezien ik ook gehandicapt ben acht ik de kans klein dat dat gaat lukken. Maar ik merk het wel. Heb toch al weinig levenskwaliteit meer over, dus 12 uur per week in een ziekenhuis kan er wel bij
Ik ben weer een weekje bij m'n date. En die had een bazig goed idee. Om te gaan zwemmen bij centerparcs, want we denken niet dat het daar echt druk zal zijn vandaag.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Gaan jullie nog iets (leuks) doen vandaag?
Wij misschien naar een vrijmarkt. Ik wil eigenlijk liever niet weg bij m'n zieke kat, maar het gaat al beter dan gister.Dus waarschijnlijk kan het wel. (Ben bietje overbezorgd.
)
Heb net een heerlijke Oranjetompouce op.Vanavond eten we gewoon thuis. Heb een heerlijk Jamie recept (pasta voor zwangere Jools).
Zwemmen is heerlijk ja voor je spieren <3 veel plezier!quote:Op woensdag 27 april 2016 12:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik ben weer een weekje bij m'n date. En die had een bazig goed idee. Om te gaan zwemmen bij centerparcs, want we denken niet dat het daar echt druk zal zijn vandaag.
Ik hou zo van warm water op m'n spierenEr staat bijna altijd spanning op m'n benen.
Oeh dat is zeker een goed idee! En fijn dat je zo uitgeslapen bent! Veel plezier!quote:Op woensdag 27 april 2016 12:25 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik ben weer een weekje bij m'n date. En die had een bazig goed idee. Om te gaan zwemmen bij centerparcs, want we denken niet dat het daar echt druk zal zijn vandaag.
Ik hou zo van warm water op m'n spierenEr staat bijna altijd spanning op m'n benen.
Ik zit op 23% nadat de functie vorig jaar ineens een grote val maakte toen ze het nog zo'n 45% deden. Het schijnt onvermijdelijk te zijn dat ze uiteindelijk achteruit gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd. Ik zit nu nog op 25% nierfunctie, maar geen idee of ik dat zo kan houden. Dialyse zou een extra probleem zijn in een al lange lijst.
Ja, niemand houdt 100% nierfunctie in zijn leven. Ze gaan altijd achteruit maar je merkt er normaal niks van.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit op 23% nadat de functie vorig jaar ineens een grote val maakte toen ze het nog zo'n 45% deden. Het schijnt onvermijdelijk te zijn dat ze uiteindelijk achteruit gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |