abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162376469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:33 schreef ATON het volgende:

Duidelijk dat JG's antisemieten zijn zoals de nazi's toen.
Dus omdat de Bijbel leert dat je Jezus moet aanvaarden in je leven zouden wij antisemieten zijn?
Dan zijn wij dus anti een heleboel mensen.
Terwijl we anti niemand zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:15 schreef sjoemie1985 het volgende:

Dan stel jij dus ook dat God een leugenaar zou zijn als jij zegt dat die verbonden niet eeuwig zijn terwijl het God's woorden zijn dat het wel eeuwige verbonden zijn.
Nergens staat dat die verbonden eeuwig zouden moeten duren?
God heeft duidelijk bij het uitverkiezen van het volk Israel gezegd dat ze Zijn geboden moesten onderhouden. Dat was een duidelijke vereiste.
Wat was nou een belangrijkere vereiste dan het aanvaarden van het offer van Jezus?

God zou zijn belofte verbreken als Israel nog Zijn volk zou zijn, want dan zou Hij zich niet aan die vereiste houden.

JIJ zegt dat God een leugenaar is. Want als jij gelijk hebt dan is het een leugen dat je Jezus in je leven moet aanvaarden.

quote:
Hoezo ik onzin kletsen.
Ik lees toch duidelijk dat het Volk Israël volstrekt niet verworpen zou worden in romeinen 11?
Wat leg ik je nou net uit?

En nogmaals: De Bijbel zegt dat je Jezus MOET aanvaarden om redding te krijgen.

quote:
Die nieuwe takken worden wel op de wortel geënt,

23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten. - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.zGgJz2r6.dpuf

en wat dacht je van deze tekst?
romeinen 11 vers 25 en 26

25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.zGgJz2r6.dpuf

hier kun je ook gewoon uithalen dat het hier om het volk Israël gaat.
Je negeert gewoon volledig wat ik zeg he?

Alleen al uit het enten van die wortels kun je duidelijk zien dat het niet alleen om het volk Israel gaat maar dat er mensen uitgehaald worden en mensen bijkomen.
Ook uit de tekst die je nu aanhaalt, vers 25, zie je duidelijk dat er heidenen bij komen, NIET-ISRAELIETEN dus.

En nogmaals de vraag:

Hoe kan Israel Gods volk zijn als ze Jezus niet aanvaarden?
Terwijl God heel duidelijk zegt dat je Jezus moet aanvaarden voor redding.
Dat zou dus betekenen dat Gods hele volk geen redding krijgt, of dat God gelogen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')