https://archive.org/details/hyvesquote:Op donderdag 21 april 2016 15:09 schreef NoXia het volgende:
Een tijd terug was er toch een backup afgerond van Hyves.nl? Weet iemand deze te vinden?
Er was een project om alle Hyves pagina's te archiveren op www.archive.org. Maar als ik nu URLs van Hyves pagina's waarvan ik weet dat die hebben bestaan en tot op het laatst online zijn geweest invoer in de Wayback Machine van archive.org dan krijg ik alleen een melding dat de pagina niet kan worden weergegeven vanwege robots.txt. Dit kan twee dingen betekenen, namelijk (a) er is een fout gemaakt bij het archiveren van de pagina's op archive.org of (b) de pagina in kwestie is nooit expliciet gearchiveerd op archive.org maar in het verleden wel automatisch geďndexeerd door archive.org waarbij de inhoud van robots.txt altijd wordt gerespecteerd. Kortom, het ziet er niet naar uit dat de inhoud van oude pagina's op Hyves nog kan worden gerecupereerd.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:09 schreef NoXia het volgende:
Een tijd terug was er toch een backup afgerond van Hyves.nl? Weet iemand deze te vinden?
Irrelevante opmerking. Het gaat hier om het terugvinden van informatie die in het verleden op internet is gezet.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja hallo wie iemand waarom mijn msn messenger het niet meer doet? 10 jaar geleden kon ik nog chatten.
Wat lief, je geheel eigen wijze van aangeven dat je de vraag niet begrijptquote:Op donderdag 21 april 2016 15:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja hallo wie iemand waarom mijn msn messenger het niet meer doet? 10 jaar geleden kon ik nog chatten.
quote:Op donderdag 21 april 2016 15:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
https://archive.org/details/hyves
Ben nu op het werk. Zal wanneer ik thuis ben eens kijken of ik er iets uit kan halen. Ben benieuwd wat we te zien krijgen wanneer we het archive uitpakkenquote:Op donderdag 21 april 2016 15:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Er was een project om alle Hyves pagina's te archiveren op www.archive.org. Maar als ik nu URLs van Hyves pagina's waarvan ik weet dat die hebben bestaan en tot op het laatst online zijn geweest invoer in de Wayback Machine van archive.org dan krijg ik alleen een melding dat de pagina niet kan worden weergegeven vanwege robots.txt. Dit kan twee dingen betekenen, namelijk (a) er is een fout gemaakt bij het archiveren van de pagina's op archive.org of (b) de pagina in kwestie is nooit expliciet gearchiveerd op archive.org maar in het verleden wel automatisch geďndexeerd door archive.org waarbij de inhoud van robots.txt altijd wordt gerespecteerd. Kortom, het ziet er niet naar uit dat de inhoud van oude pagina's op Hyves nog kan worden gerecupereerd.
Edit: ik zie nu dat er wel bestanden op archive.org zijn gezet, maar het is niet mogelijk te zoeken op een URL van een oude Hyves pagina, wat het terugvinden van een specifieke Hyves pagina (áls deze al is gearchiveerd) er niet eenvoudig op maakt.
Die archiefbestanden zijn rond de 50 GB per stuk dus succes met zoeken als je gegevens van een specifiek account wil hebben.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:51 schreef NoXia het volgende:
[..]
[..]
Ben nu op het werk. Zal wanneer ik thuis ben eens kijken of ik er iets uit kan halen. Ben benieuwd wat we te zien krijgen wanneer we het archive uitpakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |