Ik zal het proberen.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je niet gewoon een extra koffer inchecken of is dat er te veel voor?
Dit was ook mijn gedachte.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op woensdag 20 april 2016 09:50 schreef manifold het volgende:
In je vorige topic werd een link geplaatst die nog steeds van toepassing is lijkt mij: http://www.belastingdiens(...)n_nederland_invoeren
Hier staan precies de voorwaarden waar je spullen aan moeten voldoen, dus lijkt me dat je die informatie kan gebruiken in je gesprek met de douane?
Het is geen container.quote:Deze aangifte kunt u niet alleen doen. De aangifte gaat via uw verhuisbedrijf met het elektronische Aangiftesysteem (AGS) van de Douane. Uw verhuisbedrijf geeft de verhuisboedel aan met een speciale code (vrijstellingscode), waardoor u uw verhuisboedel belastingvrij kunt invoeren.
Het kan soms zo simpel zijn.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
Dit lag zo voor de hand dat ik eigenlijk dacht dat je hier wel aan gedacht had als frequent flyerquote:Op woensdag 20 april 2016 09:58 schreef static het volgende:
[..]
Het kan soms zo simpel zijn.![]()
De kosten van een extra koffer zullen lager zijn dan de verschepingskosten.
Maar dan loop je natuurlijk alsnog het risico op Schiphol er door de douane uitgepikt te worden, helemaal met een extra koffer op een vlucht uit Hong Kong.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:58 schreef static het volgende:
[..]
Soms zijn de simpelste oplossingen het moeilijkstquote:Op woensdag 20 april 2016 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit lag zo voor de hand dat ik eigenlijk dacht dat je hier wel aan gedacht had als frequent flyer
Ik weet niet of je KLM vliegt, maar dat op voorhand via internet regelen lijkt beduidend goedkoper te zijn dan op het vliegveld.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:58 schreef static het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat lijkt me makkelijker dan dat je het via DHL moet doen.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:01 schreef manifold het volgende:
[..]
Maar dan loop je natuurlijk alsnog het risico op Schiphol er door de douane uitgepikt te worden, helemaal met een extra koffer op een vlucht uit Hong Kong.
Wat natuurlijk een stuk makkelijker persoonlijk uitleggen is dan met een DHL medewerker als DHL de kosten al aan de douane voldaan heeft....quote:Op woensdag 20 april 2016 10:01 schreef manifold het volgende:
[..]
Maar dan loop je natuurlijk alsnog het risico op Schiphol er door de douane uitgepikt te worden, helemaal met een extra koffer op een vlucht uit Hong Kong.
De OP ging over direct contact met de douane, dezelfde partij waar hij tegenover kan komen te staan op Schiphol.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een stuk makkelijker persoonlijk uitleggen is dan met een DHL medewerker als DHL de kosten al aan de douane voldaan heeft....
Ja, maar hij haalt het niet zelf bij de douane op als hij het laat verschepen, dus de douane gooit er dan gewoon een rekening voor invoerrechten bovenop, en DHL betaalt die dan klakkeloos, en dat gebeurt op Schiphol niet, daar ben je er zelf bij om met de douane te praten als ze vinden dat je invoerrechten over je in NL bij Oger gekochte pakken moet betalen.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:05 schreef manifold het volgende:
[..]
De OP ging over direct contact met de douane, dezelfde partij waar hij tegenover kan komen te staan op Schiphol.
Ja, maar dan heb ik niet zoveel spullen bij me natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit lag zo voor de hand dat ik eigenlijk dacht dat je hier wel aan gedacht had als frequent flyer
Ik vlieg via Parijs en buiten dat weet ik niet of e.e.a. ook geldt als in het zelf meeneem.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:01 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik vlieg business class (2 koffers standaard) en ben FB Platinum dan krijg je er automatisch nog eentje bij. Ze mogen alle drie 32 ipv 23 kg wegen.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of je KLM vliegt, maar dat op voorhand via internet regelen lijkt beduidend goedkoper te zijn dan op het vliegveld.
https://www.klm.com/trave(...)alculator/index.htm#
100 kilo bagage. Ga je dat redden?quote:Op woensdag 20 april 2016 10:30 schreef static het volgende:
[..]
Ik vlieg business class (2 koffers standaard) en ben FB Platinum dan krijg je er automatisch nog eentje bij. Ze mogen alle drie 32 ipv 23 kg wegen.
Ja, makkelijk, het is het volume, niet het gewicht. Het zijn 16 overhemden, twee pakken en 4 kolbertjes.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
100 kilo bagage. Ga je dat redden?
Dan kun je dus voor $ 40 per koffer tot 23 kg extra meenemen.quote:Op woensdag 20 april 2016 11:00 schreef static het volgende:
[..]
Ja, makkelijk, het is het volume, niet het gewicht. Het zijn 16 overhemden, twee pakken en 4 kolbertjes.
Buiten de 'normale' (casual) kleding.
De douane is daar niet zo zeker van; zie de startpost.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:11 schreef hottentot het volgende:
Bij versturen van dit soort dingen zou ik trouwens een kopie van de bonnen bijsluiten, hiermee toon jij feitelijk aan dat de spullen al jouw eigendom zijn gedurende een periode. Wil men dan alsnog een heffing opleggen sta je in elk geval een stuk sterker bij protest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |