abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:33 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_161551968
Soms mis ik tribalwars. Dit is zo'n dag.
pi_166352968
Voor de mensen die in geo-engineering,weather manipulation enz. geinteresseerd zijn.

Hele thread de moeite waard om te lezen is.
Goed uitgezochte post van Simon Shack:
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=29&t=1930

INDUCED SEISMICITY - openly admitted by the USGS

“Fear not, dear nonhocapito, I have no wish to derail this topic with any pseudo-scientific speculations. However, if we are to debate about possible man-made seismic events in a duly informed manner, I think it is essential to share with our readers the following information - readily available on none other than the USGS (United States Geological Survey) website - and on Wickedpedia.

As you will see, there is no need whatsoever to fantasize about any "sci-fi", HAARP / DEW / classified / Judy-Woody-technology to be involved with man-made earthquakes - since the USGS is openly conceding that 'fluid injection' (i.e. pressurized WASTE WATER) will 'do the job'... and that the dramatic increase of earthquakes in later years (in the US and elsewhere) is, in all likelihood, directly related to such 'fluid injection' practices.”

FAQ's van USGS:

How does the injection of wastewater at depth cause earthquakes?

"Earth's crust is pervasively fractured at depth by faults. These faults can sustain high stresses without slipping because natural "tectonic" stress and the weight of the overlying rock pushes the opposing fault blocks together, increasing the frictional resistance to fault slip. The injected wastewater counteracts the frictional forces on faults and, in effect, "pries them apart", thereby facilitating earthquake slip."

How large are the earthquakes induced by fluid injection?

"The largest earthquake induced by fluid injection that has been documented in the scientific literature was the November 6, 2011 earthquake in central Oklahoma. It had a magnitude of 5.6. Earlier that year, a magnitude 5.3 earthquake was induced by fluid injection in the Raton Basin, Colorado. Earthquakes with magnitudes between 4.5 and 5.0 have been induced by fluid injection in Arkansas, Colorado, Kansas, Oklahoma, and Texas."

Is it possible to anticipate whether a planned wastewater disposal activity will trigger earthquakes that are large enough to be of concern?

"Currently, there are no methods available to do this. Three conditions must be met for injection to induce an earthquake: 1) presence of a fault; 2) stresses acting on the fault favorable to slip and 3) a pathway for the pressure increase from injection to interact with the fault. Evidence from some case histories suggests that the magnitude of the largest earthquake tends to increase as the total volume of injected wastewater increases. The rate of injection may also be a factor. More research is needed to determine the answer to this important question."
https://www2.usgs.gov/faq/categories/9833/3417%20

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 01-11-2016 19:59:23 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:48:00 #103
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_166356616
en toen heb jij het andere draadje niet gezien :Y)

Het is een beetje stil in dat draadje omdat er tijdgerek moet komen ....
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_166381429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:48 schreef DeMolay het volgende:
en toen heb jij het andere draadje niet gezien :Y)

Het is een beetje stil in dat draadje omdat er tijdgerek moet komen ....
Welke draadje en wat bedoel je precies?
Is 't niet genoeg dat de mogelijkheden daar zijn om geo-thermal/weer systemen te manipuleren?
Al sinds de jaren 50.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 2 november 2016 @ 23:27:55 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_166382519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Welke draadje en wat bedoel je precies?
Is 't niet genoeg dat de mogelijkheden daar zijn om geo-thermal/weer systemen te manipuleren?
Al sinds de jaren 50.
Wat heeft een induced aardbeving dmv vloeistof met het weer te maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 november 2016 @ 08:48:58 #106
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_166385426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Welke draadje en wat bedoel je precies?
Is 't niet genoeg dat de mogelijkheden daar zijn om geo-thermal/weer systemen te manipuleren?
Al sinds de jaren 50.
Deze ochtend zijn ze weer zwaar bezig :{


Mooi om te horen hoe Debbie het vuur aan de schenen wordt gelegd maar net blijft doen alsof er niks aan de hand is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_166385806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Deze ochtend zijn ze weer zwaar bezig :{


Mooi om te horen hoe Debbie het vuur aan de schenen wordt gelegd maar net blijft doen alsof er niks aan de hand is.
Het is hier ook één en al trail. Eigenlijk de laatste paar dagen al.
pi_166394554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat heeft een induced aardbeving dmv vloeistof met het weer te maken?
Niet veel...er is geen topic over en ik heb ook geen zin om 'n nieuwe topic te maken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_166852873
De Partij voor de Dieren heeft een opmerkelijk standpunt op haar website gewijzigd: inmiddels is de partij ervan overtuigd dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van chemtrails. Eerder was de dierenpartij nog van mening dat er onvoldoende wetenschappelijke onderbouwing was om het bestaan ervan aan te tonen of te weerleggen.

Chemtrails horen bij een van de meer bizarre complottheorieën, waardoor het des te opmerkelijker is dat een gevestigde partij er überhaupt woorden aan vuil maakte. Zoals wij allen weten worden er op grote schaal chemicaliën aan luchtvaartmaatschappijen verstrekt die ze door de vliegtuigen boven ons laten uitsproeien, en daarmee worden onze gedachten beïnvloed, of we worden vergiftigd, of ons dna wordt aangepast. En dat is echt zo, want we zien immers iedere dag strepen in de lucht.

Het standpunt van de PvdD over de chemtrails luidde oorspronkelijk: "Als partij nemen we geen formeel standpunt in zolang er onvoldoende onafhankelijke wetenschappelijke informatie is over de inzet van chemtrails'. De partij benadrukt dat die informatie noodzakelijk is om tot een gefundeerd oordeel te komen c.q. te kunnen komen tot behandeling in het parlement van weers- of anderszins beïnvloedende uitstoot van stoffen in hogere luchtlagen. (..) Voor een vraagstuk zoals dat rond de mogelijke inzet van chemtrails leent een burgerinitiatief zich het beste om in het parlement nader onderzoek af te dwingen"

bron: Frontpage
en
https://kloptdatwel.nl/20(...)tie-over-chemtrails/
pi_169548005
Bump.
Re: Chemtrails

Waarom zijn er communications satellites nodig als 99% gaat door onderzee cables(sinds de 1800's)
1927 er ook de videophone was. Heb ik 'n paar jaar geleden over gepost.

[ Bericht 72% gewijzigd door Tingo op 15-03-2017 21:30:39 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:52:12 #111
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169553750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:22 schreef Tingo het volgende:
Bump.
Re: Chemtrails

Waarom zijn er communications satellites nodig als 99% gaat door onderzee cables(sinds de 1800's)
1927 er ook de videophone was. Heb ik 'n paar jaar geleden over gepost.
Wat is de relatie met chemtrails dan?
pi_169554814
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat is de relatie met chemtrails dan?
Lees de thread.
Er zijn allang met dit soort dingen geexperimenteerd. Weather manipulation,communication technologie enz.
Als je de macht om geen regen of heel veel regen te controleren heeft bvb....nog effectiver dan Agent Orange is bvb. of niet?
Er zijn meer chemtrails te zien in de laatste 20 of 30 jaar - rondom zelfde tijd als mobileltjes e.a. soort coomunicatie systemen.
5G anyone? Misschien er meer chemtrails te zien zijn?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 15 maart 2017 @ 23:53:08 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169557120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:22 schreef Tingo het volgende:
Bump.
Re: Chemtrails

Waarom zijn er communications satellites nodig als 99% gaat door onderzee cables(sinds de 1800's)
1927 er ook de videophone was. Heb ik 'n paar jaar geleden over gepost.
Mobile communicatie bijvoorbeeld, als er geen infrastructuur aanwezig is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 23:54:36 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_169557185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Lees de thread.
Er zijn allang met dit soort dingen geexperimenteerd. Weather manipulation,communication technologie enz.
Als je de macht om geen regen of heel veel regen te controleren heeft bvb....nog effectiver dan Agent Orange is bvb. of niet?
Er zijn meer chemtrails te zien in de laatste 20 of 30 jaar - rondom zelfde tijd als mobileltjes e.a. soort coomunicatie systemen.
5G anyone? Misschien er meer chemtrails te zien zijn?
Waar ik woon zijn op een heldere dag vele trails te zien. Al die passagiersvliegtuigen die over het dorp vliegen laten sporen na. Hetgeen logisch is, want het is condens. Je denkt toch niet dat in passagiersviegtuigen tonnen vol gif staan die gesproeid worden?
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:02:53 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169557625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar ik woon zijn op een heldere dag vele trails te zien. Al die passagiersvliegtuigen die over het dorp vliegen laten sporen na. Hetgeen logisch is, want het is condens. Je denkt toch niet dat in passagiersviegtuigen tonnen vol gif staan die gesproeid worden?
En vergeet de voor de hand liggende verklaring niet ;) Er zijn meer vliegbewegingen, en dus meer trails.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 00:29:55 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_169558852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En vergeet de voor de hand liggende verklaring niet ;) Er zijn meer vliegbewegingen, en dus meer trails.
Ook dat nog eens.
pi_169559638
Moest hier vanmiddag nog aan denken toen ik uit het raam keek en al die strepen in de lucht zag.

Een goede vriend van mij gelooft werkelijk dat er chemicaliën over ons worden uitgestrooid. Na wat doorvragen kwam hij niet verder dan dat hij het gewoon niet vertrouwd en dat op een of ander forum gelezen heeft. Dat hij lichtelijk autistisch is (wat hij zelf niet doorheeft) is misschien een excuus.
pi_169560782
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
Moest hier vanmiddag nog aan denken toen ik uit het raam keek en al die strepen in de lucht zag.

Een goede vriend van mij gelooft werkelijk dat er chemicaliën over ons worden uitgestrooid. Na wat doorvragen kwam hij niet verder dan dat hij het gewoon niet vertrouwd en dat op een of ander forum gelezen heeft. Dat hij lichtelijk autistisch is (wat hij zelf niet doorheeft) is misschien een excuus.
Tell your friend not to worry. Its only about keeping everyone happy and subdued with their (not-so-smart) StupidPhones.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 10:05:32 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_169564852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
Moest hier vanmiddag nog aan denken toen ik uit het raam keek en al die strepen in de lucht zag.

Een goede vriend van mij gelooft werkelijk dat er chemicaliën over ons worden uitgestrooid. Na wat doorvragen kwam hij niet verder dan dat hij het gewoon niet vertrouwd en dat op een of ander forum gelezen heeft. Dat hij lichtelijk autistisch is (wat hij zelf niet doorheeft) is misschien een excuus.
'cropdusting' is hier in Nederland niet toegestaan. Zie link.

Chemische bestrijdingsmiddelen zijn chemische stoffen die toxisch zijn voor het te bestrijden organisme. Chemische bestrijdingsmiddelen kunnen voor verschillende doelen worden ingezet. In de landbouw worden ze toegepast om planten te beschermen tegen plagen, ziekten en overwoekering door onkruid. In deze toepassing wordt vaak gesproken van gewasbeschermingsmiddelen. Het is hierbij belangrijk dat het te beschermen gewas en de consument minder gevoelig zijn voor de giftige werking van de stof, dan het te bestrijden organisme.

Chemische bestrijdingsmiddelen worden ook ingezet om mensen, (gedomesticeerde) dieren en materialen (oogst of anderszins waardevol materiaal zoals documenten) te vrijwaren van plagen of hinderlijke organismen. Voor sommige van deze toepassingen is er een overlap met conserveringsmiddelen, ontsmettingsmiddelen of geneesmiddelen. Sommige dingen worden uit technisch of esthetisch oogpunt met chemische bestrijdingsmiddelen vrijgehouden van ongewenste organismen, bijvoorbeeld scheepsrompen, koelwaterinlaatpijpen of terrassen of plantsoenen. In deze toepassing heten bestrijdingsmiddelen biociden.

Chemische bestrijding van levende organismen heeft nadelen:
de stof is meestal niet helemaal specifiek, zodat niet alleen het te bestrijden organisme maar ook andere organismen worden vergiftigd. Immers, door stromingen in bodem en atmosfeer komen bestrijdingsmiddelen ook op andere plekken terecht. Bestrijdingsmiddelen hebben ook de neiging om in de voedselketen te accumuleren. Dit probleem treedt met name op bij persistente stoffen (dat zijn stoffen die slecht afbreekbaar zijn en nog lang na de toepassing ervan in het milieu aanwezig blijven).
resistentie tegen het middel is over het algemeen het (herhaalde) antwoord van het te bestrijden plaagorganisme. Scheikundigen werkzaam bij fabrikanten van bestrijdingsmiddelen zijn al decennia vertrouwd met de wedloop tegen resistente plaagorganismen.

In een aantal gevallen is biologische bestrijding een goed alternatief. In de ecologische landbouw is het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen in de meeste gevallen verboden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chemisch_bestrijdingsmiddel
pi_169565729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:22 schreef Tingo het volgende:
Bump.
Re: Chemtrails

Waarom zijn er communications satellites nodig als 99% gaat door onderzee cables(sinds de 1800's)
1927 er ook de videophone was. Heb ik 'n paar jaar geleden over gepost.
Tja waarom hebben we wifi terwijl utp veel sneller en betrouwbaarder is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169566468
Waarom zouden we guns hebben als zwaardvechten veel cooler is.
Conscience do cost.
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:45:09 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169567884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
Moest hier vanmiddag nog aan denken toen ik uit het raam keek en al die strepen in de lucht zag.

Een goede vriend van mij gelooft werkelijk dat er chemicaliën over ons worden uitgestrooid. Na wat doorvragen kwam hij niet verder dan dat hij het gewoon niet vertrouwd en dat op een of ander forum gelezen heeft. Dat hij lichtelijk autistisch is (wat hij zelf niet doorheeft) is misschien een excuus.
Wat ik mij afvraag, waarom zie je nooit Elite met mondkapjes of iets in die geest.
;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 19:24:02 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_169574447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag, waarom zie je nooit Elite met mondkapjes of iets in die geest.
;)
Goeie! Je zou toch denken dat als ze er mee te maken hebben dat ze wel voorzorgsmaatregelen nemen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:30:15 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169574572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goeie! Je zou toch denken dat als ze er mee te maken hebben dat ze wel voorzorgsmaatregelen nemen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169586465
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag, waarom zie je nooit Elite met mondkapjes of iets in die geest.
;)
Dat zijn reptielen hè, die zijn imuun 😎
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 14:29:37 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_169591483
Conclusie uit dit artikel:

'“If the humidity is high (greater than that needed for ice condensation to occur), the contrail will be persistent. Newly formed ice particles will continue to grow in size by taking water from the surrounding atmosphere. The resulting line-shaped contrail extends for large distances behind an aircraft. Persistent contrails can last for hours while growing to several kilometers in width and 200 to 400 meters in height. Contrails spread because of air turbulence created by the passage of aircraft, differences in wind speed along the flight track, and possibly through effects of solar heating.” Now you know.'

http://www.telegraph.co.u(...)conspiracy-theories/
pi_169656174
Ben benieuwd hoe die Chemtrail believers hierover denken:

Een piloot berekend voor de reis altijd hoeveel brandstof hij nodig heeft. Als deze brandstof de ene keer wel gif of wat dan ook bevat en de andere keer niet; zal dat opvallen bij de Piloot. Want de brandstof verbrand ineens sneller of juist minder snel..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 20 maart 2017 @ 20:57:52 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169663152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:22 schreef Tingo het volgende:
Bump.
Re: Chemtrails

Waarom zijn er communications satellites nodig als 99% gaat door onderzee cables(sinds de 1800's)
1927 er ook de videophone was. Heb ik 'n paar jaar geleden over gepost.
Je geeft zelf al antwoord, voor die 1% die niet op een kabel zit. Gaat een beetje lastig op bv. een schip/vliegtuig.
pi_169669787
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:57 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je geeft zelf al antwoord, voor die 1% die niet op een kabel zit. Gaat een beetje lastig op bv. een schip/vliegtuig.
Communication towers,bouncing waves off the ionosphere, high altitude balloons and planes.
Geen satellites voor nodig.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 21 maart 2017 @ 00:45:40 #130
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169669906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Communication towers,bouncing waves off the ionosphere, high altitude balloons and planes.
Geen satellites voor nodig.
Dat bouncen werkt alleen voor een zeer beperkte set vrij lage frequenties, waar je grote antennes voor nodig hebt, weinig bandbreedte hebt etc. Daar heb je wel degelijk meer voor nodig.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169669967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat bouncen werkt alleen voor een zeer beperkte set vrij lage frequenties, waar je grote antennes voor nodig hebt, weinig bandbreedte hebt etc. Daar heb je wel degelijk meer voor nodig.
Misschien (of waarschijnlijk) dat er ontwikkelingen zijn die jij helemaal niks over weten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 21 maart 2017 @ 00:56:43 #132
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169670003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien (of waarschijnlijk) dat er ontwikkelingen zijn die jij helemaal niks over weten.
Eh, nee. Dit zijn dingen die allemaal vrij simpel uit te testen zijn door radio amateurs.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169670051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eh, nee. Dit zijn dingen die allemaal vrij simpel uit te testen zijn door radio amateurs.
Misschien is er wat dat de radio amateurs niks over weten.
Waarschijnlijk zijn er radio amateurs die in de moonlandingen enz. geloven bvb.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 21 maart 2017 @ 01:14:40 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169670098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 01:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien is er wat dat de radio amateurs niks over weten.
Waarschijnlijk zijn er radio amateurs die in de moonlandingen enz. geloven bvb.
En daar is men in 100 jaar experimenteren niet achter gekomen? HAM radio operators gebruiken die frequenties ook, inclusief hobby satellieten. De hogere frequenties bouncen niet, behalve bij zeer uitzonderlijke omstandigheden in de ionosfeer. Zelfs de lagere frequenties zijn daar niet heel betrouwbaar voor, met flinke verschillen tussen dag en nacht.

Bijv: https://en.wikipedia.org/wiki/Amateur_radio_satellite
https://en.wikipedia.org/wiki/Ionosphere#Radio_communication
https://en.wikipedia.org/wiki/Skywave

Hoe zie je het precies voor je dat men gaat missen dat radio eigenlijk anders werkt? Het is een beetje alsof de maan opeens een tweeling krijgt aan de hemel. You would notice.

[ Bericht 4% gewijzigd door ATuin-hek op 21-03-2017 01:19:49 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169737515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat bouncen werkt alleen voor een zeer beperkte set vrij lage frequenties, waar je grote antennes voor nodig hebt, weinig bandbreedte hebt etc. Daar heb je wel degelijk meer voor nodig.
Niet waar.

'The ionosphere is a particularly important region with regards to radio signal propagation and radio communications in general. Its properties govern the ways in which radio communications, particularly in the HF radio communications bands take place.'
'Although today, satellites are widely used, HF radio communications using the ionosphere still plays a major role in providing worldwide radio coverage.

https://www.electronics-n(...)heric/ionosphere.php

Satellieten niet nodig zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 24 maart 2017 @ 00:43:56 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169737538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet waar.

'The ionosphere is a particularly important region with regards to radio signal propagation and radio communications in general. Its properties govern the ways in which radio communications, particularly in the HF radio communications bands take place.'
'Although today, satellites are widely used, HF radio communications using the ionosphere still plays a major role in providing worldwide radio coverage.

https://www.electronics-n(...)heric/ionosphere.php

Satellieten niet nodig zijn.
Wel waar. Wat jij daar quote spreekt mij niet tegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169737634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 01:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En daar is men in 100 jaar experimenteren niet achter gekomen? HAM radio operators gebruiken die frequenties ook, inclusief hobby satellieten. De hogere frequenties bouncen niet, behalve bij zeer uitzonderlijke omstandigheden in de ionosfeer. Zelfs de lagere frequenties zijn daar niet heel betrouwbaar voor, met flinke verschillen tussen dag en nacht.

Bijv: https://en.wikipedia.org/wiki/Amateur_radio_satellite
https://en.wikipedia.org/wiki/Ionosphere#Radio_communication
https://en.wikipedia.org/wiki/Skywave

Hoe zie je het precies voor je dat men gaat missen dat radio eigenlijk anders werkt? Het is een beetje alsof de maan opeens een tweeling krijgt aan de hemel. You would notice.
Dit staat in de skywave link:
'Most long-distance shortwave (high frequency) radio communication—between 3 and 30 MHz—is a result of skywave propagation.'

Nee hoor.
Satellieten niet nodig zijn. Waarom zullen ze zo'n vreselijke duur, risicovol soort 'technology' gebruiken?

'Cellular phone networks utilize the band of the EM spectrum called UHF, or ultra-high frequency. This band is also referred to as "microwaves." The frequency range for microwave radiation is between 300 megahertz and 300 gigahertz. UHF waves are also utilized in radar, microwave ovens and wireless local area networks.
Microwaves on the electromagnetic spectrum can be further divided into different bands, depending on the frequency.'

http://sciencing.com/diff(...)e-waves-6624355.html
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_169737649
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wel waar. Wat jij daar quote spreekt mij niet tegen.
Jij had 't over lage frequenties - of misschien je 'n beetje in de war was.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:41:50 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169739382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij had 't over lage frequenties - of misschien je 'n beetje in de war was.
Nee, ik had het over vrij lage frequenties, waar HF onder valt. Ze zijn ooit heel laag begonnen met namen geven in het radio spectrum, waardoor het wat bizar in is gedeeld. De frequenties die satellieten gebruiken liggen honderden, zo niet duizenden keren hoger dan de paar megahertz van de long distance short wave.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dit staat in de skywave link:
'Most long-distance shortwave (high frequency) radio communication—between 3 and 30 MHz—is a result of skywave propagation.'

Nee hoor.
Satellieten niet nodig zijn. Waarom zullen ze zo'n vreselijke duur, risicovol soort 'technology' gebruiken?

'Cellular phone networks utilize the band of the EM spectrum called UHF, or ultra-high frequency. This band is also referred to as "microwaves." The frequency range for microwave radiation is between 300 megahertz and 300 gigahertz. UHF waves are also utilized in radar, microwave ovens and wireless local area networks.
Microwaves on the electromagnetic spectrum can be further divided into different bands, depending on the frequency.'

http://sciencing.com/diff(...)e-waves-6624355.html
Waarom kom je nu opeens met een stukje over cell phones? :? Dat netwerk werkt met cell towers, hence the name. Al deze frequenties worden normaal ook niet gereflecteerd door de ionosfeer. Dit soort radar werkt bijvoorbeeld ook maar tot aan de horizon.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 maart 2017 @ 09:07:23 #140
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_169739656
Waar gaan die vliegtuigjes dan heen? Op flight radar zijn ze niet traceerbaar. Toen ik net even buiten de deur was zag ik ze alweer bezig, met zijn vieren tegelijk in een klein oppervlakte in de lucht, omhoog en omlaag weer van die mooie kruisen aan het trekken. Ik heb ze wel eens met meer tegelijk gezien. Gek dat je dit soort 'condens' dan niet bij alle vliegtuigen ziet. Sure.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 09:27:09 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169739873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:07 schreef controlaltdelete het volgende:
Waar gaan die vliegtuigjes dan heen? Op flight radar zijn ze niet traceerbaar. Toen ik net even buiten de deur was zag ik ze alweer bezig, met zijn vieren tegelijk in een klein oppervlakte in de lucht, omhoog en omlaag weer van die mooie kruisen aan het trekken. Ik heb ze wel eens met meer tegelijk gezien. Gek dat je dit soort 'condens' dan niet bij alle vliegtuigen ziet. Sure.
Heb je al bedacht waarom de uitleg van die weervrouw van laatst niet klopt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:17:42 #142
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_169740664
Omdat ze een partij uit haar nek stond te liegen over condens en windstilte en nog meer van die onzin om je in slaap te sussen en vooral niet verder te kijken. Gelukkig denken daar steeds meer mensen net zo over.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:20:11 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169740708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Omdat ze een partij uit haar nek stond te liegen over condens en windstilte en nog meer van die onzin om je in slaap te sussen en vooral niet verder te kijken. Gelukkig denken daar steeds meer mensen net zo over.
Dat is geen uitleg waarom het fout was :D Nu zeg je zoiets als het was fout omdat het fout was.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:32:18 #144
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_169740950
Omdat het geen condenstrails zijn. What a joke. Als jij dat gelooft fijn voor je maar ik neem daar geen genoegen mee. Kijken kijken maar vooral niet willen zien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 10:42:53 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_169741152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Omdat ze een partij uit haar nek stond te liegen over condens en windstilte en nog meer van die onzin om je in slaap te sussen en vooral niet verder te kijken. Gelukkig denken daar steeds meer mensen net zo over.
Gelukkig weet jij er meer van en schudt ons wakker.
Kom op cad, dat is toch gewoon iets wat jij dénkt? Niet op wat voor wetenschap dan ook gestoeld?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:46:23 #146
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169741210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Omdat het geen condenstrails zijn. What a joke. Als jij dat gelooft fijn voor je maar ik neem daar geen genoegen mee. Kijken kijken maar vooral niet willen zien.
Maar hoe weet jij dat dan zo zeker?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:55:56 #147
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169741377
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Omdat het geen condenstrails zijn. What a joke. Als jij dat gelooft fijn voor je maar ik neem daar geen genoegen mee. Kijken kijken maar vooral niet willen zien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelredenering
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169754409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, ik had het over vrij lage frequenties, waar HF onder valt. Ze zijn ooit heel laag begonnen met namen geven in het radio spectrum, waardoor het wat bizar in is gedeeld. De frequenties die satellieten gebruiken liggen honderden, zo niet duizenden keren hoger dan de paar megahertz van de long distance short wave.

Oh/ De 'vrije laag frequenties' valt onder HF(high frequency) ?
Das niet waar. Ik denk dat je 'n beetje in de war ben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency
Extremely low frequency ELF 1 3–30 Hz 100,000 km – 10,000 km Communication with submarines.
Super low frequency SLF 2 30–300 Hz 10,000 km – 1000 km Communication with submarines.
Ultra low frequency ULF 3 300–3000 Hz 1000 km – 100 km Submarine communication, communication within mines.
Very low frequency VLF 4 3–30 kHz 100 km – 10 km Navigation, time signals, submarine communication, wireless heart rate monitors, geophysics.
Low frequency LF 5 30–300 kHz 10 km – 1 km Navigation, time signals, AM longwave broadcasting (Europe and parts of Asia), RFID, amateur radio.
Medium frequency MF 6 300–3000 kHz 1 km – 100 m AM (medium-wave) broadcasts, amateur radio, avalanche beacons.
High frequency HF 7 3–30 MHz 100 m – 10 m Shortwave broadcasts, citizens' band radio, amateur radio and over-the-horizon aviation communications, RFID, over-the-horizon radar, automatic link establishment (ALE) / near-vertical incidence skywave (NVIS) radio communications, marine and mobile radio telephony.
Very high frequency VHF 8 30–300 MHz 10 m – 1 m FM, television broadcasts and line-of-sight ground-to-aircraft and aircraft-to-aircraft communications, land mobile and maritime mobile communications, amateur radio, weather radio.
Ultra high frequency UHF 9 300–3000 MHz 1 m – 100 mm Television broadcasts, microwave oven, microwave devices/communications, radio astronomy, mobile phones, wireless LAN, Bluetooth, ZigBee, GPS and two-way radios such as land mobile, FRS and GMRS radios, amateur radio, satellite radio.
Super high frequency SHF 10 3–30 GHz 100 mm – 10 mm Radio astronomy, microwave devices/communications, wireless LAN, DSRC, most modern radars, communications satellites, cable and satellite television broadcasting, DBS, amateur radio, satellite radio.
Extremely high frequency EHF 11 30–300 GHz 10 mm – 1 mm Radio astronomy, high-frequency microwave radio relay, microwave remote sensing, amateur radio, directed-energy weapon, millimeter wave scanner.
Terahertz or Tremendously high frequency THz or THF 12 300–3000 GHz 1 mm – 100 μm Experimental medical imaging to replace X-rays, ultrafast molecular dynamics, condensed-matter physics, terahertz time-domain spectroscopy, terahertz computing/communications, remote sensing, amateur radio.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_169754653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar ik woon zijn op een heldere dag vele trails te zien. Al die passagiersvliegtuigen die over het dorp vliegen laten sporen na. Hetgeen logisch is, want het is condens. Je denkt toch niet dat in passagiersviegtuigen tonnen vol gif staan die gesproeid worden?
Nee niet echt - het gaat meer om de verbetering van communicatie systeem technologie imo
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_169755144
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:41 schreef ATuin-hek het volgende:

Waarom kom je nu opeens met een stukje over cell phones? :? Dat netwerk werkt met cell towers, hence the name. Al deze frequenties worden normaal ook niet gereflecteerd door de ionosfeer. Dit soort radar werkt bijvoorbeeld ook maar tot aan de horizon.
Omdat sommige mensen nog steeds denken dat smartphones/GPS met satellieten werken.
Satellieten niet nodig zijn.

Hier is nog iets over 't duidelijk verschil tussen 'vrij lage frequenties' en hoog frequenties :
https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_propagation

At lower frequencies in the MF, LF, and VLF bands, due to diffraction radio waves can bend over obstacles like hills, and travel beyond the horizon as surface waves which follow the contour of the Earth. These are called ground waves. AM broadcasting stations use ground waves to cover their listening areas. As the frequency gets lower the attenuation with distance decreases, so very low frequency (VLF) and extremely low frequency (ELF) ground waves can be used to communicate worldwide. VLF and ELF waves can penetrate significant distances through water and earth, and these frequencies are used for mine communication and military communication with submerged submarines.

At medium wave and shortwave frequencies (MF and HF bands) radio waves can refract from a layer of charged particles (ions) high in the atmosphere, called the ionosphere. So radio waves transmitted at an angle into the sky can be reflected back to Earth beyond the horizon, at great distances, even transcontinental distances. This is called skywave or "skip" propagation. It is used by amateur radio operators to talk to other countries, and shortwave broadcasting stations that broadcast internationally. Skywave communication is variable, dependent on conditions in the upper atmosphere; it is most reliable at night and in the winter. Due to its unreliability, since the advent of communication satellites in the 1960s many long range communication needs that previously used skywaves now use satellites.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')