abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161526602
Hey

Ik heb van de dokter voor mijn pieker en angststoornis Propranolol 10mg voorgeschreven gekregen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met dit medicijn, en dan met name mensen die dit slik(ten) VOOR angst en pieker gedrag? Dus niet voor migraine, hoge bloeddruk etc.

Als ik info over dit medicijn probeer op te zoeken kom ik namelijk voornamelijk ervaringen tegen voor mensen die dit slik(ten) puur voor hoge bloeddruk, hartritmestoornissen, migraine en voor bijvoorbeeld stress voor het examen.

Echter heb ik het voorgeschreven gekregen puur voor de angst en pieker gedrag.
Dus iemand die hier ervaring mee heeft? en wat tips ofzo...

Gr gr
sdfsdf
pi_161526733
Micheal Jackson had er wel ervaring mee en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
pi_161526758
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 18:05 schreef machtpen het volgende:
Micheal Jackson had er wel ervaring mee en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Dat was demorol :P
sdfsdf
pi_161526809
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2016 18:00 schreef waaruit112 het volgende:
Hey

Ik heb van de dokter voor mijn pieker en angststoornis Propranolol 10mg voorgeschreven gekregen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met dit medicijn, en dan met name mensen die dit slik(ten) VOOR angst en pieker gedrag? Dus niet voor migraine, hoge bloeddruk etc.

Als ik info over dit medicijn probeer op te zoeken kom ik namelijk voornamelijk ervaringen tegen voor mensen die dit slik(ten) puur voor hoge bloeddruk, hartritmestoornissen, migraine en voor bijvoorbeeld stress voor het examen.

Echter heb ik het voorgeschreven gekregen puur voor de angst en pieker gedrag.
Dus iemand die hier ervaring mee heeft? en wat tips ofzo...

Gr gr
Als je het al geslikt hebt werkt het niet erg goed want nu pieker je dáár weer over....
pi_161526843
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je het al geslikt hebt werkt het niet erg goed want nu pieker je dáár weer over....
Nog niet geslikt :P
sdfsdf
pi_161526864
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:09 schreef waaruit112 het volgende:

[..]

Nog niet geslikt :P
:D

is er niet een betere manier om niet zoveel te piekeren?
pi_161526886
Ik zou toch een medicijn proberen dat TEGEN piekeren en angst helpt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 18 april 2016 @ 18:17:22 #8
27699 Ravage
thinking about you
pi_161527045
Ik ken het alleen als middel tegen de fysieke verschijnselen van zenuwen/angst. Heb het zelf voorgeschreven gekregen om trillen tegen te gaan tijdens presentaties, en daarmee uit een vicieuze cirkel te komen.
Heb niet het idee dat het tegen piekeren en angstgevoelens zelf werkt..
i'm not living, i'm just killing time
pi_161527066
Waarom niet gedragstherapie om het gedrag op te lossen?
pi_161527156
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:06 schreef waaruit112 het volgende:

[..]

Propofol :) wel redelijk vergelijkbaar, echt anesthesiemiddelen.

Propranolol is een kortwerkende hartslag- en bloeddrukverlager. Je voelt je hart niet meer in je keel en dat voelt rustiger. Fijn voor een optreden, examen of presentatie. Heb je langdurige, dagelijkse klachten, dan is het mogelijk niet zinvol, maar je kan het best eens proberen (eerst proefdraaien zodat je weet wat er gebeurt!) voor een spannende situatie.

Heb het zelf gebruikt voor m'n rijexamen, maakte geen grandioos verschil.
pi_161566695
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]
Ook netjes aan de examencommisie medegedeeld dat je onder invloed van medicijnen was?
pi_161567040
quote:

[..]

Plus Remeron en propofol.
pi_161567084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ook netjes aan de examencommisie medegedeeld dat je onder invloed van medicijnen was?
Het is niet meldingsplichtig :)
Het is geen benzodiazepine hè, je wordt er niet suf van.
pi_161571702
quote:

[..]

Nope.

quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Propofol :) wel redelijk vergelijkbaar, echt anesthesiemiddelen.

Propranolol is een kortwerkende hartslag- en bloeddrukverlager. Je voelt je hart niet meer in je keel en dat voelt rustiger. Fijn voor een optreden, examen of presentatie. Heb je langdurige, dagelijkse klachten, dan is het mogelijk niet zinvol, maar je kan het best eens proberen (eerst proefdraaien zodat je weet wat er gebeurt!) voor een spannende situatie.

Dit dus. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 20-04-2016 12:30:09 ]
pi_161580786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

:')
I feel kinda Locrian today
pi_161588600
Ik zou geen propofol gebruiken voor een (rij)examen :D . Dat is alleen goed om lekker te slapen.
pi_161589989
gewoon bier drinken
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_161746825
Moet je het dan dagelijks gaan slikken of hoe werkt dat? Ik ken het inderdaad ook alleen als middel dat je inneemt voor een examen of een presentatie o.i.d.

Ik slik het zelf voor migraine en ik word er wel een stuk rustiger van in ieder geval. Je hartslag wordt inderdaad lager dus ik voel me minder opgejaagd. Maar ik slik 160mg dus dat maakt nogal een verschil. :P
pi_161753992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
Moet je het dan dagelijks gaan slikken of hoe werkt dat? Ik ken het inderdaad ook alleen als middel dat je inneemt voor een examen of een presentatie o.i.d.

Ik slik het zelf voor migraine en ik word er wel een stuk rustiger van in ieder geval. Je hartslag wordt inderdaad lager dus ik voel me minder opgejaagd. Maar ik slik 160mg dus dat maakt nogal een verschil. :P
Jij hebt ook de langwerkende (mga) variant denk ik. Dit is juist een kortwerkende voor de korte prestaties die je inderdaad alleen voor de 'actie' inneemt :)
pi_161758218
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jij hebt ook de langwerkende (mga) variant denk ik. Dit is juist een kortwerkende voor de korte prestaties die je inderdaad alleen voor de 'actie' inneemt :)
Heb nu de kortwerkende variant. Ook weleens met verlengde afgifte gehad, maar merkte weinig verschil volgens mij. Slik het wel verspreid over twee doses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')