abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2016 @ 14:05:42 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161520891
Ik ben nu voor mijn zoon op zoek naar info. Auto mag best 15 jaar oud zijn. Hij heeft zeer slechte ervaring met de Renault Kangoo. Na nog geen 2 jaar rijden en vele rekeningen waaronder het vervangen van een zuiger en gloeikousje ging de koppakking er aan. Einde oefening de garage schatte de kosten op meer dan 1000 euro.
Daarvoor heeft hij een Seat Inca gereden waar ook wel ns iets aan kapot ging maar niet zo duur en niet zo vaak als de Kangoo waar gemiddeld om de 3 maanden wel iets aan mankeerde. Is dat normaal voor de Kangoo ? Gaan daar idd de zuigers achter elkaar van kapot ?
De Citroën Berlingo lijkt ook geen goede optie want ik lees heel veel reparaties. Of dat echt zo erg is ?
Over de Opel Combo kan ik niks vinden. Ook niet bij de ANWB occasion test.

Nadat jullie mij de aanschaf van een Ford Ka zeer terecht uit het hoofd hebben gepraat hoop ik nu weer goede raad en tips te krijgen. :)

Het moet een dieseltje zijn wegens vele km p/j rijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161521167
De oude Citroën Berlingo heeft nog de oude 1.9D, traag als stront maar dat zijn wel betrouwbare motoren. Op de zaak hebben we nu nieuwe Berlingo's (rijd ik zelf niet mee) en die gaan volgens mij ook wel lekker (HDi 90), moest er laatst 1 verplaatsen en die heeft 200.000km in een jaartje gedraaid. Verder heb ik zelf goede ervaringen met de VW Caddy TDI 90pk (Seat Inca model). TDI is snel, zuinig en betrouwbaar. Maar het is wel echt een oude bestelwagen dus wat spartaanser dan de huidige bestelwagens uiteraard. Maar ik reed er wel vaak mee en vond het een fijne auto, vooral als er wat gewicht achterin lag.
  maandag 18 april 2016 @ 14:23:40 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161521351
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De oude Citroën Berlingo heeft nog de oude 1.9D, traag als stront maar dat zijn wel betrouwbare motoren. Op de zaak hebben we nu nieuwe Berlingo's (rijd ik zelf niet mee) en die gaan volgens mij ook wel lekker (HDi 90), moest er laatst 1 verplaatsen en die heeft 200.000km in een jaartje gedraaid. Verder heb ik zelf goede ervaringen met de VW Caddy TDI 90pk (Seat Inca model). TDI is snel, zuinig en betrouwbaar. Maar het is wel echt een oude bestelwagen dus wat spartaanser dan de huidige bestelwagens uiteraard. Maar ik reed er wel vaak mee en vond het een fijne auto, vooral als er wat gewicht achterin lag.
200K in een jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_161521503
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

200K in een jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Koeriersdienst? Dan lukt 200K per jaar makkelijk.
  maandag 18 april 2016 @ 14:31:08 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161521547
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Koeriersdienst? Dan lukt 200K per jaar makkelijk.
Dan nog is dat 640 km per dag als je 6 dagen per week rijd. Ik kan me voorstellen dat er koeriersbedrijven zijn die veel rijden, maar zoveel verbaasd me wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_161521574
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan nog is dat 640 km per dag als je 6 dagen per week rijd. Ik kan me voorstellen dat er koeriersbedrijven zijn die veel rijden, maar zoveel verbaasd me wel.
Een kennis van me rijdt voor een medische leverancier en rijdt 180k per jaar door heel Europa.
Doe het hem alleen niet na.
pi_161521776
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

200K in een jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik red dat niet hoor (rijd zelf een Sprinter). Vorig jaar heb ik rond de 180k gereden (heel Europa). Maar inderdaad een transportbedrijf. De Berlingo's en Citans hebben een jaar flink moeten rijden, werden echt als sletten gebruikt ;) Niet door dezelfde personen dus, maar ze reden wel bijna de hele week.

Het is nu weer wat rustiger dus red ik dat dit jaar niet meer. Vorig jaar ook een keer in 6 weken 30k gereden, was gekkenhuis :7
  maandag 18 april 2016 @ 14:52:51 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161522058
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De oude Citroën Berlingo heeft nog de oude 1.9D, traag als stront maar dat zijn wel betrouwbare motoren. Op de zaak hebben we nu nieuwe Berlingo's (rijd ik zelf niet mee) en die gaan volgens mij ook wel lekker (HDi 90), moest er laatst 1 verplaatsen en die heeft 200.000km in een jaartje gedraaid. Verder heb ik zelf goede ervaringen met de VW Caddy TDI 90pk (Seat Inca model). TDI is snel, zuinig en betrouwbaar. Maar het is wel echt een oude bestelwagen dus wat spartaanser dan de huidige bestelwagens uiteraard. Maar ik reed er wel vaak mee en vond het een fijne auto, vooral als er wat gewicht achterin lag.
Is de Caddy net zo betrouwbaar als de Inca ? Gewicht achterin komt voor elkaar dus dat is geen probleem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161522113
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is de Caddy net zo betrouwbaar als de Inca ? Gewicht achterin komt voor elkaar dus dat is geen probleem.
Dat weet ikniet, hangt ook af van onderhoud. Maar die van ons destijds deed het goed. Maar is wel al een tijd terug. TDI is wel een stuk sneller dan de SDI.
  maandag 18 april 2016 @ 14:57:12 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161522167
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat weet ikniet, hangt ook af van onderhoud. Maar die van ons destijds deed het goed. Maar is wel al een tijd terug. TDI is wel een stuk sneller dan de SDI.
Hmmm ze zijn verhoudingsgewijs wel duurder. Was de Berlingo vaak kapot ? Ik lees er niks goeds over als ik er op google. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161522267
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hmmm ze zijn verhoudingsgewijs wel duurder. Was de Berlingo vaak kapot ? Ik lees er niks goeds over als ik er op google. :@
Ja klopt, zijn stuk gewilder die TDI's. Berlingo 1.9D deed het op de zaak goed. Maar ja, het is ook altijd mazzel hebben natuurlijk. De 1.9D is een oude motor die in heel veel auto's heeft gezeten.
pi_161522496
1.9 sdi is ook onverwoestbaar
  maandag 18 april 2016 @ 15:25:13 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161522923
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 15:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1.9 sdi is ook onverwoestbaar
Onverwoestbaar als in * geen 750 euro reparatiekosten per jaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161523669
Ik zou heel tevreden zijn met (gemiddeld) 750e aan onderhoud per jaar... Een auto vraagt nu eenmaal onderhoud, zeker als-ie wat ouder is met hogere km-stand en je de nodige kilometers maakt, en garagetarieven zijn nou niet direct laag.

Verder is het een kwestie van geluk. Koppeling en koppaking zijn de duurdere klusjes - die ene komt gegarandeerd eens aan de beurt, de ander is een toenemend risico naarmate jaren en kms oplopen. Dus over onderhoudskosten valt hier weinig te voorspellen. Meestal gaan auto's niet voor de lol in de verkoop en je hebt bij oude auto's vaak geen zicht op hoe de vorige eigenaar met onderhoud om is gesprongen. Onverwoestbaar is dan relatief - ook zo'n 1.9D of 1.9 SDI kan een duur probleem krijgen.
pi_161526774
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onverwoestbaar als in * geen 750 euro reparatiekosten per jaar ?
Weet ik veel, dat ligt er maar net aan wat voor frikandel je treft. De motor is mechanisch gezien -mits degelijk onderhouden- zo'n beetje onverwoestbaar.
pi_161526972
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

200K in een jaar? Hoe krijg je dat voor elkaar?
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Dit bestaat ook, en koeriers rijden gewoon veel
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_161527561
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
[ afbeelding ]
Dit bestaat ook, en koeriers rijden gewoon veel
Wat een geld voor een half miljoen km :X
pi_161528125
Ford courier?
pi_161528434
Als het vermogen niet belangrijk is idd kiezen voor een berlingo/partner 1.9d of caddy/Inca sdi.

Hou er rekening mee dat de caddy/Inca graag roest rondom de achterveren.....
  maandag 18 april 2016 @ 19:39:12 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161529828
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:50 schreef vaduz het volgende:
Ford courier?
Ga ik naar kijken :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161531588
Inca/Caddy met SDI. Berlingo/Partner 1.9D of Nissan Vanette 2.3D
.
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 20:54:54 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161532538
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is de Caddy net zo betrouwbaar als de Inca ? Gewicht achterin komt voor elkaar dus dat is geen probleem.
Een Inca heeft minder last van roest geloof ik

Een ik zou een sdi nemen ipv TDI bij een oude auto. Omdat een Turbo toch wel een gevoelig onderdeel is
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161532548
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 20:33 schreef Fer het volgende:
Inca/Caddy met SDI. Berlingo/Partner 1.9D of Nissan Vanette 2.3D
Zou ik ook naar kijken. Vanette is ook nog wat groter. Misschien eerste lichting Ford Transit Connect? Geen idee hoe die motorisch zijn, maar model vind ik wel leuk.
  maandag 18 april 2016 @ 21:12:44 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161533184
Is er iemand die me wat kan vertellen over eventuele problemen met Renault Kangoo ?
Die heeft namelijk vaak een schuifdeur en dat is erg handig. Caddy/Inca heeft geen schuifdeur en Berlingo met schuifdeur is schaars. Het is geen absolute must hoor. Maar dat was de reden om na de Inca een Kangoo te nemen.

Ik heb ook al naar Fiat Dobló gekeken maar die wordt wel erg groot en zwaar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!fotograaf maandag 18 april 2016 @ 21:25:57 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161533729
Ik ben erg benieuwd wat ie nou precies heeft gehad aan kwalen. En hoe zoonlief rijdt... Best veel mensen met busjes rijden, sorry dat ik het zeg, als mongolen. Koud doortrekken naar de toerenbegrenzer en daarin lekker blijven rijden, bij een parkeerplek aan komen rijden en de motor al uitzetten voordat je stil staat waardoor die zo lekker bokt, bij koud weer een paar keer goed hard het gas intrappen om hem warm te krijgen, bij vorst in 1x doorstarten zonder te gloeien, gevolg is dat je 2 minuten op de startmotor draait voordat de motor zelf blijft draaien en meer van dat soort ongein. Een zuiger, koppakking e.d. klinkt wel naar mishandeling van het motorblok (wat uiteraard ook door de vorige eigenaar gedaan kan zijn).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 18 april 2016 @ 21:46:00 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161534515
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat ie nou precies heeft gehad aan kwalen. En hoe zoonlief rijdt... Best veel mensen met busjes rijden, sorry dat ik het zeg, als mongolen. Koud doortrekken naar de toerenbegrenzer en daarin lekker blijven rijden, bij een parkeerplek aan komen rijden en de motor al uitzetten voordat je stil staat waardoor die zo lekker bokt, bij koud weer een paar keer goed hard het gas intrappen om hem warm te krijgen, bij vorst in 1x doorstarten zonder te gloeien, gevolg is dat je 2 minuten op de startmotor draait voordat de motor zelf blijft draaien en meer van dat soort ongein. Een zuiger, koppakking e.d. klinkt wel naar mishandeling van het motorblok (wat uiteraard ook door de vorige eigenaar gedaan kan zijn).
Hij is juist altijd voorzichtig met goed gloeien en de motor rustig de kans geven om op temperatuur te komen. Ik vond dat maar raar en kreeg een hele preek over diesels en voor gloeien enzo. Ik vond het maar overdreven dat hij niet gewoon meteen startte en wegreed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161535439
Kango is ook geleverd met 1.5 1.8 1.9 d en dT motoren, die verschillen nogal.
.
pi_161535639
Wat is het budget eigenlijk, als ik vragen mag?
pi_161539845
2.0 hdi in de Partner en Berlingo zijn ook best betrouwbaar (halen het niet bij de 1.9D maar goed).
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:06:24 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161544781
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat is het budget eigenlijk, als ik vragen mag?
1500 euro tops. Hij moet ook geld apart houden voor eventuele reparaties.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161545082
Da's ook niet overdreven veel, dus ik denk niet dat je veel verder komt dan al gedane de suggesties hier. Moet het trouwens per se een bestelwagen zijn, of volstaat een ruime wagen in het algemeen ook?
Want er zijn ook personenuitvoeringen van een aantal van die bestelbussen (Kangoo, Berlingo) waar je eventueel de stoelen uit zou kunnen halen. Bij de Xsara Picasso zijn de achterstoelen ook uitneembaar en heb je een aardig fikse (vlakke) laadruimte nog.

Ik zou hoe dan ook wel uitgaan van (stevig) achterstallig onderhoud bij dat budget...
pi_161546112
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:12 schreef deedeetee het volgende:
Is er iemand die me wat kan vertellen over eventuele problemen met Renault Kangoo ?
Die heeft namelijk vaak een schuifdeur en dat is erg handig. Caddy/Inca heeft geen schuifdeur en
Waar ik werk hebben we de Kangoo met 1.9D motor gehad, die motor is volgens mij redelijk onverwoestbaar.

Daarna kregen we de 1.5DCI uitvoering en dat was een dure hobby: verstuivers en brandstofpompen al bij minder dan 100.000km kapot.

Wat ik begreep van Chuck-Norris is dat de latere modellen met de DCI blokken betrouwbaarder zijn. Maar als je het hebt over auto's tot 15 jaar dan zal je toch eerder terecht komen bij de <2005 modellen.

Dan zou ik liever een Berlingo / Partner kopen: afgezien van 2 turbo's stuk (1 door oliegebrek, andere door vermoedelijk te lang geen oliewissel) hebben we daar geen noemenswaardige dingen mee. Interieur is ook vrij degelijk, alleen die flapjes om je ramen me te ontwasemen zijn wat slap en staan al vrij snel op je voeten gericht, maar erg duur is dat ook niet.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:17:35 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161548160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar ik werk hebben we de Kangoo met 1.9D motor gehad, die motor is volgens mij redelijk onverwoestbaar.

Daarna kregen we de 1.5DCI uitvoering en dat was een dure hobby: verstuivers en brandstofpompen al bij minder dan 100.000km kapot.

Wat ik begreep van Chuck-Norris is dat de latere modellen met de DCI blokken betrouwbaarder zijn. Maar als je het hebt over auto's tot 15 jaar dan zal je toch eerder terecht komen bij de <2005 modellen.

Dan zou ik liever een Berlingo / Partner kopen: afgezien van 2 turbo's stuk (1 door oliegebrek, andere door vermoedelijk te lang geen oliewissel) hebben we daar geen noemenswaardige dingen mee. Interieur is ook vrij degelijk, alleen die flapjes om je ramen me te ontwasemen zijn wat slap en staan al vrij snel op je voeten gericht, maar erg duur is dat ook niet.
Ik heb t ff opgezocht zijn Kangoo was ook een 1.5 Dci 55 Die moet hij dus mijden.Hij had toen hij 'm kocht nog geen 100.000 gelopen.
Met zijn zeer krappe budget zal het wrs toch wel caddy/inca/berlingo worden.
Hij vond wel een Renault Kangoo EXPRESS RL 1.9D 55 met zijdeur. Daar gaat hij mss naar kijken als die er zaterdag nog staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 19-04-2016 13:30:49 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161549284
Die ouwe Renault 1.9D's zijn zo goed als onverwoestbaar. Roetstop even wat losdraaien, dan wil het best nog vooruit ook.
pi_161549734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:58 schreef DonJames het volgende:
Die ouwe Renault 1.9D's zijn zo goed als onverwoestbaar. Roetstop even wat losdraaien, dan wil het best nog vooruit ook.
Ze komen inderdaag nog redelijk vooruit. Niet te hoog in de toeren jagen, ruim voor 3000 rpm opschakelen want daarboven doet hij toch niets meer dan roet uitblazen.
pi_161555678
Precies die 1.5 Dci ging bij mij ook met 120000km kaput. Ze zijn inmiddels wel verbeterd, denk dat het vanaf 2008 te wagen is. Maar de eerste gingen er met allemaal met kapotte krukas, injectors of turbo. Tegenwoordig durft Mercedes ze zelfs te verkopen.

Beter blijf je bij die 1.9D. Zelfde geldt ook voor de Berlingo/Partner: De eerste uitvoeringen van de 1.6 Hdi waren echt rotzooi. De oudere 2.0 Hdi was veel degelijker, de nog oudere 1.9 D was legendarisch, XUD.

Overigens geen garantie dat volgende beurt de koppeling, remleidingen of uitlaat verrot is, alhoewel je die laatste kunt vervangen met rechte pijp.
.
pi_161558659
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is de Caddy net zo betrouwbaar als de Inca ? Gewicht achterin komt voor elkaar dus dat is geen probleem.
Gaat het om dit model?


De Seat Inca en de VW Caddy 9K zijn identiek aan elkaar, de 1.9 DI en 1.9 SDI zijn ook technisch identiek. Het enige verschil zijn de logo's.

En auto's kopen blijft lastig, zeker tweedehands. Vooral bestelbusjes die worden gebruikt om te werken.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:55:23 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161559224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:38 schreef SR4 het volgende:

[..]

Gaat het om dit model?
[ afbeelding ]

De Seat Inca en de VW Caddy 9K zijn identiek aan elkaar, de 1.9 DI en 1.9 SDI zijn ook technisch identiek. Het enige verschil zijn de logo's.

En auto's kopen blijft lastig, zeker tweedehands. Vooral bestelbusjes die worden gebruikt om te werken.
Betekend identiek dan ook dat de Caddy geen duurdere onderdelen nodig heeft in geval van reparatie ? ( is mss een domme vraag )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161559280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Betekend identiek dan ook dat de Caddy geen duurdere onderdelen nodig heeft in geval van reparatie ? ( is mss een domme vraag )
Zelfde onderdelen, zelfde prijs. ;)

Inca is niet leverbaar als TDI
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:59:33 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161559397
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zelfde onderdelen, zelfde prijs. ;)

Inca is niet leverbaar als TDI
TDI is me al afgeraden het zou dus sws SDI worden. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161561474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Betekend identiek dan ook dat de Caddy geen duurdere onderdelen nodig heeft in geval van reparatie ? ( is mss een domme vraag )
Op de logo's na is alles hetzelfde, dus de onderdelen zijn hetzelfde :)

Bedenk je wel dat dit soort oude bestelauto's vaak worden gekocht door mensen met een laag budget en dat dat ook vaak te zien is aan de staat van het onderhoud. Grote kans dat de vorige eigenaar aan het einde van het gebruik heeft bezuinigd op het onderhoud omdat hij de auto toch ging verkopen.

Heb je vrienden of familieleden met verstand van auto's die mee gaan?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 22:06:39 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161561967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Betekend identiek dan ook dat de Caddy geen duurdere onderdelen nodig heeft in geval van reparatie ? ( is mss een domme vraag )
Zoals ik al zei, de Inca is beter roestbestendig. Werd gemaakt in Spanje maar is verder qua onderdelen identiek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 april 2016 @ 08:07:18 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161567509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:55 schreef SR4 het volgende:

[..]

Op de logo's na is alles hetzelfde, dus de onderdelen zijn hetzelfde :)

Bedenk je wel dat dit soort oude bestelauto's vaak worden gekocht door mensen met een laag budget en dat dat ook vaak te zien is aan de staat van het onderhoud. Grote kans dat de vorige eigenaar aan het einde van het gebruik heeft bezuinigd op het onderhoud omdat hij de auto toch ging verkopen.

Heb je vrienden of familieleden met verstand van auto's die mee gaan?
Jammer genoeg niet. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk info te krijgen zodat ik weet waarop te letten. Heb onlangs voor mezelf een bijna 10 jaar oude auto gekocht met onderhoudsboekjes en nap zodat ik de garage kon bellen die de auto onderhouden had. Maar ik had een ruimer budget.
Heb 2 jaar geleden voor mijn dochter een Seicento gekocht ook met boekjes en garage bellen. En die heeft tot nu toe (begin deze maand pas)alleen de rubberhoes van een aandrijfas hoeven te laten vervangen.
De ellende met de Kangoo was gelukkig eenmalig maar het heeft er wel ingehakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 20 april 2016 @ 08:09:45 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161567521
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, de Inca is beter roestbestendig. Werd gemaakt in Spanje maar is verder qua onderdelen identiek.
Er staat er eentje op marktplaats in Sittard en dat is hier vlakbij. Maar op de foto meen ik nogal wat roest plekken te zien op alle hoeken. De Inca die mijn zoon vroeger had roeste niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161574375
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk info te krijgen zodat ik weet waarop te letten. Heb onlangs voor mezelf een bijna 10 jaar oude auto gekocht met onderhoudsboekjes en nap zodat ik de garage kon bellen die de auto onderhouden had. Maar ik had een ruimer budget.
Heb 2 jaar geleden voor mijn dochter een Seicento gekocht ook met boekjes en garage bellen. En die heeft tot nu toe (begin deze maand pas)alleen de rubberhoes van een aandrijfas hoeven te laten vervangen.
De ellende met de Kangoo was gelukkig eenmalig maar het heeft er wel ingehakt.
Je bent goed op weg! Het is veel beter om dan zelf informatie in te winnen in plaats van maar wat kopen.

Mag ik vragen in welke regio je woont? Heel misschien dat een vriendelijke fokker met je mee wilt kijken?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 14:36:16 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161575007
Zuid Limburg toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 april 2016 @ 16:28:37 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161577733
Ja klopt, ik woon in Zuid Limburg. Mijn huidige auto ben ik in Den Bosch gaan halen. Die afstand is nog te doen. Maar ivm met zijn werk door de week is het voor mijn zoon handiger als het wat dichter in de buurt is.Als de auto dan tegenvalt is er niet zoveel tijd verloren.
Als hij nu zeker weet dat de auto in orde is en de prijs is goed dan rijdt hij wel het hele land door om hem op te halen. Dat is vast geen probleem.

[ Bericht 17% gewijzigd door deedeetee op 20-04-2016 16:33:59 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 16:59:49 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161578482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:28 schreef deedeetee het volgende:
Ja klopt, ik woon in Zuid Limburg. Mijn huidige auto ben ik in Den Bosch gaan halen. Die afstand is nog te doen. Maar ivm met zijn werk door de week is het voor mijn zoon handiger als het wat dichter in de buurt is.Als de auto dan tegenvalt is er niet zoveel tijd verloren.
Als hij nu zeker weet dat de auto in orde is en de prijs is goed dan rijdt hij wel het hele land door om hem op te halen. Dat is vast geen probleem.
Garages zijn ook op zaterdag open ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 17:00:58 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161578495
Wat voor auto had je zelf gekocht trouwens?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 april 2016 @ 19:17:19 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161581680
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor auto had je zelf gekocht trouwens?
Een Fiat Panda 1.1 active met stuurbekrachting en ABS. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161584230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

TDI is me al afgeraden het zou dus sws SDI worden. :Y
Hoezo geen TDI?

De Inca en Caddy SDI's zijn prima dingen. Met optrekken inderdaad traag als dikke stront, maar het zijn hele goede werkpaarden. Ik heb zelf bijna 1,5 jaar een Inca gebruikt voor pakketbezorging en in die tijd heb ik één keer een kapotte koppeling en een paar keer accuproblemen gehad.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_161584387
TDI's zijn ook betrouwbaar hoor. En erg vlot!
pi_161584597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
TDI's zijn ook betrouwbaar hoor. En erg vlot!
lolbroek _O-

Ingesleten nokkenassen, ingeslagen cilinderkoppen, verrotte kabelbomen. Tandempompen die sneuvelen, luchtmassameter. Relais 109. Oh en gare pompverstuivers :+
pi_161584943
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

lolbroek _O-

Ingesleten nokkenassen, ingeslagen cilinderkoppen, verrotte kabelbomen. Tandempompen die sneuvelen, luchtmassameter. Relais 109. Oh en gare pompverstuivers :+
Maar over welk type heb jij het?

Ik heb 3x een 1.9 TDI gehad (110, 110 en 130), mijn ouders 2x (90 en 130) en alle 5 nooit technische problemen gehad.
pi_161585008
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar over welk type heb jij het?

Ik heb 3x een 1.9 TDI gehad (110, 110 en 130), mijn ouders 2x (90 en 130) en alle 5 nooit technische problemen gehad.
110 en 130 maar de 90 wou ook wel :P
pi_161585121
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

110 en 130 maar de 90 wou ook wel :P
Oh ik heb er 4 gehad trouwens, nog een 130. Maar allemaal probleemloos. Alle 4 ook gechipt overigens. De 110 en 130 heb ik ook naar de 250k gereden en m'n pa de 130 naar de 280k (niet vanaf nieuw). Collega had ook een 90pk Caddy en had er pas bij de 3ton wat gezeik mee.
pi_161585179
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oh ik heb er 4 gehad trouwens, nog een 130. Maar allemaal probleemloos. Alle 4 ook gechipt overigens. De 110 en 130 heb ik ook naar de 250k gereden en m'n pa de 130 naar de 280k (niet vanaf nieuw). Collega had ook een 90pk Caddy en had er pas bij de 3ton wat gezeik mee.
Geluk? Bij Dodge hebben we die problemen ook bij de 2.0 tdi pompverstuiver
pi_161585730
Zijn de problemen met de TDI's niet begonnen vanaf de laatste serie 1.9tdi/ eerste serie 2.0tdi..

Zover ik weet waren de eerdere series oerbetrouwbaar.

Zelf nog een 95'er Ibiza 1.9d gereden (voor de sdi bestond), prima auto, maar ze roesten op lasnaden in de portieropening. Ik verwacht dat een vrijwel identieke Inca/Caddy/Polo dat ook hebben..
Motor ging niet kapot.
Wel iets wat opviel; Na 299999km sprong de teller van die Ibiza op 0. Terwijl ik verwachtte de 300000 te zien kwam er dus '0'. Weet niet hoe dat zit in de bestelvarianten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_161585808
quote:
19s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wel iets wat opviel; Na 299999km sprong de teller van die Ibiza op 0. Terwijl ik verwachtte de 300000 te zien kwam er dus '0'. Weet niet hoe dat zit in de bestelvarianten
Dit heb ik met mijn Inca ook gehad :o
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 21:21:00 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161585917
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

110 en 130 maar de 90 wou ook wel :P
Ik begon van onder te lezen. Dacht dat het om Defenders ging :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161586029
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik begon van onder te lezen. Dacht dat het om Defenders ging :+
Dat is zooooi :+
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 21:26:01 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161586147
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat is zooooi :+
Vriend van me heeft er een... Dat er een Steyr blok inligt is wel stoer, verder is ie vrij Spartaans. Zit liever in een G
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 20 april 2016 @ 21:27:03 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161586201
quote:
19s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zijn de problemen met de TDI's niet begonnen vanaf de laatste serie 1.9tdi/ eerste serie 2.0tdi..

Zover ik weet waren de eerdere series oerbetrouwbaar.

Zelf nog een 95'er Ibiza 1.9d gereden (voor de sdi bestond), prima auto, maar ze roesten op lasnaden in de portieropening. Ik verwacht dat een vrijwel identieke Inca/Caddy/Polo dat ook hebben..
Motor ging niet kapot.
Wel iets wat opviel; Na 299999km sprong de teller van die Ibiza op 0. Terwijl ik verwachtte de 300000 te zien kwam er dus '0'. Weet niet hoe dat zit in de bestelvarianten
_O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161586628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

_O-
??

http://www.autowereld.nl/(...)8010586/details.html Is dat niet wat? Ja hij heeft wat schade, maar verder zoeken helpt misschien.

Of deze; geen schade en de 90pk uitvoering:
http://www.autowereld.nl/(...)7058629/details.html

Zelfde blok hebben mijn ouders in hun Focus zitten (wel de 90pk), en die is motorisch niet stuk te krijgen tot nu toe. Staat inmiddels op 360k bij hun.. Alleen is het geen diesel met een genuanceerde loop en is de powerband klein (2000-3500 rpm). Daaronder en daarboven is het 3x niks.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 20-04-2016 21:41:12 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_161586749
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vriend van me heeft er een... Dat er een Steyr blok inligt is wel stoer, verder is ie vrij Spartaans. Zit liever in een G
Zit ik liever in een Wrangler :@
  woensdag 20 april 2016 @ 21:41:51 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161586899
quote:
19s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:35 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

??

http://www.autowereld.nl/(...)8010586/details.html Is dat niet wat? Ja hij heeft wat schade, maar verder zoeken helpt misschien.

Zelfde blok hebben mijn ouders in hun Focus zitten, en die is motorisch niet stuk te krijgen tot nu toe. Staat inmiddels op 360k bij hun.. Alleen is het geen diesel met een genuanceerde loop en is de powerband klein (2000-3500 rpm). Daaronder en daarboven is het 3x niks.
Te zwaar, kost te veel aan wegenbelasting. :)
De tweede ziet er wel goed uit. Maar 1400kg....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161587195
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat ie nou precies heeft gehad aan kwalen. En hoe zoonlief rijdt... Best veel mensen met busjes rijden, sorry dat ik het zeg, als mongolen. Koud doortrekken naar de toerenbegrenzer en daarin lekker blijven rijden, bij een parkeerplek aan komen rijden en de motor al uitzetten voordat je stil staat waardoor die zo lekker bokt, bij koud weer een paar keer goed hard het gas intrappen om hem warm te krijgen, bij vorst in 1x doorstarten zonder te gloeien, gevolg is dat je 2 minuten op de startmotor draait voordat de motor zelf blijft draaien en meer van dat soort ongein. Een zuiger, koppakking e.d. klinkt wel naar mishandeling van het motorblok (wat uiteraard ook door de vorige eigenaar gedaan kan zijn).
Dat zijn voornamelijk de mensen die met busjes van de zaak rijden.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_161618904
Excuses, nog even offtopic.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Geluk? Bij Dodge hebben we die problemen ook bij de 2.0 tdi pompverstuiver
Sorry, was even naar Bordeaux :9

Naja bij 5 auto's zou ik meer van kwaliteit spreken ;) Ik heb van te voren goed onderzoek gedaan want wilde eigenlijk een 2.5 V6 TDI, maar die heb ik maar links laten liggen omdat dat wel probleembakken schijnen te zijn. Via de TDI wiki kom ik ook geen schokkende dingen tegen (waar ik toen dus ook op keek). En zat destijds ook op dat forum en daar kom je TDI's met hoge kilometerstanden tegen en tevreden mensen. Ik zou er zo weer 1 kopen. Qua kracht, zuinigheid en betrouwbaarheid staan deze heel hoog bij mij. 2.0 TDI heb ik wel meerdere problemen over gelezen en heb het dus ook alleen bij de 1.9 TDI's gelaten.

Heb zelf gehad:
- Seat Cordoba Vario 1.9 TDI 110pk (ASV), 25.000km mee gereden, incl. tripje Budapest. Geen problemen mee gehad. Hele fijne auto. Na chippen (140pk) erg snel (zat behoorlijk snel over de 200km/h), wegligging wel als een boot ;) Mis die bak nog weleens.
- VW Passat 3B Variant 1.9 TDI 110pk (AFN) 4Motion, 40.000 probleemloze kilometers mee gereden. Ondanks chiptuning (140pk) niet de snelste wagen, lekker comfortabel maar door de permanente vierwielaandrijving kon je goed de bocht door.
- Audi A3 8L 1.9 TDI 130pk (ASZ) quattro, 10.000km mee gereden maar. Na de Passat viel de grip in de bochten van de A3 erg tegen. Wel sport onderstel, maar door de niet permanente vierwielaandrijving was het gewoon minder dan de Passat. ABT getuned naar 160pk en trok wel als een malle.
- Audi A4 B6 1.9 TDI 130pk (AVF) (quattro, 50.000km mee gereden en alleen onderhoud uit moeten voeren. Ook gechipt (170pk) en was een aardig vlotte auto. Een van de fijnste wagens die ik heb gehad. Haalde met vakanties (lange snelwegstukken) over de 1 op 17 gemiddeld. Weggedaan omdat er roest tevoorschijn kwam (slecht gerepareerde schade) en de ESP een storing had.

Ik doe niet heel lang met auto's, maar ze gingen weg omdat ik wat anders wilde (bij de A4 ook zo, de mankementen hielpen daarbij). Echt heel tevreden over de TDI's :7

quote:
19s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zijn de problemen met de TDI's niet begonnen vanaf de laatste serie 1.9tdi/ eerste serie 2.0tdi..

Zover ik weet waren de eerdere series oerbetrouwbaar.

Zover ik weet ook inderdaad.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik begon van onder te lezen. Dacht dat het om Defenders ging :+
Haha sorry, had er even pk achter moeten zetten inderdaad :D

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:49 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Dat zijn voornamelijk de mensen die met busjes van de zaak rijden.
Helaas gebeurt dat wel vaak. Precies waarom mijn baas begrenzers heeft ingebouwd, waardoor de bussen als ze koud zijn amper toeren kunnen maken.. Gelukkig vertrouwt 'ie mij wel en heeft mijn V6 geen begrenzer aan boord :7 Ik ga er ook gewoon netjes mee om.
pi_161633274
Als je een auto koopt van 1500 euro, moet je vooral het geluk hebben dat de afgelopen 15-20 jaar de voorgaande eigenaren goed voor hun vervoermiddel hebben gezorgd en hem goed hebben onderhouden.

Ik koop liever een goed verzorgde oude wagen van een prutsmerk, dan een afgetrapt exemplaar van een 'goed' merk.
  zaterdag 23 april 2016 @ 09:07:15 #70
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161645736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:49 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Dat zijn voornamelijk de mensen die met busjes van de zaak rijden.
Die na een aantal jaar goedkoop op de markt worden gegooid, zo ongeveer in het budget van TS. Ook al rij je zelf zo rustig als de voorgaande 170k km er idioot mee gereden is is de schade al gedaan.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:15:19 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161725782
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Van eerste eigenaar, zou t wat zijn ? :@

Deze heeft al 5 eigenaren gehad

http://www.autowereld.nl/(...)8293586/details.html

edit: allebei al weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door deedeetee op 26-04-2016 17:59:07 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161731896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je een auto koopt van 1500 euro, moet je vooral het geluk hebben dat de afgelopen 15-20 jaar de voorgaande eigenaren goed voor hun vervoermiddel hebben gezorgd en hem goed hebben onderhouden.

Ik koop liever een goed verzorgde oude wagen van een prutsmerk, dan een afgetrapt exemplaar van een 'goed' merk.
Waar rijdt jij nu in dan?
  maandag 6 juni 2016 @ 19:31:44 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162795791
Nou dat is dus vreselijk fout gegaan. Renault Kangoo 1.9 D bouwjaar 2000 gekocht ruim een week geleden. Vanmiddag liep de temperatuur op toen hij bijna thuis was. Dus thuis de motorkap open en de vloeistof zat overal. Was tegen de motorkap aan gespoten ook.Garage hier vlak gebeld en kon er meteen terecht. Voorzichtig er naar toe gereden en toen de boel was afgekoeld en werd doorgemeten was het dus foute boel met de druk. Koppakking vermoedelijk kapot...
Die garage kan dit zelf niet verder doormeten en morgen wordt de Kangoo naar motorrevisie bedrijf gebracht die gaat kijken of t idd de koppakking is. Het bedrijf was eik al gesloten toen ik belde dus hij kan morgen pas bekijken wat precies de kosten zijn maar je moest rekening houden 750 euro of zelfs 1000 als er iets gescheurd was..... -O-

Gebeld met het bedrijf waar de auto is gekocht en die stelde voor om de auto naar hun te brengen dan zouden zij kijken om het zo goedkoop mogelijk te maken. Maar dat is hier kleine 100 km vandaan. Koelvloeistof bijvullen en gewoon rijden zou volgens die man prima kunnen. Maar ik zie dat toch anders. Hij zei ook dat het niet de koppakking hoefde te zijn maar dat t ook een relais( ofzoiets ) kon zijn dat kapot is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162796812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

Waar rijdt jij nu in dan?
Omdat intussen het topic toch omhoog geschopt is:

Ik rij voorlopig zelf in mijn oude Mini. Motorisch 18 jaar oud en nog niet gereviseerd, nu 220.000 kilometer gereden. Problemen die ik tot nu toe heb gehad is een kapot wiellager in Italië en een roest, roest en nog eens roest.
Plaatwerk is daarom al wel gerestaureerd.
pi_162797587
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:31 schreef deedeetee het volgende:
maar dat t ook een relais( ofzoiets ) kon zijn dat kapot is.
_O- Ik heb de wagen natuurlijk zelf niet gezien, maar iets zegt me dat er iemand de boel probeert te bedonderen.
  maandag 6 juni 2016 @ 20:26:41 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162797788
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:22 schreef vaduz het volgende:

[..]

_O- Ik heb de wagen natuurlijk zelf niet gezien, maar iets zegt me dat er iemand de boel probeert te bedonderen.
Ik heb eens mijn zoon uitgevraagd en nu hoor ik dat er water lekt in de auto. Hij omschreef t als het druppelt van boven (komt wrs van uit de motorkap) op de pedalen ??? En de richtingaanwijzers doen het ook al niet meer. :')
Volgens mij had die sukkel meteen naar die lekkage moeten kijken, ik weet niet precies wat er allemaal in t dashboard boven de pedalen zit en ook niet waar dat water precies vandaan komt maar toch...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162797990
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onverwoestbaar als in * geen 750 euro reparatiekosten per jaar ?
750 euro per jaar aan onderhoud met 200.000 km per jaar is een koopje.

Zelfs 1500 euro per jaar zou ik voor tekenen met dat kilometerage.

Overigens is een oude bestelwagen aanschaffen voor 1500 euro vragen om ellende.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 6 juni 2016 @ 20:33:44 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162798053
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

750 euro per jaar aan onderhoud met 200.000 km per jaar is een koopje.

Zelfs 1500 euro per jaar zou ik voor tekenen met dat kilometerage.

Overigens is een oude bestelwagen aanschaffen voor 1500 euro vragen om ellende.
De vorige was bijna 2x zo duur duur een 1 bak ellende.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162798104
Lekke kachelradiator?
.
pi_162798261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De vorige was bijna 2x zo duur duur een 1 bak ellende.
Klopt, dat is ook geen garantie op succes, maar voor 1500 euro aanschaf weet je in ieder geval zeker dat je met een hoop ellende en komend onderhoud wordt opgescheept. :')

en aangezien jij 750 euro per jaar aan onderhoud (bij 200.000 km per jaar!) al veel vindt....

Bij dergelijke kilometererages en het shoppen in die prijsklasse mag je zeker nog eens het aanschafbedrag (1500 euro) achter de hand houden voor noodzakelijk onderhoud, en dan mag je je handjes dichtknijpen.

Dus ik vermoed dat je onrealistische verwachtingen hebt / het onmogelijke wenst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162798355
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:31 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat is dus vreselijk fout gegaan. Renault Kangoo 1.9 D bouwjaar 2000 gekocht ruim een week geleden. Vanmiddag liep de temperatuur op toen hij bijna thuis was. Dus thuis de motorkap open en de vloeistof zat overal. Was tegen de motorkap aan gespoten ook.Garage hier vlak gebeld en kon er meteen terecht. Voorzichtig er naar toe gereden en toen de boel was afgekoeld en werd doorgemeten was het dus foute boel met de druk. Koppakking vermoedelijk kapot...
Die garage kan dit zelf niet verder doormeten en morgen wordt de Kangoo naar motorrevisie bedrijf gebracht die gaat kijken of t idd de koppakking is. Het bedrijf was eik al gesloten toen ik belde dus hij kan morgen pas bekijken wat precies de kosten zijn maar je moest rekening houden 750 euro of zelfs 1000 als er iets gescheurd was..... -O-

Gebeld met het bedrijf waar de auto is gekocht en die stelde voor om de auto naar hun te brengen dan zouden zij kijken om het zo goedkoop mogelijk te maken. Maar dat is hier kleine 100 km vandaan. Koelvloeistof bijvullen en gewoon rijden zou volgens die man prima kunnen. Maar ik zie dat toch anders. Hij zei ook dat het niet de koppakking hoefde te zijn maar dat t ook een relais( ofzoiets ) kon zijn dat kapot is.
Werdt de kachel wel warm?
Liep de motor temperatuur ook tot in het rode?

In de 1.9d ging de koppakking eigenlijk nooit. Een thermostaat kwam wel eens voor,
pi_162798365
En iets Japans of koreaans? Is dat een optie?
  maandag 6 juni 2016 @ 20:49:26 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162798650
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Werdt de kachel wel warm?
Liep de motor temperatuur ook tot in het rode?

In de 1.9d ging de koppakking eigenlijk nooit. Een thermostaat kwam wel eens voor,
Kachel deed t van te voren, hebben we uitgeprobeerd toen hij gekocht werd. . Temperatuur liep vanmiddag heel plotseling op. Maar een paar straten van huis als ik het goed begrepen heb. En thuis boem alles onder de vloeistof toen hij onder de motorkap keek.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 20:51:30 #84
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162798746
Tsja, met een busje van 1500 piek kan je helaas niet veel meer verwachten. Ik begrijp het budget probleem, maar ook hier geldt: goedkoop is duurkoop.
  maandag 6 juni 2016 @ 20:52:36 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162798799
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:51 schreef jitzzzze het volgende:
Tsja, met een busje van 1500 piek kan je helaas niet veel meer verwachten. Ik begrijp het budget probleem, maar ook hier geldt: goedkoop is duurkoop.
Dat wist ik ook al van te voren dus deze opmerking helpt niet echt -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 20:54:35 #86
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162798888
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat wist ik ook al van te voren dus deze opmerking helpt niet echt -O-
Domme vraag wellicht, maar waarom doe je het dan toch?
pi_162799083
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Domme vraag wellicht, maar waarom doe je het dan toch?
Omdat niet iedereen 20k heeft liggen..? Overigens kun je ook gewoon WEL mazzel hebben met iets voor weinig geld. Heb meerdere keren prima kunnen rijden voor een prikkie. En ook met duurdere auto's kun je hoge onderhoudskosten hebben.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:01:29 #88
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799215
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen 20k heeft liggen..? Overigens kun je ook gewoon WEL mazzel hebben met iets voor weinig geld. Heb meerdere keren prima kunnen rijden voor een prikkie. En ook met duurdere auto's kun je hoge onderhoudskosten hebben.
Er zit wel een enorm verschil tussen 1500 en 20000 EUR. Er is ook een Middenweg, maar daar moet je voor sparen of lenen. En ja, dat is heel makkelijk getypt in plaats van gedaan.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:01:29 #89
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799216
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Domme vraag wellicht, maar waarom doe je het dan toch?
Geen keus, expres maar zo goedkoop mogelijk gekocht om geld op zij te kunnen leggen voor de reparaties.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:02:28 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799264
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geen keus, expres maar zo goedkoop mogelijk gekocht om geld op zij te kunnen leggen voor de reparaties.
Vervelend dat hij nu al stuk is, absoluut. Hoop maar dat het meevalt.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:02:50 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799278
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Er zit wel een enorm verschil tussen 1500 en 20000 EUR. Er is ook een Middenweg, maar daar moet je voor sparen of lenen. En ja, dat is heel makkelijk getypt in plaats van gedaan.
De vorige Kangoo is bijna 3000 aan uitgeven en die ging aan de lopende band kapot. Nee dat van die middenweg is onzin. Je moet gewoon geluk hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:04:09 #92
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799334
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De vorige Kangoo is bijna 3000 aan uitgeven en die ging aan de lopende band kapot. Nee dat van die middenweg is onzin. Je moet gewoon geluk hebben.
Of had je toen ook pech? Want Franse auto's staan nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:05:35 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799385
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Vervelend dat hij nu al stuk is, absoluut. Hoop maar dat het meevalt.
Ik ga morgenochtend ff de garage bellen en vraag naar die lekkage als mogelijke oorzaak. Dat dat de oorzaak van de ellende is kunnen ze beter uitsluiten.
Verschillende vrienden/kennissen van mijn zoon rijden ook in een Kangoo en die hebben niet zoveel pech.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162799396
Ik had hier voor een Renault Kangoo 1.9dti uit 2002 4jaar mee gedaan geen problemen mee gehad had 134000 gelopen. Soms denk ik nog eens terug aan deze ik denk dat deze auto meer 2ton kan lopen.

Goede occasion is soms lastig te vinden je moet opletten op de onderhoud historie. Maar je weet echt nooit wat de eigenaar heeft gedaan.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:08:40 #95
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799504
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ga morgenochtend ff de garage bellen en vraag naar die lekkage als mogelijke oorzaak. Dat dat de oorzaak van de ellende is kunnen ze beter uitsluiten.
Verschillende vrienden/kennissen van mijn zoon rijden ook in een Kangoo en die hebben niet zoveel pech.
Zonder regen of wasstraat is lekkage van de kachel wel de enige mogelijkheid dat je natte voeten kreeg. Meer water heb je niet in je dashboard zitten :)
pi_162799647
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Er zit wel een enorm verschil tussen 1500 en 20000 EUR. Er is ook een Middenweg, maar daar moet je voor sparen of lenen. En ja, dat is heel makkelijk getypt in plaats van gedaan.
Dat klopt, maar als je budget maar zo ver reikt en wél die auto nodig hebt, kun je soms niet anders. En zoals ik al zei: ook met een auto van 5k kun je veel problemen krijgen. Of gewoon achterstallig onderhoud. Lijkt soms niet zo erg, maar als je meerdere rubbers, draagarmen, riempjes, etc. moet laten doen kan het flink oplopen. Helaas met dat allemaal ook ervaring.
Maar ik heb ook een prima roadtrip gemaakt met een Peugeot 405 1.9D, gekocht voor 300 euro en 4000km mee gereden (zelfs met 45 graden hitte), Volvo 850 van 700 euro, Volvo V70 van 500 euro, meerdere Subaru's van 500 euro. Maar goed, je moet er gewoon wat mazzel mee hebben.

Persoonlijk zou ik voor weinig geld een Peugeot Partner/Citroen Berlingo nemen met de 1.9D. Die zijn echt tig jaren achter elkaar gemaakt en zijn over het algemeen betrouwbaar. Maar ook daar kun je pech mee hebben ;)
  maandag 6 juni 2016 @ 21:12:39 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799663
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:08 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zonder regen of wasstraat is lekkage van de kachel wel de enige mogelijkheid dat je natte voeten kreeg. Meer water heb je niet in je dashboard zitten :)
Complete wolkbreuken boven op de auto en toen lekte er water naar binnen. Kan een verstopte afvoer zijn of kapot rubber om de motorkap die er voor moet zorgen dat er geen water naar binnen lekt toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 juni 2016 @ 21:15:23 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799770
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je budget maar zo ver reikt en wél die auto nodig hebt, kun je soms niet anders. En zoals ik al zei: ook met een auto van 5k kun je veel problemen krijgen. Of gewoon achterstallig onderhoud. Lijkt soms niet zo erg, maar als je meerdere rubbers, draagarmen, riempjes, etc. moet laten doen kan het flink oplopen. Helaas met dat allemaal ook ervaring.
Maar ik heb ook een prima roadtrip gemaakt met een Peugeot 405 1.9D, gekocht voor 300 euro en 4000km mee gereden (zelfs met 45 graden hitte), Volvo 850 van 700 euro, Volvo V70 van 500 euro, meerdere Subaru's van 500 euro. Maar goed, je moet er gewoon wat mazzel mee hebben.

Persoonlijk zou ik voor weinig geld een Peugeot Partner/Citroen Berlingo nemen met de 1.9D. Die zijn echt tig jaren achter elkaar gemaakt en zijn over het algemeen betrouwbaar. Maar ook daar kun je pech mee hebben ;)
En pech is spijtig genoeg een heel vaak gezien gast hier. Nu is de vraag wat te doen ? Laten repareren als t idd de koppakking is of maar een andere goedkope nemen voor 1000 euro ? Die kan natuurlijk ook snel kapot gaan en dan zijn de centen op... Sparen heeft tijd nodig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162799827
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En pech is spijtig genoeg een heel vaak gezien gast hier. Nu is de vraag wat te doen ? Laten repareren als t idd de koppakking is of maar een andere goedkope nemen voor 1000 euro ? Die kan natuurlijk ook snel kapot gaan en dan zijn de centen op... Sparen heeft tijd nodig.
Als dat het enige is kun je het doorzetten. Ik zou 'm even goed laten nakijken of er geen andere dingen aan z'n eind zijn, anders blijf je bezig. Want als er na die 1000 euro nog wat gebeurd denk je ook van: Tja, nu zit er al 1000 euro in, laat ik dat ook maar fixen.. En ja, dat ken ik ook ;)
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:17:37 #100
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799836
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je budget maar zo ver reikt en wél die auto nodig hebt, kun je soms niet anders. En zoals ik al zei: ook met een auto van 5k kun je veel problemen krijgen. Of gewoon achterstallig onderhoud. Lijkt soms niet zo erg, maar als je meerdere rubbers, draagarmen, riempjes, etc. moet laten doen kan het flink oplopen. Helaas met dat allemaal ook ervaring.
Maar ik heb ook een prima roadtrip gemaakt met een Peugeot 405 1.9D, gekocht voor 300 euro en 4000km mee gereden (zelfs met 45 graden hitte), Volvo 850 van 700 euro, Volvo V70 van 500 euro, meerdere Subaru's van 500 euro. Maar goed, je moet er gewoon wat mazzel mee hebben.

Persoonlijk zou ik voor weinig geld een Peugeot Partner/Citroen Berlingo nemen met de 1.9D. Die zijn echt tig jaren achter elkaar gemaakt en zijn over het algemeen betrouwbaar. Maar ook daar kun je pech mee hebben ;)
Je hebt gelijk, ik ging uit van mijn eigen situatie waarin ik bijna al het onderhoud zelf kan doen. En ik hoef niet uit te leggen dat dat aanzienlijk scheelt.

Mijn excuus.

Heb zelf ook een aardig aantal goedkope auto's versleten. De ene had ik wat langer dan de andere. Er is er 1 die ik meerdere jaren gehad heb, maar daar had ik bijna alle slijtage onderdelen aan vervangen. Met alle kosten van dien, en dat waren alleen nog maar de materiaalkosten :'(
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:18:43 #101
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162799873
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Complete wolkbreuken boven op de auto en toen lekte er water naar binnen. Kan een verstopte afvoer zijn of kapot rubber om de motorkap die er voor moet zorgen dat er geen water naar binnen lekt toch ?
De kanstoel dat er een afvoer onder de parafaan verstopt zit en het zo je luchtinlaat bereikte acht ik vrij groot.

Dat verklaard helaas nog steeds niet het warm lopen van de motor.
pi_162799925
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:17 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ging uit van mijn eigen situatie waarin ik bijna al het onderhoud zelf kan doen. En ik hoef niet uit te leggen dat dat aanzienlijk scheelt.

Mijn excuus.

Heb zelf ook een aardig aantal goedkope auto's versleten. De ene had ik wat langer dan de andere. Er is er 1 die ik meerdere jaren gehad heb, maar daar had ik bijna alle slijtage onderdelen aan vervangen. Met alle kosten van dien, en dat waren alleen nog maar de materiaalkosten :'(
Je hoeft geen excuses daarvoor te geven ;)

Maar dat scheelt uiteraard! Zou willen dat ik het allemaal zelf kan. Maar mijn auto moet 24u per dag voor me klaar staan dus kan het me niet permitteren dat er een keer iets niet lukt ofzo.

De 'kunst' is om bij een oude auto als er iets aan komt 'm meteen weg te doen en wat anders te zoeken. Dan kun je 'onderhoudsvrij' rijden (kleine dingen daargelaten).
  maandag 6 juni 2016 @ 21:21:20 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162799968
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Als dat het enige is kun je het doorzetten. Ik zou 'm even goed laten nakijken of er geen andere dingen aan z'n eind zijn, anders blijf je bezig. Want als er na die 1000 euro nog wat gebeurd denk je ook van: Tja, nu zit er al 1000 euro in, laat ik dat ook maar fixen.. En ja, dat ken ik ook ;)
Dat leek mij ook de beste optie. De koppakking gaat vast niet opnieuw kapot.
Voor de rest lijkt het een prima motortje. Er lekte niks toen we hem kochten hebben we ook er onder gekeken. En er zit een nieuwe accu in. De distributieriem is 2 x vervangen dus dat moet wel dit jaar nog gebeuren. Auto ziet er goed onderhouden en niet afgejakkerd uit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 juni 2016 @ 21:23:15 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800019
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De kanstoel dat er een afvoer onder de parafaan verstopt zit en het zo je luchtinlaat bereikte acht ik vrij groot.

Dat verklaard helaas nog steeds niet het warm lopen van de motor.
Er zit daar geen relais in de buurt of mss de zekering van de richtingaanwijzer ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:23:32 #105
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800030
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je hoeft geen excuses daarvoor te geven ;)

Maar dat scheelt uiteraard! Zou willen dat ik het allemaal zelf kan. Maar mijn auto moet 24u per dag voor me klaar staan dus kan het me niet permitteren dat er een keer iets niet lukt ofzo.

De 'kunst' is om bij een oude auto als er iets aan komt 'm meteen weg te doen en wat anders te zoeken. Dan kun je 'onderhoudsvrij' rijden (kleine dingen daargelaten).
Uit ervaring weet ik dat je met een hoop gebreken best wel eventjes kan doorrijden Dat geeft je tijd om onderdelen te zoeken en tijd voor een reparatie te plannen.

Ik heb dan ook het voordeel dat ik strikt genomen niet elke dat de auto nodig heb, ik kan hem een paar dagen stil laten staan.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:26:13 #106
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800143
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Er zit daar geen relais in de buurt of mss de zekering van de richtingaanwijzer ?
Geen idee waar de zekeringen en relais' zich bevinden in jouw auto. Ondenkbaar is het echter niet. Waarschijnlijk is de zekering of relais van je richtingaanwijzer simpelweg kapot.

En als je besluit om de koppakking wel te laten vervangen, doe dan direct de distributieriem en waterpomp. En denk ook heel eventjes na over het vlakken van de kop.
pi_162800185
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat je met een hoop gebreken best wel eventjes kan doorrijden Dat geeft je tijd om onderdelen te zoeken en tijd voor een reparatie te plannen.

Ik heb dan ook het voordeel dat ik strikt genomen niet elke dat de auto nodig heb, ik kan hem een paar dagen stil laten staan.
De onderdelen zoeken is inderdaad het probleem niet. Maar bedoel meer als je iets open hebt liggen en dan nog wat onderdelen moet scoren. Dan kun je niet meer rijden. Overigens is het ook weer niet zo erg als dat ik het zei hoor. Ik kan altijd nog wel de auto van m'n vriendin lenen als het moet, maar betaal niet voor niets 125 euro wegenbelasting per maand (om LPG te kunnen tanken ;)).
pi_162800253
Nadeel van dit segment is dat je geen echte Alto's of Corolla's hebt. Een L300 of Hiace wordt zelfs gestolen zo populair zijn ze (om naar Afrika te verschepen) dus zul je wel iets van Frankrijk of Duitsland moeten kopen.

Als het alleen de koppaking zelf is heb je nog geluk, als hij gesprongen is door oververhitting van een andere oorzaak, wordt het misschien wel heel vervelend.
.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:29:05 #109
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800257
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

De onderdelen zoeken is inderdaad het probleem niet. Maar bedoel meer als je iets open hebt liggen en dan nog wat onderdelen moet scoren. Dan kun je niet meer rijden. Overigens is het ook weer niet zo erg als dat ik het zei hoor. Ik kan altijd nog wel de auto van m'n vriendin lenen als het moet, maar betaal niet voor niets 125 euro wegenbelasting per maand (om LPG te kunnen tanken ;)).
Ja, dat blijft een dingetje. Het stellen van de juiste diagnose is waar het meeste tijd in gaat zitten. Om dat correct te doen vergt wel wat ervaring en huiswerk.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:31:58 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800360
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:26 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Geen idee waar de zekeringen en relais' zich bevinden in jouw auto. Ondenkbaar is het echter niet. Waarschijnlijk is de zekering of relais van je richtingaanwijzer simpelweg kapot.

En als je besluit om de koppakking wel te laten vervangen, doe dan direct de distributieriem en waterpomp. En denk ook heel eventjes na over het vlakken van de kop.
vervangen koppakking gaat minsten 750 euro kosten en als er nog iets kapot(gescheurd) is loopt het op tot 1000 euro. Distributieriem + waterpomp kost 475 euro. Helaas is er geen geld meer hiervoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:34:12 #111
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800439
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

vervangen koppakking gaat minsten 750 euro kosten en als er nog iets kapot(gescheurd) is loopt het op tot 1000 euro. Distributieriem + waterpomp kost 475 euro. Helaas is er geen geld meer hiervoor.
De riem moet er toch af om de kop te lichten. De kosten voor een nieuwe riem zijn enkele tientjes. Evenals de waterpomp. Denk dat je voor 60 EUR klaar bent.

Bespreek het op zijn minst even met je garagist :)
  maandag 6 juni 2016 @ 21:34:48 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800464
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:29 schreef Fer het volgende:
Nadeel van dit segment is dat je geen echte Alto's of Corolla's hebt. Een L300 of Hiace wordt zelfs gestolen zo populair zijn ze (om naar Afrika te verschepen) dus zul je wel iets van Frankrijk of Duitsland moeten kopen.

Als het alleen de koppaking zelf is heb je nog geluk, als hij gesprongen is door oververhitting van een andere oorzaak, wordt het misschien wel heel vervelend.
Ik had zelf een vrij nieuwe Alto en die is in februari gestolen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 juni 2016 @ 21:36:05 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800512
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De riem moet er toch af om de kop te lichten. De kosten voor een nieuwe riem zijn enkele tientjes. Evenals de waterpomp. Denk dat je voor 60 EUR klaar bent.

Bespreek het op zijn minst even met je garagist :)
Zal ik doen. Maar de garage gaat de koppakking niet maken. Die kan dat niet. De auto gaat daarvoor naar een motorrevisiebedrijf hier in de buurt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:39:31 #114
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800654
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zal ik doen. Maar de garage gaat de koppakking niet maken. Die kan dat niet. De auto gaat daarvoor naar een motorrevisiebedrijf hier in de buurt.
Vreemd, want het is geen heel uitzonderlijke reparatie. Vraag wat offertes op als er een diagnose is. Maar kijk wel uit dat ze niet al die diagnoseuren in rekening brengen.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:44:01 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800802
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:39 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Vreemd, want het is geen heel uitzonderlijke reparatie. Vraag wat offertes op als er een diagnose is. Maar kijk wel uit dat ze niet al die diagnoseuren in rekening brengen.
Ik ken deze garage nog maar pas. Is me aangeraden door de vriendin van mijn buuf. Is maar kleine garage met weinig personeel. Gewoon achter een woonhuis. Bestaat wel al erg lang. Mijn man is daar vlakbij geboren en die kende hem wel van vroeger maar toen meer als kleine knutselaar.

Daarvoor had ik een garage die ook dealer is geweest van Daihatsu en groter is, die erg duur was en altijd wel wat vond wat de rekening nog hoger maakte.
Toen bij de vorige Kangoo de koppakking kapot ging zou dat minstens 1000 euro gaan kosten en wrs méér volgens die garage.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:46:09 #116
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ken deze garage nog maar pas. Is me aangeraden door de vriendin van mijn buuf. Is maar kleine garage met weinig personeel. Gewoon achter een woonhuis. Bestaat wel al erg lang.
Daarvoor had ik een garage die ook dealer is geweest van Daihatsu en groter is, die erg duur was en altijd wel wat vond wat de rekening nog hoger maakte.
Dat het lang bestaat zegt ook wel iets. Is het druk daar?

Dealers zijn altijd duurder, maar goed, dan zitten er ook meer garantie's op het gedane werk.
  maandag 6 juni 2016 @ 21:47:36 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162800905
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat het lang bestaat zegt ook wel iets. Is het druk daar?

Dealers zijn altijd duurder, maar goed, dan zitten er ook meer garantie's op het gedane werk.
Ja het is best druk.De vriendin van mijn buuf woont er vlak bij en die kent de zaak dus vrij goed.
Garantie ???
Bij een apkbeurt repareerde hij het slot achterklep van de corsa dat volgens mijn zoon helemaal niet kapot was. Paar weken later was dat slot dus mooi opeens wél stuk :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 21:50:25 #118
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_162800983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja het is best druk.De vriendin van mijn buuf woont er vlak bij en die kent de zaak dus vrij goed.
Mijn ervaring met garages is dat al lang bestaande, ietwat te kleine en mega drukke garages wel de betrouwbaarste zijn. Geen garanties uiteraard, maar dit zegt wel iets.
  maandag 6 juni 2016 @ 22:04:54 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162801492
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De riem moet er toch af om de kop te lichten. De kosten voor een nieuwe riem zijn enkele tientjes. Evenals de waterpomp. Denk dat je voor 60 EUR klaar bent.

Bespreek het op zijn minst even met je garagist :)
Even ter illustratie. De distributieriem van deze Kangoo vervangen kost bij de oude grote garage 650 euro zónder de waterpomp. Die zit er naast en hoeft niet persé dus.
Bij de kleine garage kost het met waterpomp ( want zegt die man beter meteen toch maar doen ) 475 euro. ppfff
Bij mijn Panda ben ik voor de riem en de waterpomp bij de dure garage nog maar 335 kwijt. Kangoo 's lijken me erg duur in onderhoud :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162801757
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:29 schreef Fer het volgende:
Een L300
Daar wil de krukas toch nog weleens van breken?
pi_162801891
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Daar wil de krukas toch nog weleens van breken?
Volgens mij is dat de H100 van Hyundai, en soort kopie, maar die Koreanen dachten dat het blokje met grotere zuigers ook wel heel bleef.
.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 11:38:37 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162811148
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:39 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Vreemd, want het is geen heel uitzonderlijke reparatie. Vraag wat offertes op als er een diagnose is. Maar kijk wel uit dat ze niet al die diagnoseuren in rekening brengen.
Online offertes aangevraagd ( goeie tip :Y ) 649 voor de koppakking 956 euro incl. distributieriem en waterpomp.
1000 euro compleet met afslepen auto. Dan kijken ze de auto verder ook meteen ( gratis ) goed na of er niks anders staat aan te komen. Deze grote garage staat heel erg goed bekend als ik er op google. Ik zit nog te wachten op de offerte van die man die ik gisteren belde en dan nemen we een beslissing.
Volgens de garage waar hij nu staat ziet de auto er verder goed uit. Hij heeft ook ff voor me gekeken of het de reparaties wel waard was en dacht van wel.
Lekkage kon hij niet verklaren, er zit niks verstopt en de richtaanwijzers deden het weer gewoon :')

Heb net die andere firma gebeld en die komt op ongeveer 1250 uit.... + 45 euro voor het afslepen. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door deedeetee op 07-06-2016 12:33:21 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')