abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161492635
Nederland is een geweldig land, iedereen mag zich gelukkig prijzen hier te wonen. Want:

• We hebben hier een gegarandeerde financiële zekerheid, wie dat niet heeft doet zo dom dat je kunt stellen dat diegene er zelf voor kiest
• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
• Veiligheid, hoewel de media je misschien anders doet geloven is de kans dat iemand je iets aandoet gering, of je zoekt het zelf op

Welk land heeft hetzelfde of zelfs beter?
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
  zondag 17 april 2016 @ 14:14:33 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161492779
Denemarken, Zweden, Noorwegen, Singapore
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 17 april 2016 @ 14:15:37 #3
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_161492839
Canada, Israel
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_161492972
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 14:15 schreef Bwoek het volgende:
Canada, Israel
Israel veilig??
  zondag 17 april 2016 @ 14:21:48 #5
452293 Bwoek
pi_161493129
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:17 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Israel veilig??
Zeker weten. Israel heeft absurd moderne beveiliging, moet ook wel.
Plus dat Israel heel hard opkomt voor z'n onderdanen. Als ik ergens in een land gegijzeld word dan zou ik liever Israeli zijn dan Nederlander, dan weet je zeker dat er iets aan gedaan wordt. Met onze softe regering is dat nog maar de vraag.
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_161493387
Als niet-jood heb je toch echt een stuk minder vrijheid in israel hoor.
  zondag 17 april 2016 @ 14:30:39 #7
452293 Bwoek
pi_161493473
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Als niet-jood heb je toch echt een stuk minder vrijheid in israel hoor.
Als niet-jood of als Palestijn?
pi_161493591
Google vertelt me dat er 195 landen op aarde zijn.

Er zijn er nu 6 opgenoemd die hetzelfde hebben als wij.

Dat is dus iets meer dan 3%, met ons land eraf.

Dat is wel heel gelukkig allemaal dat ik hier in een van de beste landen woon. Hoe kan dat?
pi_161494420
Duitsland, Frankrijk, UK, Ierland.
pi_161495114
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2016 14:33 schreef misterxvany het volgende:
Google vertelt me dat er 195 landen op aarde zijn.

Er zijn er nu 6 opgenoemd die hetzelfde hebben als wij.

Dat is dus iets meer dan 3%, met ons land eraf.

Dat is wel heel gelukkig allemaal dat ik hier in een van de beste landen woon. Hoe kan dat?
Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?
pi_161496371
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?
Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb. :)
pi_161497399
Op punten #2 en #4 vind ik Spanje het beter doen dan NL. Op punt #3 merk ik geen significante verschillen (NL is iets beter) en op punt #1 komt NL als onbetwiste winnaar naar voren.
One man's trash, another man's treasure.
pi_161497485
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:54 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb. :)
Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.
  zondag 17 april 2016 @ 16:36:25 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161497846
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:

• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
Met name op deze twee punten valt nog wel wat aan te merken vind ik.

Met betrekking tot het sociale vangnet staan we wel hoog ja.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 17:01:56 #15
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_161498679
België
Verenigd Koninkrijk
Duitsland
Franrkijk
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 17 april 2016 @ 17:32:44 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161499672
Geheel west- en middeneuropa.
Grote delen van zuid-europa.
Canada. Australie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_161499844
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.
Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.
Dus mijn vraag was: hoe kan het dat ik in goede welvaart leef terwijl er maar zo'n kleine kans is dat ik alle factoren mee heb?
Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer, of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje. Of een islamitisch land, die kennen de zorg die ik nodig heb niet eens.

Dus, vertel, hoe dan?? :P
pi_161499887
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 14:14 schreef Catch22- het volgende:
Denemarken, Zweden, Noorwegen, Singapore
Serieus, Singapore? Dat wist ik niet...
★★★
  zondag 17 april 2016 @ 18:30:40 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161500948
En naast het al eerder genoemde IJsland, Finland, Nieuw-Zeeland en vast nog veel meer.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 17 april 2016 @ 18:34:03 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161501009
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.
Dus mijn vraag was: hoe kan het dat ik in goede welvaart leef terwijl er maar zo'n kleine kans is dat ik alle factoren mee heb?
Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer, of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje. Of een islamitisch land, die kennen de zorg die ik nodig heb niet eens.

Dus, vertel, hoe dan?? :P
Wat voor zorg heb je nodig?

In Denemarken, Noorwegen, Zweden enz. zijn ziektekosten "gratis". Je hoeft dus geen maandelijks bedrag te betalen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161501161
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat voor zorg heb je nodig?

In Denemarken, Noorwegen, Zweden enz. zijn ziektekosten "gratis". Je hoeft dus geen maandelijks bedrag te betalen.
Psychomedische zorg. Ook wat dat betreft zit ik hier in Nederland zeer goed.
  zondag 17 april 2016 @ 18:51:09 #22
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161501364
TS is vergeten dat:

- het armoedeprobleem zo goed als opgelost is
- daklozen hier nooit op straat hoeven te slapen 's nachts
- verpauperde wijken regelmatig worden aangepakt en netter gemaakt

En zo vast nog meer dingen. We kunnen idd wel zeiken, maar alles is hier doorgaans idd wel erg goed geregeld allemaal idd.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_161514008
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:
Nederland is een geweldig land, iedereen mag zich gelukkig prijzen hier te wonen. Want:

• We hebben hier een gegarandeerde financiële zekerheid, wie dat niet heeft doet zo dom dat je kunt stellen dat diegene er zelf voor kiest
Hebben we helemaal niet. We zijn sterk afhankelijk van externe factoren. "Ons" geld wordt beheerd door een buitenlandse "Europese" bank die er cowboy praktijken op na houdt.
quote:
Vrijheid van wat? Welke mechanismen zijn er om deze vrijheid te behouden?
quote:
Nederland is een land met betaalde zorg. Verder heeft ieder zorgstelsel zo zijn problemen, maar "ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt" is een utopie. Niet te vergeten dat Nederland een zeer zwak medisch geheim heeft, wat een inbreuk maakt op de rechten van kwetsbare patienten.
quote:
• Veiligheid, hoewel de media je misschien anders doet geloven is de kans dat iemand je iets aandoet gering, of je zoekt het zelf op
Veiligheid is misschien niet heel slecht, maar zeker niet heel goed in vergelijking met andere landen in Europa.
quote:
Welk land heeft hetzelfde of zelfs beter?
Je omschrijving is nogal vaag. Om een wat beter antwoord te krijgen, zul je je OP moeten verbeteren.

@TS, hoe oud ben je?

[ Bericht 0% gewijzigd door vaduz op 18-04-2016 04:53:24 ]
pi_161514014
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:

[..]
[quote]
mijn aandoening goed kan vertoeven.
Welke aandoening?

quote:
Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer,
Want in China heb je enkel arme mensen die op het platteland leven?
quote:
of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje.
Want in Rusland is alles en iedereen slecht en jij hebt dit uit betrouwbare bronnen vernomen? Zo ja, welke?
pi_161514033
Natuurlijk hebben we ontzettend veel geluk dat we in Nederland werden geboren. Het is allemaal nou eenmaal ontzettend goed geregeld hier.
Zorg, onderwijs, veiligheid, vrijheid, de economie, etc. in Nederland behoren tot de beste ter wereld. Zelfs als je tot de alleronderste laag van de samenleving behoort heb je nog een dak boven je hoofd en een bord eten, waar we eigenlijk best wel in onze handjes voor mogen knijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')