Zeker weten. Israel heeft absurd moderne beveiliging, moet ook wel.quote:
Als niet-jood of als Palestijn?quote:Op zondag 17 april 2016 14:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Als niet-jood heb je toch echt een stuk minder vrijheid in israel hoor.
Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?quote:Op zondag 17 april 2016 14:33 schreef misterxvany het volgende:
Google vertelt me dat er 195 landen op aarde zijn.
Er zijn er nu 6 opgenoemd die hetzelfde hebben als wij.
Dat is dus iets meer dan 3%, met ons land eraf.
Dat is wel heel gelukkig allemaal dat ik hier in een van de beste landen woon. Hoe kan dat?
Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb.quote:Op zondag 17 april 2016 15:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?
Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 15:54 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb.
Met name op deze twee punten valt nog wel wat aan te merken vind ik.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:
• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.quote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.
Serieus, Singapore? Dat wist ik niet...quote:Op zondag 17 april 2016 14:14 schreef Catch22- het volgende:
Denemarken, Zweden, Noorwegen, Singapore
Wat voor zorg heb je nodig?quote:Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.
Dus mijn vraag was: hoe kan het dat ik in goede welvaart leef terwijl er maar zo'n kleine kans is dat ik alle factoren mee heb?
Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer, of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje. Of een islamitisch land, die kennen de zorg die ik nodig heb niet eens.
Dus, vertel, hoe dan??
Psychomedische zorg. Ook wat dat betreft zit ik hier in Nederland zeer goed.quote:Op zondag 17 april 2016 18:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat voor zorg heb je nodig?
In Denemarken, Noorwegen, Zweden enz. zijn ziektekosten "gratis". Je hoeft dus geen maandelijks bedrag te betalen.
Hebben we helemaal niet. We zijn sterk afhankelijk van externe factoren. "Ons" geld wordt beheerd door een buitenlandse "Europese" bank die er cowboy praktijken op na houdt.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:
Nederland is een geweldig land, iedereen mag zich gelukkig prijzen hier te wonen. Want:
• We hebben hier een gegarandeerde financiële zekerheid, wie dat niet heeft doet zo dom dat je kunt stellen dat diegene er zelf voor kiest
Vrijheid van wat? Welke mechanismen zijn er om deze vrijheid te behouden?quote:• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
Nederland is een land met betaalde zorg. Verder heeft ieder zorgstelsel zo zijn problemen, maar "ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt" is een utopie. Niet te vergeten dat Nederland een zeer zwak medisch geheim heeft, wat een inbreuk maakt op de rechten van kwetsbare patienten.quote:• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
Veiligheid is misschien niet heel slecht, maar zeker niet heel goed in vergelijking met andere landen in Europa.quote:• Veiligheid, hoewel de media je misschien anders doet geloven is de kans dat iemand je iets aandoet gering, of je zoekt het zelf op
Je omschrijving is nogal vaag. Om een wat beter antwoord te krijgen, zul je je OP moeten verbeteren.quote:Welk land heeft hetzelfde of zelfs beter?
Welke aandoening?quote:Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:
[..]
[quote]
mijn aandoening goed kan vertoeven.
Want in China heb je enkel arme mensen die op het platteland leven?quote:Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer,
Want in Rusland is alles en iedereen slecht en jij hebt dit uit betrouwbare bronnen vernomen? Zo ja, welke?quote:of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |