abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2016 @ 10:55:48 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161487644
Wat is je branche dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 17 april 2016 @ 11:02:16 #27
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_161487799
Ik weiger foto's op mijn cv toe te voegen, als ze willen zien wie ik ben kijken ze maar op linked-in of facebook. Dat zeg ik als vrolijke Hollandse kaaskop, die voordeel zou moeten hebben van een foto.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 12:28:53 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161489527
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is je branche dan?
Schuldhulp/bewind/budgethulp
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161489899
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 12:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Schuldhulp/bewind/budgethulp
Semi-ambtenaar dus. Sowieso werken er heel veel vrouwen bij non-profit organisaties.
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 12:48:19 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161490079
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 12:41 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Semi-ambtenaar dus. Sowieso werken er heel veel vrouwen bij non-profit organisaties.
niks ambtenaar bij. Maar gewoon veel vrouwen in de branche
pi_161490296
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 12:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

niks ambtenaar bij. Maar gewoon veel vrouwen in de branche
Oftewel een branche waar je niet op hoog niveau hoeft presteren en ook niet op hard skills wordt afgerekend, weten we dat ook weer.
pi_161491138
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 12:55 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Oftewel een branche waar je niet op hoog niveau hoeft presteren en ook niet op hard skills wordt afgerekend, weten we dat ook weer.
Ga weg.
pi_161492008
Heb geen foto op mn cv. Als ze willen weten hoe ik er uit zie moeten ze mij maar uitnodigen.
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 15:53:55 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161496357
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 12:55 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Hooguit van 105 gezinnen de financiën draaiende houden. Doe de groetjes aan je collega's in het magazijn.
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 13:27 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ga weg.
  zondag 17 april 2016 @ 16:26:36 #35
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_161497481
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_161497829
Ik ben het niet eens met jouw stelling. Ik werk zelf al een aantal jaar als recruiter/intercedent en toen ik mijn cv online had gezet - zonder foto - kreeg ik veel reacties van werkgevers. Daarnaast krijg ik ook regelmatig een bericht via Linkedin van werkgevers/recruiters ondanks dat ik daar ook geen foto op heb staan.

Foto voegt niks toe. Een goed opgebouwd en duidelijk cv is veel belangrijker. Een foto werkt vaker in je nadeel dan in je voordeel.
pi_161517461
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:35 schreef Azpilicueta het volgende:

Een foto werkt vaker in je nadeel dan in je voordeel.
Waarom?
pi_161517490
Ook no offence maar er zijn heel erg veel recruiter functies (of anderzins sales) tegenwoordig, ik zit niet in die sector.
pi_161517773
Ik heb ook geen foto. Bij recruitment activiteiten al eens gezien dat ze dan wel een foto hadden en die kwam dan van Facebook of Linkedin. Dus ze googelen toch, hoef ik ook geen foto toe te voegen is mijn mening.

Iets anders, iemand vertelde laatst dat het per 1-1-2016 verboden is om je nationaliteit en een foto op je cv te plaatsen. Nu heb ik gegoogeld maar kon hier niets over vinden. Weet iemand ook hoe dat zit?
pi_161518246
Tsja, het is maar net hoe je naar een LinkedIn profiel kijkt.
Als ik een profiel zie van iemand zonder foto, dan komt het op mij over dat het profiel niet "af" is.

Een goede sollicitatie/CV is maatwerk, foutloos geschreven en compleet.

Afkomst, geslacht enz zouden natuurlijk niet relevant moeten zijn, maar de werkelijkheid is natuurlijk dat dit nog wel gebeurt. Door een verzorgd en compleet CV toe te sturen, laat je zien dat jij de sollicatie serieus neemt. Door dingen weg te laten, vestig je er juist de aandacht op, en dat wil je nu juist voorkomen.

Maar goed, dat is mijn mening.
pi_161518377
Verder niet gelezen, maar je kunt bij een fotograaf toch een stuk of 50 foto's op normaal formaat laten printen (of dat zelf doen met een scan) en dat bij je CV voegen.

Verder vind ik het ook enigszins onzinnig en zullen er wel veel 'lekkere wijfe :9~ :9~ :9~ ' worden uitgekozen ten koste van lelijkerds of lui zoals jij.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161519442
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 12:18 schreef MrSalazar het volgende:
Verder niet gelezen, maar je kunt bij een fotograaf toch een stuk of 50 foto's op normaal formaat laten printen (of dat zelf doen met een scan) en dat bij je CV voegen.
Tegenwoordig gaat toch bijna alles digitaal. Recent nog gesolliciteerd (en aangenomen :D) met een sollicitatie via e-mail (en cv met foto dus). Verder gaat het ook vaak via een invulformulier op een website waar je dan je brief en cv upload. Als je iets met foto wilt, is op het cv zelf toch het handigst. Kan gewoon klein, formaatje pasfoto.
pi_161519928
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 13:03 schreef Mieshka het volgende:

[..]

Tegenwoordig gaat toch bijna alles digitaal. Recent nog gesolliciteerd (en aangenomen :D) met een sollicitatie via e-mail (en cv met foto dus). Verder gaat het ook vaak via een invulformulier op een website waar je dan je brief en cv upload. Als je iets met foto wilt, is op het cv zelf toch het handigst. Kan gewoon klein, formaatje pasfoto.
Heb al een tijdje niet meer gesolliciteerd eigk. ;) Lijkt me nog steeds leuker voor een werkgever om een echte brief te ontvangen. Maar pasfotoformaat vind ik te klein eigenlijk.
pi_161521519
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 08:49 schreef Coritchando het volgende:
Gewoon zorgen voor een up to date linkedin profile met foto en deze eventueel vermelden op je cv.
Ja dit. Ik heb een link naar LinkedIn op mijn cv en zie dat dat negen van de tien keer bekeken wordt als ik ergens solliciteer. Dan hebben mensen me uiteindelijk toch gezien dus zolang het een professionele foto is maakt het toch niet uit.

Ben trouwens een kaaskop dus geen idee hoe dit uitwerkt als je een buitenlandse achtergrond hebt. Maar het zou hopelijk niet uit moeten maken. Al hangt dat van de branche af.
pi_161521910
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 01:32 schreef Koewam het volgende:
Het is altijd een beetje tegen mijn principes geweest om een foto bij mijn sollicitaties te voegen, aangezien ik vind dat je op je kennis, kunde en ervaring beoordeeld moet worden. Niet op hoe je eruit ziet.

Daarnaast heb ik een migrantenachtergrond, en als je de onderzoeken mag geloven werkt dat niet in mijn voordeel bij solliciteren.

Maar ik ontkom er niet meer aan - iedereen heeft tegenwoordig een foto op zijn CV of op zijn sociale media. Het is voor een werkgever een black box hoe ik eruit zie en dat bevordert mijn kansen niet.

Ik heb dus een professioneel zakelijk portret laten schieten, maar hoe voeg ik dat bij een sollicitatie? Mijn CV is al twee kantjes en een normale foto past er eigenlijk niet bij.

Moet ik het als apart bestand toevoegen? Of toch maar bij de brief zelf?

En wat vinden jullie van foto's bij CV's?
Als je allochtoon bent en je hebt een goede uitstraling op foto's , zal het je alleen maar helpen. Als je mohammed heet en je ziet er 'normaal' uit kan het je helpen. Andersom juist niet.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_161522992
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:43 schreef Koewam het volgende:
Ook no offence maar er zijn heel erg veel recruiter functies (of anderzins sales) tegenwoordig, ik zit niet in die sector.
Dat klopt, maar ook verschrikkelijk veel concurrentie. Als ik zelf een functie uitzet voor intercedent/recruiter dan kan ik mijzelf dagelijks bezighouden met het behandelen van alle sollicitaties. Dus 'opvallen' is net zo belangrijk.

Maar nog terugkomend op je vraag, er zijn weinig functies waarmee een foto van toegevoegde waarde is. Meeste foto's die mensen erbij zetten zien er niet uit. Als je bijvoorbeeld heel fotogeniek/knap bent, zeker als een vrouw als bijvoor secretaresse dan kan het wel een edge geven. Maar zelf denk ik dat je meer bereikt met een goed & duidelijk cv dan een foto. Zelf hechr ik er ook geen waarde aan.
pi_161523114
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 14:30 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dit. Ik heb een link naar LinkedIn op mijn cv en zie dat dat negen van de tien keer bekeken wordt als ik ergens solliciteer. Dan hebben mensen me uiteindelijk toch gezien dus zolang het een professionele foto is maakt het toch niet uit.
LinkedIn heeft 2 functies daarin:
1. Ze hebben interesse want ze doen moeite om je Linkedin te bekijken
2. Jij kan zien dat ze interesse hadden

Een goede reden om alleen daar een goede foto te hebben,
pi_161523688
Ik heb nog nooit een foto op m'n cv gezet. Ga het ook nooit doen ook denk ik. Als tech lead waar ik werk ook regelmatig cv's van andere in handen en persoonlijk vind ik die fotos eerder irritant dan dat het iets toevoegd, de kwaliteit is meestal ook een drama. Ik heb 1 cv zelfs in de prullenbak gegooit vanwege de foto :'), niet dat het cv inhoudelijk verder eruit sprong.
pi_161524279
pi_161723107
Heb een professionele foto laten maken en m'n uitnodigingen gaan door 't dak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')