abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161467573
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161467603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

[ afbeelding ]

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

[ afbeelding ]
Je had gewoon 301. Zag je dat?
pi_161467644
Benoem alle problemen *O*
wooblabalurg
pi_161467648
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je had gewoon 301. Zag je dat?
Ja, er was denk ik net iets verwijderd voor de laatste post er kwam. Raar, meestal gebeurd dat alleen in snellopende reeksen zoals na een aanslag oid
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161467654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:09 schreef Baconbus het volgende:
Benoem alle problemen *O*
Dat mijn kat vaak overgeeft over een tapijt dat vlekt.
pi_161467662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat mijn kat vaak overgeeft over een tapijt dat vlekt.
Those damn Moroccans! :7
wooblabalurg
pi_161467663
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, er was denk ik net iets verwijderd voor de laatste post er kwam. Raar, meestal gebeurd dat alleen in snellopende reeksen zoals na een aanslag oid
Een vreemd moment.
pi_161467697
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Those damn Moroccans! :7
Ik ben er nog niet achter wat het ras is.
pi_161468287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

geen idee. ik heb ook een paar marokaanse jongens in mijn team zitten maar die vallen nog wel mee.
Turken en Marokkanen die rugbyën. ^O^
Misschien wordt het toch ooit wel eens wat met de integratie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161468317
Tja, Marokkanen. Als een aardbeving is in het Rifgebied dan houden velen het op een straf van god omdat mensen daar te veel gedronken / gebruikt hebben. Geen verzinsel. Ik heb het meerdere malen mogen horen / lezen.
pi_161468511
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen die rugbyën. ^O^
Misschien wordt het toch ooit wel eens wat met de integratie.
ik ben bang van niet. het enige wat ik zie gebeuren straks is een knokpartij met die turk en die marokkanse jongens.
geloof het of niet maar turken en marokkanen liggen elkaar niet zo lekker.
pi_161481034
Een man heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Den Hoorn tijdens een voetbalwedstrijd tussen jeugdteams geprobeerd een scheidsrechter met een mes te steken. De agressieveling was het oneens met een aantal beslissingen.

Als dit een Marokkaan was heeft Johan in alles gelijk. Als dit een Nederlander is dan moeten we niet met ons vingertje wijzen want we zijn zelf even grote tokkies.

Tevens:
De wedstrijd ging tussen de E5 van Den Hoorn en de E4 van Haaglandia. Daar zitten spelers in met de leeftijd van 8 tot 10 jaar. Haaglandia won met 2-5.
Wtf..
pi_161481100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Een man heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Den Hoorn tijdens een voetbalwedstrijd tussen jeugdteams geprobeerd een scheidsrechter met een mes te steken. De agressieveling was het oneens met een aantal beslissingen.

Als dit een Marokkaan was heeft Johan in alles gelijk. Als dit een Nederlander is dan moeten we niet met ons vingertje wijzen want we zijn zelf even grote tokkies.

Tevens:
De wedstrijd ging tussen de E5 van Den Hoorn en de E4 van Haaglandia. Daar zitten spelers in met de leeftijd van 8 tot 10 jaar. Haaglandia won met 2-5.
Wtf..

Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:51:50 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161481165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zat Nederlanders die ook met een mes op zak lopen :')
pi_161481181
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Oké best vaag. De hele week gaat het over Marokkanen die zich misdragen rond het amateurvoetbal. Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
pi_161481237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zat Nederlanders die ook met een mes op zak lopen :')
Gek he dat dat nodig met zoveel geweld als de berbers groepsgewijs als een ziekte verspreiden. Verbaas mij er meer over dat vuurwapens niet meer verspreid worden ter bescherming van dat riftuig
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:54:38 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161481253
Agressiviteit is gewoon een onderdeel van hun cultuur. Dat moeten we respecteren.
pi_161481275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Oké best vaag. De hele week gaat het over Marokkanen die zich misdragen rond het amateurvoetbal. Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
Of een verwarde man zoals links media hem beschrijft zonder angstvallig zijn afkomst durven te benoemen
pi_161481327
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Of een verwarde man zoals links media hem beschrijft zonder angstvallig zijn afkomst durven te benoemen
Ja.. er zijn nogal veel van die verwarde mannetjes heb ik het idee..
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:59:11 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161481354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
Zal wel onder het mom zijn van het goede voorbeeld willen geven aan je kinderen.
  zondag 17 april 2016 @ 00:07:14 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161481557
Als Marokkanen enkel het voetbal kapot zouden maken dan was het probleem nog te overzien.
The End Times are wild
  zondag 17 april 2016 @ 01:10:23 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_161482946
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 00:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar lijkt het op. Heb je die koning gezien?
Die leek mij nog wel chill, heeft een week knetterstoned in Amsterdam rondgewandeld 8-)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_161483013
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 01:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Die leek mij nog wel chill, heeft een week knetterstoned in Amsterdam rondgewandeld 8-)
Daar leek het wel op.
pi_161483157
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 00:07 schreef LXIV het volgende:
Als Marokkanen enkel het voetbal kapot zouden maken dan was het probleem nog te overzien.
Inderdaad, als het daar bij bleef dan gaan ze hun gang maar. We doneren het hele voetbal nota bene aan ze. We houden het wel bij rugby, ijshockey en tennis. Godzijdank heeft het riftuig die sporten nog niet ontdekt. Zie je het al voor je dat ze in de amateurdivisies elke week een tiental tennisrackets tegen hun muil krijgen.
  zondag 17 april 2016 @ 01:29:19 #25
28033 Pek
je moet wat
pi_161483232
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 01:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar leek het wel op.
In die toestand heb je geen last van ze, goed voorbeeld doet goed volgen! ^O^
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,