abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2016 @ 15:18:58 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161522706
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:45 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Dit is een van de zeldzame keren dat ik het met een hoogleraar eens ben maar bovenstaande opmerking klopt natuurlijk niet helemaal. XTC was de love drugs uit de jaren "60 en verdween weer in de jaren "70/"80 om vervolgens begin jaren "90 aan comeback te beginnen.
Volgens Wikipedia niet hoor:

quote:
In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie. Begin jaren tachtig werd de stof ook populair onder jongeren die het voor recreatieve doeleinden gebruikten op acid- en raveparty's.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161527308
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia niet hoor:

[..]

Hij is wellicht in de war met LSD? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 18 april 2016 @ 18:40:07 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161527716
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:13 schreef begaaierd het volgende:
Ben ik de enige die zich stoort aan de vraagstelling van Eefje Omen? :O
Nee. Populistisch conservatief toontje :N Bah.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 18 april 2016 @ 18:52:00 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161528172
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

nooit weten wat je krijgt :')
Zolang het illigaal is zal je nooit weten wat je krijgt, hoe zuiver het is, etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161534048
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zolang het illigaal is zal je nooit weten wat je krijgt, hoe zuiver het is, etc
En dat is de beste reden om het niet te gebruiken. ;)
Ik zou best wel eens in het bijzijn van vrienden LSD willen proberen maar niet zolang ik niet weet of dat het zuiver is en hoe het er is gekomen (dumpen in milieu van 'afvalstoffen' etc.).
Ik ben dan ook een voorstander van het legaliseren, wat niet wil zeggen dat ik vind dat je het overal altijd moet mogen nuttigen (ik ben een groot voorstander van rookverboden en dus ook blowverboden aangezien andere mensen hier last van hebben, bij liberalisme hoort dat je ook de ander vrijlaat).
#NoDAPL
pi_161535040
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou best wel eens in het bijzijn van vrienden LSD willen proberen maar niet zolang ik niet weet of dat het zuiver is en hoe het er is gekomen (dumpen in milieu van 'afvalstoffen' etc.).
Ik ben dan ook een voorstander van het legaliseren, wat niet wil zeggen dat ik vind dat je het overal altijd moet mogen nuttigen (ik ben een groot voorstander van rookverboden en dus ook blowverboden aangezien andere mensen hier last van hebben, bij liberalisme hoort dat je ook de ander vrijlaat).
Dat hebben de liberalisten alleen niet in de gaten, die gaan extreem ver met hun individuele vrijheden dat het uiteindelijk ook het individu schaadt in zijn vrijheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_161535188
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat hebben de liberalisten alleen niet in de gaten, die gaan extreem ver met hun individuele vrijheden dat het uiteindelijk ook het individu schaadt in zijn vrijheid.
Het verschil tussen een echte liberaal (die houdt ook rekening met de belangen van anderen) en een egoïst (die verschuilt zich achter liberalisme om zelf maar te kunnen doen wat hij wil doen). ;)
Libertariërs vallen eveneens onder die laatste categorie maar zij combineren het ook nog eens met een minimalistische staat, wat ik dan maar een nachtwakerstaat noem.
#NoDAPL
pi_161535235
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil tussen een echte liberaal (die houdt ook rekening met de belangen van anderen) en een egoïst (die verschuilt zich achter liberalisme om zelf maar te kunnen doen wat hij wil doen). ;)
De liberalisten die zich profileren als liberalist zijn net de feministen die zich profileren als feminist. Het slechtste van het slechtste komt veel te veel bovendrijven en heeft een te grote stem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_161535257
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

De liberalisten die zich profileren als liberalist zijn net de feministen die zich profileren als feminist. Het slechtste van het slechtste komt veel te veel bovendrijven en heeft een te grote stem.
Daar zit wat in. ;)
Modern feminisme (het progressieve deel van de feministen, vooral jongere mensen hoewel sommige jonge feministes tot de oude school behoren) vind ik dan wel weer mooi: ervoor pleiten dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn, dat mannen verwijfd moeten mogen zijn en dat vrouwen tommieboys moeten mogen zijn. De achterhaalde ouderwetse stroming binnen het feminisme doet mijn nekharen overeind staan.
#NoDAPL
  maandag 18 april 2016 @ 23:25:03 #70
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_161538826
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij LSD is zuiverheid niet echt een probleem, en milieuschade door dumpen van afvalstoffen is verwaarloosbaar. Men beweert dat na de arrestatie van William Leonard Pickard er tijdelijk 90% minder LSD (globaal!) beschikbaar was. En hij produceerde 1 kg per 5 weken (goed voor 10 - 15 miljoen dosissen). Ik gok dat de inwoners van een middelgrote stad meer chemisch afval illegaal in het milieu dumpen (solventen en verfafval in de riolering, motorolie etc.. ) dan alle LSD labs samen.

LSD wordt meestal in blotter vorm genomen, belangrijkste vraag is hoeveel LSD die bevat (typische "low quality" blotter 60 microgram), niet hoe zuiver ie is, want de absolute hoeveelheid "contaminants", bijprodukten etc. is noodzakelijkerwijze miniem. Ook al bevat de blotter iets anders dan LSD en in een grotere dosis, bvb 0.2 mg, dan nog is het risico quasi nihil; er zijn haast geen stoffen die in zo'n hoeveelheid gevaarlijk zijn.
Bvb cyanidezouten: kleinste dodelijke dosis KCN ooit geraporteerd was 0.58 mg per kilogram lichaamsgewicht.
Zelfs een blotter gemaakt van pure ricine (in plaats van minstens 95% papier) is niet dodelijk, blotters wegen 5 a 10 mg, de LD50 voor een orale dosis ricine wordt geschat op 1mg per kilogram lichaamsgewicht.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')