De ontkerking neemt toe ja.quote:Op zondag 17 april 2016 14:10 schreef Geerd het volgende:
Ontkerking ging juist de goede kant op hier en daar wel eens gelezen, maar denk dat het juist weer toe neemt?
Eerlijk gezegd vind ik het juist wel mooi dat zij zich aan die traditie vasthouden. Maar het is wel wat zwaar op de hand inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2016 14:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ging laatst ff met de motor naar de dealer rond het middag uur, ook zo een gezin helemaal in die klerendracht naar de kerk wtf vond het wel grappig anderzijds ook wel beetje triest voor die kinderen![]()
Wat zijn de voordelen van ontkerking?quote:Op zondag 17 april 2016 14:10 schreef Geerd het volgende:
Ontkerking ging juist de goede kant op hier en daar wel eens gelezen, maar denk dat het juist weer toe neemt?
Ene kant wel maar die kinderen wordt het met de paplepel ingegoten religiequote:Op zondag 17 april 2016 14:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het juist wel mooi dat zij zich aan die traditie vasthouden. Maar het is wel wat zwaar op de hand inderdaad.
Ik denk dat het zal stabiliseren. Door de komst van de islam neemt de aandacht voor religie (gedwongen) weer toe. Het christendom zal daar ook een graantje van mee pikken.quote:
Ik heb nog geen voordelen van religie gezien eigenlijk...quote:Op zondag 17 april 2016 14:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen van ontkerking?
Whehequote:Op zondag 17 april 2016 14:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat zijn de voorvechters van onze joods-christelijke cultuur. Jij zou dat juist aan moeten moedigen.
Oh ja, daar zou je best gelijk in kunnen hebben, maar vooralsnog neemt de ontkerking wel toe.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik denk dat het zal stabiliseren. Door de komst van de islam neemt de aandacht voor religie (gedwongen) weer toe. Het christendom zal daar ook een graantje van mee pikken.
Idd ook denk ik door tijden zoals deze dat het toch wat minder gaat economisch,,,,quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik denk dat het zal stabiliseren. Door de komst van de islam neemt de aandacht voor religie (gedwongen) weer toe. Het christendom zal daar ook een graantje van mee pikken.
Kindje toch.quote:
Gemeenschapszin, gedeelde waarden, een mechanisme om jezelf te verheffen, een moralistisch kader, omzien naar je naasten, enz.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb nog geen voordelen van religie gezien eigenlijk...
Broederschap, gezonde waarden en normen, trouw aan Jezus Christus (vzmh)quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb nog geen voordelen van religie gezien eigenlijk...
Logisch nadenken heet dat toch? Heb je geen religie voor nodigquote:Op zondag 17 april 2016 14:14 schreef berko13 het volgende:
[..]
Broederschap, gezonde waarden en normen, trouw aan Jezus Christus (vzmh)
quote:Op zondag 17 april 2016 14:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Logisch nadenken heet dat toch? Heb je geen religie voor nodig
Schijnbaar wel. Met het verlaten van God heeft Nederland ook zijn moreel kompas verloren. Ik bid dat Nederland die zo snel mogelijk terug vindt.quote:Op zondag 17 april 2016 14:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Logisch nadenken heet dat toch? Heb je geen religie voor nodig
Nee, want als je een minuscuul percentage als voorbeeld geeft, is dat niet serieus te nemen.quote:Op zondag 17 april 2016 14:01 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ga je nog op mijn laatste reactie reageren over het al dan niet verdwijnen van religie uit Nederland?!
Merkel riep zelfs op dat haar volk weer eens naar de kerk moest gaan. Ik vind het toch een teken aan de wand dat een regeringsleider van een westeuropees land zoiets zegt.quote:Op zondag 17 april 2016 14:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh ja, daar zou je best gelijk in kunnen hebben, maar vooralsnog neemt de ontkerking wel toe.
quote:Op zondag 17 april 2016 14:17 schreef berko13 het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. Met het verlaten van God heeft Nederland ook zijn morele kompas verloren. Ik bid dat Nederland die zo snel mogelijk terug vindt.
Met de opkomst van de Islam moeten we wel meer gaan geloven om samen nog meer thee te drinkenquote:Op zondag 17 april 2016 14:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Merkel riep zelfs op dat haar volk weer eens naar de kerk moest gaan. Ik vind het toch een teken aan de wand dat een regeringsleider van een westeuropees land zoiets zegt.
Ze komt ook wel uit een partij met christelijke wortels, is op zich niet zo vreemd natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2016 14:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Merkel riep zelfs op dat haar volk weer eens naar de kerk moest gaan. Ik vind het toch een teken aan de wand dat een regeringsleider van een westeuropees land zoiets zegt.
Het is tien voor half drie, ben je nu al dronken?quote:Op zondag 17 april 2016 14:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Met de opkomst van de Islam moeten we wel meer gaan geloven om samen nog meer thee te drinken![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |