tong80 | donderdag 14 april 2016 @ 22:53 |
Het inbouwen van nieuwe toiletten in de huidige, nog toiletloze sprinters van NS gaat 310.000 euro per wc kosten. Dat meldt RTL nieuws. De hele operatie gaat de NS tientallen miljoenen kosten.![]() De wc's worden geplaatst op aandringen van de politiek. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) wil al langer dat sprinters die zonder toilet zijn geleverd, alsnog van een wc worden voorzien. Het gaat in totaal om 131 treinstellen. Het inbouwen van de wc's is nogal een klus. De sprinters worden in etappes uit de roulatie genomen, en naar Heerlen gereden. Vanuit daar sleept een Duitse locomotief de treinen naar Aken. Daar worden de wc's, een soort 'veredelde dixie's', ingebouwd. De toiletten zijn afkomstig uit Bahrein en moeten buiten de trein helemaal uit elkaar worden geschroefd, voordat ze in de trein weer in elkaar kunnen worden gezet. Het inbouwen kost zo'n 3 weken per trein. Voor elke wc moeten 10 zitplekken worden opgeofferd. De hele operatie, die in tientallen miljoenen euro's gaat kosten, moet over 5 jaar zijn afgerond. Plaszak Eerder werd de optie geopperd om reizigers gebruik te laten maken van een plaszak. Met de TravelJohn, een wegwerp-plaszak zouden mensen in uiterste noodgevallen hun behoefte kunnen doen. Het idee kwam niet van de grond. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)3-ton-per-stuk.dhtml De belastingcentjes van de kouwe kak wordt niet in een bodemloze put geloosd. Hebben ze het eindelijk op de rails, sporen ze niet hoewel ze wel hun sporen achterlaten. ![]() | |
Donnie-Brasco | donderdag 14 april 2016 @ 23:15 |
En dat straks allemaal lekker afwikkelen op de reizigers natuurlijk ![]() | |
Jordy-B | donderdag 14 april 2016 @ 23:27 |
Hoeveel blijft er bij deze omslachtige wijze aan de strijkstok hangen? Wat is er mis met drie schotjes en een pot over een vereldeld gat in de vloer? | |
TheJanitor | donderdag 14 april 2016 @ 23:28 |
Dure pispotten. | |
#ANONIEM | donderdag 14 april 2016 @ 23:30 |
Manmanman, in een bus of tram zit ook geen toilet. Een sprinter is ook voor korte ritjes, dan schijt je maar ergens anders. | |
GewoneMan | donderdag 14 april 2016 @ 23:30 |
dit kan veel en veel goedkoper.... 40,61 miljoen euro voor 131 WCs slaat echt nergens op! | |
OscarMopperkont | donderdag 14 april 2016 @ 23:31 |
Mensen die poepen/plassen in de trein ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 april 2016 @ 23:34 |
Ik gok dat er in de prijs wel is meegenomen dat je ook een aantal treinen hebt wat niet kan worden ingezet, en waarvoor dus een alternatief moet worden gezocht. En de kosten van naar Heerlen rijden, etc.. Etc.. Nogsteeds (te)veel geld. | |
maryen65 | donderdag 14 april 2016 @ 23:34 |
Word het treinreizen nog duurder ![]() | |
krokodil76 | donderdag 14 april 2016 @ 23:35 |
Voor die prijs mag je toch hopen dat het gouden toiletten zijn. ![]() | |
Rica | donderdag 14 april 2016 @ 23:39 |
![]() En er was geen Nederlandse aannemer te vinden die wc's kon inbouwen voor zeg 250.000 per pot? Voor een ton per pot zou je waarschijnlijk al een heel leger aan vakmensen kunnen inhuren. De contracten met Bahrein en Aken zullen vast wat leuke cadeautjes opgeleverd hebben, | |
Fir3fly | donderdag 14 april 2016 @ 23:41 |
Denken dat Nederlandse aannemers zo goedkoop zijn ![]() | |
Fir3fly | donderdag 14 april 2016 @ 23:42 |
Verder is dit compleet belachelijk natuurlijk, maar wat mij betreft maakt de NS dit zo duur mogelijk. Wat was de reden van het ontbreken van wc's in deze treinen? | |
Toefjes | donderdag 14 april 2016 @ 23:42 |
Ik schrok van de offerte om mijn badkamer en toilet te laten verbouwen. Maar in vergelijking met deze bedragen viel het wel mee. | |
Rezania | donderdag 14 april 2016 @ 23:44 |
Dit. Als je uren in een sprinter zit doe je wat fout. | |
Rica | donderdag 14 april 2016 @ 23:44 |
Voor 3 ton per pot wil ik het best regelen hoor. | |
Rezania | donderdag 14 april 2016 @ 23:45 |
Dat is ook hun schuld hoor. ![]() | |
Red_85 | donderdag 14 april 2016 @ 23:48 |
The fuck zeg. Wat een mongolen. Dit is toch gewoon een dikke FUCK YOU richting de buitenwereld?Inschattingsfout en notoire klantenhaat. Dus ook de schuld van de ns zelf. Waarom mag de ns het zo duur mogelijk maken wat jou betreft dan? Als dit wordt afgewend op de reiziger uiteindelijk, ipv op de salarissen van het management, mag de ns ook weer geprivatiseerd worden. PD. | |
Red_85 | donderdag 14 april 2016 @ 23:48 |
Had je het niet aan Gertjan gevraagd dan? | |
Fir3fly | donderdag 14 april 2016 @ 23:49 |
Zal best, maar ik word erg zat van dit constante gerommel in de marge. Privatiseer de hele NS nou een keer fatsoenlijk. Dit gaat nergens meer over. | |
hmmmz | donderdag 14 april 2016 @ 23:50 |
schijt ns ![]() | |
Toefjes | donderdag 14 april 2016 @ 23:55 |
Die heeft het te druk met hele huizen neerzetten in de Duitse bossen helaas. | |
Red_85 | donderdag 14 april 2016 @ 23:55 |
![]() | |
Pleun2011 | donderdag 14 april 2016 @ 23:57 |
Vorig jaar was ik een paar weken behoorlijk aan de schijterij.. dat komt zo snel op dat je meteen naar een pot moet spurten, anders gaat het mis. Gelukkig gebeurde het toen ik in een intercity zat, anders had de sprinter een extra grondige wasbeurt nodig gehad. Vind het sowieso vervelende treinen en dom van de NS dat ze er niet meteen wc's hebben ingebouwd | |
possetje | vrijdag 15 april 2016 @ 00:02 |
| |
Copa | vrijdag 15 april 2016 @ 00:03 |
Prima idee. Niet dat ik er ooit gebruik van ga maken maar voor de mensen die dat wel willen is het gewoon een goede toevoeging. | |
Elan | vrijdag 15 april 2016 @ 00:13 |
Zou het ten koste gaan van zitplaatsen? Die Sprinters rondom Amsterdam zijn iig al redelijk bomvol in de meeste gevallen. | |
freako | vrijdag 15 april 2016 @ 00:31 |
Er wordt niet alleen een toilet ingebouwd, maar er worden meteen wat andere dingen aangepakt: Het AD is alleen wat te kort door de bocht, en deelt het totale budget door het aantal toiletpotten. http://nieuws.ns.nl/grote(...)s-voor-meer-comfort/ | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 15 april 2016 @ 10:47 |
Dat is de theorie ja, in d epraktijk zette de NS ze echter ook op lange trajecten in. De problematiek werd nog eens versterkt door het schrappen van toiletten op veel stations. NL loopt zo achter op het gebied van openbare wc´s. | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 10:57 |
En hoe zou je dat in de bus gedaan hebben? | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 10:59 |
Oh en mensen die denken dat een toilet 300K kost ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:00 |
Treinen zitten al overvol latten we meer plekken weghalen. Top idee | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:01 |
oplossing elk station een wc | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 15 april 2016 @ 11:02 |
Of elke trein. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:04 |
dan ook graag in de bus want daarmee kom ik op op stations | |
Pleun2011 | vrijdag 15 april 2016 @ 11:04 |
Bij de eerste halte eruit en een bosje opzoeken vermoed ik..zoiets | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 15 april 2016 @ 11:04 |
De bus stopt om de 5min. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:05 |
Een Sprinter ook ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 15 april 2016 @ 11:05 |
Niet echt. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 11:06 |
dus? Sprinters elke 15 minstens | |
Zelva | vrijdag 15 april 2016 @ 11:19 |
Daar kan je in ieder geval nog de buschauffeur vragen te stoppen zodat je eruit kan. In een trein zit je muurvast. | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 11:21 |
Want de bus parkeert op de vluchtstrook/busbaan opdat jij niet in je broek pist? | |
Red_85 | vrijdag 15 april 2016 @ 11:39 |
Zitten er in die sprinters zitplaatsen dan? Dacht dat het omgebouwde veewagons waren? | |
Red_85 | vrijdag 15 april 2016 @ 11:44 |
Maar moet je vaak weer een half uur wachten voordat de volgende komt. Dat is het probleem ook met die volle sprinters in de omgeving AMS. Er zijn er gewoon te weinig. Op de trajecten centraal-Uitgeest en Hoofddorp-Hoorn moet je gewoon een 15 minuten doen ipv 30 minuten dienstregeling. Maar dat is een andere discussie lijkt me dan de wc's. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 15 april 2016 @ 12:15 |
Als je dan niet in zijn bus pist zal hij dat graag doen. | |
TheThirdMark | vrijdag 15 april 2016 @ 12:21 |
Dit ![]() | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 12:27 |
Ik denk dat hij liever heeft dat jij in de bus pist dan dat hij op de snelweg zijn bus stil moet zetten. | |
TheFreshPrince | vrijdag 15 april 2016 @ 12:28 |
Zoals Groningen - Leeuwarden? Dat is toch wel even een zit als het je bijna bij de broekspijpen langsloopt. | |
Nattekat | vrijdag 15 april 2016 @ 12:30 |
Gelukkig komen daar geen NS-sprinters ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 15 april 2016 @ 12:31 |
Dat is dan wel weer zo ![]() Ga ook nooit met de trein, schijtdingen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 15 april 2016 @ 12:41 |
Langste sprinterserie is die van Zwolle naar Groningen, een rit van iets meer dan een uur. Doorgaans neem je de intercity als je naar Groningen moet, dus laten we er uur naar Haren van maken. Dat is wel een redelijke zit nog. Maar om daarvoor alle sprinters te verbouwen gaat weer een beetje te ver, meestal zit je daar hooguit een half uur in. | |
borbit | vrijdag 15 april 2016 @ 12:42 |
Als ze niet over de begroting gaan 40 miljoen pleuros. Hoe geef je 3 ton uit aan een hokje, een pot en een gat in de grond? Een beetje klusjes man klust zoiets in een dag wel in elkaar. | |
Kowloon | vrijdag 15 april 2016 @ 12:51 |
Sjongejonge, eerst huilen dat er geen WC's in zitten en vervolgens huilen over de kosten als ze er wel in zitten. | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 13:05 |
Dat geef je uit omdat je veel meer doet dan alleen een toilet plaatsen, de OP is bijzonder gebrekkig. | |
freako | vrijdag 15 april 2016 @ 13:07 |
Het moet sowieso een gesloten systeem zijn, direct lozen op de rails mag niet meer. Daarnaast moet er bv ook een waterreservoir komen. Er wordt ook wel iets meer gedaan dan alleen een toilet inbouwen. Er komen ook rolstoelplaatsen en plaatsen voor fietsen, en andere tredes bij de deuren. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 13:09 |
Gewoon weer terug naar de staat zoals ProRail waarschijnlijk ook gaat overkomen. Privatisering van nationale diensten is een mislukte grap. | |
Nattekat | vrijdag 15 april 2016 @ 13:12 |
Plaatsen voor fietsen? ![]() Met die onnodige wc halen ze er eerst tig weg. | |
Rene_Froger | vrijdag 15 april 2016 @ 13:32 |
Ik snap het niet. Zulke treinritten zijn korter dan met een autorit, en in een auto hebben we toch geen wc? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 14:03 |
Had je maar een stuk kurk in je aars moeten stoppen. | |
TheFreshPrince | vrijdag 15 april 2016 @ 14:11 |
Maar het zijn dan ook geen automobilisten die met de trein reizen. | |
borbit | vrijdag 15 april 2016 @ 14:54 |
Met de auto kun je gewoon stoppen en in de berm schijten. Er is zelf een aparte strook naast veel snelwegen waar je kunt stoppen als je moet plassen/ poepen. Of even iets op de je telefoon moet doen of iets. Als je auto stuk is kun je zelf op die plas/ poep/ whatsapp strook stoppen en een mobiele garage oproepen met zo'n soort geel telefoon paaltje. | |
HSG | vrijdag 15 april 2016 @ 14:57 |
Sowieso de toiletten van de Nederlandse treinen. ![]() | |
bloodymary1 | vrijdag 15 april 2016 @ 14:58 |
Wat belachelijk dat dat zo duur moet zijn. Er is heus wel een goedkopere offerte te krijgen. Ik denk echt dat hier corruptie aan ten grondslag ligt, dat kan niet anders. Snap niet dat dat zo maar kan. | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 15:14 |
Jj hebt of geen rijbewijs of je probeert grappig te doen ![]() | |
Donnie-Brasco | vrijdag 15 april 2016 @ 15:21 |
Dit, voor dat geld wil ik het wel doen ![]() Wat gipsplaatjes en een gatenzaag en je komt een heel eind. | |
Fir3fly | vrijdag 15 april 2016 @ 15:26 |
Nationalisering van dit soort diensten is juist de grap. Waar denk je dat de beste openbaar vervoer systemen zijn? | |
hottentot | vrijdag 15 april 2016 @ 15:34 |
SBB CFF FFS ![]() In Nederland had ik echt een bloedhekel aan het OV, hier in Zwitserland gebruik ik het bijna dagelijks en met veel plezier. [ Bericht 9% gewijzigd door hottentot op 15-04-2016 15:41:48 ] | |
vaduz | vrijdag 15 april 2016 @ 16:17 |
Waarom doe je dan geen luier aan? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2016 @ 16:23 |
Ja dus? In een bus zit ook geen plee. Evt. pas je je reis zo aan dat je zo lang mogelijk in een intercity zit en zo kort mogelijk in de sprinter. | |
sjorsie1982 | vrijdag 15 april 2016 @ 19:38 |
De kosten van het toilet en inbouw is ook maar een fractie van die 300.000 per wc. |