Ik gok dat er in de prijs wel is meegenomen dat je ook een aantal treinen hebt wat niet kan worden ingezet, en waarvoor dus een alternatief moet worden gezocht. En de kosten van naar Heerlen rijden, etc.. Etc..quote:Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef GewoneMan het volgende:
dit kan veel en veel goedkoper.... 40,61 miljoen euro voor 131 WCs slaat echt nergens op!
quote:310.000 euro per wc
Vanuit daar sleept een Duitse locomotief de treinen naar Aken.
De toiletten zijn afkomstig uit Bahrein
Denken dat Nederlandse aannemers zo goedkoop zijn .quote:Op donderdag 14 april 2016 23:39 schreef Rica het volgende:
[..]
En er was geen Nederlandse aannemer te vinden die wc's kon inbouwen voor zeg 250.000 per pot?
Dit. Als je uren in een sprinter zit doe je wat fout.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef d4v1d het volgende:
Manmanman, in een bus of tram zit ook geen toilet.
Een sprinter is ook voor korte ritjes, dan schijt je maar ergens anders.
Voor 3 ton per pot wil ik het best regelen hoor.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denken dat Nederlandse aannemers zo goedkoop zijn .
Dat is ook hun schuld hoor.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:42 schreef Fir3fly het volgende:
Verder is dit compleet belachelijk natuurlijk, maar wat mij betreft maakt de NS dit zo duur mogelijk. Wat was de reden van het ontbreken van wc's in deze treinen?
Inschattingsfout en notoire klantenhaat.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:42 schreef Fir3fly het volgende:
Verder is dit compleet belachelijk natuurlijk, maar wat mij betreft maakt de NS dit zo duur mogelijk. Wat was de reden van het ontbreken van wc's in deze treinen?
Had je het niet aan Gertjan gevraagd dan?quote:Op donderdag 14 april 2016 23:42 schreef Toefjes het volgende:
Ik schrok van de offerte om mijn badkamer en toilet te laten verbouwen. Maar in vergelijking met deze bedragen viel het wel mee.
Zal best, maar ik word erg zat van dit constante gerommel in de marge. Privatiseer de hele NS nou een keer fatsoenlijk. Dit gaat nergens meer over.quote:
Die heeft het te druk met hele huizen neerzetten in de Duitse bossen helaas.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had je het niet aan Gertjan gevraagd dan?
Scherp.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die heeft het te druk met hele huizen neerzetten in de Duitse bossen helaas.
Vorig jaar was ik een paar weken behoorlijk aan de schijterij.. dat komt zo snel op dat je meteen naar een pot moet spurten, anders gaat het mis. Gelukkig gebeurde het toen ik in een intercity zat, anders had de sprinter een extra grondige wasbeurt nodig gehad. Vind het sowieso vervelende treinen en dom van de NS dat ze er niet meteen wc's hebben ingebouwdquote:Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef d4v1d het volgende:
Manmanman, in een bus of tram zit ook geen toilet.
Een sprinter is ook voor korte ritjes, dan schijt je maar ergens anders.
quote:Op donderdag 14 april 2016 23:34 schreef maryen65 het volgende:
Word het treinreizen nog duurder en tevens viezer!
Er wordt niet alleen een toilet ingebouwd, maar er worden meteen wat andere dingen aangepakt:quote:Op donderdag 14 april 2016 23:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik gok dat er in de prijs wel is meegenomen dat je ook een aantal treinen hebt wat niet kan worden ingezet, en waarvoor dus een alternatief moet worden gezocht. En de kosten van naar Heerlen rijden, etc.. Etc..
Nogsteeds (te)veel geld.
Het AD is alleen wat te kort door de bocht, en deelt het totale budget door het aantal toiletpotten.quote:De rijtuigen worden compleet gemoderniseerd en voorzien van onder meer grote nieuwe rolstoeltoegankelijke toiletten, een plek voor twee fietsen en een schuiftrede, zodat deze rijtuigen beter toegankelijk worden. Ook komen er twee duidelijke plaatsen voor rolstoelen met daarbij een speciale noodknop (call for aid), waarmee de rijtuigen aan de meest recente eisen op dit punt voldoen.
Dat is de theorie ja, in d epraktijk zette de NS ze echter ook op lange trajecten in. De problematiek werd nog eens versterkt door het schrappen van toiletten op veel stations.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef d4v1d het volgende:
Manmanman, in een bus of tram zit ook geen toilet.
Een sprinter is ook voor korte ritjes, dan schijt je maar ergens anders.
En hoe zou je dat in de bus gedaan hebben?quote:Op donderdag 14 april 2016 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik een paar weken behoorlijk aan de schijterij.. dat komt zo snel op dat je meteen naar een pot moet spurten, anders gaat het mis. Gelukkig gebeurde het toen ik in een intercity zat, anders had de sprinter een extra grondige wasbeurt nodig gehad. Vind het sowieso vervelende treinen en dom van de NS dat ze er niet meteen wc's hebben ingebouwd
oplossing elk station een wcquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja, in d epraktijk zette de NS ze echter ook op lange trajecten in. De problematiek werd nog eens versterkt door het schrappen van toiletten op veel stations.
NL loopt zo achter op het gebied van openbare wc´s.
Of elke trein.quote:
Bij de eerste halte eruit en een bosje opzoeken vermoed ik..zoietsquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe zou je dat in de bus gedaan hebben?
De bus stopt om de 5min.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
dan ook graag in de bus want daarmee kom ik op op stations
Niet echt.quote:
Daar kan je in ieder geval nog de buschauffeur vragen te stoppen zodat je eruit kan. In een trein zit je muurvast.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe zou je dat in de bus gedaan hebben?
Want de bus parkeert op de vluchtstrook/busbaan opdat jij niet in je broek pist?quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar kan je in ieder geval nog de buschauffeur vragen te stoppen zodat je eruit kan. In een trein zit je muurvast.
Zitten er in die sprinters zitplaatsen dan? Dacht dat het omgebouwde veewagons waren?quote:Op vrijdag 15 april 2016 00:13 schreef Elan het volgende:
Zou het ten koste gaan van zitplaatsen? Die Sprinters rondom Amsterdam zijn iig al redelijk bomvol in de meeste gevallen.
Maar moet je vaak weer een half uur wachten voordat de volgende komt.quote:
Als je dan niet in zijn bus pist zal hij dat graag doen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Want de bus parkeert op de vluchtstrook/busbaan opdat jij niet in je broek pist?
Ditquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je dan niet in zijn bus pist zal hij dat graag doen.
Ik denk dat hij liever heeft dat jij in de bus pist dan dat hij op de snelweg zijn bus stil moet zetten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je dan niet in zijn bus pist zal hij dat graag doen.
Zoals Groningen - Leeuwarden? Dat is toch wel even een zit als het je bijna bij de broekspijpen langsloopt.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef d4v1d het volgende:
Manmanman, in een bus of tram zit ook geen toilet.
Een sprinter is ook voor korte ritjes, dan schijt je maar ergens anders.
Gelukkig komen daar geen NS-sprintersquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zoals Groningen - Leeuwarden? Dat is toch wel even een zit als het je bijna bij de broekspijpen langsloopt.
Dat is dan wel weer zoquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig komen daar geen NS-sprinters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |