Ik heb over ERTMS geleerd, niet ATB. Althans, het kwam niet verder dan seinafstand bepalen in zijn simpelste vorm met remcurvesquote:Op vrijdag 15 april 2016 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie?
Er is dus genoeg MI09 ingestroomd om het spul te vervangenquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuke dingen komen altijd onverwacht
[ afbeelding ]
Persconferentie en afscheidsrit van het allereerste RER materieel
Mooie PR shit. Waanzin. Zo'n nietszeggende kneus. Bah.quote:
Ik ben helaas geen ATBNG-meester, maar ik ontwerp de baanzijde wel eens, dus ik hoop dat ik hier en daar wat aanvullingen kan geven.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Toen er nog geen GPS was.....quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef James1988 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg
Wat is de functie van die stationsnaambakens?
De grotemensenversie ervan heeft mij jarenlang van de straat gehoudenquote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef James1988 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg
Wat is de functie van die stationsnaambakens?
vroegah had je inrijseinen bij stations. Misschien is dit net zo iets?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Ja dát dusquote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
hee pilsie, mag je BBQen in het vogeltjespark?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee pilsie, mag je BBQen in het vogeltjespark?
Als er geen bordje staat dat het niet mag zou het wel moeten mogen kunnen dingen werkwoorden maar ik weet niet of het wel een fijne plek is om überrhaupt te gaan BBQ'en behalve dan dat je heel vers vlees kan krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.
een vierkante meter lijkt me wel genoeg.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.
alleen vegetarisch bbq'en toegestaanquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
Alleen als je Marianne Thieme topless een frikandel laat eten mag je BBQ'enquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
alleen vegetarisch bbq'en toegestaan
Die titt'n wil ik nog wel een keer aanschouwen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen als je Marianne Thieme topless een frikandel laat eten mag je BBQ'en
En motorbootje doen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die titt'n wil ik nog wel een keer aanschouwen.
lost een heleboel restafval opquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |