PZB=ATB NGquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden
En ik ken verschil lzb en pzb niet dus dat neem ik van James direct aan
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuurquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
PZB=ATB NG
LZB=ATB
Maar dan precies omgekeerd! Maar toch niet!
PZB = puntsgewijs. De machinist moet op de seinen letten. Snelheidscontrole is er niet bij, met PZB kun je met 160 over een lijntje waar je 80 mag.quote:
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur
Eén of andere mentaal uitgedaagde heeft dat filmpje uit de OP verwijderdquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden
En ik ben vrijquote:
In welke zin is NG dan fouttolerant?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
Graag gedaanquote:
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?quote:In welke zin is NG dan fouttolerant?
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:24 schreef James1988 het volgende:
PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.
Wiltquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!
[..]
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum![]()
quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?
quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Die maximumsnelheid wordt dan sowieso al beïnvloed
NG is níet fouttolerant, ATB wel.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!
[..]
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum![]()
Had ik het eerst dus wel goed staanquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
NG is níet fouttolerant, ATB wel.
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Graag gedaan
[..]
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie?quote:
Klopt. Wij krijgen nog wel eens de melding "Baken 9732 defect" waarop onmiddelijk een snelremming volgt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |