abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161426769


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_161426895
quote:
NS heeft gemeld dat deze stap tenminste enkele maanden vertraging oploopt, omdat de fabrikant van de locomotieven vertraging heeft opgelopen in de ontwikkeling van software die nodig is om internationaal over de HSL te rijden. Vanwege de voorziene vertraging vraagt NS in de capaciteitsaanvraag voor de dienstregeling van 2017 de huidige conventionele route via Roosendaal aan in plaats van de voorgenomen route over de HSL via Breda. Het blijft mogelijk om later in 2017 alsnog via Breda te rijden.
Die Canadezen.. :X
  donderdag 14 april 2016 @ 16:36:41 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161426956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
B-merk hè. :P
pi_161426974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

B-merk hè. :P
Ja ik ga even wat anders zoeken :X
pi_161426983


Pfoeh, veel.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:40:03 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427018
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen :Y

De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen?
pi_161427044
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
pi_161427047
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).

Het enige dat ik kan bedenken is dat overstap IC -> ICD is verbeterd is oid.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:44:25 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef b2py het volgende:
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
pi_161427123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:46:30 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161427155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
Wat kunnen die er aan doen? Het zijn de Duitsers die het niet voor elkaar weten te krijgen.
pi_161427293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef somoht het volgende:
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes.
Bier.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:58:13 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427357
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:
quote:
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
pi_161427429
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:19 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:01 schreef b2py het volgende:
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
Memor, ja.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:39 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427454
Persconferentie Limburg is begonnen, zoals verwacht: Veolia trekt hun keutel in.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:02:45 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161427458
Arriva gaat dus rijden in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161427460
Heel oud ja. Memor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161427464
Leuk blondje :Y Lekker kontje ook
pi_161427485
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
pi_161427486
Tevens zit ik nu in die Fyra kleurige GTW tussen Apeldoorn en Zutphen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 17:06:01 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
Incapabel stel prutsers. :r
pi_161427524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:58 schreef James1988 het volgende:
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:

[..]

De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Bier.
pi_161427537
Veolia benadrukt nog wel even dat alle ellende de schuld is van NS & Abellio _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')