abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161397076
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 13-04-2016 12:22:42 ]
pi_161397097
Bepaalde Marokkanen zorgen voor een bepaalde kijk op hen. Daar zorg je zelf voor.
pi_161397108
Alweer?
pi_161397110
Ik zie dat we zijn aanbeland bij het punt dat Marokkanen nu ineens het slachtoffer zijn. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:19:45 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161397114
Dit is een betere TT.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161397151
Eens met deze ts en hulde dat deze twee mastodonten van het Nederlandse voetbaljournaille zich uitspreken om problemen op te lossen.
pi_161397154
Gister werd hij meteen weer als wilders-aanhanger genoemd op tv door zo'n debiel bij Pauw. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_161397156
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef Loekie1 het volgende:
De groep die het meest klaagt over discriminatie, discrimineert zelf het meest.
Dit zinnetje van jou zou ik graag ook willen lezen bij andere onderwerpen waarop jij reageert.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161397174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Jij maakt van het slachtoffer een dader, dat is dubbel.
Haha, ik barst nu echt in lachen uit, je wilt het niet weten.
De houding van Marokkanen tegen met name negers en Joden is anders stuitend. Ze haten die mensen met een passie. Het is geen toeval dat ze het vrijwel altijd gemunt hebben op niet-Marokkanen.

De Marokkaan is de grootste racist van Nederland. Ze komen er mee weg omdat ze een minderheid zijn. Iedereen die op straat gevoetbald heeft weet dat ze elkaar bijna nooit lastig vallen. Wel de 'kankerkaaskoppen', negers en Joden.
pi_161397207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

De houding van Marokkanen tegen met name negers en Joden is anders stuitend. Ze haten die mensen met een passie. Het is geen toeval dat ze het vrijwel altijd gemunt hebben op niet-Marokkanen.

De Marokkaan is de grootste racist van Nederland. Ze komen er mee weg omdat ze een minderheid zijn. Iedereen die op straat gevoetbald heeft weet dat ze elkaar bijna nooit lastig vallen. Wel de 'kankerkaaskoppen', negers en Joden.
Dat is zeker waar. Je komt met veel weg als minderheid.
pi_161397251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Dit zinnetje van jou zou ik graag ook willen lezen bij andere onderwerpen waarop jij reageert.
Er zijn gelukkig ook heel veel goeie Marokkanen. Maar ik vind het stuitend dat zo'n Erkofan komt foeteren bij Pauw dat het allemaal niet waar is want het is wel waar wat Derksen zegt.
pi_161397260
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Marokko(Marokkanen) had geen slavernij en stond de nazi's niet bij jodenvervolging. Het zit jullie gewoon in het bloed.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_161397284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig ook heel veel goeie Marokkanen. Maar ik vind het stuitend dat zo'n Erkofan komt foeteren bij Pauw dat het allemaal niet waar is want het is wel waar wat Derksen zegt.
Hij is dan ook Turks.
pi_161397315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Marokko(Marokkanen) had geen slavernij en stond de nazi's niet bij jodenvervolging. Het zit jullie gewoon in het bloed.
Dat is maar deels zo. Men kwam hier voor een beter leven als zeer simpele men vaak En die kan was er.
pi_161397351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij is dan ook Turks.
Die Farid ofzo is geen Turk?
pi_161397369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:32:28 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161397372
Hij heeft natuurlijk groot gelijk; heb het ook wel eens geopperd maar mijn mond werd gesmoord. Het grootste probleem van Marokkanen is dat ze niet met verlies en in hun ogen onrecht om kunnen gaan. Aan de kant van het veld is het overigens niet minder erg.
pi_161397379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die Farid ofzo is geen Turk?
Erdogan wel. In dt geval kon ik het programma niet uitkijken. Zoals meestal bij NPO.
pi_161397386
Farid Azarkan is voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN)
pi_161397391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Erdogan wel. In dt geval kon ik het programma niet uitkijken. Zoals meestal bij NPO.
Ja maar het ging toch over de aflevering van gisteren?
pi_161397402
Ik vergiste me, het is niet Erkofan maar Azarkan.
pi_161397407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Farid Azarkan is voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN)
Die hebben wel iets jarenlang totaal laten liggen. Deze problemen zag je al in mijn jeugd aankomen en waren er al.
pi_161397414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef Loekie1 het volgende:
zeg sorry
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_161397427
Wij moesten vroeger tegen kampers en straattuig uit volksbuurten, die waren wel een stuk erger dan die mietjes van nu. Ook hadden we toen veel doorgesnoven gabbers met vlindermessen en vuisten op den clubs.

[ Bericht 18% gewijzigd door Specularium op 13-04-2016 12:36:29 ]
  woensdag 13 april 2016 @ 12:35:19 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161397428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef Loekie1 het volgende:
Maar misschien is ie wel Erdo-fan.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')