mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melkquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vloeibaar. Maar zelfs dat lukt niet. Zijn oude zwerversinstincten komen boven en hij laat het niet toe dat ik zijn bekje open doe.Bij de dierenarts lukte het ze amper met zijn tweetjes.
Dat ga ik proberen, dankjewel Senesta.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:54 schreef senesta het volgende:
Door iets vloeibaars/plakkerige doen en beetje voor beetje op zijn pootjes smeren zodat hij het oplikt als hij het wil schoonpoetsen?
Ja ik mag het mengen maar hij likt niet eens aan zijn voedsel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melk
Nee, geen vloeibaar voedsel meegekregen. Maar hij eet gewoon niets meer. Zelfs wassen doet hij amper en ik zou over tien dagen bellen met de dierenarts om te vertellen of het beter ging maar zo lang kan ik echt niet wachten als het beestje niet eet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:07 schreef Dragonberry het volgende:
Je kan ook niet gewoon de spuit aan de zijkant van zijn bekje doen? Je hoeft hem alleen maar in de hoek te zetten en dan slikken ze vanzelf.
Kan mij wel voorstellen dat dit al lastig is met een zwerver.. Je hebt geen vloeibaar voedsel meegekregen van de dierenarts?
Ik ga bellen. Dankjewel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:20 schreef senesta het volgende:
Niet eten is voor een kat echt erg schadelijk. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer om ze een beetje extra op te peppen, hills recovery of zoiets, vinden ze heel erg lekker en geeft ze even wat extra. Je zou ook kunnen vragen om een injectie met pijnstiller die wat langer werkt?
Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Jaarlijkse check-up en benodigde inentingen is wel verstandig.
Ik heb wel ervaring met een oppas aan huis tijdens de vakantie. Dan zorg ik wel voor behandeling tegen vlooien, want wie weet wat de oppas (per ongeluk) meeneemt van een ander adres.
En hoe ze het vinden? Dat moet je toch wel uitvinden. Hier was/is het nooit een probleem geweest, buiten een onhandige tijdelijke kracht. Dus ik raad kennismaking wel aan en maak goede afspraken.
(Pawshake zijn particulieren? Wij hebben een professionele oppas.)
Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:37 schreef Klare het volgende:
[..]
Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.
Maar waar vind je een professionele oppas? Het lijkt me voor de katten fijner om in eigen huis te blijven dan naar een pension maar ik vind het echt heel probleem er geld aan uit te geven.
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?
In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
Ik ben van tijd tot tijd weekendjes en soms een week of langer weg en heb vrienden die in huis komen om de katten te voeren. Ik merk niet aan ze dat ze het menselijk contact missen, al zijn ze altijd wel blij als ze me weer zien. Zou ze graag in een pension doen, want ik vind het nogal wat gevraagd aan vrienden om dsgelijks langs te komen maar helaas.... keertje oefenen op een logeeradres leerde me dat twee van de drie dan letterlijk stoppen met eten en alleen maar stijf van stress in een donker hoekje schuilen. Dat ga ik ze dus niet meer aandoen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:
[..]
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logerenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef Klare het volgende:
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:
[..]
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Het is ook echt belachelijk hoe erg ik me er druk over maak! (2 nachtjes met 1 keer voeren ging gewoon goed.) Zal ook eens naar het pension hier kijken (zit in het asiel...straks geven ze de verkeerde mee). Maar gevoelsmatig denk ik dat ze liever thuis zijn. Maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn wat ik nu op de katten projecteer. * crazy catlady*quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logerenIk was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn.
Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |