abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 10:54:00 #181
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162085931
Door iets vloeibaars/plakkerige doen en beetje voor beetje op zijn pootjes smeren zodat hij het oplikt als hij het wil schoonpoetsen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_162085956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vloeibaar. Maar zelfs dat lukt niet. Zijn oude zwerversinstincten komen boven en hij laat het niet toe dat ik zijn bekje open doe.Bij de dierenarts lukte het ze amper met zijn tweetjes.
mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melk
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:00:02 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_162086030
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:54 schreef senesta het volgende:
Door iets vloeibaars/plakkerige doen en beetje voor beetje op zijn pootjes smeren zodat hij het oplikt als hij het wil schoonpoetsen?
Dat ga ik proberen, dankjewel Senesta.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:00:28 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_162086039
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melk
Ja ik mag het mengen maar hij likt niet eens aan zijn voedsel.
Heb wel geprobeerd om wat van het medicijn aan mijn vinger te doen en dat tegen zijn neus aan zodat hij wel moest likken, maar dat is maar zo summier dus niet voldoende.
pi_162086182
Je kan ook niet gewoon de spuit aan de zijkant van zijn bekje doen? Je hoeft hem alleen maar in de hoek te zetten en dan slikken ze vanzelf.
Kan mij wel voorstellen dat dit al lastig is met een zwerver.. Je hebt geen vloeibaar voedsel meegekregen van de dierenarts?
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:15:57 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_162086342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:07 schreef Dragonberry het volgende:
Je kan ook niet gewoon de spuit aan de zijkant van zijn bekje doen? Je hoeft hem alleen maar in de hoek te zetten en dan slikken ze vanzelf.
Kan mij wel voorstellen dat dit al lastig is met een zwerver.. Je hebt geen vloeibaar voedsel meegekregen van de dierenarts?
Nee, geen vloeibaar voedsel meegekregen. Maar hij eet gewoon niets meer. Zelfs wassen doet hij amper en ik zou over tien dagen bellen met de dierenarts om te vertellen of het beter ging maar zo lang kan ik echt niet wachten als het beestje niet eet.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:29 #187
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162086426
Niet eten is voor een kat echt erg schadelijk. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer om ze een beetje extra op te peppen, hills recovery of zoiets, vinden ze heel erg lekker en geeft ze even wat extra. Je zou ook kunnen vragen om een injectie met pijnstiller die wat langer werkt?
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:04 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_162086471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:20 schreef senesta het volgende:
Niet eten is voor een kat echt erg schadelijk. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer om ze een beetje extra op te peppen, hills recovery of zoiets, vinden ze heel erg lekker en geeft ze even wat extra. Je zou ook kunnen vragen om een injectie met pijnstiller die wat langer werkt?
Ik ga bellen. Dankjewel.
Gebeld. Nog even aanzien en proberen met de spuit in zijn bekje de medicijnen toe te dienen. Lukt dat niet dan terugkomen.
Bedankt voor de adviezen allemaal ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Lavenderr op 11-05-2016 11:56:40 ]
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 12:55:57 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162088196
Sterkte met kattenmeneer Laven, ik duim dat hij snel opknapt. Gebit en tandvleesproblemen zijn zo naar.
pi_162338482
Gisteren d8 ik echt als dit nog langer doorgaat dan breng ik Sproet terug naar de fokker, ze gromt en blaast redelijk vaak naar banjer maar gisteren ging het echt de hele dag door. Vanmiddag hoorde ik van mijn zoon dat ze vannacht met zijn tweeën op 1 kussentje hebben gelegen en is het vandaag ook een stuk rustiger, nog wel wat geblaas en gegrom maar lang niet zo lang en vaak als de afgelopen weken.
Is er dan toch nog hoop voor mijn twee katten ?
pi_162360938
Contact tussen twee katten kan inderdaad in de loop van de tijd verbeteren sorella. Wij hebben een tweede kat gekregen en de oudste was "not amused". Dat hadden we ook wel verwacht, ze is altijd alleen geweest bij ons. In het begin was het verre van gezellig. Veel geblaas, gegrom en ver weg van de nieuwe kat gaan zitten. Na een poosje lagen ze inderdaad wel eens samen in de mand of op de bank, maar konden ze daarna ook zo weer blazen. Het is hier nu (8 maanden later) wisselend. Ze tolereren elkaar en gevochten wordt er niet, maar het is geen beste vrienden relatie geworden. De oudste kan nog steeds mopperkonten op de jongste en de jonste soms uitdagen, maar we zijn blij dat ze elkaar geaccepteerd hebben.
pi_162366526
Was vandaag weer feest, Banjer wil wel spelen maar Sproet is erg schrikkerig en Banjer liet haar dus schrikken door haar kont aan te raken.
Vanavond gaat het tot nog toe redelijk goed, snoepjes doet Sproet even vergeten dat Banjer naast haar zit net als spelen maar daar moet ik wel weer mee uitkijken dat het niet te wild wordt.

Blazen vind ik niet zo erg maar dat grommen brrrr .
pi_162369217
Hier is het ook al een paar jaar zo. Heb de katten 2 weken na elkaar gekregen. Zo'n 22 uur per dag gaat t redelijk goed, snuffelen aan elkaar, de ene likt de ander op de kop.
Maar de andere 2 uur (gelukkig niet achtereen) zitten ze elkaar achterna, knokpartijen etc, waarbij het er stevig aan toe gaat, en 10 min later is het weer even goed.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:35:45 #194
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162375303
Beetje spelen en vechten hoort er bij. Die van ons doen dat ook vrij fel, maar het komt van beiden uit.

De ene kan alleen niet vechten. Die gaat op haar zij liggen en blazen. Maar drie minuten later springt ze weer op de ander.

Laatst ging ik haar koppie van voren pakken met mijn handen en wurmde ze achteruit. Daarna rende ze weg en ging ze ineens blazen. Toen pakte ik haar op en was het weer goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 22 mei 2016 @ 00:05:39 #195
409633 killerkip69
killattack!
pi_162393383
@Lavenderr

Mijn kat is daar ook niet makkelijk in, tussen m'n benen klemmen en snel in hoekje van z'n mond spuiten, even z'n kopje naar boven vasthouden en over z'n wangetjes wrijven.

Probeer anders eens haarbal pasta bij de Boerenbond ofzo, meng het door de pasta, en laat de kat het van je vinger likken, iedere kat lust deze pasta.
pi_162397128
Beetje spelen en vechten okee maar niet de hele dag door dat gegrom en geblaas dat wordt me te gortig :)

Mij katten zijn en waren gelukkig makkelijk met pilletjes innemen bij de nieuwe moeten we afwachten hoe zij reageert.

Je zou met twee man kunnen proberen of dat lukt, de ene houdt hem vast de ander duwt de pil erin,
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:04:44 #197
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162466780
Wij hebben sinds 9 maanden nu 2 katten. Ze komen niet buiten en krijgen 2x per jaar pasta tegen wormen. Moet ik nu toch 1x per jaar met ze naar de dierenarts voor een checkup? Of is dat meer van belang bij een kat die ook buitenkomt.
En wij gaan in de zomer 2,5 week op vakantie.Iemand ervaring met de site pawshake? We hebben niet zo'n goed contact met de buren dat ik ze wil vragen om de katten eten te geven. En klopt het dat katten niet echt idee hebben van tijd? Ik zie er namelijk ontzettend tegen op om ze 'alleen' (ze zijn immers wel samen) te laten. Want misschien hebben ze het zelf wel helemaal niet zo door. Het is nu ook niet zo dat ze de hele dag op schoot liggen. (Overdag zijn ze ook gewoon alleen thuis) maar zijn ze wel in de buurt als wij thuis zijn.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:12:24 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162466981
Jaarlijkse check-up en benodigde inentingen is wel verstandig.

Ik heb wel ervaring met een oppas aan huis tijdens de vakantie. Dan zorg ik wel voor behandeling tegen vlooien, want wie weet wat de oppas (per ongeluk) meeneemt van een ander adres.

En hoe ze het vinden? Dat moet je toch wel uitvinden. Hier was/is het nooit een probleem geweest, buiten een onhandige tijdelijke kracht. Dus ik raad kennismaking wel aan en maak goede afspraken.

(Pawshake zijn particulieren? Wij hebben een professionele oppas.)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:37:36 #199
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162467490
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Jaarlijkse check-up en benodigde inentingen is wel verstandig.

Ik heb wel ervaring met een oppas aan huis tijdens de vakantie. Dan zorg ik wel voor behandeling tegen vlooien, want wie weet wat de oppas (per ongeluk) meeneemt van een ander adres.

En hoe ze het vinden? Dat moet je toch wel uitvinden. Hier was/is het nooit een probleem geweest, buiten een onhandige tijdelijke kracht. Dus ik raad kennismaking wel aan en maak goede afspraken.

(Pawshake zijn particulieren? Wij hebben een professionele oppas.)
Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.
Maar waar vind je een professionele oppas? Het lijkt me voor de katten fijner om in eigen huis te blijven dan naar een pension maar ik vind het echt heel probleem er geld aan uit te geven.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:39:46 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162467536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:37 schreef Klare het volgende:

[..]

Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.
Maar waar vind je een professionele oppas? Het lijkt me voor de katten fijner om in eigen huis te blijven dan naar een pension maar ik vind het echt heel probleem er geld aan uit te geven.
Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?

In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:10:04 #201
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162468136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?

In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
pi_162468398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Ik ben van tijd tot tijd weekendjes en soms een week of langer weg en heb vrienden die in huis komen om de katten te voeren. Ik merk niet aan ze dat ze het menselijk contact missen, al zijn ze altijd wel blij als ze me weer zien. Zou ze graag in een pension doen, want ik vind het nogal wat gevraagd aan vrienden om dsgelijks langs te komen maar helaas.... keertje oefenen op een logeeradres leerde me dat twee van de drie dan letterlijk stoppen met eten en alleen maar stijf van stress in een donker hoekje schuilen. Dat ga ik ze dus niet meer aandoen.
Dus nu regel ik het met bekenden die binnenlopen, soms logees en toevallig heb ik net geïnformeerd bij een professioneel bedrijf voor de momenten waarop mijn catsits niet kunnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162470539
Ik denk dat je zelf wel aan je katten kan zien of ze pension geschikt zijn of niet.
Hou er wel rekening mee dat je zo vroeg mogelijk moet bespreken en dat ze ingeënt moeten zijn ik d8 een maand voor je ze weg brengt en niet ouder als 10 maanden maar ik weet dat niet zeker meer.

Mijn overleden poes had er gelukkig geen problemen mee die heeft de tijd van haar leven gehad daar (ze kreeg het nachthok open dus ze heeft heel wat katten geplaagd ;) )
Die twee die ik nu heb zou ik ook niet zo gauw doen, zoals ik het nu bekijk gaat de oudste elke kat lopen jennen en krijg dan natuurlijk op zijn sodemieter dus stress en de jongste zal al die tijd in een hoekje gedoken blijven zitten al grommend en blazend dus dubbel stress.

Hebben je buren toevallig ook katten ? misschien vinden hun het ook wel prettig dat er dan een buur is die hun katten te eten wil geven ondanks dat je ze niet zoveel spreekt.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:13:35 #204
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162471413
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
pi_162471899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef Klare het volgende:
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162472525
Mijn Troel haatte het pension, want ze haat andere katten. Ze is de hele tijd haar hokje niet uit geweest.
Maar hele dag alleen met iemand die alleen even eten komt geven trekt ze ook niet, ze gaat al stressen als ik over moet werken -O-
pi_162473263
Dat oefenen is wel een goed idee van cat22, de pensionhoudsters kan je dan ook vertellen hoe het gegaan is.
Ik onthoud het idee in ieder geval voor als mijn buren of zoon niet kunnen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:43 #208
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_162475379
Ik worstel al een tijdje met een cat die zachte stoelgang heeft.

Nou heb ik de afgelopen tijd verschillende soorten voer geprobeerd: van IAMS, RC GastroIntestinal en Bozita Sensitive. Leopold deed het alleen goed op RC GI en Bozita sensitive. Nou heb ik hem de afgelopen weken kleine porties Bozita (400g verpakking) gegeven om hem te laten wennen en dat ging echt super. Drolletjes werden steeds vaster en hij viel de brokjes echt aan, zo lekker vond hij het.

Omdat he zo goed ging op Bozita heb ik bij zooplus gelijk maar een 10kg verpakking besteld omdat de andere kat (Balthasar) ook Bozita wilde eten en zn eigen eten niet meer at. Nou prima dacht ik. Gisteren zak van 10kg open gemaakt en wat wil je? De heren weigeren de Bozita brokjes uit de 10kg zag te eten. Ze schrikken er zelfs van. Het lijkt alsof ze het ontzettend vies vinden ruiken want ze halen hun neus er letterlijk voor op. :( Ze hebben gisteren dan ook geweigerd te eten eerst. Gisteravond aten ze een met tegenzin een beetje en vandaag ook met veel aanmoediging. Nou vraag ik me af: Hoe kan dat nou?? Zelfde merk, zelfde type brokjes. We hebben ook niets aan de bakjes veranderd of andere wijzigingen aangebracht in huis. Zou het recept van de brokjes van de 10kg verpakking dan anders zijn dan de 400g verpakking? De brokjes uit de kleine verpakking zien er wel anders uit maar ruiken voor mij hetzelfde. Heeft enig iemand ook zulks een ervaring?

Ik heb nu maar een zakje PerfectFit Sensitive gehaald bij de Jumbo en dat lusten de heren weer wel. Maar kan niet echt recensies vinden. Weten jullie meer over dit merk? Is het wat? Er staat dat het tarwe en soja vrij is en bevat redelijk wat % vlees maar ook bietenpulp en mais. Ik zie nu door de brokjes het (katten)bos niet mer
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:30:09 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162476164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.

Onze huidige poes komt uit een opvang waar ook een pension bij zit. Daar hebben we haar een weekje naartoe gedaan toen hier e.e.a. verbouwd moest worden. Ze was zo relaxt toen we haar weer ophaalden en thuis ook direct weer happy. Zo blij mee, want eerlijk gezegd vind ik de kosten hier van de prof. oppas nogal uit de klauwen lopen. :@
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:33:49 #210
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162481203
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Het is ook echt belachelijk hoe erg ik me er druk over maak! (2 nachtjes met 1 keer voeren ging gewoon goed.) Zal ook eens naar het pension hier kijken (zit in het asiel...straks geven ze de verkeerde mee). Maar gevoelsmatig denk ik dat ze liever thuis zijn. Maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn wat ik nu op de katten projecteer. * crazy catlady*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')