Men mag de man ook gewoon zelf opvangen.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:40 schreef Copa het volgende:
Ach, ik snap niet waarom dit zoveel problemen oplevert. Er moet haast wel ergens een leegstaand huis te vinden zijn op dat eiland waar hij rustig kan leven zodat hij wat tijd en ruimte heeft om alles op orde te krijgen en daarna wel verder kan zien wat hij met zijn leven wil doen.
Bizar trouwens dat Nederland hem niet op wil/kan vangen, Curacao blijft toch een Nederlands eiland...
Volgens mij is Curaçao onafhankelijk sinds 10-10-2010.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:40 schreef Copa het volgende:
Ach, ik snap niet waarom dit zoveel problemen oplevert. Er moet haast wel ergens een leegstaand huis te vinden zijn op dat eiland waar hij rustig kan leven zodat hij wat tijd en ruimte heeft om alles op orde te krijgen en daarna wel verder kan zien wat hij met zijn leven wil doen.
Bizar trouwens dat Nederland hem niet op wil/kan vangen, Curacao blijft toch een Nederlands eiland...
Volgens mij zijn er gigantisch veel immigranten in Rusland. Alleen zitten die helemaal in 'the far east'. Dat is dus bijna en continent verder dan Moscow, daarom hoor je er weinig over.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:37 schreef possetje het volgende:
Ik wou dat china en rusland ook een paar moslims opnamen als vluchteling! Nu zit europa met de gebakken peren!
Hahahaha.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie het al voor me als die vluchteling daar komt met: "I want more money, food is no good, I want house and car".
[ afbeelding ]
Nee, het is nog steeds een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens mij is Curaçao onafhankelijk sinds 10-10-2010.
De leiders van China hebben hun spleetoogjes laten vallen op Siberië en alle grondstoffen die daar in de grond zitten. Organiseer een volksverhuizing en de overname zonder directe confrontatie is in de toekomst al een stuk gemakkelijker.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er gigantisch veel immigranten in Rusland. Alleen zitten die helemaal in 'the far east'. Dat is dus bijna en continent verder dan Moscow, daarom hoor je er weinig over.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Far_East
"lexander Shaikin, in charge of controlling the Russian-Chinese border, said on June 29 that 1.5 million people from China have illegally entered the Russian Far East over the past 18 months."
http://abcnews.go.com/International/story?id=82969
Als ze dat niet kunnen vind ik dat Nederland dat moet doen.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men mag de man ook gewoon zelf opvangen.
Nee. Waarom kan men dat daar niet aan? Men is toch zeg een beetje zelfstandig?quote:Op woensdag 13 april 2016 08:01 schreef Copa het volgende:
[..]
Als ze dat niet kunnen vind ik dat Nederland dat moet doen.
In het artikel kan je lezen dat daar veel mensen pro-Assad zijn, lijkt me dus geen ideale situatie voor een Syrische vluchteling.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:01 schreef Twiitch het volgende:
Zelfs aan de andere kant van de wereld doen ze dus aan asielshoppen. Terugsturen naar Venezuela.
Dat kun je toch in het artikel lezen? Nederland is volgens mij nog altijd verantwoordelijk voor het beleid op Curacao.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Waarom kan men dat daar niet aan? Men is toch zeg een beetje zelfstandig?
Niet voor dit. Als er 1 iemand komt.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:05 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat kun je toch in het artikel lezen? Nederland is volgens mij nog altijd verantwoordelijk voor het beleid op Curacao.
Ja, ik vind het zelf ook zeer bizar dat ze 1 persoon niet eens kunnen opvangen, maar blijkbaar hebben ze de middelen er gewoon niet voor en dan wordt Nederland daarop aangekeken.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet voor dit. Als er 1 iemand komt.
Het zal wel een grap zijn.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:09 schreef Copa het volgende:
[..]
Ja, ik vind het zelf ook zeer bizar dat ze 1 persoon niet eens kunnen opvangen, maar blijkbaar hebben ze de middelen er gewoon niet voor en dan wordt Nederland daarop aangekeken.
De man in kwestie is een druus, geen moslim.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:37 schreef possetje het volgende:
Ik wou dat china en rusland ook een paar moslims opnamen als vluchteling! Nu zit europa met de gebakken peren!
Vluchten is geen ideale situatie. Ik vind het geen reden om dan maar weer in een ander land asiel aan te vragen, en toevallig wil meneer dan ook naar Europa i.p.v. een ander land op dat continent, hou toch op.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:04 schreef Copa het volgende:
[..]
In het artikel kan je lezen dat daar veel mensen pro-Assad zijn, lijkt me dus geen ideale situatie voor een Syrische vluchteling.
Alsof jij Bolivia of een of ander vaag ander Zuid-Amerikaans land zo verkiezen boven West-Europa.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vluchten is geen ideale situatie. Ik vind het geen reden om dan maar weer in een ander land asiel aan te vragen, en toevallig wil meneer dan ook naar Europa i.p.v. een ander land op dat continent, hou toch op.
Dat is het punt ook niet en echt een van de meest zwakzinnige argumenten die je aan kan dragen. Je bevestigd dan namelijk dat deze meneer gewoon een economische migrant is en geen vluchteling.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:03 schreef Copa het volgende:
[..]
Alsof jij Bolivia of een of ander vaag ander Zuid-Amerikaans land zo verkiezen boven West-Europa.
Jammer dat je het laatste zinnetje van m'n quote blijkbaar niet gelezen hebt. Daar ging het namelijk vooral om.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet en echt een van de meest zwakzinnige argumenten die je aan kan dragen.
Fokkers weten het wel: "DE ZEE IN DRIJVEN DIT STUK TUIG!!!11"quote:Curaçao weet niet wat het moet doen met hun enige vluchteling
Venezuela heeft hem gewoon binnengelaten want hij moet daar met een vliegtuig gekomen zijn, ik zie niet in waarom dat in andere landen in Zuid-Amerika anders zou zijn. Maar nee, meneer wilt weer de halve wereld over.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:05 schreef Copa het volgende:
[..]
Jammer dat je het laatste zinnetje van m'n quote blijkbaar niet gelezen hebt. Daar ging het namelijk vooral om.
Dat zegt niks. Bulgarije weigert vluchtelingen ook, en buurland Griekenland niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Venezuela heeft hem gewoon binnengelaten, ik zie niet in waarom dat in anderen landen in Zuid-Amerika anders zou zijn.
Welke vluchteling wil er naar Bulgarije?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:07 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Bulgarije weigert vluchtelingen ook, en buurland Griekenland niet.
Tweede hit op Google, doe eens wat beter je best man. Blijkbaar kunnen 20000 (!) van zijn landgenoten prima aardden in Venezuela, louter Assad-supporters natuurlijkquote:Op woensdag 13 april 2016 09:07 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Bulgarije weigert vluchtelingen ook, en buurland Griekenland niet.
Genoeg, maar dan kan dus niet. Daarom zitten ze ook allemaal vast bij de Griekse grens.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welke vluchteling wil er naar Bulgarije?
Die Bulgaren vluchten zelf.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:09 schreef Copa het volgende:
[..]
Genoeg, maar dan kan dus niet. Daarom zitten ze ook allemaal vast bij de Griekse grens.
Curacao is anders dichter bij Venezuela dan Argentinië dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tweede hit op Google, doe eens wat beter je best man. Blijkbaar kunnen 20000 (!) van zijn landgenoten prima aarden in Venezuela.
http://www.theguardian.co(...)come-syrian-refugees
De man was het land beginnen gekomen nadat hij zijn geluk had gezocht in Venezuela. Een keuze die achteraf niet zo handig was: de daar aanwezige moslims zijn nogal pro-Assad. Aktham voelde zich daardoor niet zo goed op zijn gemak in het Zuid-Amerikaanse land. Dus dan toch maar Europa. Helaas was de Syriër niet zo goed ingelicht over de ingewikkelde structuur der Nederlanden, waardoor hij nu vast lijkt te zitten op een zonovergoten tropisch eiland.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:11 schreef Copa het volgende:
[..]
Curacao is anders dichter bij Venezuela dan Argentinië dus wat is het probleem?
Alleen in Amsterdam ben je tegenwoordig nog veilig kennelijk.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Venezuela heeft hem gewoon binnengelaten want hij moet daar met een vliegtuig gekomen zijn, ik zie niet in waarom dat in andere landen in Zuid-Amerika anders zou zijn. Maar nee, meneer wilt weer de halve wereld over.
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:12 schreef Copa het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de hele Balkan afgesloten is en niemand er meer door komt.
Altijd wel leuk als mensen zeggen dat ze maar naar een land moeten gaan wat dichtbij ligt maar als jij in zo'n situatie verkeert zou je ook Nederland boven Zuid-Amerika verkiezen. Wie zou dat nou niet doen?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De man was het land beginnen gekomen nadat hij zijn geluk had gezocht in Venezuela. Een keuze die achteraf niet zo handig was: de daar aanwezige moslims zijn nogal pro-Assad. Aktham voelde zich daardoor niet zo goed op zijn gemak in het Zuid-Amerikaanse land. Dus dan toch maar Europa. Helaas was de Syriër niet zo goed ingelicht over de ingewikkelde structuur der Nederlanden, waardoor hij nu vast lijkt te zitten op een zonovergoten tropisch eiland.
Hij wilde doorreizen van Curaçao naar (west)Europa, niet echt dichterbij dus. Of zit je nu gewoon bewust te trollen omdat je verder niks meer kan verzinnen?
Het is geheel de keuze van de Balkanlanden om hun grenzen dicht te gooien. Ik vind het alleen niet erg humaan en ook niet erg eerlijk tegenover de Grieken die al geen rooie cent meer hebben en nu ook nog eens enorme aantallen vluchtelingen hebben die nergens naartoe kunnen.quote:
Ik zou ook naar Curacao of Aruba vluchten dan, het weer is beter daar.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:15 schreef Copa het volgende:
[..]
Altijd wel leuk als mensen zeggen dat ze maar naar een land moeten gaan wat dichtbij ligt maar als jij in zo'n situatie verkeert zou je ook Nederland boven Zuid-Amerika verkiezen. Wie zou dat nou niet doen?
Ja man, mooi tropisch daar, wie wil dat nou niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik zou ook naar Curacao of Aruba vluchten dan, het weer is beter daar.
Uiteraard, maar dan is meneer dus een economische migrant en komt derhalve niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning. Hij moet terug naar Venezuela.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:15 schreef Copa het volgende:
[..]
Altijd wel leuk als mensen zeggen dat ze maar naar een land moeten gaan wat dichtbij ligt maar als jij in zo'n situatie verkeert zou je ook Nederland boven Zuid-Amerika verkiezen. Wie zou dat nou niet doen?
Ik ontken ook niet dat het economische migrant is, maar de vraag is nog maar of hij niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning, aangezien is het Syriër is zal hij waarschijnlijk wel geaccepteerd worden, mocht hij hier weten te komen.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan is meneer dus een economische migrant en komt derhalve niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning.
Nee want hij was eerder al in veilig landquote:Op woensdag 13 april 2016 09:20 schreef Copa het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het economische migrant is, maar de vraag is nog maar of hij niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning, aangezien is het Syriër is zal hij waarschijnlijk wel geaccepteerd worden, mocht hij hier weten te komen.
En wat denk jij wat ze met hem gaan doen dan als hij eenmaal in Europa aangekomen is dan? Dat ze hem weer terugsturen naar Venezuela?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee want hij was eerder al in veilig land
Volgens de regels wel.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:24 schreef Copa het volgende:
[..]
En wat denk jij wat ze met hem gaan doen dan als hij eenmaal in Europa aangekomen is dan? Dat ze hem weer terugsturen naar Venezuela?
Hij komt Europa niet binnen, hij moet vliegen, dan kom je officieel nooit op Europees grondgebied zonder dat men jouw papieren checkt, die wordt vastgezet en retour gestuurd. Geheel volgens de nationale afspraken. Daarom komen die vluchtelingen ook allemaal met de boot.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:24 schreef Copa het volgende:
[..]
En wat denk jij wat ze met hem gaan doen dan als hij eenmaal in Europa aangekomen is dan? Dat ze hem weer terugsturen naar Venezuela?
Dat is te ingewikkeld denk ik. Venezuela moet hem weer accepteren en wie betaalt de vliegtickets dan? En volgens mij moet hij zelf ook nog meewerken.quote:
Dat klopt inderdaad. Maar ik vraag me af hoe het zit als Venezuela hem dan opeens weigert, en of hij zelf ook moet meewerken of niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hij komt Europa niet binnen, hij moet vliegen, dan kom je officieel nooit op Europees grondgebied zonder dat men jouw papieren checkt, die wordt vastgezet en op een vlucht teruggezet.
Indien hij asiel heeft aangevraagd in Venezuela (wat moet anders kwam hij in de eerste instantie dat land al niet binnen) zal Venezuela hem ook terug moeten nemen. Het meewerken van de man zelf is geen kwestie.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:29 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar ik vraag me af hoe het zit als Venezuela hem dan opeens weigert, en of hij zelf ook moet meewerken of niet.
Dan zit ie daar nog wel een tijd want NL of ander EU land komt ie niet in.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:28 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat is te ingewikkeld denk ik. Venezuela moet hem weer accepteren en wie betaalt de vliegtickets dan? En volgens mij moet hij zelf ook nog meewerken.
Betekent dat 'zal moeten' dat het ook daadwerkelijk gebeurt of is de praktijk vaak anders?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Indien hij asiel heeft aangevraagd in Venezuela (wat moet anders kwam hij in de eerste instantie dat land al niet binnen) zal Venezuela hem ook terug moeten nemen. Het meewerken van de man zelf is geen kwestie.
In de praktijk zit ie muurvast daar en is speelbalquote:Op woensdag 13 april 2016 09:32 schreef Copa het volgende:
[..]
Betekent dat 'zal moeten' dat het ook daadwerkelijk gebeurt of is de praktijk vaak anders?
Ben toch wel benieuwd hoe dit hele gebeuren gaat aflopen.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de praktijk zit ie muurvast daar en is speelbal
Een AZC op Curacao.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:43 schreef Copa het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd hoe dit hele gebeuren gaat aflopen.
Venezuela een veilig land noemenquote:Op woensdag 13 april 2016 09:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee want hij was eerder al in veilig land
Compleet met registratie-afdeling, administratie, directie + secretaresse, schoonmaakdienst, keukenpersoneel, vrijwilligers enz!quote:Op woensdag 13 april 2016 09:47 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, een heel AZC voor slechts 1 asielzoeker.
Slim toch? Terwijl poetin zijn aandacht op de krim had gevestigd liepen er aan de andere kant even 1,5 miljoen chinezen binnenquote:Op woensdag 13 april 2016 08:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De leiders van China hebben hun spleetoogjes laten vallen op Siberië en alle grondstoffen die daar in de grond zitten. Organiseer een volksverhuizing en de overname zonder directe confrontatie is in de toekomst al een stuk gemakkelijker.
Hij kan dan gewoon bij de paspoortcontrole op het vliegveld de eerste de beste marechaussee aanspreken en aangeven dat hij asiel wil aanvragen. Dan wordt hij in grensdetentie gezet en wordt de procedure daar voortgezet.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hij komt Europa niet binnen, hij moet vliegen, dan kom je officieel nooit op Europees grondgebied zonder dat men jouw papieren checkt, die wordt vastgezet en retour gestuurd. Geheel volgens de nationale afspraken. Daarom komen die vluchtelingen ook allemaal met de boot.
Venezuela heeft haar eigen wetten die los staan van de Nederlandse. Jij doelt, denk ik, op de Dublinverordening maar dat is van de EUquote:Op woensdag 13 april 2016 09:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Indien hij asiel heeft aangevraagd in Venezuela (wat moet anders kwam hij in de eerste instantie dat land al niet binnen) zal Venezuela hem ook terug moeten nemen. Het meewerken van de man zelf is geen kwestie.
Met een volledige eigen overheid die geen verantwoording hoeft af te leggen aan Nederland.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:01 schreef Copa het volgende:
[..]
Nee, het is nog steeds een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Het is alleen geen onderdeel meer van de Nederlandse Antillen.
Je bent goed ingelezen zie ikquote:Op donderdag 14 april 2016 02:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Met een volledige eigen overheid die geen verantwoording hoeft af te leggen aan Nederland.
Ze genieten alle rechten van het lidmaatschap der Nederlanden, ze hebben echter geen enkele plicht.
Neen. Ik doel op internationale verdragen. Als het zo is zoals jij het stelt dan zou elke vluchteling in principe vanaf elk land ter wereld het vliegtuig naar West-Europa kunnen pakken, zo werkt het dus niet. Waarom denk je dat al die mensen zich liever niet laten registreren in bijvoorbeeld Turkije. Dan zouden ze net zo goed vanaf Istanboel naar Amsterdam kunnen vliegen i.p.v. een smokkelaar een paar duizend Euro te betalen om ze op een boot te zetten lijkt me.quote:Op donderdag 14 april 2016 02:00 schreef SR4 het volgende:
[..]
Venezuela heeft haar eigen wetten die los staan van de Nederlandse. Jij doelt, denk ik, op de Dublinverordening maar dat is van de EU
Zuid-Amerika is koek en ei natuurlijk. Geen militaire coups, enorme drugscriminaliteit en extreem gevaarlijke getto'squote:Op woensdag 13 april 2016 09:25 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Antillianen gaan hem echt geen huis geven Goed bezig helden!!!! Poot stijf houden, ik ga altijd naar Cura om al die hoofddoeken en moslims te ontvluchten, altijd als ik weer op schiphol komt moet ik weer wennen aan al die licht getinte mensen met hun moslim geloof.
Blijf AUB van Cura en Zuid Amerika af, dat is een van de weinige plekken waar bijna geen moslims wonen (uitgezonderd Suriname dan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |