Ik had net niet aan zien komen... en zeker niet na al die tijd.
Maar nu begreep ik opeens waarom de laatste tijd spontaan telefoongesprekken werden afgekapt als ik binnen kwam, waar ze laat in de avond naar toe was geweest en waarom ze haar mail zo nodig geheim wilde houden...
Gisterenavond zat ik na een lange dagdienst op de betoncentrale achter de tv nietsvermoedend mijn bordje leeg te eten toen ineens mijn vriendin achter kwam staan...
´´Ik moet even met je praten´´ Hoorde ik achter me.
´´Zeg het naar, ik luister.´´ Zei ik terwijl ik nietsvermoedend doorkauwde en verder keek.
Toen klonk het opeens ´´Ik bedoel het serieus, we moeten ernstig met elkaar praten, het is heel erg belangrijk!´´
Door de toon en de klank in haar stem had ik gelijk door dat het menens was wat ze op haag maag had en ik zette de tv uit.
Ze kwam naast me op de bank zitten. liet even haar hoofd zakken, slikte een paar keer en keek me toen strak en ietwat zenuwachtig aan...het was zichtbaar duidelijk dat ze hier al langer mee rond liep.
Niets, maar dan ook totaal niks kon mij voorbereiden op wat ik toen te horen kreeg...
Ze liep er al een tijdje mee maar omdat ze wist wat mijn gevoelens waren en wat mijn reactie zou zijn had ze het al geruime tijd uitgesteld, een wetenschap die de klap eigenlijk alleen maar vergrootte..
Na al die jaren, na al die jaren vol ups en downs, voor en tegenspoed, lief en leed vond ze het schijnbaar tijd voor ´´een ander.´´
Een jonger, frisser betrouwbaarder en zuiniger exemplaar...
Na jarenlange trouw liet ze opeens weten dat ze het tijd vond ´´onze´´ of liever gezegd nu schijnbaar bleek ´´mijn´´ auto, de ouwe trouwe Ford Taunus, om te willen ruilen.
Mevrouw vond dat we met de verbouwing en onze verdere toekomstplannen wat meer financiële ruimte konden gebruiken en vond het tijd om te denken aan een zuiniger exemplaar.
En weet je waar mevrouw haar oog op had laten vallen ???
Waar ze echt op slag verliefd op was ???
OP EEN TWINGO!!!!!!!
EEN BLAUWE, DAT NOG WEL, OMDAT ZE ´´WAT BETREFT DE KLEUR NOG WEL EEN CONCESSIE NAAR MIJN TOE WILDE DOEN!!!´´
Om op de telefoontjes, de avonden weg en de mailtjes terug te komen.
Ze had al een tijdje achter mijn rug om contact met de dealer en de papieren lagen eigenlijk al op tafel!!!!
Klaar om ondertekend te worden!!! Alleen moest ik ook tekenen maat eerst moest de Taunus verkocht worden!!!
EN DAT ZOU TOCH GEEN PROBLEEM ZIJN VOOR EEN OLDTIMER ???
IMMERS, LIEFHEBBERS ZAT !!!!
NEE, DIE WAREN WE ZO KWIJT!!!!!
Afijn, de ruzie liep zo hoog op en er werden zulke harde woorden over en weer gegooid dat het die avond niet is goed gekomen...
De sfeer dan...de Taunus echter blijft!
Zie je mij al in een Twingo bij de betoncentrale aan komen rijden ???
Klacht: De Taunus rijd wel lekker maar het is murder om er in te moeten slapen....
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 12-04-2016 17:10:53 ]