abonnement Unibet Coolblue
pi_161354687
Voor al je vragen over moederfietsen, fietsstoeltjes en andere dingen die met fietsen met kinderen te maken hebben :D
E.
pi_161354712
Ik gaf dus als antwoord op GM:

Ik! Ik ben met fiets naar de fietsenmaker gegaan en zei dat ik een achterzitje met fietstas wilden. Dat hebben zij even gemaakt :+
Ik heb een verlengde bagagedrager en het stoeltje dat vast zit aan mijn zadelpin volgens mij. Niet degene die je heel makkelijk kan bevestigen.
Ik heb een gazelle Bloom trouwens.
E.
pi_161354979
Maar ik raakte met volle boodschappentassen en uk achterop al regelmatig uit balans, heb je daar niet nóg meer last van met een verlengde bagagedrager?
Professioneel gifmenger.
pi_161355139
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:15 schreef Buurpoes het volgende:
Maar ik raakte met volle boodschappentassen en uk achterop al regelmatig uit balans, heb je daar niet nóg meer last van met een verlengde bagagedrager?
Ik heb wel moeten wennen en even je fiets een stukje tillen om hem te draaien lukt ook niet meer nee. Maar het gaat verder prima hoor, ben nooit omgevallen of mijn balans verloren. Maar.. Ik ben ook niet heel licht te noemen :+
E.
pi_161356114
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:21 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ik heb wel moeten wennen en even je fiets een stukje tillen om hem te draaien lukt ook niet meer nee. Maar het gaat verder prima hoor, ben nooit omgevallen of mijn balans verloren. Maar.. Ik ben ook niet heel licht te noemen :+
Ik moet meer eten. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_161356671
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik gaf dus als antwoord op GM:

Ik! Ik ben met fiets naar de fietsenmaker gegaan en zei dat ik een achterzitje met fietstas wilden. Dat hebben zij even gemaakt :+
Ik heb een verlengde bagagedrager en het stoeltje dat vast zit aan mijn zadelpin volgens mij. Niet degene die je heel makkelijk kan bevestigen.
Ik heb een gazelle Bloom trouwens.
Ja fukkaduk... ik heb dus wel die easyfix... t was idd heel easy te fixen maar nu heb ik dus geen fietstassen meer en dat vind ik ruk, maar ga niet nog een zitje kopen, vind die krengen duur!!

Hier ook een bloom trouwens.
S. 2014
J. 2016
pi_161356740
Oh en burdie, ik heb haar graag voorop maar bijna 90cm en 14 kg gaat langzaam wat te veel worden... :+
S. 2014
J. 2016
pi_161356802
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja fukkaduk... ik heb dus wel die easyfix... t was idd heel easy te fixen maar nu heb ik dus geen fietstassen meer en dat vind ik ruk, maar ga niet nog een zitje kopen, vind die krengen duur!!

Hier ook een bloom trouwens.
Dan weet ik het niet.. De fietsenmaker hier zei dat bij de easyfit je kind erg dicht op je zit, nu wat meer ruimte. Maar ook een stuk duurder dan het stoeltje met easyfit. Misschien gewoon even informeren bij een fietsenmaker? Ik heb geen rijbewijs en was nogal gek op mijn fietstassen, daarom ben ik gaan informeren :+
E.
pi_161356825
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh en burdie, ik heb haar graag voorop maar bijna 90cm en 14 kg gaat langzaam wat te veel worden... :+
Bijna 90 cm?! Mijn dochter is 93 cm :D en nog geen 13 kilo!
E.
pi_161357083
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:15 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Bijna 90 cm?! Mijn dochter is 93 cm :D en nog geen 13 kilo!
Pokon! ^O^ laatste keer was ze 87cm en aan haar broeken te zien is ze weer een stukje omhoog gegaan.
S. 2014
J. 2016
pi_161357388
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Pokon! ^O^ laatste keer was ze 87cm en aan haar broeken te zien is ze weer een stukje omhoog gegaan.
Ik kan me wel voorstellen dat voorop dan niet zo fijn meer is ja :D Eva begon voorop steeds van links naar rechts te schommelen, levensgevaarlijk! Achterop is wel ongezelliger maar vele malen veiliger :')
E.
pi_161358404
Oke, wat zouden jullie doen:

Ik heb dus een babysaurus, nog geen 10 maanden maar al wel 11,7 kilo en bijna 80 cm. Ik wil graag een voorzitje, want dat lijkt me zo gezellig inderdaad, maar alle voorzitjes gaan maar tot 15 kilo en ik lees hier regelmatig dat mensen al eerder over gaan naar een achterzitje omdat het te zwaar wordt. Is een voorzitje dan nog de moeite waard om te kopen, of groeit hij daar echt heel snel uit?

Ik heb geen moederschip, maar zou eventueel wel een moederstuur kunnen kopen.
pi_161358570
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef lunapuella het volgende:
Oke, wat zouden jullie doen:

Ik heb dus een babysaurus, nog geen 10 maanden maar al wel 11,7 kilo en bijna 80 cm. Ik wil graag een voorzitje, want dat lijkt me zo gezellig inderdaad, maar alle voorzitjes gaan maar tot 15 kilo en ik lees hier regelmatig dat mensen al eerder over gaan naar een achterzitje omdat het te zwaar wordt. Is een voorzitje dan nog de moeite waard om te kopen, of groeit hij daar echt heel snel uit?

Ik heb geen moederschip, maar zou eventueel wel een moederstuur kunnen kopen.
Met 10 maanden zou ik nog wel voor voorop kiezen, al is het alleen maar om het in de gaten te houden, 10 maanden of 15 maanden is een groot verschil bij die ukkies.
En over t algemeen gaat hij niet binnen nu en 2 maanden die 15 kg aantikken denk ik.
S. 2014
J. 2016
pi_161358925
GM, wij hebben het Yepp stoeltje ook met die stang aan het frame/zadel ipv de bagagedrager. Dat zou volgens mij de beste oplossing zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161359027
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef lunapuella het volgende:
Oke, wat zouden jullie doen:

Ik heb dus een babysaurus, nog geen 10 maanden maar al wel 11,7 kilo en bijna 80 cm. Ik wil graag een voorzitje, want dat lijkt me zo gezellig inderdaad, maar alle voorzitjes gaan maar tot 15 kilo en ik lees hier regelmatig dat mensen al eerder over gaan naar een achterzitje omdat het te zwaar wordt. Is een voorzitje dan nog de moeite waard om te kopen, of groeit hij daar echt heel snel uit?

Ik heb geen moederschip, maar zou eventueel wel een moederstuur kunnen kopen.
Tweedehands zitje scoren voorop, na verloop van tijd voor (nagenoeg) hetzelfde bedrag verkopen. Veel knusser. O+

Ik heb een soort van rokzadel gekocht, zodat het paste. En die heb ik dan ook nog zo ver mogelijk naar achteren gemonteerd.

en toen uk naar een achterzitje ging weer naar voren geschoven
Professioneel gifmenger.
  maandag 11 april 2016 @ 21:12:20 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161359208
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef lunapuella het volgende:
Oke, wat zouden jullie doen:

Ik heb dus een babysaurus, nog geen 10 maanden maar al wel 11,7 kilo en bijna 80 cm. Ik wil graag een voorzitje, want dat lijkt me zo gezellig inderdaad, maar alle voorzitjes gaan maar tot 15 kilo en ik lees hier regelmatig dat mensen al eerder over gaan naar een achterzitje omdat het te zwaar wordt. Is een voorzitje dan nog de moeite waard om te kopen, of groeit hij daar echt heel snel uit?

Ik heb geen moederschip, maar zou eventueel wel een moederstuur kunnen kopen.
15 kilo zijn ze maar zo niet hoor. Die extreme groei van het eerste jaar stagneert in het tweede jaar. Mijn kuiken was met 11 maanden 11 kilo en 78 cm en nu met 25 maanden is hij 13,7 kilo en 92cm. De 15 kilo verwacht ik pas rond zijn 3e verjaardag.
KuikenGuppy
pi_161359922
Voorzitje it is! Thanks dames. Hij groeide de eerste tijd soms wel een kilo per maand, dus ik moet nog even wennen aan dat stagneren. :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:47:41 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161368092
Ik vond het nog wel te doen om 14kg in het voorzitje te tillen, maar het scheelt ook wel dat ze (nu met bijna 33 maanden) goed meewerkt met instappen.

Ik vind een voorzitje veel gezelliger en zou ook nog lang niet zijn overgestapt op een achterzitje, maar mijn fiets is gestolen ;( Leek me wel wat voordeliger om dan maar een achterzitje te kopen. Maar nu versta ik haar zo slecht als ze lekker aan het babbelen is op de fiets :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161368138
Ik heb 15 kilo voorop, en 15 kilo achterop. Hing ik daar gisteren nog een tas biebboeken bij aan het stuur en wat boodschappen. En toen kwam ik niet meer vooruit :+
Voorop is toch wel O+
Dames zijn 3,5.
Met een meidenkwartet
  donderdag 21 april 2016 @ 17:05:53 #20
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161604735
Nou, zitje is gemonteerd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vond het zonder baby al lastig opstappen, ik pas er niet meer goed tussen. Met baby nog niet geprobeerd, maar dat doen we straks :)
En balans... ze is 10,5 kilo, dus dat wordt ook nog wat!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 april 2016 @ 17:21:30 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161605044
Lief, Saskia O+.

Achterzitje... Yepp of Bobike? Iemand voorstander van de één of de ander?
KuikenGuppy
pi_161605194
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:21 schreef Burdie het volgende:
Lief, Saskia O+.

Achterzitje... Yepp of Bobike? Iemand voorstander van de één of de ander?
Ik heb een Yepp, maar m'n moeder heeft de Bobike. Ik vind de Yepp mooier maar de Bobike zit volgens mij ook prima. Je hebt een verloopstuk nodig voor de Yepp als je geen supernieuwe fiets hebt. En hij is op MP duurder. Ik vind hem makkelijker afdrogen als ie nat is. En de sluiting is fijn want je kunt beide kanten er om de beurt in klikken. Ik weet niet of Bobike dat ook heeft.
pi_161605207
Saskia wat een vrolijkerd! O+
  donderdag 21 april 2016 @ 19:36:50 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161608255
Ik heb een nieuwe fiets en het zitje ga ik ook nieuw kopen ;). Hoezo is de yepp makkelijker af te drogen? Ik vind de bobike juist wat mooier ogen, maar ben ook wel erg blij met mijn huidige yepp voorzitje. 't Is met twee kinderen vast ook wel leuk om voor en achter hetzelfde merk zitje te hebben :+.
KuikenGuppy
pi_161608877
Bobike heeft een stoffen inzet. Als die nat wordt blijft ie ook wel ff nat.
*poef* nu is het weg
pi_161609030
Maar die kan je er toch uit halen, of niet?

Heeft er iemand hier ervaring met een moederstuur? Want ik ga waarschijnlijk voor een gewone damesfiets (betere motor). Misschien krijg ikd an wat meer plek met zo'n geval. Lellik wel weer, maar ja :')
  donderdag 21 april 2016 @ 20:16:15 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161609499
Roomsnoes, ken je het merk Azor? Die kun je helemaal zelf samenstellen. Ik heb er zelf ook 1 (geen elektrische), ik ben fan! Ze zijn wel erg prijzig.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161609888
De stoffen inzet kun je er inderdaad makkelijk uithalen. Maar de Bobike voelt ook zacht en die heeft geen inzet. Vind ik inderdaad ook een voordeel! De inzetjes werden er hier ook uit gejat en ik vergat ze dus altijd uit het stoeltje te halen.
pi_161622435
Hier voor en achter de yepp. Makkelijk afdrogen, voor mijn gevoel wat breder dan de bobike, en de gordels kunnen 1 voor 1 losgeklikt worden.

Daarnaast staat het wel mooi 2 dezelfde zitjes /oppervlakkig :+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:51:24 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161622539
Dat laatste argument ben ik nu toch ook een beetje voor aan het vallen, GM :@.
Maar voorlopig heb ik geen nieuw zitje nodig nog, kuiken is voorlopig nog geen 15 kilo en de baby nog geen 9 maanden :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:59:49 #31
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_161636857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar die kan je er toch uit halen, of niet?

Heeft er iemand hier ervaring met een moederstuur? Want ik ga waarschijnlijk voor een gewone damesfiets (betere motor). Misschien krijg ikd an wat meer plek met zo'n geval. Lellik wel weer, maar ja :')
Heb ik gehad. Gekocht toen Jelte al normaal in het zitje heeft gezeten en ik heb altijd het idee gehad dat hij het wat eng vond. Zo boven op het frame. Ook klapt het stuur gelijkt om als je hem loslaat. Met kind is dat dus niet tof :X

Maar ik had wel meer ruimte tussen buik en kind.

Ik heb nu een Gazelle Miss Grace en daar zit Hielke nu weer op de normale plek terwijl ik nog plenty ruimte heb. Het is een transportfiets en geen moederfiets ^O^



[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 22-04-2016 23:17:57 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161645083
Hier ook een fijne Gazelle Miss Grace O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161645238
Hier een cortina roots moederfiets met 2 limegroene yepp zitjes
pi_161748417
Ik heb een Bobike voorzitje gescoord op de vrijmarkt! *O*
  woensdag 27 april 2016 @ 14:13:01 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_161752415
Ik heb na wat innerlijk beraad toch maar weer een nieuwe gazelle bloom besteld. Dan maar 200 euro meer betalen en helemaal tevreden zijn :') en deze wordt verzekerd en krijgt een motorslot met alarm :{w
Zit een kind van ca. 82 cm / 12 kilo al goed op een achterzitje? Ik zit even in dubio of ik voor zo'n korte periode nu nog een nieuw voorzitje moet kopen.
disclaimer
pi_161752479
Denk dat het wel kan SQ, maar misschien even passen voor de zekerheid? Die achterzitjes zijn een flinke slag groter.
pi_161752604
Een collega van mij heeft haar dochter al vanaf het begin in een achterzitje. Volgens haar kan dat prima.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161753909
I is wat langer (86 cm) en ook rond de 12 kilo en die zit in het yepp stoeltje achter nu helemaal prima.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161754037
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb na wat innerlijk beraad toch maar weer een nieuwe gazelle bloom besteld. Dan maar 200 euro meer betalen en helemaal tevreden zijn :') en deze wordt verzekerd en krijgt een motorslot met alarm :{w
Zit een kind van ca. 82 cm / 12 kilo al goed op een achterzitje? Ik zit even in dubio of ik voor zo'n korte periode nu nog een nieuw voorzitje moet kopen.
Saar zat rond die lengte prima, het is meer dat ik het ongezellig vind.. maar nu mag ze niet meer voorop :P
S. 2014
J. 2016
pi_161754249
Qua gewicht mag m'n peuter nog steeds voorop ;)
Ik heb Js, +/- 83 cm, 11 kg laatst in het achterzitje gedaan.
Ging ook prima, alleen toen hij nogal onverwacht in slaap viel had ik een probleem ;)

Als je wilt heb ik nog een prima voorstoeltje (bobike) hier liggen (hij staat op een verkoopsite voor ¤10,- excl verzendkosten ;) )
pi_161754504
Hoi! Ik heb W ook vanaf het begin achterop, vanaf 10 maanden/10 kg ongeveer. Gaat vanaf het begin heel goed! In de yepp maxi. Ik heb de mini ook geprobeerd, maar ik kon daarmee niet veilig opstappen, dus ik moest kiezen nieuwe fiets of achterzitje. Gezien ik sterk overweeg om met 2 kindjes een bakfiets te nemen vond ik dit de betere optie, en nog geen spijt van gehad! Idd ook makkelijker erin en eruit te tillen, en hij zit ook lekker uit de wind.
pi_161759390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:51 schreef Burdie het volgende:
Dat laatste argument ben ik nu toch ook een beetje voor aan het vallen, GM :@.
Maar voorlopig heb ik geen nieuw zitje nodig nog, kuiken is voorlopig nog geen 15 kilo en de baby nog geen 9 maanden :+.
Ik vergat nog te antwoorden op je andere vraag: in de Bobike blijft naar mijn idee meer water staan. Misschien komt het door de gaten in de rugleuning van de Yepp.
Maar ik zou ook twee dezelfde zitjes willen :+
pi_161763182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met een moederstuur? Want ik ga waarschijnlijk voor een gewone damesfiets (betere motor). Misschien krijg ikd an wat meer plek met zo'n geval. Lellik wel weer, maar ja :')
Ik vind het ideaal. Wel direct ook een goede dubbele standaard en een stuurslot erbij. Dan staat je fiets stabiel en klapt het stuur niet om.

Ik heb een moederstuur gekocht omdat ik niet goed tussen zitje en zadel door paste, en ik wel op een fijne fiets vanaf de opvang naar mijn werk wilde fietsen (zo'n 10 km).

En hier ook twee yepp-stoeltjes, ook nog eens in dezelfde kleur :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161765781
Dat stuurslot is echt een topuitvinding :Y
pi_161767845
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:29 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Ik vind het ideaal. Wel direct ook een goede dubbele standaard en een stuurslot erbij. Dan staat je fiets stabiel en klapt het stuur niet om.

Ik heb een moederstuur gekocht omdat ik niet goed tussen zitje en zadel door paste, en ik wel op een fijne fiets vanaf de opvang naar mijn werk wilde fietsen (zo'n 10 km).

En hier ook twee yepp-stoeltjes, ook nog eens in dezelfde kleur :D
Zou wel eerst laten adviseren voor je een fiets koopt of er een dubbele standaard onder past. Ik heb nu ook een gewone damesfiets ondertussen en wilde daar een dubbele standaard onder laten zetten maar dat ging niet (half open kettingkast en dan komt die standaard tegen de ketting) maar ik begreep dat het bij meerdere 'gewone' damesfietsen niet gaat omdat de bevestiging vam de standaard op sommige fietsen anders is en het dus niet past of niet stevig is helaas.
(Heb zelf alleen nog maar een zitje achterop en dan is het nog wel te doen doordat ik m'n heup tegen het stoeltje zet bij het in en uithalen maar kan me voorstellen dat het bij een voorstoeltje lastiger is. Ik baalde er wel een beetje van, ben verder namelijk erg blij met m'n fiets eindelijk :P )
pi_161768756
Ik heb een omafiets en zo'n standaard (die om je achterwiel klapt zeg maar) is ook best ideaal om een kindje voorop te zetten/eraf te halen.
pi_161768892
Het stuurslot gebruik ik nooit
  donderdag 28 april 2016 @ 08:18:53 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161768989
Ik vind het stuurslot ideaal, maar met voorzitje erop en de voetsteuntjes op de hoogste stand passen mijn vingers er precies niet meer tussen :( Ik heb ook een mand voorop mijn stuur, en dus kiepa dat stuur zonder stuurslot steeds om...
pi_161768998
:D
Ik heb zo'n standaard en een stuurslot en ik gebruik het allebei, maar ik heb zo'n Batavus Delivery bike dus het wiel steekt nogal uit en daar zit een rekje en kratje boven. Dat wil wel graag toegeven aan de zwaartekracht.
pi_161769002
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:18 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind het stuurslot ideaal, maar met voorzitje erop en de voetsteuntjes op de hoogste stand passen mijn vingers er precies niet meer tussen :( Ik heb ook een mand voorop mijn stuur, en dus kiepa dat stuur zonder stuurslot steeds om...
Zit er niet zo'n ribbeltje op? De mijne is denk ik wat ouder maar ik kan wel met 1 vinger dat dingetje omduwen als het stuur goed staat.
pi_161769045
Nu ik hier toch ben: wie fietst met een babymee en vanaf welke leeftijd heb je je baby zo meegenomen? Is dit veilig?
Die eerste maanden met F miste ik het fietsen zo erg, kleine stukjes in de stad die te ver waren om te wandelen deed ik met de draagzak, bijv naar de gastouder. Maar de babymee is de veilige optie, al kan F dan weer niet mee. Ik zit te puzzelen (en een bakfiets of karretje is echt onmogelijk).
Zo'n zadeltje op de stang tussen je benen is pas vanaf 4 jaar toch?
pi_161769135
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:31 schreef Suikertante het volgende:
Nu ik hier toch ben: wie fietst met een babymee en vanaf welke leeftijd heb je je baby zo meegenomen? Is dit veilig?
Die eerste maanden met F miste ik het fietsen zo erg, kleine stukjes in de stad die te ver waren om te wandelen deed ik met de draagzak, bijv naar de gastouder. Maar de babymee is de veilige optie, al kan F dan weer niet mee. Ik zit te puzzelen (en een bakfiets of karretje is echt onmogelijk).
Zo'n zadeltje op de stang tussen je benen is pas vanaf 4 jaar toch?
Hoi! :+

Babymee hadden wij. Ik vond dat best chill voor langere stukjes, ook richting Rhijnauwen enzo. Wel zat je dan op plek van aankomst opeens nog met die maxi cosi. Het ding veert oke mee dus wij hebben het redelijk snel gebruikt denk ik al? Al liep ik toen ook veel. Verwacht nu veel te gebruiken om naar ehh jou te fietsen bijvoorbeeld.

Wij hebben peuter nog immer voorop. zo'n stang zie ik soms ook al kleine kinderen op, zelf zou ik daarbij ook kijken of je kind dat zelf comfi vindt en of ie normaal goed stabiel is. Ik zie het jouwe eigenlijk relatief snel kunnen?
pi_161769231
Misschien kunnen we wel iets verzinnen met een slot waardoor ik de Maxi-Cosi kan laten zitten. Als het droog is (of ik moet een zeiltje of vuilniszak meenemen). Dan kan ik op locatie de doek/zak omdoen!

Zo'n stangzadel buiszadel (ontdek ik net) lijkt me echt vier keer zo eng als fietsen met een draagzak, maar het is wel algemeen geaccepteerd geloof ik :+ Ik ga daar even naar googelen.

Ik heb ook nog een verlengde bagagedrager liggen, maar ik denk dat een babymee én een Yepp zitje achterop niet passen..

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 28-04-2016 09:03:08 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 09:08:47 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_161769357
Ik zou fietsen met draagdoek niet laten omdat het niet algemeen geaccepteerd is, eigenlijk ;) als je omkukelt met een maxi cosi achterop is dat ook niet echt comfortabel voor je newborn.
disclaimer
pi_161769465
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou fietsen met draagdoek niet laten omdat het niet algemeen geaccepteerd is, eigenlijk ;) als je omkukelt met een maxi cosi achterop is dat ook niet echt comfortabel voor je newborn.
Die kooi/het hengsel is geloof ik wat dan de veiligheid biedt. Ik denk dat ik dat voor kleine stukjes ook wel weer doe hoor. Maar de vorige keer kwam ik nogal gehavend uit de bevalling dus langere stukken fietsen was helemaal geen optie. Nu duim ik natuurlijk dat het deze keer wel mogelijk is en dacht ik: als we dan samen fietsen kan F bij mijn vriend en kan ik wel een Babymee achterop doen.

Gisteren op Koningsdag heb ik echt 2935023 Manduca's gezien trouwens :D Het is hip!
Maar ik werd bij F echt door moeders aangekeken bij het stoplicht en dan gingen ze meewarig zo hun hoofd schudden. Op slechte dagen werd ik daar zenuwachtig van.
pi_161769474
Ik twijfel een beetje tussen babymee of babyschaal in de bakfiets. Voegt dat veren echt heel veel toe qua demping?
  donderdag 28 april 2016 @ 09:27:18 #57
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161769538
Suiker, ik zit precies met hetzelfde issue. Wil graag gaan fietsen met mini deze zomer maar dan kan ze nog niet zelfstandig zitten. Die Babymee wordt door de makers ervan geadviseerd vanaf vier maanden zag ik. Zou dus perfect uitkomen hier, mini is nu bijna drie maanden. Alleen zit ik dus met het probleem dat ik niet weet wat met de maxicosi te doen. Ik denk dat ze in de Utrechtse fietsenstallingen ze daar niet zo blij mee zijn... En ik draag mini het liefst in de doek of zak, niet mee in de maxicosi als ik in de stad ben. Lastig!
pi_161769551
Ik vond die babymee echt heeeeeeel erg veren haha, volgens mij is fietsen met een babymee bij een lastige slaper een ultiem recept voor dutjes. :+

Het voelde soms wel gek dat die maxi cosi wel echt zo ver naar achter ligt gevoelsmatig op je bagagedrager (bij mij iig, ik heb geen moederfiets).

Frummeltje, hier zelfde woonplaats, ik zou de maxicosi in de fietsenstallingen in de stad gewoon erop laten zitten, als je je fiets op zo'n bovenstalling zet kan dat prima!
pi_161769559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel een beetje tussen babymee of babyschaal in de bakfiets. Voegt dat veren echt heel veel toe qua demping?
Toen F 6 maanden was hebben we op vakantie zo'n fietskarretje gehuurd met een schaal erin, daarin werd hij goed gehusseld. Maar ik kan me voorstellen dat een bakfiets sowieso iets meer vering heeft dan zo'n karretje? De vering van zo'n babymee is wel vrij serieus:


Frummel, vanaf 3 maanden? Dat is voor ons precies na de zomer, jammer.. Maar misschien moet ik ook realistisch zijn over lange fietstochten na de bevalling :+
pi_161769582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:29 schreef Suikertante het volgende:

[..]
Maar misschien moet ik ook realistisch zijn over lange fietstochten na de bevalling :+
:7
pi_161769590
Hieronder een dikke vette actiefoto.
Nu ik Suikers plaatje van de babymee zie weet ik weer wat ik het stomste vond, zo'n enorme stellage op je fiets, die je anders dan bijv. fietsstoeltjes er niet zomaar af klikt. Dus dan fiets je ook op andere momenten met die hele unit achterop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161769594
Wij hadden ook een babymee vanaf een maand of 4 voor nr 1. Nr 2 zat altijd op mijn rug. Hij ging al voor ie 2 werd voor het eerst op een buiszadel. Ongelukje van iemand die het stoeltje vergeten was... Dat vond ie helemaal de bom. Sinds ie ongeveer 2 is zit hij bij mij altijd op het buiszadel. Had ik bij de oudste nooit gedaan, die was er op die leeftijd direct afgedonderd, maar de jongste kan het prima aan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_161769610
Svane doe handschoenen aan gek! :o

Als ik iemand tegenkom met zo'n buiszadel zal ik het eens proberen met de peuter ^O^

Wat stom dat dat er niet makkelijk af kan, want dan kan ik dus ook niet stoeltje en babymee wisselen. Dan moeten we maar per fiets een kind kiezen :D
  donderdag 28 april 2016 @ 09:38:02 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_161769634
Wat ik het lastige zou vinden is dat je je kindje helemaal niet kunt zien...
disclaimer
pi_161769647
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik het lastige zou vinden is dat je je kindje helemaal niet kunt zien...
Daarvoor huur je dan weer iemand in die constant naast je fietst en foto's maakt van het schepsel achterop.
pi_161769662
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik het lastige zou vinden is dat je je kindje helemaal niet kunt zien...
Gewoon voelen. Ik fietste meestal met 1 hand in de mc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 28 april 2016 @ 09:40:24 #67
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_161769664
En dan de maxicosi vastzetten met een slot oid... Inderdaad een optie, Svane! Al weet ik dat mijn vent liever heeft dat ik m in benedenstalling zet ivm diefstalgevoeligheid. Erg dure fiets...

Suiker, vanaf vier maanden ;) maar wie weet dat ze vering inderdaad zo goed is dat het eerder kan? Gevoelsmatig houd ik zelf liever de vier maanden aan, maar dat is ook maar net wat je wilt.

Bedenk me net dat zo'n maxicosi misschien ook wel in zo'n locker past op treinstation. Of zijn die daarvoor te smal? Staan ze er überhaupt nog eigenlijk? :')

Edit: die hebben ze, al vrees ik dat het niet gaat passen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Frummeltje86 op 28-04-2016 09:49:19 ]
pi_161769665
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik het lastige zou vinden is dat je je kindje helemaal niet kunt zien...
Bakfiets! O+
pi_161769711
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Bakfiets! O+
Ja het houden van een bakfiets in centrum Utrecht op twee hoog is een soort van onmogelijk. Ik zou de complete stoep blokkeren en elke keer drie brommersloten vast moeten zetten lijkt me ook vervelend. Bovendien vind ik m'n deliverybike al lomp in de stad..
Het is nog geen jaar he, deze onhandigheid. Als het bij twee kinderen blijft ;) Dus ik ga 't wel volhouden met net-niet-handige oplossingen :D
  donderdag 28 april 2016 @ 10:34:05 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161770417
Suiker, is een fietskar geen optie? Die is inklapbaar en dus redelijk compact op te bergen als je 'm niet gebruikt.
KuikenGuppy
pi_161771038
Wij hebben ook een fietskar, die hebben we vanaf 3 maanden voorzichtig geïntroduceerd. Fietsen met een ukkie onder de 3/4 maanden raden ze af.
Maar ik zie mezelf zeker wel met baby in doek/drager, peuter achterop en kleuter op zijn eigen fiets heen en weer naar school/opvang/zwemles/stad fietsen komende zomer. En dan in het najaar weer de fietskar introduceren (zitten ze ook lekker droog)

Een dubbele standaard past officieel niet op mijn fiets, maar met een langere schroef gaat het best. Zo'n ding gaat op mijn fiets geen jaaaren mee (ik heb laatst weer een nieuwe erop gezet, na zo'n 2 jaar was de vorige gaar geworden), maar ja, dat is dan maar zo. Volgens de fietsenmaker moest er bij mijn model fiets een extra stukje tussen, maar dat bleek niet te passen, dus nu weer zonder. Het risico op scheuring van het frame zou nu iets groter zijn, maar naar mijn idee is mijn frame sterker dan de standaard. Verder zet ik het kind achterop er pas op als ik de standaard heb ingeklapt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 28 april 2016 @ 13:19:39 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161773958
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:22 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Zit er niet zo'n ribbeltje op? De mijne is denk ik wat ouder maar ik kan wel met 1 vinger dat dingetje omduwen als het stuur goed staat.
[ afbeelding ]
Nee, ik heb een moederschip met ingebouwd stuurslot, wel ribbels, maar ik heb vaak te gladde handen ;( Gisteren lukte het (8> wel et een paar werkhandschoenen aan...
  donderdag 28 april 2016 @ 13:30:13 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_161774155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nee, ik heb een moederschip met ingebouwd stuurslot, wel ribbels, maar ik heb vaak te gladde handen ;( Gisteren lukte het (8> wel et een paar werkhandschoenen aan...
ik had dat inderdaad ook met de voetensteun op de hoogste stand. Redelijk irritant :')
disclaimer
pi_161777381
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:31 schreef Suikertante het volgende:
Nu ik hier toch ben: wie fietst met een babymee en vanaf welke leeftijd heb je je baby zo meegenomen? Is dit veilig?
Die eerste maanden met F miste ik het fietsen zo erg, kleine stukjes in de stad die te ver waren om te wandelen deed ik met de draagzak, bijv naar de gastouder. Maar de babymee is de veilige optie, al kan F dan weer niet mee. Ik zit te puzzelen (en een bakfiets of karretje is echt onmogelijk).
Zo'n zadeltje op de stang tussen je benen is pas vanaf 4 jaar toch?
Luuk (nu nog net geen 3,5) zit prima op het zadeltje voorop. Hij vindt het ook leuker dan achterop omdat hij nu wat meer kan zien.
*poef* nu is het weg
pi_161781052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:00 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Luuk (nu nog net geen 3,5) zit prima op het zadeltje voorop. Hij vindt het ook leuker dan achterop omdat hij nu wat meer kan zien.
Ik ga even denken of ik iemand in de omgeving ken met zo'n zadeltje!
pi_161781206
Ik zit ook naar een baby mee te kijken om die reden.

Een vriendin van mij heeft zo'n zadeltje suiker. Kunnen we vast iets qua testen mee regelen als je wilt!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 28 april 2016 @ 19:06:22 #77
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161781480
Even een vraagje.
Als jullie gaan fietsen met je kind he..
En je wilt daarna gaan wandelen ofzo, hoe ga je dan verder?

Ik fietste dus naar de stad en eenmaal daar dacht ik.. Ah kak.. Nu moet ik je dus tillen.. En daar had ik eigenlijk geen zin in dus weer terug gefietst, maar goed.. Hoe doen de goed geoliede moeders dat? :')
pi_161781611
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:06 schreef faptist het volgende:
Even een vraagje.
Als jullie gaan fietsen met je kind he..
En je wilt daarna gaan wandelen ofzo, hoe ga je dan verder?

Ik fietste dus naar de stad en eenmaal daar dacht ik.. Ah kak.. Nu moet ik je dus tillen.. En daar had ik eigenlijk geen zin in dus weer terug gefietst, maar goed.. Hoe doen de goed geoliede moeders dat? :')
Draagzak. Of een buggy die aan je fiets kan hangen.
pi_161781644
Drager/ doek gecombineerd met zelf lopen.
pi_161782021
Draagzak inderdaad. ^O^
  donderdag 28 april 2016 @ 20:28:27 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161783882
Gisteren nog gedaan: draagzak in de fietsmand, en op plaats van bestemming baby erin :Y
  donderdag 28 april 2016 @ 20:34:54 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161784067
Draagdoek in fietstas :Y.

(En dan na twee weken er achter komen dat er muizen in de schuur zitten; draagdoek aangevreten ;( ;( ;()
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:05:19 #83
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161801838
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:34 schreef Burdie het volgende:
Draagdoek in fietstas :Y.

(En dan na twee weken er achter komen dat er muizen in de schuur zitten; draagdoek aangevreten ;( ;( ;()
-O- dat is echt balen!

maar de tula dus... moet ik toch maaar eens gaan oefenen met ro in dat ding krijgen / op mn rug doen.
blijf het lastig vinden,maar dat is voor een ander topic ;)
pi_161802381
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:34 schreef Burdie het volgende:
Draagdoek in fietstas :Y.

(En dan na twee weken er achter komen dat er muizen in de schuur zitten; draagdoek aangevreten ;( ;( ;()
Omg -O- ;(

Maar idd, doek/drager/ringsling. En door!
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:28:55 #85
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161807280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:05 schreef faptist het volgende:

[..]

-O- dat is echt balen!

maar de tula dus... moet ik toch maaar eens gaan oefenen met ro in dat ding krijgen / op mn rug doen.
blijf het lastig vinden,maar dat is voor een ander topic ;)
Ik dacht ook dat t heel lastig was, maar ik heb F nu sneller op mn rug dan dat vriend me helpt. Gewoon oefenen, desnoods boven bed als je bang bent voor valrisico. F werkt trouwens goed mee, dat helpt wel ;)
pi_161842238
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:51 schreef Burdie het volgende:
Dat laatste argument ben ik nu toch ook een beetje voor aan het vallen, GM :@.
Maar voorlopig heb ik geen nieuw zitje nodig nog, kuiken is voorlopig nog geen 15 kilo en de baby nog geen 9 maanden :+.
Het staat ook gewoon mooi :P



Vanmorgen een rondje gefietst met saar achterop, die vond het ook minder gezellig dan voorop :P
S. 2014
J. 2016
pi_161843384
Respect dat Nijntje nog steeds zit. Die was hier na 2 dagen ergens onderweg weggegooid en onvindbaar ;(
pi_161843420
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:39 schreef Skittles het volgende:
Respect dat Nijntje nog steeds zit. Die was hier na 2 dagen ergens onderweg weggegooid en onvindbaar ;(
Nijntje ligt vaak al op de grond voor we de tuin uit zijn dus nijn heeft nog niet veel van de wereld gezien :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 1 mei 2016 @ 18:04:02 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161851088
Ik las de tip om dat Nijntje ding vast te zetten met een speenkoord!

Ik ging vandaag even kijken voor een Yepp mini, was ie ¤97 in de winkel terwijl ik ze online voor ¤60 zie. :o Is dat een normale winkelprijs? Ik heb fietsbonnen, dus ik moet wel in de winkel kopen. Maar zo houd ik weinig over voor accessoires.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161851496
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:04 schreef Mariposas het volgende:
Ik las de tip om dat Nijntje ding vast te zetten met een speenkoord!

Ik ging vandaag even kijken voor een Yepp mini, was ie ¤97 in de winkel terwijl ik ze online voor ¤60 zie. :o Is dat een normale winkelprijs? Ik heb fietsbonnen, dus ik moet wel in de winkel kopen. Maar zo houd ik weinig over voor accessoires.
Dat is geen normale winkelprijs. (Althans bij ons is ie 68,95 😉) Er zijn trouwens ook webshops waar je terecht kunt met je NFP fietsplan, dus misschien ook wel met je fietsbonnen?

Sinds gisteren ook lid van team Yepp. We hebben nog even getwijfeld tussen Yepp en Qibbel (bij ons de twee meest verkochte merken). Maar na proefzitten bleek onze mini toch t lekkerst/fijnst te zitten in de Yepp.

Wij hebben er een Yepp Up bij, en vanmiddag konden we mini zo bijschuiven op een terrasje waar alle kinderstoelen bezet waren, ideaal! 😎
pi_161852109
Onze Yepp Mini komt van Marktplaats. 45 euro voor stoeltje, windscherm en slaapkussen. Ik zou dat eens proberen... anders vind ik het zonde van het geld! 90 euro...
  zondag 1 mei 2016 @ 19:10:38 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161852581
Nou ja, het geld heb ik eigenlijk al uitgegeven. Ik heb fietsbonnen via m'n werk, dit is bruto ingehouden op m'n salaris. Alleen wil ik er ook accessoires bij en dan kom ik bij lange na niet uit met m'n bonnen.
Maar goed om te horen dat ze wel goedkoper in de winkel verkrijgbaar zijn, dan ga ik gewoon bij andere winkels kijken!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161855677
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:04 schreef Mariposas het volgende:
Ik las de tip om dat Nijntje ding vast te zetten met een speenkoord!

Ik ging vandaag even kijken voor een Yepp mini, was ie ¤97 in de winkel terwijl ik ze online voor ¤60 zie. :o Is dat een normale winkelprijs? Ik heb fietsbonnen, dus ik moet wel in de winkel kopen. Maar zo houd ik weinig over voor accessoires.
Gisteren de Yepp mini + windscherm + extra beugel voor op man's fiets opgehaald bij de plaatselijke fietswinkel. Alles nieuw besteld, totale kosten: ¤118,85.
Ik was ook ergens anders geweest (we hebben 2 fietswinkels), daar kost alleen de Yepp al ¤95,95. En dan gewoon een standaard kleur. Zo gek, die verschillen in prijs.

Een 'aparte' kleur kan iets duurder zijn dan een standaardkleur. Er was nu bijvoorbeeld tijdelijk een denim kleurige verkrijgbaar.
pi_161913480
Hoe wurmen jullie jezelf op en van het zadel met een voorzitje?
Ik word half geplet door het zitje of gespiest door mijn zadel :{
  woensdag 4 mei 2016 @ 07:59:01 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161914997
Moederfiets... En zelfs dan is het af en toe nog klemzitten...
Hier hielp het wel om het zadel zo laag tezetten dat je met je voeten bij de grond kunt, heb je niet bij elk stoplicht weer dat opstapprobleem.
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:08:54 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_161915047
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:59 schreef mousemicky het volgende:
Moederfiets... En zelfs dan is het af en toe nog klemzitten...
Hier hielp het wel om het zadel zo laag tezetten dat je met je voeten bij de grond kunt, heb je niet bij elk stoplicht weer dat opstapprobleem.
dit. Het is even wennen met fietsen maar dit is echt de beste en veiligste manier!
disclaimer
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:05:46 #97
456768 Gezinsfietsen
Eigenaar gezinsfietsenwinkel
pi_161920731
Wanneer je alleen een kind voorop vervoert is het ook een optie om een zadelpen te kopen die naar achterloopt. Hierdoor krijg je ongeveer 10 cm extra ruimte tussen jou en jouw kind.

Zijn leverbaar vanaf ongeveer ¤20. In vrijwel alle gevallen past hierop het zadel dat je al gebruikte. Eventueel dient er een opvulling gebruikt te worden, zodat de zadelpen goed vast blijft zitten. Deze kosten slechts enkele euro's.
De winkel richt zich op gezinsfietsen en alle accessoires die erbij komen kijken om fijn en veilig met kinderen en boodschappen te fietsen. Uiteraard repareren we ook, alle, fietsen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:13:28 #98
73386 Fazz
onderweg
pi_161923337
Kun je die yepp zitjes er ook makkelijk afhalen? Ik heb nu een bobike voor, die deel ik met vriend. Dat ding is zo te verwijderen en op de andere fiets te zetten.

Ik ben nu aan't kijken naar achterzitjes :)
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:47:38 #99
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161923837
Ja. Bij Yepp zit er een palletje + schuifje.
Ik heb het ook altijd op slot staan, zodat het niet gejat wordt.
of in ieder geval minder snel.. Volgens mij passen alle Yepp sleutels op elk zitje


Overigens hebben wij nog nooit gebruik gemaakt van een slaaprol. Is dat handig?
Ro heeft het veel te druk op de fiets om te slapen. Vogels, windscherm ombuigen, drummen op het handvat, de wind willen vangen en vooral veel "wuh huh bubba wuh" O+

Ik heb een gazelle miss grace en zit ook erg krap. Ik zoek altijd een stoeprand en ga dan op m'n fiets zitten en dan hup ik mezelf in evenwicht om vervolgens te trappen. Stoppen kan makkelijk want ik kan wel bij de grond.
Maar dat opstappen :'(
pi_161924274
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Kun je die yepp zitjes er ook makkelijk afhalen? Ik heb nu een bobike voor, die deel ik met vriend. Dat ding is zo te verwijderen en op de andere fiets te zetten.

Ik ben nu aan't kijken naar achterzitjes :)
Ja! De achterstoel is iets zwaarder dan voor (maar groter ook), maar hij is net zo makkelijk te wisselen. Wij delen de fietsstoeltjes ook.

Fap, dat vroeg ik me ook al af van die sleutels ja :D
pi_161924332
Die sleutels zijn genummerd. Ik moest laatst een nieuwe aanvragen, vandaar *) Kun je natuurlijk nog steeds met een sleutel met hetzelfde nummer andermans stoeltje ontgrendelen, maar dat is bij mij nog nooit gebeurd. Toch wat meer gedoe.
pi_161924564
Opstappen doe ik door al steppend een beetje vaart te maken en dan te gaan zitten op mijn zadel.
Wij doen inderdaad ook samen met 1 (Bobike)zitje op 2 fietsen, ideaal.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:03:45 #103
409579 LuDann
All the way
pi_161925074
Ik heb gisteren een fietsstoeltje op mijn fiets laten monteren en heb hetzelfde probleem met opstappen. Een moederstuur schijnt de oplossing te zijn. Toevallig stond er hier een straat verder een te koop dus die heb ik overgenomen. Schijnt een hoop verschil te maken! Moet hem nog monteren dus ik heb het zelf nog niet ondervonden.

Ik vind het nu met opstappen en afstappen echt te gevaarlijk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:11:27 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_161932729
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:47 schreef faptist het volgende:
Ja. Bij Yepp zit er een palletje + schuifje.
Ik heb het ook altijd op slot staan, zodat het niet gejat wordt.
of in ieder geval minder snel.. Volgens mij passen alle Yepp sleutels op elk zitje
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja! De achterstoel is iets zwaarder dan voor (maar groter ook), maar hij is net zo makkelijk te wisselen. Wij delen de fietsstoeltjes ook.

Fap, dat vroeg ik me ook al af van die sleutels ja :D
Ah dank! Fijn om te weten dat dat kan :) Ik haal het zitje er altijd af als ik zonder kind fiets
pi_161947247
Yes, net ons eerste echte ritje erop zitten! Met zulk heerlijk weer ook. :D Ging supergoed, en Ketel leek zich ook goed te vermaken. Lekker rond kijken enzo. Heel blij met mijn moederstuur ook, probleemloos op- en afstappen èn geen blauwe knieën tijdens het fietsen. *O*
pi_161947446
Die yepp sleutels zijn genummerd, je kunt idd alle sloten met hetzelfde nummer openen, maar lang niet alle zitjes hebben hetzelfde nummer. :+
pi_161948429
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:16 schreef Crumpette het volgende:
Die yepp sleutels zijn genummerd, je kunt idd alle sloten met hetzelfde nummer openen, maar lang niet alle zitjes hebben hetzelfde nummer. :+
Kun je dat nummer ook achterhalen als je geen sleutel meer hebt? Ik heb mijn zitje overgenomen, maar de sleutel mist dus..
pi_161948884
Oh dat weet ik eigenlijk niet! Als je een nummer op het slot kan vinden misschien wel! Of als er een uniek productnummer op zit, zoals bij een kinderwagen, kun je allicht yepp bellen en vragen? Of misschien bestaat er zoiets als een loper ofzo?
pi_161950389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kun je dat nummer ook achterhalen als je geen sleutel meer hebt? Ik heb mijn zitje overgenomen, maar de sleutel mist dus..
Ja op het slotje staat het nummer. Althans bij de maxi's die wij hadden
pi_161952786
Mijn fietsenmaker kon me laatst geen nieuwe sleutel meer verkopen, volgens hem was yepp daarmee gestopt wegens jatgevaar.
Best onhandig als je je sleutel in de gracht hebt laten vallen, maar lees ik nou goed dat een aantal van jullie er wel een bij kon kopen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 07:32:57 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_161956838
Er zit toch een tweede sleuteltje bij?
disclaimer
pi_161956921
Ik ga er van uit dat sillie ze allebei niet heeft gekregen bij overname. Hoe heb je dat ding er op gekregen dan eigenlijk? :o
pi_161956923
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:19 schreef Vanyel het volgende:
Mijn fietsenmaker kon me laatst geen nieuwe sleutel meer verkopen, volgens hem was yepp daarmee gestopt wegens jatgevaar.
Best onhandig als je je sleutel in de gracht hebt laten vallen, maar lees ik nou goed dat een aantal van jullie er wel een bij kon kopen?
Dat is heul niet waar! Eventjes een foto mailen naar info@yepp.nl en je krijgt zo, tegen betaling, nieuwe sleuteltjes. Of een andere fietsenmaker opzoeken, ze zijn (ook via andere leveranciers als Yepp zelf) nog gewoon te bestellen.
pi_161957320
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:58 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga er van uit dat sillie ze allebei niet heeft gekregen bij overname. Hoe heb je dat ding er op gekregen dan eigenlijk? :o
Als ie niet op slot staat kun je hem gewoon erop en eraf halen.
S. 2014
J. 2016
pi_161959068
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Er zit toch een tweede sleuteltje bij?
Ja maar met twee fietsen waar ze op gaan zijn twee sleutels toch best handig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:58 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Dat is heul niet waar! Eventjes een foto mailen naar info@yepp.nl en je krijgt zo, tegen betaling, nieuwe sleuteltjes. Of een andere fietsenmaker opzoeken, ze zijn (ook via andere leveranciers als Yepp zelf) nog gewoon te bestellen.
^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:46:46 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161959506
Hoe haal je dat zitje er af dan? De fietsenmaker heeft 'm op mijn fiets gemonteerd en ik geloof niet dat hij heeft uitgelegd hoe hij er af moet (wist ook niet dat dat kon :@).
En hoort een yepp zitje wat te kunnen draaien ten opzichte van het stuur, of zit hij dan niet helemaal goed vast?
KuikenGuppy
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:28:13 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_161961306
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:46 schreef Burdie het volgende:
Hoe haal je dat zitje er af dan? De fietsenmaker heeft 'm op mijn fiets gemonteerd en ik geloof niet dat hij heeft uitgelegd hoe hij er af moet (wist ook niet dat dat kon :@).
En hoort een yepp zitje wat te kunnen draaien ten opzichte van het stuur, of zit hij dan niet helemaal goed vast?
onderin de rode knop indrukken en tegelijk een zwarte schuifknop naar je toe trekken (even kijken, je ziet ze zo zitten). Kan met 1 hand.
Ik heb (had ;( ) mijn zitje er nooit op zitten als ik zonder kind weg ben, rammelend rotding.

En als ie beweegt moet je idd even íets strakker aandraaien, maar kwaad kan het niet.
disclaimer
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:33:35 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161961386
Rode knop :? Ik ga zo wel even kijken.
KuikenGuppy
pi_161961779
Wij reden fietsten gisteren 3uur. Pfoe dat was wel even iets te ver.
Vriend z'n band was het laatste uurlek dus reed een uur op z'n velg :').

Peuter vond het overigen prima. Non stop 3 uur in het yepp zitje was geen probleem, zitje goedgekeurd denk ik zo :)
♥ J & S
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:18:17 #120
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161962261
Ik was vanochtend bij de fietsenwinkel voor een Yepp zitje, en daar kwamen ze met de Steco Ukkie voor als je weinig ruimte hebt bij je stuur. Vooralsnog ga ik het wel eerst zonder proberen.
http://www.steco.nl/nl/onze_producten_/Ukkie-Mee/7/
Volgens mij trouwens zelfde principe als moederstuur als ik het zo zie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161962784
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik was vanochtend bij de fietsenwinkel voor een Yepp zitje, en daar kwamen ze met de Steco Ukkie voor als je weinig ruimte hebt bij je stuur. Vooralsnog ga ik het wel eerst zonder proberen.
http://www.steco.nl/nl/onze_producten_/Ukkie-Mee/7/
Volgens mij trouwens zelfde principe als moederstuur als ik het zo zie.
Is inderdaad hetzelfde. Ik heb deze en vind het ideaal!
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:41:53 #122
73386 Fazz
onderweg
pi_161962925
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik was vanochtend bij de fietsenwinkel voor een Yepp zitje, en daar kwamen ze met de Steco Ukkie voor als je weinig ruimte hebt bij je stuur. Vooralsnog ga ik het wel eerst zonder proberen.
http://www.steco.nl/nl/onze_producten_/Ukkie-Mee/7/
Volgens mij trouwens zelfde principe als moederstuur als ik het zo zie.
Wat een gevaarte :o Naast dat ik het er heel lelijk uit vindt zien ( :@ ) lijkt het alsof je kind dan wel heel hoog zit. Is dat niet lastig tillen?
pi_161965903
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:58 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga er van uit dat sillie ze allebei niet heeft gekregen bij overname. Hoe heb je dat ding er op gekregen dan eigenlijk? :o
Hij stond niet op slot, dus dat ging prima! ;)

Even via Yepp sleuteltjes bestellen dus, gaan we doen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:25:42 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_162347575
Mijn nieuwe moederschip is gisteren bezorgd *O* En hij is nog mooier dan de vorige :D
Meteen een nog dikker slot er om en natuurlijk verzekerd dit keer.



Wat wel grappig is, in de handleiding van Gazelle staat dat het "sterk wordt afgeraden" om een voorzitje te gebruiken. En daarnaast ook dat het vervoeren van zowel een kind voorop als achterop nog sterker wordt afgeraden wegens ernstige instabiliteit etc.

Dit is de officiele productfoto van Gazelle:



:')
disclaimer
pi_162347672
Sexy wheels SQ. *O*

Maar what the? :') Waarom bestaan die voorzitjes dan überhaupt? En die foto. :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:30:37 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_162347744
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:28 schreef Selvaria het volgende:
Sexy wheels SQ. *O*

Maar what the? :') Waarom bestaan die voorzitjes dan überhaupt? En die foto. :')
allemaal indekken waarschijnlijk, voor het geval er een Amerikaan op die fiets stapt en dan valt en beweert dat het allemaal de schuld is van de Rabobank Gazelle ;(
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:38:20 #127
73386 Fazz
onderweg
pi_162347957
Mooie SQ!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:39:59 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_162348010
Ja toch?
Ik leende nu tijdelijk de Bloom van mijn schoonzus maar die heeft voor mij een te hoog frame, dat is echt kut met een voorzitje. Wel heel fijn dat ik m kon lenen! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:45:12 #129
73386 Fazz
onderweg
pi_162348155
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja toch?
Ik leende nu tijdelijk de Bloom van mijn schoonzus maar die heeft voor mij een te hoog frame, dat is echt kut met een voorzitje. Wel heel fijn dat ik m kon lenen! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat dat standaard was bij de 'Bloom' :+ Dat hij er ook in't zwart is biedt wel perspectieving in mijn zoektocht naar een nieuwe fiets 8-)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:50:07 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_162348298
Hahaha ja, gelukkig zijn ze wel met de tijd meegegaan. De kleuren zijn trouwens elk jaar anders, deze matzwarte is écht heel mooi en eigenlijk zie je bijna niet dat het een moederfiets is!
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:52:05 #131
73386 Fazz
onderweg
pi_162348361
Kijk, dat wil ik ook. Dat ik het zitje er altijd afhaal als ik zonder kind fiets is ook wel een beetje om niet meteen zichtbaar te zijn als de 'moeke' :@
pi_162390647
Als ik 's ochtends door de stad naar mijn werk fiets, vind ik het altijd wel een gevoel van solidariteit geven om allemaal andere vrouwen tegen te komen, netjes gekleed voor werk, maar met een licht vermoeide en gehaaste blik, tas in het rammelende voorzitje gegooid. :') .

Mijn peuter heeft ook wat. Ze roept nu bij ieder hobbeltje in de weg: 'Auw, auw, me billen!' Ze zit in de Yepp mini achterop. Doen meer kinderen dit? Het lijkt me toch dat dit echt aanstelleritis is?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162391446
Ja. Riley doet het ook. Herkenbaar dus. :D
pi_164517434
Badammmmtssk mijn Bloom is er denk ik achterin een busje vandoor gegaan en maakt nu/straks hopelijk een andere moeder erg blij. Wij zijn iets minder blij, en ik wil ook niet weer zoveel geld uitgeven aan een fiets.

Heeft iemand tips voor een tweedehands fiets, matzwart mag alleen dan niet gigantisch duur? Hij mag lichter wegen dan de Bloom want dat was met mijn lengte en gewicht nogal een gekut. Framemaat midget is pre.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2016 12:33:21 ]
pi_164519136
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:32 schreef Myrr het volgende:
Badammmmtssk mijn Bloom is er denk ik achterin een busje vandoor gegaan en maakt nu/straks hopelijk een andere moeder erg blij. Wij zijn iets minder blij, en ik wil ook niet weer zoveel geld uitgeven aan een fiets.

Heeft iemand tips voor een tweedehands fiets, matzwart mag alleen dan niet gigantisch duur? Hij mag lichter wegen dan de Bloom want dat was met mijn lengte en gewicht nogal een gekut. Framemaat midget is pre.
Wat is niet te duur. Ik heb er 1 te koop staan. Ziet er nog netjes uit.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:10:42 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_166546880
Goed, ik probeerde deze vraag te googlen maar ik kom echt overal op discussies ala "je moet helemaal geen moederfiets kopen!!!" en "Fietsen met draagzak is echt levensgevaarlijk!!" :')
Het schijnt dat je op een Gazelle Bloom fietstassen moet kunnen monteren die achter een Yepp maxi zitje passen. De tassen die ik echter vind zijn veel en veel te klein voor mijn werktas. (new loox jive).
Heeft iemand nog andere tips?
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 21:14:17 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166547061
SQ, ik heb fietstassen die op een moederfiets zouden moeten passen (ook een Bloom). Niet dus, op geen enkele manier. Dus mocht iemand de oplossing weten, ik hou me aanbevolen. Ik werk nu met een überlelijk fietsmandje :'(
  woensdag 9 november 2016 @ 21:15:31 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_166547114
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:14 schreef mousemicky het volgende:
SQ, ik heb fietstassen die op een moederfiets zouden moeten passen (ook een Bloom). Niet dus, op geen enkele manier. Dus mocht iemand de oplossing weten, ik hou me aanbevolen. Ik werk nu met een überlelijk fietsmandje :'(
ja daar zit ik ook aan te denken maar gaat dat samen met een voorzitje?
Want straks heb ik natuurlijk twee kinderen op m'n fiets. Als dat past neem ik er genoegen mee :')

Ik ben vandaag speciaal naar de fietsjuwelier geweest met mijn vraag maar die zei dat een mandje weer niet kon en fietstassen wel maar ik heb ernstig mijn twijfels. Als ik zo naar mijn fiets kijk gaat dat nooit lukken.
disclaimer
pi_166547361
Misschien gek, maar zou je de tas niet aan de achterkant van het fietsstoeltje kunnen hangen met wat touw ofzo?
  woensdag 9 november 2016 @ 21:22:57 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166547470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja daar zit ik ook aan te denken maar gaat dat samen met een voorzitje?
Want straks heb ik natuurlijk twee kinderen op m'n fiets. Als dat past neem ik er genoegen mee :')

Ik ben vandaag speciaal naar de fietsjuwelier geweest met mijn vraag maar die zei dat een mandje weer niet kon en fietstassen wel maar ik heb ernstig mijn twijfels. Als ik zo naar mijn fiets kijk gaat dat nooit lukken.
Ik heb ook een voorzitje ;)

Je moet het windscherm weglaten. Ik vind dat zelf niet zo'n ramp, F is 15 maanden, en met echt beroerd weer fiets ik niet. Als je echt door weer en wind moet misschien niet zo fijn voor de kleine.... Gewoon zelf gefixt trouwens, online mandje besteld (tot 15kg, met ophanghaken, tip, zoek bij de hondenmandjes) en aan stuur gehangen, vastgezet met extra tiewraps. Zit nu al ruim anderhalf jaar vast, boodschappen en kindertassen gaan er moeiteloos in.

Ingee, de bagagedrager is gewoon te kort, en de voetsteunen van het Yepp zitje zitten in de weg, die zijn nogal massief.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:25:43 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_166547615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:20 schreef ingee het volgende:
Misschien gek, maar zou je de tas niet aan de achterkant van het fietsstoeltje kunnen hangen met wat touw ofzo?
je hebt maar 15 cm bagagedrager. Da's niet genoeg...

MM, heb je een rieten of een stalen?
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 21:26:46 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166547666
Een rieten. Wel even doorgezocht naar eentje waar specifiek bij stond dat ie tot 15kg kon houden, de meeste gaan maar tot 5. De mijne lijkt op dze, maar weet niet zeker of het exact dezelfde is: http://www.pimpjefiets.nl/fietsmand-riet-xl-fastrider
pi_166547905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, ik probeerde deze vraag te googlen maar ik kom echt overal op discussies ala "je moet helemaal geen moederfiets kopen!!!" en "Fietsen met draagzak is echt levensgevaarlijk!!" :')
Het schijnt dat je op een Gazelle Bloom fietstassen moet kunnen monteren die achter een Yepp maxi zitje passen. De tassen die ik echter vind zijn veel en veel te klein voor mijn werktas. (new loox jive).
Heeft iemand nog andere tips?
Op mijn tomos had ik een yepp maxi zitje met grote fietstassen die ook stevig genoeg waren voor op een brommer pasta bijna een volledige bigshopper in per zijde. Wel had ik daar een verlengd bagagerek voor nodog van yepp zelf en de fietstassen moeten boven geen gesloten hangdeel hebben maar half open zodat je het draaisysteem van het stoeltje daar precies tussenklemt . De voetsteuntjes komen dan net voor de fietstassen uit.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 9 november 2016 @ 21:37:03 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166548055
Bovenstaande heb ik dus met mijn fietstassen (met open ophangsysteem) geprobeerd, maar de voetsteunen komen precies 'in' de fietstas uit helaas. Werkt dus niet met normale maat fietstassen, waarschijnlijk alleen met kleinere, hele dure van een specifiek merk dat yepp graag wil promoten ;)
  woensdag 9 november 2016 @ 21:38:02 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_166548088
Jup en een Tomos =/= Bloom ;)
Maar ik ga maar zo'n hondenmand bestellen :7
disclaimer
pi_166548180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je hebt maar 15 cm bagagedrager. Da's niet genoeg...

bagagedrager verlenger en kleinere fietstassen was voor mij de oplossing.
Ik heb Bobike fietstassen (en een Mambo XL). Of jouw werktas erin past, geen idee. Maar ik smijt mijn handtas altijd op het voorzitje ;)

Edit: plaatje gevonden:
  woensdag 9 november 2016 @ 21:44:59 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_166548310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:41 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

bagagedrager verlenger en kleinere fietstassen was voor mij de oplossing.
Ik heb Bobike fietstassen (en een Mambo XL). Of jouw werktas erin past, geen idee. Maar ik smijt mijn handtas altijd op het voorzitje ;)
Ja maar ik wil ten eerste van dat voorzitje af, want ik word steeds dikker en straks met baby in draagdoek (brandende fakkels kom er maar in) vind ik dat ook overantwoord. En als baby in het voorzitje zit past er ook geen tas meer bij :+
Ten tweede moet ik dagelijks een flinke laptop meezeulen en dat past niet in die minitassen -O-
disclaimer
pi_166548338
Vastsnoeren met snelbinders op verlengde bagagedrager?
En ja, hobbelende pc's, nog meer fakkels, bring it!
pi_166548382
Nu dit topic toch weer leeft: vanaf wanneer kan een kind eigenlijk veilig 'los' in een fietskar? Dan bedoel ik dus wel met riemen vast, maar zonder maxicosi of peuterschaal.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:52:33 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166548538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:41 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

bagagedrager verlenger en kleinere fietstassen was voor mij de oplossing.
Ik heb Bobike fietstassen (en een Mambo XL). Of jouw werktas erin past, geen idee. Maar ik smijt mijn handtas altijd op het voorzitje ;)

Edit: plaatje gevonden:
[ afbeelding ]
Ok, mijn fietstassen lijken hier erg op, en mijn zitje zit ook zo vast. Ik ga t toch nog eens zo proberen, met de tassen helemaal achter het stoeltje. Leek mij dat de tassen dan niet goed vast kunnen. Of moet de verlengde bagagedrager die al op de Bloom zit dan nogverlengd worden :?
  woensdag 9 november 2016 @ 21:52:45 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_166548549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:45 schreef Theeleuter het volgende:
Vastsnoeren met snelbinders op verlengde bagagedrager?
En ja, hobbelende pc's, nog meer fakkels, bring it!
:D
Ik ga het met de mand proberen :Y
Ik verword langzaam tot alle dingen die ik altijd gehaat heb O+
disclaimer
pi_166548678
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ok, mijn fietstassen lijken hier erg op, en mijn zitje zit ook zo vast. Ik ga t toch nog eens zo proberen, met de tassen helemaal achter het stoeltje. Leek mij dat de tassen dan niet goed vast kunnen. Of moet de verlengde bagagedrager die al op de Bloom zit dan nogverlengd worden :?
Ik heb helaas geen ervaring met de Gazelle Bloom. Ben destijds voor Sparta Mambo XL gegaan en heb Bobike en geen Yepp zitje. Maar, ik had echt een verlenger nodig. Mijn fietstas heeft een breed tussenstuk en een smal tussenstuk. Het smalle zit achteraan en het brede bij het zitje.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:59:56 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166548751
Het zitje op de foto is een Yepp zitje ;). Ik probeer t gewoon, en anders houd ik t ook bij mijn huisvrouwenmandje... Ik vind t zo bizar dat een verlengde bagagedrager eigenlijk nog niet lang genoeg is....
pi_166548802
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:59 schreef mousemicky het volgende:
Het zitje op de foto is een Yepp zitje ;). Ik probeer t gewoon, en anders houd ik t ook bij mijn huisvrouwenmandje... Ik vind t zo bizar dat een verlenge bagagedrager eigenlijk nog niet lang genoeg is....
Ik know, was speciaal voor SQ, omdat ze Yepp had. Ik zal even opmeten hoe lang mijn bagagedrager is met verlenger.

Totale lengte is 51cm, fietstassen hebben t/m 46cm nodig. Fietstassen zelf zijn 33cm, maar de tussenstukken hebben 27cm lengte nodig. Oh, en ik heb gelogen. het begint met smalle tussenstuk en achteraan zit brede tussenstuk. Andersom past hij niet.
  vrijdag 11 november 2016 @ 10:28:44 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_166578756
Nou update, ik heb met de mand gefietst maar ik vind het echt gruwelijk kut :')
Hij hangt ook nogal naar voren. Dus de volgende stap is maar naar de fietsenmaker voor een maatoplossing -O-
Ik vind het echt stom dat hier geen kant-en-klare oplossingen voor zijn. Ik ben overduidelijk niet de enige met dit probleem _O-
disclaimer
pi_166578946
En de mand vast op het frame?

Ik vind fietsen met bak/mand aan het stuur echt niet fijn. Maar mijn oude fiets heeft er een aan het frame vastzitten en dat maakt de fiets niet zo wiebelig.
Weet alleen niet of dat lukt met een stoeltje voorop ook bedenk ik me nu ik het tik
  vrijdag 11 november 2016 @ 10:42:32 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_166578967
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:41 schreef BlueEyes het volgende:
En de mand vast op het frame?

Ik vind fietsen met bak/mand aan het stuur echt niet fijn. Maar mijn oude fiets heeft er een aan het frame vastzitten en dat maakt de fiets niet zo wiebelig.
Weet alleen niet of dat lukt met een stoeltje voorop ook bedenk ik me nu ik het tik
Ja het kan wel, met de Yepp Cargo sowieso. Tenminste, daar fietst de overbuurvrouw mee. Maar ik ga daarvoor wel even bij de fietsenmaker kijken :Y

disclaimer
pi_166579253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja het kan wel, met de Yepp Cargo sowieso. Tenminste, daar fietst de overbuurvrouw mee. Maar ik ga daarvoor wel even bij de fietsenmaker kijken :Y

[ afbeelding ]
Je kunt nog gaan voor standaard mand aan stuurpen. Totdat je het voorzitje nodig hebt. Dat duurt nog wel een tijdje toch. Kun je op je gemak kijken wat tzt een oplossing is.

Ik had ook van die fietstassen aan verlengde drager maar daar paste mijn tas echt niet in. Vreselijke on-dingen.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 11 november 2016 @ 11:05:37 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_166579293
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Je kunt nog gaan voor standaard mand aan stuurpen. Totdat je het voorzitje nodig hebt. Dat duurt nog wel een tijdje toch. Kun je op je gemak kijken wat tzt een oplossing is.

Ik had ook van die fietstassen aan verlengde drager maar daar paste mijn tas echt niet in. Vreselijke on-dingen.
mja, maar om nu 50 euro te investeren en dan over een jaar weer voor iets wat functioneel nagenoeg hetzelfde is... dan doe ik het liever meteen goed :Y

Fietsperikelen anno 2016 :')
disclaimer
pi_166579325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mja, maar om nu 50 euro te investeren en dan over een jaar weer voor iets wat functioneel nagenoeg hetzelfde is... dan doe ik het liever meteen goed :Y

Fietsperikelen anno 2016 :')
Snap ik. Ik fiets met twee stoeltjes met in ieder 15 kilo kind en heb geen tassen of manden, en ook geen moederfiets. Werkt voor mij ook prima.

Ben benieuwd naar de oplossing.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:40:29 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_166819863
Nou, dit is de oplossing geworden:



De krat kun je inklappen als je 'm niet gebruikt waardoor je fiets gewoon in een rek past. De yepp mini past voorop - sowieso met ingeklapte mand en uitgeklapt ook, alleen kunnen de voetsteuntjes dan niet in de allerlaagste twee standen. Officieel mag er maar 5 kilo in en als ik er mee fiets snap ik ook waarom - tering wat is dat lastig als je het niet gewend bent :') maar goed, ik zie hordes pubers fietsen op opoefietsen met terugtrapremmen, een krat voorop en een telefoon in de hand en die vallen ook niet massaal om dus ik zal er ook wel aan wennen ;)
Dus ja, fijne oplossing, niet al te lelijk, en betaalbaar (goede aanbieding gevonden en was inclusief nieuwe koplamp 60 euro kwijt zo).
disclaimer
pi_166820738
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:41 schreef BlueEyes het volgende:
En de mand vast op het frame?

Ik vind fietsen met bak/mand aan het stuur echt niet fijn. Maar mijn oude fiets heeft er een aan het frame vastzitten en dat maakt de fiets niet zo wiebelig.
Weet alleen niet of dat lukt met een stoeltje voorop ook bedenk ik me nu ik het tik
Op het frame is ideaal inderdaad. Dan stuurt het gewicht niet mee.
pi_166820826
Wanneer deden jullie je kinderen los achterop,met alleen zo'n rughekje (?).
Daan zit nu voorop, op een zadeltje, en dat werkt prima. Maar als er een vriendje meekomt, moet deze achterop in het zitje. Sinds mijn nieuwe zadel kan in dat zitje er niet fatsoenlijk meer op krijgen. Ik heb nog een fietstas liggen, misschien kan Daan al los achterop met zo'n rugleuning erbij.. Of zou dat te jong zijn? Hij is bijna 5.. Dan kan een vriendje wel voorop..
pi_166821773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Wanneer deden jullie je kinderen los achterop,met alleen zo'n rughekje (?).
Daan zit nu voorop, op een zadeltje, en dat werkt prima. Maar als er een vriendje meekomt, moet deze achterop in het zitje. Sinds mijn nieuwe zadel kan in dat zitje er niet fatsoenlijk meer op krijgen. Ik heb nog een fietstas liggen, misschien kan Daan al los achterop met zo'n rugleuning erbij.. Of zou dat te jong zijn? Hij is bijna 5.. Dan kan een vriendje wel voorop..
Amber zat met 3 jaar achterop op zo'n klapsyoeltje met losse voetsteuntjes (geen fietstas toen) lisa heeft vorige week voor het eerst zo gezeten met 4.5 jaar maar daar zou ik het zelf nog niet bij durven (ze ging met mijn broertje mee)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:17:03 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166822179
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
Gazelle Bloom met fietstassen verhaal ;)
Bij mij is het uiteindelijk toch gelukt met de fietstassen!



Close up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mand voorop er dus meteen maar af gehaald, is toch fijner voor F.
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:28:35 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_166822361
Oh kijk MM! Dit is met verlengde bagagedrager he?
Ziet er veelbelovend uit, ik ben wel benieuwd of je fietstassen niet naar binnen gaan hangen als er gewicht in zit en zo tegen je achterwiel gaan schuren. ( Dit issue had ik namelijk bij mijn geleende moederfiets-met-tassen). Hou me op de hoogte! :D

(we kunnen dit topic haast beter omdopen tot het "hoe krijg in godsnaam al mijn zooi en kinderen op de fiets mee-topic" als ik zo teruglees _O- )
disclaimer
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:35:27 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166822461
Dit is de standaard Bloom bagagedrager, dat is een verlengde geloof ik ja. Ik zal straks eens testen, moet toch boodschappen doen. Ik hoef gelukkig geen laptop mee te slepen, en niet ver met al mn zooi, dus dat scheelt ;)
pi_167094613
Deze 'discussie' komt eens in de zoveel tijd voorbij, maar ben toch nog eens benieuwd :)

Hoe doen jullie het met kinderen en helmpjes op de fiets?
En dan bedoel ik zowel:
• Als ze bij jezelf op de fiets zitten (voor of achter)
• Op een eigen loopfietsje/driewieler
• Op een 'echte' eigen fiets (al dan niet met zijwieltjes)

En waarom wel/niet?

TS Vraagsteller begint:
Ik twijfel zelf eigenlijk een beetje. Tot nu toe zit ze altijd zonder helm bij mij op de fiets (eerst voorop, sinds kort achterop). Ik weet dat er een theoretische kans is dat we vallen en ze dan met haar hoofd verkeerd terecht komt.
Maar daartegenover staat dat ik me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst gevallen ben met mijn fiets (behalve 1x toen het 's avonds laat totaal onverwacht opeens spekglas was door vorst). Natuurlijk is dat geen garantie, maar als ik -pak 'm beet- 15-20 jaar kan fietsen zonder ooit te vallen, waarom zou het dan nu opeens wel een risico zijn? Plus, waarom dan alleen mijn kind een helm op doen en niet zelf ook?
Bovendien ken ik de onderzoeken waarbij helmpjes kunnen zorgen voor schijnveiligheid doordat bijv. automobilisten minder afstand houden tot fietsers die een helm dragen, waarmee de kans op een ongeluk dus juist groter wordt.

Aan de andere kant neig ik nu wél naar een helmpje als ze op d'r eigen (loop)fiets losgaat buiten. Maar da's dus meer vanwege eenzijdige ongelukjes (door eigen enthousiasme/onhandigheid), niet zozeer vanwege andere weggebruikers ofzo.

Nouja, ben dus benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167095085
Hoe vooralsnog geen helm in alledrie de situaties.
Maar nu heeft Dot een ws snelle step gekregen en riep ze zelf dat ze daar met een mooie helm op wil, dus wie weet...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_167097429
Bij ons hebben ze vanaf de loopfiets een helm op. Beide kinderen nu op de gewone fiets.

Als ze bij ons op de fiets zitten dan hebben ze geen helm op.
*poef* nu is het weg
pi_167228144
Dankzij een goede helm bleef bij jongste de schade beperkt tot scheve tanden, gekneusde kaken en heel veel bloed nadat de helling met bocht in het tunneltje eindigde tegen de betonnen wand. Nou was dit met een gewone fiets, maar bij ons hebben ze skate/fietshelmen vanaf de loopfiets. Kleine investering maar in ons geval het verschil tussen schedelbreuk en wat kneuzingen. Oudste is nu 7 en moet van mij nog steeds een helm op. Hij is op school ook niet de enige. Benieuwd hoe lang hij het nog doet. Bij ons op de fiets hoeven ze de helm niet op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_167232208
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:12 schreef twist02 het volgende:
Deze 'discussie' komt eens in de zoveel tijd voorbij, maar ben toch nog eens benieuwd :)

Hoe doen jullie het met kinderen en helmpjes op de fiets?
En dan bedoel ik zowel:
• Als ze bij jezelf op de fiets zitten (voor of achter)
• Op een eigen loopfietsje/driewieler
• Op een 'echte' eigen fiets (al dan niet met zijwieltjes)

En waarom wel/niet?

TS Vraagsteller begint:
Plus, waarom dan alleen mijn kind een helm op doen en niet zelf ook?

Nouja, ben dus benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken :)
Hier wel een helm voor Twix die we consequent gebruiken. Hij zit voorop in een Yepp-zitje.
Waarom hij wel en wijzelf niet?
Omdat ik niet vastgegespt zit in een stoeltje. Mochten we vallen, dan kan ik 'vrij' bewegen en van de fiets af duiken/glijden/stuiteren. Twix niet, die zit vast en maakt dus dezelfde val als de fiets.
pi_167232526
T draagt een helm, en ik sinds kort ook. Het is hier vrij gewoon om een helm te dragen, en ik fiets door het hele drukke stadsverkeer. Misschien schijnveiligheid, maar liever dat dan een deuk in mijn of zijn schedel..
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:28:34 #174
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167233330
Geen helm bij achterop of als hij zelf fietst.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:03:31 #175
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_167235041
Bij het leren fietsen had de oudste wel een helm. Ook toen hij z'n nieuwe fiets kreeg kreeg hij zijn helm weer op. Maar inmiddels niet meer. Niemand niet.

We fietsen niet ook nooit ver en in de wijk rijden ze ook niet achterlijk hard op de plekken waar wij fietsen. Het is hemelsbreed 500 meter naar school ongeveer en als we verder moeten pak ik mijn auto wel :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 15 december 2016 @ 19:46:09 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_167350584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Bij mij is het uiteindelijk toch gelukt met de fietstassen!

[ link | afbeelding ]

Close up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mand voorop er dus meteen maar af gehaald, is toch fijner voor F.
Het is mij óók gelukt!



Ik kon dus toch niet wennen aan al dat gewicht voorop. Voelde me erg instabiel en zou op die manier nooit met twee kinderen de fiets op durven. Dus, het kan! En mijn tas past er precies in!
disclaimer
pi_167350603
*O* *O* *O*
pi_168463974
Kick. Want zo'n bakfiets, het lijkt me toch wel wat :D Maar ik zie door het woud van mogelijkheden het bos niet echt meer.

Elektrisch of niet? Tweedehands? Nieuw? Welk merk? Met kap? Drie wielen? Twee?
Of toch zo'n Gazelle Cabby inklapbaar ding? En tot welke leeftijd is het nog nuttig/handig/leuk?

Ik hoor graag ervaringen en do's en don't's! *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 27-01-2017 12:07:48 ]
pi_168693689
Niemand een bakfiets?
pi_168693839
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:03 schreef Mineola het volgende:
Niemand een bakfiets?
Ik woon niet aan het Vondelpark, dus zie het nut er niet van :7
pi_168694950
Bloesem heeft/had een bakfiets, dacht ik.
pi_168696387
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:59 schreef Mineola het volgende:
Kick. Want zo'n bakfiets, het lijkt me toch wel wat :D Maar ik zie door het woud van mogelijkheden het bos niet echt meer.

Elektrisch of niet? Tweedehands? Nieuw? Welk merk? Met kap? Drie wielen? Twee?
Of toch zo'n Gazelle Cabby inklapbaar ding? En tot welke leeftijd is het nog nuttig/handig/leuk?

Ik hoor graag ervaringen en do's en don't's! *O*
+1 wij gaan er ook eentje kopen. Sowieso gaan wij voor elektrisch, want niet elektrisch is qua kracht die je nodig hebt om vooruit te komen echt minder fijn.
Ook willen we drie wielen, geen twee, maar dat is denk ik een heel persoonlijk gevoel/keuze.

Er zitten zulke enorme prijsverschillen in die dingen dat ik me echt afvraag wat nu precies het verschil maakt. Zo'n Babboe of Johnny Loco is zomaar 2000+ euro, terwijl een Keiler maar de helft daarvan kost. En Troy is ook veel goedkoper. Ik heb helaas op het www nog geen verklaring kunnen vinden voor de grote prijsverschillen.
pi_168701947
Wij hebben bijna 3 jaar een bakfiets. Bevalt nog steeds goed, een elektrische genomen, wel duurder, maar fietst comfortabeler, we hebben er al ruim 5000km mee gefietst en nog geen spijt van die aankoop.

Wij hebben een tweewieler, vind ik persoonlijk makkelijker in de bochten, stuurt dan als een gewone fiets. Wel wennen aan het begin, omdat je het voorwiel niet ziet. Heb weleens op de bakfiets van een vriendin gefietst met 3 wielen en dan moest ik de bochten veel voorzichtiger nemen om niet om te vallen. Dat was ook wat zij een nadeel vond aan die fiets.
Maar ik denk dat je gewoon fietsen moet testen om te ervaren wat het beste bevalt.
pi_168704107
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:36 schreef lunapuella het volgende:
Bloesem heeft/had een bakfiets, dacht ik.
Ja! Een elektrische driewieler, heerlijk O+
pi_168704154
Bakfiets.nl tweewieler hier. Officieel met trapondersteuning maar die gebruik ik alleen voor grotere afstanden of zware volle bak. Heel tof ding, goede standaard, fietst niet zwaar, is redelijk wendbaar en heel stabiel, en aan de lengte wen je heel snel.

quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik woon niet aan het Vondelpark, dus zie het nut er niet van :7
Tenzij je in een buitenwijk woont is een bakfiets hier ook bijzonder tof.
pi_168704168
Wij hebben ook een elektrische 3 wiel bakfiets van Babboe gehad. Nieuw gekocht voor 1800 incl huif, baby / peuterschaaltje, fietstassen, etc, etc.

6 jaar later verkocht voor 1500. Weet niet of ze nu nog zo waardevast zijn, wij hebben die van ons 3 jaar geleden al verkocht en toen was er gebruikt niet zoveel te koop.

We hebben ook een keer een 2 wiel gazelle gehuurd. Ik vond dat erg zwaar fietsen en nogal lastig met afstappen. Zaten wel 3 kinders in.
pi_168710536
Leuk om ervaringen te lezen!

Nikki, elektrisch lijkt mij ook een must eigenlijk, ondanks dat ik niet van plan ben er enorme tochten mee te maken. Ik twijfel vooral nog even omdat we nu vaak beiden een kind wegbrengen
en ophalen, en alleen op onze vrije dagen met twee kinderen op stap gaan.

Sethiwe en Bloesem, wat voor merk hebben jullie?

Ik ga eens kijken of ik in de buurt ergens kan proefrijden. Ik heb alleen een keertje op vakantie met 1 kind in een Gazelle gereden, dat vond ik prima te doen.
pi_168714158
Wij hebben een urban arrow, wel een heel duur merk, maar tot nog toe was het die investering waard. Het was of een tweede auto of een (goede) bakfiets. Nu afwachten of die waardevast blijft tegen de tijd dat we hem willen verkopen.
pi_168714462
Ik ben ook op zoek naar een fietsoplossing voor mijn 2 jongens. Er zit 20 maanden tussen, en mijn huidige fiets is ongeschikt om een voorzitje op te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring met een tweeling- dan wel longtail fiets? :7
  zondag 30 april 2017 @ 15:50:21 #190
73386 Fazz
onderweg
pi_170586333
*kick* 8-)

Wat zijn de ervaringen hier met fietskarren? Welke merken zijn aan te raden?

Wij hebben een vakantiehuisje met familie op 3 km van het strand. Parkeren met de auto is daar een ramp dus een fietskar klinkt als een goede optie :) Ik wil er 2 kinderen in kunnen vervoeren; een peuter en een baby. Kunnen baby's al vanaf jong daar in?
pi_170586617
Ja volgens mij wel! Bestaan wel babyzitjes voor dacht ik. Ik zie ze hier ook wel. Lijkt me erg handig, zeker met de instant buggy-voor 2 optie.
  zondag 30 april 2017 @ 16:04:30 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_170586786
Ja zie je ze ook in de stad? Dat lijkt me eigenlijk wel wat eng! Hier is het 1 lang fietspad naar het strand zonder dat ik een auto tegenkom :P

Vandaag hebben we 20 min naar een parkeerplek gezocht dus een alternatief lijkt me een veel beter plan :s)

Oh en er kan toch gewoon een slot op die kar? De strandopgang is nogal steil dus ik zie me als ik alleen ben niet die kar mee het strand opnemen.
pi_170586844
Lijkt me wel dat je gewoon een kettingslot onderin kan leggen? Ik weet dat de Yepp varianten grote laadruimte hebben, maar ik zie hier voornamelijk thule. En niet fonkelnieuw ook, blijkbaar houden ze het goed. Ik moet zeggen dat ik het in de stad qua verkeer ook niet zo'n fijn idee vind, dus ik ga voor de bakfiets. Maar voor een beetje buitenaf/dorpse omgeving kan het volgens mij prima!
  zondag 30 april 2017 @ 16:11:04 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170586912
Oh, zo'n fietskar is misschien ook wel iets voor mijn man! Die doet alles op de fiets, maar de komende 9 maanden kan baby nog niet mee op de fiets.

Ik zag zo snel eentje waar bij staat:
quote:
In de Faster fietskar is ruimte voor 2 kinderen. Uw kind zit veilig in de vijfpuntsgordel. Jongere kinderen kunt u vervoeren in een Maxi Cosi, de kar voorziet in een speciale Maxi Cosi-gordel voor eenvoudige bevestiging.
Ik vraag me alleen af of er wel plek is voor kleuter als de Maxi Cosi erin zit?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170586956
Ja dat is vaak een probleem idd. Verschilt per merk geloof ik of ze daar een oplossing voor hebben, met maxi cosi is het meestal wel vol. Sommigen hebben een hangmat-achtig zitje voor een kleine baby, wat schokabsoberend moet werken etc. Offroaden zou ik dan weer niet doen :7
  zondag 30 april 2017 @ 16:17:20 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170587018
Ja ik zag dat er ook zo'n babyschaal in kan, dan zou het wel moeten passen lijkt me.
Ik vond zo'n babyschaal alleen wel erg hobbelen in de bakfiets van een vriendin.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 30 april 2017 @ 16:18:50 #197
73386 Fazz
onderweg
pi_170587055
Ik zie op marktplaats best wel een hoop aanbod, ook met babyzitjes :) Maar geen idee of er nog verschil zit tussen de merken.
  zondag 30 april 2017 @ 17:07:08 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_170588194
Wij hebben J eens in een geleende fietskar meegenomen. Hij was toen 7 maanden en zat in zo'n foam babyschaal. Was bij nader inzien niet zon goed idee, veel te hobbelig, niet erg shockabsorberend. Dat was op fietspaden op Terschelling.

Een vriendin van me heeft zo'n kar en nam daar baby (vanaf 6 weken) en (klein uitgevallen) dochter van bijna 2 in mee. Volgens mij zat baby in de Maxi Cosi. Het kan dus wel, maar erg veel ruimte had ze niet...
pi_170589556
Maarre, maxicosis zijn toch behoorlijk stevig? Ik zie niet zo hoe dat heel anders is qua schokken. Kind ligt meer klem, dus het ziet er misschien stabieler uit, maar de hoeveelheid schokken lijkt me met een hardplastic stoeltje niet minder? Of zie ik dat niet goed? Wij hebben een autostoeltje voor nood dat vrij basic is, maar ook knetterhard wel.
pi_170590782
Wij hadden een dikke schapenvacht in de babyschaal, dat scheelde enorm qua schokken :)
  zondag 30 april 2017 @ 19:05:56 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_170590884
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 18:09 schreef Crumpette het volgende:
Maarre, maxicosis zijn toch behoorlijk stevig? Ik zie niet zo hoe dat heel anders is qua schokken. Kind ligt meer klem, dus het ziet er misschien stabieler uit, maar de hoeveelheid schokken lijkt me met een hardplastic stoeltje niet minder? Of zie ik dat niet goed? Wij hebben een autostoeltje voor nood dat vrij basic is, maar ook knetterhard wel.
Ik heb wel eens een maxi-cosi gemonteerd op een soort veer-constructie gezien (net als dat enge dinge voor achterop je fiets). Dat zal vast schelen? En in de maxi-cosi ligt het hoofje ook wat vaster/ meer beschermd.

Anyways, hobbelweggetjes zou ik iig niet doen met een baby van een paar maanden.
pi_170595027
Een babymee. Ja dat kan ook!
pi_170602942
Wij hadden een chariot cougar 2 (als ik zo kijk is dat volgens mij nu Thule) met een babyhangmatje. Volgens de gebruiksaanwijzing was dat hangmatje niet voor achter de fiets, maar wij gebruikten het wel en dat ging prima. Heel wat km's afgelegd op die manier. Kar had ook vering.
En baby in hangmatje en peuter ernaast ging prima. Later samen zittend in de kar ging ook goed.
Je kon de wielen er makkelijk af klikken, dus als je zo'n kar parkeert ergens, zou ik denk ik zorgen dat je ze goed vastzet (door beide wielen en het frame een slot).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_170617118
Ik had een Croozer voor 2 kinderen, de groene. Baby J destijds in een hangmat en later in een peuter steun. Kleuter L zat er naast.
Slot in de "kofferbak", op plaats van bestemming maakte ik er vaak een buggy van of liet hem daar staan aan het slot.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:21:38 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170825040
Help, ik weet niet welk zitje ik moet kopen! Ik heb een yepp mini zitje voorop en zoek nu een "bijpassend" stoeltje voor achterop. Maar daar zijn dus kennelijk ook weer tig varianten van. Bij de easyfit heb je een andere bagagedrager nodig :? En (hoe) kan ik mijn fietstassen nog gebruiken? Ik heb een gazelle bloom, voor als dat uitmaakt.
KuikenGuppy
pi_170825530
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:21 schreef Burdie het volgende:
Help, ik weet niet welk zitje ik moet kopen! Ik heb een yepp mini zitje voorop en zoek nu een "bijpassend" stoeltje voor achterop. Maar daar zijn dus kennelijk ook weer tig varianten van. Bij de easyfit heb je een andere bagagedrager nodig :? En (hoe) kan ik mijn fietstassen nog gebruiken? Ik heb een gazelle bloom, voor als dat uitmaakt.
ik heb zo'n extra rek gekocht waarop de easyfit past en mn fietstassen.

https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000001528087/
S. 2014
J. 2016
pi_170825884
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik woon niet aan het Vondelpark, dus zie het nut er niet van :7
:'( Ik heb een bakfiets nu. Een Babboe City. Voor een prikkie via Facebook gevonden. Heerlijk ding. Nu ben ik ook zo'n moeder ;( Maar wat ben ik er blij mee! En Sjaak ook, die zit als een koning voorin!
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:05:40 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827211
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik heb zo'n extra rek gekocht waarop de easyfit past en mn fietstassen.

https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000001528087/
Heb ik dan drie dingen nodig? Zo'n rek, de easyfit en de bagagedrager?

Edit: dat rek vervangt natuurlijk dat bagagedrager ding.
KuikenGuppy
pi_170827335
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb ik dan drie dingen nodig? Zo'n rek, de easyfit en de bagagedrager?

Edit: dat rek vervangt natuurlijk dat bagagedrager ding.
Volgens mij dat rék ook de easyfit-window. Je zet dat rek op je bagagedrager en daarop past dan je fietsstoel met easyfit bevestiging.
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:13:47 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827413
Oh wacht, ik begin het te snappen. Vind het alleen wel stom dat ik nog zo'n easyfit nodig heb; mijn fiets heeft een prima bagagedrager van zichzelf.
KuikenGuppy
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:15:36 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827466
En wat is dan het verschil met een yepp nexxt maxi achterzitje? Want die lijkt duurder, maar je hebt geen easyfit ding nodig, waardoor die goedkoper is.
KuikenGuppy
pi_170827467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:13 schreef Burdie het volgende:
Oh wacht, ik begin het te snappen. Vind het alleen wel stom dat ik nog zo'n easyfit nodig heb; mijn fiets heeft een prima bagagedrager van zichzelf.
Sommige fietsen hebben ook gewoon al een easyfit bagagedrager. Dat ziet er dan zo uit:

  woensdag 10 mei 2017 @ 14:16:50 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Sommige fietsen hebben ook gewoon al een easyfit bagagedrager. Dat ziet er dan zo uit:

[ afbeelding ]
Oh! Dat heeft mijn fiets denk ik wel :Y.
KuikenGuppy
pi_170827504
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:15 schreef Burdie het volgende:
En wat is dan het verschil met een yepp nexxt maxi achterzitje? Want die lijkt duurder, maar je hebt geen easyfit ding nodig, waardoor die goedkoper is.
Ander bevestigingssysteem zo te zien. Dus dat is dan het verschil.

Die andere yepp stoelen zijn voor easyfit of zadelbuis bevestiging, deze dus voor praktisch elke bagagedrager...
pi_170827512
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh! Dat heeft mijn fiets denk ik wel :Y.
Dan kan zo'n yepp stoel er dus gewoon direct zo op..
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:23:01 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827601
OK dit is nuttig, dank je :).
Nog één vraag, is er nog verschil tussen een yepp mini en een gmg yepp mini?
KuikenGuppy
pi_170827686
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:23 schreef Burdie het volgende:
OK dit is nuttig, dank je :).
Nog één vraag, is er nog verschil tussen een yepp mini en een gmg yepp mini?
Volgens mij is gmg gewoon het merk dat de stoelen maakt en Yepp dan het producttype. Dus nee, geen verschil :P
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:27:32 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170827702
Dank je O+!
KuikenGuppy
pi_170827890
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:27 schreef Burdie het volgende:
Dank je O+!
Even just in case: het Yepp mini stoeltje is een voorzitje he? Voor achterop (want easyfit bagagedrager) moet je de yepp maxi hebben!
pi_170827895
Let op, als je een moederfiets hebt heb je vaak geen easyfit adapter nodig, dan kan het zijn dat je bagagedrager al passend is. Scheelt kosten en hoogte van het zwaartepunt als je dat hebt :+
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:42:38 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170828009
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Even just in case: het Yepp mini stoeltje is een voorzitje he? Voor achterop (want easyfit bagagedrager) moet je de yepp maxi hebben!
Dat weet ik :) ik had even de factuur van mijn fiets erbij gezocht om te kijken wel stoeltje ik precies heb, en daar stond "gmg yepp mini", dus ik vroeg me af of dat nog weer een andere is ;). Maar het is me nu helemaal duidelijk, ik weet wat ik moet bestellen!
KuikenGuppy
pi_170828564
De bloom heeft al een easyfit window :)
pi_170829222
ik heb eventueel een rekje met zon easyfitwindow in de aanbieding. ik heb die gebruikt zodat mijn yepp stoeltje op de tomos kon en de tonos heb ik niet meer.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170830706
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:10 schreef coccinelle het volgende:
De bloom heeft al een easyfit window :)
oudere modellen niet...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:43:12 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_170833013
Zit kuiken nu nog voorop of heb je gewoon al een jaar niet gefietst? :D
disclaimer
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:54:56 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170834670
Is hier nog iemand die ik gelukkig kan maken met een blauwe Yepp voorop stoel (de mini dus denk ik :') ) en windscherm en we kunnen van 2 fietsen de bevestigingsdingen af slopen.
We hebben hem denk ik in 2011 gekocht, maar is al jaren niet meer in gebruik.
We wonen lekker centraal; Amersfoort, dus wie ik er gelukkig mee kan maken stuurt maar een DM.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:14:54 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170835253
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:43 schreef Stormqueen het volgende:
Zit kuiken nu nog voorop of heb je gewoon al een jaar niet gefietst? :D
Ik heb sinds hoogzwanger niet meer gefietst, dus een maand of 7/8 niet? Toevallig gisteren weer voor het eerst, toen heb ik kuiken bij gebrek aan beter idd voorop gezet :').
Maar ik ben sowieso een mooiweerfietser, dus had het nog niet gemist :P.
KuikenGuppy
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:11:37 #228
73386 Fazz
onderweg
pi_170845464
F zit ook nog voorop hoor! Die 15 kg haalt hij nog lang niet :P

Dank nog voor alle reacties op mijn fietskar vraag! Ik heb op marktplaats een Burley kar gekocht met een hangmatje voor de baby. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaan vinden O+
pi_170859455
Ohh grappig, ik was vandaag aan het spieken naar een mooie 2kindskar die ik voorbij zag komen en dat was ook een burley. Ben benieuwd hoe het gaat, laat je het even weten? :)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 00:14:52 #230
335643 faptist
Maakt fouten
pi_170872681
Ik heb een yepp stoeltje van iemand overgenomen maar krijg het nu niet meer van het slot af. Hij moet er opnieuw opgezet worden, want hij staat te dicht op m'n zadel. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Rode knop krijg ik niet ingedrukt noch wil de grijze knop draaien, omdat het sleuteltje niet wil draaien.
Of mis ik een of andere logische combinatie van handelen?
:')

** toen ik hem vastzette ging het ook al zoooo zwaaaaaaar. Misschien heb ik hem toen wel gesloopt hoor. Zou ook kunnen.
pi_170874956
WD40 op het slot spuiten?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:05:47 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_170875723
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:14 schreef faptist het volgende:
Ik heb een yepp stoeltje van iemand overgenomen maar krijg het nu niet meer van het slot af. Hij moet er opnieuw opgezet worden, want hij staat te dicht op m'n zadel. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Rode knop krijg ik niet ingedrukt noch wil de grijze knop draaien, omdat het sleuteltje niet wil draaien.
Of mis ik een of andere logische combinatie van handelen?
:')

** toen ik hem vastzette ging het ook al zoooo zwaaaaaaar. Misschien heb ik hem toen wel gesloopt hoor. Zou ook kunnen.
Voor het probleem dat ie vast zit is de oplossing van MevrouwCactus een prima plan.

Wat ik me wel afvraag...Hij zit te dicht op het zadel zeg je. Welke heb je? Die op de zadelbuis zit of die op de bagagedrager? Want bij die laatste kan je hem niet verzetten, dat gat op de bagagedrager is er maar 1 keer. Ik had datzelfde probleem met mijn (relatief oud model) Gazelle Bloom. Na overleg met Yepp heb ik er toen een extra easyfit drager bovenop gezet. Die drager heb ik wat naar achteren gezet en zo kwam het stoeltje dus ook wat verder naar achteren. Bijkomend voordeel was dat ik mijn fietstas op de originele bagagedrager had zitten, dus die had ineens wel ruimte genoeg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:40:51 #233
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171228111
Andere vraag..
Ro valt blijkbaar heerlijk in slaap op haar nieuwe achterzitje, maar gezien elke passerende fietser me erop wijst dat ze in slaap gevallen is werd het me al snel duidelijk dat er van comfort niet te spreken was.
Een soort geknakte bloem.
Hebben jullie de gouden tip?
Misschien zo'n nekkussen?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:53:57 #234
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171307009
Niemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt? :{

Wie klaagt er überhaupt over slapende peuters, fap :o :D
  maandag 29 mei 2017 @ 19:11:39 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_171307467
Haha ja ik heb al tijden niet meer (ver) gefietst met mauw en heb dus ook geen gouden tip. Ik lees wel graag mee :Y)
disclaimer
  maandag 29 mei 2017 @ 19:21:20 #236
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_171307784
Dik elastiek om het hoofd en zitje binden? :P
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_171308939
Zo'n elastiek voor het hoofd heb ik weleens op aliexpress langs zien komen :D

Hier valt Lou heel soms in slaap op de fiets, maar het zitje zit dusdanig dichtbij dat ze op mijn rug kan steunen met haar hoofd (en dan met haar hoofd langs mijn rug glijdt, wakker schrikt, haar hoofd weer op mijn rug legt, in slaap valt, weer weg glijdt repeat x100 :') )
pi_171309437
Sac valt soms ook nog achterop de fiets in slaap. Maar hangt dan met haar hoofd tegen mijn rug en ik hou haar dan nog met een hand tegen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:11:57 #239
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171332033
Pfoeh. Dus dat wordt fietsen met een hand op m'n rug.
Ro heeft m'n rug nog niet bepaald ontdekt.
Ze hangt liever met haar hoofd naast het fietszitje..

Zo'n hoofdband klinkt best als een mogelijkheid eigenlijk. Hopelijk zakt hij dan af en krijgt ze zoeen mooie derp face O+ :P
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:10:30 #240
73386 Fazz
onderweg
pi_171336431
Op zoek naar een achterzitje voor m'n peuter kwam ik deze tegen van Urban Iki.


Blijkbaar pas op de markt en prijstechnisch erg interessant. Heeft iemand ze al in het wild gezien?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:56:02 #241
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_171337736
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Op zoek naar een achterzitje voor m'n peuter kwam ik deze tegen van Urban Iki.
[ afbeelding ]

Blijkbaar pas op de markt en prijstechnisch erg interessant. Heeft iemand ze al in het wild gezien?
Als dat een officiele foto is ben ik niet zo te spreken over de gordels :o
Dan zorg je toch tenminste dat het voor de foto even goed strak zit :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_171341117
Blijkbaar vinden veel mensen die gordels sowieso niet boeiend. Ik zie zó vaak mensen fietsen met een kind achterop terwijl de gordels er los achteraan bungelen :N
  woensdag 31 mei 2017 @ 08:57:36 #243
73386 Fazz
onderweg
pi_171341932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:56 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als dat een officiele foto is ben ik niet zo te spreken over de gordels :o
Dan zorg je toch tenminste dat het voor de foto even goed strak zit :D
Dat is vast gedaan zodat je de customized pads van de schouderbandjes kunt zien :+

Het systeem An sich voldoet wel aan alle veiligheidseisen aldus de website :)
pi_171395747
Ik was van de week in Ams en ik zag hem daar in een etalage waar ik toevallig langsliep Fazz! Ik dacht even 'oh is dat een nieuwe yepp?'. Hij lijkt er erg op!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 13:24:55 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171395850
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:20 schreef Crumpette het volgende:
Ik was van de week in Ams en ik zag hem daar in een etalage waar ik toevallig langsliep Fazz! Ik dacht even 'oh is dat een nieuwe yepp?'. Hij lijkt er erg op!
Zou het raar zijn om hiervan een achter zitje te combineren met een yepp voorzitje (mits zelfde kleur)?
KuikenGuppy
pi_171395877
Ik heb een Bobike voorzitje met een roze zitje en een LIDL achterzitje in grijs-oranje :') . Alles kan ^O^ .
pi_171396101
Heel raar :{w burd, wtf.
pi_171396205
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zou het raar zijn om hiervan een achter zitje te combineren met een yepp voorzitje (mits zelfde kleur)?
Ik denk dat echt helemaal niemand daar iets om zou geven?
pi_171396210
Nee dat kan echt niet hoor! :{w
In een andere kleur zou natuurlijk wel prima kunnen :Y
pi_171396220
Ga J ook maar weer wegen, denk dat hij ook bijna naar achteren moet. Vind voorop veel gezelliger.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 19:47:45 #251
335643 faptist
Maakt fouten
pi_171403344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:40 schreef Myrr het volgende:
Ga J ook maar weer wegen, denk dat hij ook bijna naar achteren moet. Vind voorop veel gezelliger.
Ik heb ro naar achteren gezet, omdat ze er niet meer in paste. Als J nog past en je vind dit fijn fietsen is het toch prima?

Ik vond voorop fietsen echt veel leuker dan nu ze achterop zit. Nu kan ik haar echt 'vergeten' op mijn fiets.. omdat ze dus in slaap valt of gewoon in zo'n chill mode zit. 'oeh.. haren in de wind.. mmm'.
tot ze opeens weer begint te zingen dan besef ik me wel weer dat ik een kindje achterop heb zitten :D
  vrijdag 2 juni 2017 @ 20:15:20 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171403828
Kuiken is bijna 17 kilo en die past nog prima voorop :+. Oké, met de knieën in z'n nek, dat wel...
KuikenGuppy
  zaterdag 3 juni 2017 @ 09:43:46 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171413796
OK, ik ga het toch maar eens vragen. Er gaat zo'n verhaal rond over een kind die z'n nek brak in een fietsstoeltje. Dit als waarschuwing dat je écht, écht, écht niet vóór 9 maanden moet gaan fietsen met je baby.
Ik kom via Google het verhaal overal als anekdote tegen, en nergens een nieuwsbericht of artikel oid. Zo'n verhaal zou toch minstens in een lokaal sufferdje gepubliceerd zijn geweest?
Dus... is het een broodje aap of is er ergens een bron te vinden???
KuikenGuppy
pi_171413861
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:43 schreef Burdie het volgende:
OK, ik ga het toch maar eens vragen. Er gaat zo'n verhaal rond over een kind die z'n nek brak in een fietsstoeltje. Dit als waarschuwing dat je écht, écht, écht niet vóór 9 maanden moet gaan fietsen met je baby.
Ik kom via Google het verhaal overal als anekdote tegen, en nergens een nieuwsbericht of artikel oid. Zo'n verhaal zou toch minstens in een lokaal sufferdje gepubliceerd zijn geweest?
Dus... is het een broodje aap of is er ergens een bron te vinden???
Ik hou eigenlijk ook niet van zulke verhalen die "iedereen" kent en tegelijkertijd niemand die weet hoe het precies zat, maar deze "ken" ik ook ja.
Was volgens mij hier relatief dichtbij (W-Brabant), een oma met kleinkind op de fiets :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171413870
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:43 schreef Burdie het volgende:
OK, ik ga het toch maar eens vragen. Er gaat zo'n verhaal rond over een kind die z'n nek brak in een fietsstoeltje. Dit als waarschuwing dat je écht, écht, écht niet vóór 9 maanden moet gaan fietsen met je baby.
Ik kom via Google het verhaal overal als anekdote tegen, en nergens een nieuwsbericht of artikel oid. Zo'n verhaal zou toch minstens in een lokaal sufferdje gepubliceerd zijn geweest?
Dus... is het een broodje aap of is er ergens een bron te vinden???
Malteser heeft het in haar omgeving meegemaakt geloof ik.

Ik weet niet of zoiets gepubliceerd zou worden eigenlijk.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 09:55:55 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171413960
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Malteser heeft het in haar omgeving meegemaakt geloof ik.

Ik weet niet of zoiets gepubliceerd zou worden eigenlijk.
Het verhaal gaat al heel lang rond (Google geeft hits uit 2004 bijvoorbeeld).
Bij ons staat de krant al naast je als je een iets hardere scheet laat dan gewoonlijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iets dergelijks niet in de media zou komen, vooral niet omdat het verhaal zo rond gaat?
KuikenGuppy
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:02:54 #257
73386 Fazz
onderweg
pi_171414055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:20 schreef Crumpette het volgende:
Ik was van de week in Ams en ik zag hem daar in een etalage waar ik toevallig langsliep Fazz! Ik dacht even 'oh is dat een nieuwe yepp?'. Hij lijkt er erg op!
Ik zag al dat ze een behoorlijke marketing campagne hebben gestart :P

Ik heb er gewoon 1 besteld, en hij wordt vanmiddag al geleverd!! Nu heb ik geen yepp voorop dus ik kan niet voor je kijken of het wel matched Burdie :+
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:27:13 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171417622
En, Fazz? Wat is je eerste indruk?
KuikenGuppy
pi_171417744
Ik heb er ook één besteld, die zal er na Pinksteren wel zijn. Ben benieuwd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 4 juni 2017 @ 11:57:32 #260
73386 Fazz
onderweg
pi_171441897
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:27 schreef Burdie het volgende:
En, Fazz? Wat is je eerste indruk?
Hij is mooi :Y Ik heb de mint blauwe kuip genomen, de kleur is in het echt ook erg mooi. Vriend heeft hem net vastgezet en even getest. Goedgekeurd *)

En nu mag ik me ook gaan verdiepen in het achterzitje & fietstassen debacle }:| Iemand tips voor een goede verlenger?
pi_171443123
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:43 schreef Burdie het volgende:
OK, ik ga het toch maar eens vragen. Er gaat zo'n verhaal rond over een kind die z'n nek brak in een fietsstoeltje. Dit als waarschuwing dat je écht, écht, écht niet vóór 9 maanden moet gaan fietsen met je baby.
Ik kom via Google het verhaal overal als anekdote tegen, en nergens een nieuwsbericht of artikel oid. Zo'n verhaal zou toch minstens in een lokaal sufferdje gepubliceerd zijn geweest?
Dus... is het een broodje aap of is er ergens een bron te vinden???
Helaas is het in onze kennissenkring gebeurd. Ik ken de mensen persoonlijk. Het is nu een kleine drie jaar geleden. Ze hadden gefietst met kleintje, komen thuis, kleintje dood in het stoeltje. Dus helaas geen broodje aap. Ze vergeven het zichzelf nooit. PB gerust als je meer wilt weten.
  zondag 4 juni 2017 @ 13:07:02 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171443498
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Helaas is het in onze kennissenkring gebeurd. Ik ken de mensen persoonlijk. Het is nu een kleine drie jaar geleden. Ze hadden gefietst met kleintje, komen thuis, kleintje dood in het stoeltje. Dus helaas geen broodje aap. Ze vergeven het zichzelf nooit. PB gerust als je meer wilt weten.
Hoe oud was hij/zij?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171444086
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hoe oud was hij/zij?
7 maanden. Zat stabiel maar kon nog niet zelf gaan zitten.
  zondag 4 juni 2017 @ 13:40:19 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171444487
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:28 schreef Malteser het volgende:
7 maanden. Zat stabiel maar kon nog niet zelf gaan zitten.
Wat een drama toch, arme ouders. Hoewel het 'maar 1 verhaal' is, motiveert het mij wel om in ieder geval braaf tot die 9 maanden te wachten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171444869
Wat een horror verhaal. Dat wens je echt niemand toe.
pi_171444972
Ja, wachten tot 9 maanden. Die van ons is dat nu geweest, kan stabiel zitten maar komt niet zelf tot zit. Hem kennende gaat hij dat de komende maanden nog niet doen. Dan mag hij nog zo sterk zijn, maar ik vind het dan toch eng om al te gaan fietsen. Omdat hij niet zelf tot zit kan komen.
pi_171445312
Wat zielig :'(
Ik heb ook gewacht tot 9 maanden en tot nu toe alleen kleine stukjes gefietst. Als ze haar hoofd neerlegt op de steun dan check ik wel altijd meteen of ze nog ademt enzo :@ Dus lekker relaxen en slapen kan M niet op de fiets omdat ik haar steeds stoor :P
pi_171445720
Die 9 maanden is bedoeld als absolute ondergrens hè? Ik zou me daar ook niet blind op staren en gewoon goed naar je eigen kind kijken. Ook als dat betekent dat je dan misschien wel tot 1 jaar (of nog langer) moet wachten.
Het ligt er uiteraard ook aan waar en hoeveel je fietst, maar ik ken maar weinig echt mooie vlakke omgevingen waar je zonder gehobbel en gestuiter kunt fietsen.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171445754
Zelfs al komen ze tot zit, dan nog is enige voorzichtigheid niet weg, denk ik. Smooth asfalt is iets anders dan een klinkerweg. Ik heb altijd heel voorzichtig gefietst, zelfs nu met bijna 3.
pi_171446522
Het is inderdaad een kwestie van je gezond verstand gebruiken en goed letten op de ontwikkeling van je kind.
Twix ging bij 8,5 maand al zelf zitten, zat al maanden stabiel. En toch hebben we gewacht tot hij ruim 10 maanden was want ik vond het zo spannend.
Hij is nu 1 jaar en 8 maanden en nog vermijd ik grote hobbelwegen.
pi_171446554
Ben het met Room eens. Als ik ga fietsen, fiets ik meestal om, zodat ik zoveel mogelijk asfalt/vrijliggende fietspaden heb. Bovendien kun je nog jaaaaaaren met je kind fietsen. Dus waarom sommige mensen staan te trappelen is mij een raadsel.
pi_171446713
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:54 schreef Aerenia het volgende:
Ben het met Room eens. Als ik ga fietsen, fiets ik meestal om, zodat ik zoveel mogelijk asfalt/vrijliggende fietspaden heb. Bovendien kun je nog jaaaaaaren met je kind fietsen. Dus waarom sommige mensen staan te trappelen is mij een raadsel.
Kan me voorstellen dat het voor mensen zonder (of met maar één) auto wel fijn is als het kind mee kan op de fiets.
En nu hebben wij wel twee auto's maar ik vond het heerlijk dat ik eindelijk weer meer kon fietsen, doordat Twix mee kon. Daarvoor moest alles lopend/auto/OV.
pi_171447127
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het voor mensen zonder (of met maar één) auto wel fijn is als het kind mee kan op de fiets.
En nu hebben wij wel twee auto's maar ik vond het heerlijk dat ik eindelijk weer meer kon fietsen, doordat Twix mee kon. Daarvoor moest alles lopend/auto/OV.
Begrijp ik uiteraard wel! :) Bedoelde meer dat je na x maanden enerzijds wel gewend bent om alles lopend/auto/OV te doen. Dan kunnen die paar maanden er nog wel bij. Daarnaast komt (de gezondheid/het fysieke van) je kind altijd op 1. Dus waarom sommige mensen heel enthousiast met 6mnd al een fietsstoeltje kopen en hun kind er meteen in zetten zodra hij/zij voor het eerst zelf gaat zitten, begrijp ik niet. Herinner me uit het babytopic dat er mensen waren die heel ongeduldig waren, want kind stond al, maar ging nog niet zelf zitten o.i.d. ;)
pi_171449096
Fietsen is gewoon praktischer :D Als ik M moet ophalen van mijn schoonmoeder met het OV ben ik minimaal een uur bezig en fietsen 20 minuten :'). Ik heb nog niet zolang gefietst met M en heb het tot nu toe elke keer met het OV gedaan, maar irritant is het wel :P

Is trouwens over vooral over een geasfalteerd/verhard stuk door een bos, wil het binnenkort wel een keer proberen (M is 10 maanden).

Met de 9 maanden afspraak bij het CB had ik trouwens ook gevraagd of ze mee mocht op de fiets. Blijkbaar vragen mensen dat niet zo vaak, de arts leek een beetje verbaasd :P

Hebben meer mensen zo'n Yepp slaaprol? Ik heb er eentje met Nijntje, die zit vast met klittenband. Ik zie wel voor me dat Nijntje er op een gegeven moment gewoon afgetrokken word en op de grond gegooid :') Of blijft hij aardig zitten? Ik vind het er zo slapjes uit zien.
  zondag 4 juni 2017 @ 17:12:16 #275
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171450109
Ik zou het knap vinden als die Nijntje 2 minuten blijft zitten! Ik zette 'm vast met een speenkoord (werd die ook nog eens gebruikt :+ ). De slaaprol is hier trouwens nooit gebruikt door dreumes, tot mijn teleurstelling. Vind dat altijd zo schattig, slapende kindjes op de fiets. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_171450631
Daarom wacht ik ook maar liever nog even. Ik zou 'm heel graag met de fiets naar de opvang brengen, is een stuk praktischer. Maar ach, zo met de auto gaat ook nog prima. En naar de jumbo kunnen we ook lopen, al duurt dat een stuk langer. Ik woon in een woonwijk met klinkers en moet eerst de straat uit voordat er asfalt is.

Van de week hem wel in het zitje gezet, hij zat er al wel goed in. Ik wacht toch nog even.
pi_171452509
Wij hebben met N. ook pas gefietst toen ze 11 maanden was. Eerder ging ze niet zelf zitten, en zelfs toen vond ik het nog heel spannend. Inmiddels fiets ik nog wel voorzichtig, maar eng vind ik het niet meer. Vooral voor man is het straks praktisch als L. ook op fiets mee kan aangezien ik naar mijn werk altijd de auto mee heb. Een tweede auto heeft voor die ene dag verder totaal geen nut: man werkt midden in de stad op <10 minuten fietsafstand.
  maandag 5 juni 2017 @ 08:25:12 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_171466597
Ik ga straks voor het vervoer van en naar het kdv toch noud gewoon weer in de draagdoek meenemen op de fiets. Ik vind dat zelf toch best een fijne veilige manier en het scheelt me toch echt 20 minuten ook al is het maar 500 meter :') (Dat ligt aan de peuter, niet aan de baby...)
disclaimer
  maandag 5 juni 2017 @ 08:36:31 #279
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171466669
Bij ons zei het CB bij 8,5 maanden 'nu mogen jullie ook gaan fietsen!' Wij zo 'huh, nu al?' 'Jaaa, kijk maar hoe goed ze kan zitten!' Ze kon ook al zelf tot zit komen. Dus toen hebben we gelijk een stoeltje gekocht. Maar in het begin idd vooral gladde wegen gedaan (ze ging zelf ook piepen als ze het te hobbelig vond, en dat was al vrij snel).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171466960
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:32 schreef Miezziej het volgende:

Hebben meer mensen zo'n Yepp slaaprol? Ik heb er eentje met Nijntje, die zit vast met klittenband. Ik zie wel voor me dat Nijntje er op een gegeven moment gewoon afgetrokken word en op de grond gegooid :') Of blijft hij aardig zitten? Ik vind het er zo slapjes uit zien.
Wij hebben m, zit best stevig klittenband onder, O trekt m er niet zomaar even vanaf (wel in een aantal pogingen maar dan kun je hem op tijd stoppen/weer vast duwen). O slaapt wel op de fiets bij langere stukken, en ik vind het wel fijn dat ik hem dan na een tijdje gewoon naar die slaaprol kan duwen ipv dat hij opzij half uit het stoeltje hangt of over mijn armen hangt. Er vanzelf op slapen doet hij niet, hij hangt liever. Als hij wakker is vindt hij de oren vaak leuk om aan te zitten.

Met regen oid heb je er overigens niets aan en is het juist hinderlijk. Het kussentje zit niet op de slaaprol geplakt, maar er zit een inkeping in (waardoor hij beter blijft zitten). Met kussentje eraf fietsen, maar slaaprol zelf er wel op is dus geen aanrader, nog afgezien van het klittenband. Ik vind het geen aanschaf die ik iedereen aan zou raden, ook vanwege de prijs. Misschien eerst even kijken of ze sowieso op de fiets wil slapen en of je dan zoiets mist.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 5 juni 2017 @ 09:34:28 #281
73386 Fazz
onderweg
pi_171467245
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga straks voor het vervoer van en naar het kdv toch noud gewoon weer in de draagdoek meenemen op de fiets. Ik vind dat zelf toch best een fijne veilige manier en het scheelt me toch echt 20 minuten ook al is het maar 500 meter :') (Dat ligt aan de peuter, niet aan de baby...)
+1. Het kdv zit hier op 300 meter gok ik.

Toen F al wat ouder was en op de fiets in slaap viel deed ik hem nog wel eens in de drager op m'n rug. Comfortabeler voor hem en fietst ook een stuk fijner dan met 1 hand proberen je slapende kind te ondersteunen.
  maandag 5 juni 2017 @ 09:37:44 #282
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171467291
Dat zou ik dan weer niet durven... we hebben het al eens gehad dat de Manduca losschoot (bij dat schuifje waar het rugbandje aan vastzit, daar schoot het rugbandje ineens uit), toen lag die arme N ineens op de grond. En dat was lopend, laat staan wat er op de fiets zou kunnen gebeuren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 juni 2017 @ 10:05:35 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171467800
De yepp slaaprol ligt hier sinds de aanschaf ervan ongebruikt in de schuur. Als ik 'm niet gratis had gekregen, had ik hem niet aangeschaft.

@saskia, zit dat bandje wel goed dan? Want een manduca hoort echt niet zomaar los te schieten.
KuikenGuppy
  maandag 5 juni 2017 @ 10:15:35 #284
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171467943
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:05 schreef Burdie het volgende:
De yepp slaaprol ligt hier sinds de aanschaf ervan ongebruikt in de schuur. Als ik 'm niet gratis had gekregen, had ik hem niet aangeschaft.

@saskia, zit dat bandje wel goed dan? Want een manduca hoort echt niet zomaar los te schieten.
Blijkbaar niet in dat geval... Er zit een gleufje in dat schuifje, en als dat bandje een beetje dubbel zit, kan het er precies door.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171468504
Telt 'zelf gaan zitten' ook als hij zich vanuit zit heeft laten vallen op het kussen achter zich en zo vanuit half-lig weer overeind komt? O~)
  maandag 5 juni 2017 @ 14:14:00 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171473447
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:15 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Blijkbaar niet in dat geval... Er zit een gleufje in dat schuifje, en als dat bandje een beetje dubbel zit, kan het er precies door.
Dan zit dat bandje dus niet goed.
KuikenGuppy
  maandag 5 juni 2017 @ 14:16:49 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171473497
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:53 schreef Nazil het volgende:
Telt 'zelf gaan zitten' ook als hij zich vanuit zit heeft laten vallen op het kussen achter zich en zo vanuit half-lig weer overeind komt? O~)
Het is jouw kind, en jouw inschatting of het al dan niet al op een fiets mee kan.
Ik zou er persoonlijk eerder voorzichtiger dan minder voorzichtig mee zijn, maar er is geen fietspolitie oid die komt controleren of je kind al wel zelf kan gaan zitten.
KuikenGuppy
pi_171475789
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is jouw kind, en jouw inschatting of het al dan niet al op een fiets mee kan.
Ik zou er persoonlijk eerder voorzichtiger dan minder voorzichtig mee zijn, maar er is geen fietspolitie oid die komt controleren of je kind al wel zelf kan gaan zitten.
oh dat sowieso.
  maandag 5 juni 2017 @ 16:24:01 #289
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171476760
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan zit dat bandje dus niet goed.
Klopt, maar wie checkt altijd of alles precies goed zit?
Eigenlijk zou je ook je auto elke keer moeten controleren voordat je gaat rijden, maar dat doet ook niemand.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:25:11 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_171478774
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Klopt, maar wie checkt altijd of alles precies goed zit?
Eigenlijk zou je ook je auto elke keer moeten controleren voordat je gaat rijden, maar dat doet ook niemand.
nou ik vind 3 bandjes checken wel wat anders dan je auto helemaal controleren :P
Maar je hebt gelijk. Helemaal foolproof krijg je het helaas nooit.
disclaimer
pi_171553716
Mensen hier met ervaringen met zo'n fietskar die je achteraan je fiets vast maakt?
Onze zoon is nu 4 en gaat naar school maar in december komt baby 2 O+
Dus zodra ik weer ga werken zal mijn man ook weleens onze zoon naar school moeten brengen maar hij heeft geen rijbewijs dus altijd fietsen.
Dat is zo'n 5 min dus lekker dichtbij.
Maar...baby zal ook weleens mee moeten. :P En ik las bovenin dit topic dat een baby pas met zo'n 9 maanden op de fiets mee mag.
Zodoende! :)
pi_171553960
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:10 schreef vencodark het volgende:
Mensen hier met ervaringen met zo'n fietskar die je achteraan je fiets vast maakt?
Onze zoon is nu 4 en gaat naar school maar in december komt baby 2 O+
Dus zodra ik weer ga werken zal mijn man ook weleens onze zoon naar school moeten brengen maar hij heeft geen rijbewijs dus altijd fietsen.
Dat is zo'n 5 min dus lekker dichtbij.
Maar...baby zal ook weleens mee moeten. :P En ik las bovenin dit topic dat een baby pas met zo'n 9 maanden op de fiets mee mag.
Zodoende! :)
Wij hebben een fietskar gebruikt vanaf ongeveer 3 maanden, met de maxicosi erin, tot hij in een fietsstoeltje kon. Voor die leeftijd vond ik het ideaal, maar ben wel blij dat ik nu niet meer met zo'n bakbeest in de weer hoef. ;)
pi_171553998
De boodschappen, schooltassen en zooi die ik achterin de fietskar vervoert heb... En twee babies. Had ze er in vanaf 6 maanden. Ideaal ding, de Croozer. Vond het zo'n bakbeest niet hoor.
Met een meidenkwartet
  donderdag 8 juni 2017 @ 18:40:47 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171554286
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:10 schreef vencodark het volgende:
Mensen hier met ervaringen met zo'n fietskar die je achteraan je fiets vast maakt?
Onze zoon is nu 4 en gaat naar school maar in december komt baby 2 O+
Dus zodra ik weer ga werken zal mijn man ook weleens onze zoon naar school moeten brengen maar hij heeft geen rijbewijs dus altijd fietsen.
Dat is zo'n 5 min dus lekker dichtbij.
Maar...baby zal ook weleens mee moeten. :P En ik las bovenin dit topic dat een baby pas met zo'n 9 maanden op de fiets mee mag.
Zodoende! :)
Met de stevige baby-mee kan je de maxicosi achterop je fiets zetten.
KuikenGuppy
pi_171554379
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:28 schreef Cathmar het volgende:
De boodschappen, schooltassen en zooi die ik achterin de fietskar vervoert heb... En twee babies. Had ze er in vanaf 6 maanden. Ideaal ding, de Croozer. Vond het zo'n bakbeest niet hoor.
Wij hadden een relatief goedkope, die zijn wat minder gestroomlijnd ;)
pi_171626262
Vraagje over fietshelmen:

Onze dochter (net 2) heeft een vrij groot hoofd zeg maar :+
P99, dus dezelfde hoofdomtrek als een gemiddeld kind van 8 ofzo :')

Probleem is nu dat de rest van haar hoofd/gezicht natuurlijk nog niet zo groot is, dus eigenlijk is het vooral uit verhouding. We hebben nu een fietshelm van CrazySafety (zie hieronder). Hartstikke leuk, maar door dat 'kinstukje' kunnen we het bandje dus niet strak genoeg afstellen, waardoor de helm eigenlijk te los zit (en niet veilig is).



Mijn vraag: iemand hier ervaring mee? En iemand een idee van een merk waarbij dat kinbandje echt heel strak afgesteld kan worden, waardoor een relatief grote helm ook geschikt wordt voor een kleiner kind?

Lekker warrig verhaal :') hopelijk snapt iemand wat ik bedoel
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171626441
Wij hebben ook een fietshelm voor Twix maar daar zit geen kinstuk aan/op het bandje. Dus die kun je gewoon dichtklikken en dan aantrekken om hem aan te laten sluiten. Helm komt van Decathlon.
Deze:

pi_171627148
Ja, ik ben nu dus ook naar andere helmen aan het kijken (zonder zo'n kinstukje), maar ik vraag me af of ik dan niet alsnog tegen (andere) problemen aanloop omdat ze dus nogal uit verhouding is :')
Of het dus inderdaad zo simpel is als dat kinbandje maar strak genoeg aansnoeren.

Sowieso zie ik dus net dat veel merken verschillende maten hebben, waarbij de ene loopt tot 53cm en de ander vanaf 53 cm. En ze zit nu dus al aan de 52 cm :{ Die grotere maat lijkt me wel echt te groot, maar met die kleinere maat is ze er weer binnen no-time uitgegroeid...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:20:43 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171882663
Wie weet waar dat extra gordeltje voor is, onderaan de yepp maxi?

En zijn de sleutels voor zo'n ding universeel?
KuikenGuppy
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:02:34 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_171883613
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:20 schreef Burdie het volgende:
Wie weet waar dat extra gordeltje voor is, onderaan de yepp maxi?

En zijn de sleutels voor zo'n ding universeel?
moet om je zadelpen als extra zekering. En nee, helaas.
disclaimer
pi_171884499
Er zijn er wel maar een stuk of 6.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')