abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:56:45 #76
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161373554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je bedoelt tolken enzo. Die waren gewend geraakt aan een relatief topsalaris onder de hoede van de VS. En die moesten nadien ergens weer een baantje zien te krijgen met een plaatselijk CAO.
Nee ik bedoel het ontbinden van het Iraakse leger en het ontslaan van duizenden leden van de Baath- partij.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:14:41 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161373896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:56 schreef detaris het volgende:

[..]

Nee ik bedoel het ontbinden van het Iraakse leger en het ontslaan van duizenden leden van de Baath- partij.
Dat is precies het probleem. Deze mensen hebben zich nu aangesloten bij ISIS. De oorlogen mogen in de ogen van de VS en UK dan wel gewonnen zijn. Maar men heeft na gelaten een stabiele machtsstructuur te creëren om deze landen weer stabiel te krijgen. Vervolgens is het zelfde gebeurd in Libië en gaat er mogelijk ook op uitdraaien in Syrië.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161374141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem. Deze mensen hebben zich nu aangesloten bij ISIS. De oorlogen mogen in de ogen van de VS en UK dan wel gewonnen zijn. Maar men heeft na gelaten een stabiele machtsstructuur te creëren om deze landen weer stabiel te krijgen. Vervolgens is het zelfde gebeurd in Libië en gaat er mogelijk ook op uitdraaien in Syrië.
Daarom: als je ingrijpt. Onder VN-mandaat en met instemming van andere Arabische landen. En dan niet met Amerikaanse en Engelse vlaggen wapperen. Witte voertuigen met "UN" er op. Net zoals Nederland in Libanon opereerde.
Dan kun je op lokaal niveau goodwill kweken met de plaatselijke bevolking. Ik ken Unifil-gangers (dienstplichtigen) die een goede band hadden met de plaatselijke bevolking.
En kijk naar de positieve band tussen Amerikaanse soldaten en plaatselijke Duitse bevolking in het Duitsland van na 1945.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:29:31 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161374219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daarom: als je ingrijpt. Onder VN-mandaat en met instemming van andere Arabische landen. En dan niet met Amerikaanse en Engelse vlaggen wapperen. Witte voertuigen met "UN" er op. Net zoals Nederland in Libanon opereerde.
Dan kun je op lokaal niveau goodwill kweken met de plaatselijke bevolking. Ik ken Unifil-gangers (dienstplichtigen) die een goede band hadden met de plaatselijke bevolking.
En kijk naar de positieve band tussen Amerikaanse soldaten en plaatselijke Duitse bevolking in het Duitsland van na 1945.
Ik zou WO2 niet betrekken bij dit verhaal. Duitsland totaal verslaan en dan echt weer goed opbouwen is juist een strategie wat men tegenwoordig nalaat. Na WO2 is het militair ingrijpen en het eind resultaat toch een stuk slechter geworden. Zeker als het om de VN gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')