Ja, iemand meenemen die er WEL verstand van heeft.quote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Elan het volgende:
Hi ga straks pc kopen met maatje.
Waar op te letten?
Kun je temperatuur nog steeds uitlezen met speedfan? Of zijn er inmiddels betere alternatieven?
Dx diag op de command line kun je mee checken wat er in de pc zit toch?? Nog andere praktische tips om geen miskoop te doen ?
De basis is het zelfde, evt SSD extra.quote:Op zondag 10 april 2016 10:11 schreef Elan het volgende:
Nou zeg![]()
Laatste pc was 10 jaar geleden, geen miskoop trouwens
Kan me voorstellen dat dingen nu anders werken.
Kan via CPU-Zquote:Op zondag 10 april 2016 11:34 schreef oheng het volgende:
Beste wat je kunt doen is de specificaties hier neerzetten, dan kunnen we zeggen of het wat is voor die prijs. En of de kwaliteit waarschijnlijk goed is.
En je moet met name de SMART van de harde schijf checken. Aangezien de hjarde schijf meestal als eerste kapot gaat. En daarna even een spel erop draaien.
Ik gebruik dat soort programma's al jaren niet meer expliciet voor systeem informatie (ik heb het wel altijd op zak voor andere doeleinden)..... Maar kan je wel het merk en model PSU zien? Dat soort dingen zijn vrij cruciaal in een 2e hands systeem. De rest kun je toch wel met een visuele inspectie zien. Dan check je bijvoorbeeld ook meteen even op lekkende caps.quote:
volgens mij moet de eerste voeding die dat soort info aan het OS doorgeeft nog gemaakt wordenquote:Op zondag 10 april 2016 16:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik gebruik dat soort programma's al jaren niet meer expliciet voor systeem informatie (ik heb het wel altijd op zak voor andere doeleinden)..... Maar kan je wel het merk en model PSU zien? Dat soort dingen zijn vrij cruciaal in een 2e hands systeem. De rest kun je toch wel met een visuele inspectie zien. Dan check je bijvoorbeeld ook meteen even op lekkende caps.
Ja, idd want er lopen geen data lijnen vanaf de PSU, alleen electriciteit. En dat terwijl de voeding nogal belangrijk is voor de kwaliteit van het geheel.quote:Op zondag 10 april 2016 17:25 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij moet de eerste voeding die dat soort info aan het OS doorgeeft nog gemaakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |