abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161322944
Hi ga straks pc kopen met maatje.
Waar op te letten?

Kun je temperatuur nog steeds uitlezen met speedfan? Of zijn er inmiddels betere alternatieven?

Dx diag op de command line kun je mee checken wat er in de pc zit toch?? Nog andere praktische tips om geen miskoop te doen ?
blablablabla
pi_161323022
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Elan het volgende:
Hi ga straks pc kopen met maatje.
Waar op te letten?

Kun je temperatuur nog steeds uitlezen met speedfan? Of zijn er inmiddels betere alternatieven?

Dx diag op de command line kun je mee checken wat er in de pc zit toch?? Nog andere praktische tips om geen miskoop te doen ?
Ja, iemand meenemen die er WEL verstand van heeft.
pi_161323047
Nou zeg :( :D

Laatste pc was 10 jaar geleden, geen miskoop trouwens :P

Kan me voorstellen dat dingen nu anders werken.
blablablabla
pi_161323056
Kast open draaien en kijken of de binnenkant geheel vrij van stof is.

Indien dat het geval is dan is de eigenaar er naar alle waarschijnlijkheid zuinig mee omgegaan.

Ow en uiteraard even opstarten en even een game spelen om te kijken of dat allemaal goed gaat.

Tevens zou ik even checken of er wel in zit wat de verkoper beweert qua moederbord, ram, CPU en GPU en HDD's.

Als dat allemaal klopt kan je denk ik wel kopen zonder problemen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161323079
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 10:11 schreef Elan het volgende:
Nou zeg :( :D

Laatste pc was 10 jaar geleden, geen miskoop trouwens :P

Kan me voorstellen dat dingen nu anders werken.
De basis is het zelfde, evt SSD extra.
Maar heb je geen details? Prijs?
pi_161323353
CPU-Z draaien, afhankelijk van hoe serieus je het wil nemen even HDD en geheugen checken op fouten
pi_161324131
Zou er op letten dat je de kleur mooi vind.
pi_161324370
Beste wat je kunt doen is de specificaties hier neerzetten, dan kunnen we zeggen of het wat is voor die prijs. En of de kwaliteit waarschijnlijk goed is.

En je moet met name de SMART van de harde schijf checken. Aangezien de hjarde schijf meestal als eerste kapot gaat. En daarna even een spel erop draaien.
pi_161324463
Kijken of je the witcher 3 op ultra kunt draaien.
pi_161324649
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:34 schreef oheng het volgende:
Beste wat je kunt doen is de specificaties hier neerzetten, dan kunnen we zeggen of het wat is voor die prijs. En of de kwaliteit waarschijnlijk goed is.

En je moet met name de SMART van de harde schijf checken. Aangezien de hjarde schijf meestal als eerste kapot gaat. En daarna even een spel erop draaien.
Kan via CPU-Z
pi_161326049
Aida64 gebruiken. Staan specs in, smart waarden controleren en eventueel een stabiliteit test daarin afspelen. Het meest complete programma in mijn ogen.
pi_161326413
3dmark 2004 draaien ^O^
pi_161330061
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 11:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan via CPU-Z
Ik gebruik dat soort programma's al jaren niet meer expliciet voor systeem informatie (ik heb het wel altijd op zak voor andere doeleinden)..... Maar kan je wel het merk en model PSU zien? Dat soort dingen zijn vrij cruciaal in een 2e hands systeem. De rest kun je toch wel met een visuele inspectie zien. Dan check je bijvoorbeeld ook meteen even op lekkende caps.
pi_161331189
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 16:42 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik gebruik dat soort programma's al jaren niet meer expliciet voor systeem informatie (ik heb het wel altijd op zak voor andere doeleinden)..... Maar kan je wel het merk en model PSU zien? Dat soort dingen zijn vrij cruciaal in een 2e hands systeem. De rest kun je toch wel met een visuele inspectie zien. Dan check je bijvoorbeeld ook meteen even op lekkende caps.
volgens mij moet de eerste voeding die dat soort info aan het OS doorgeeft nog gemaakt worden
pi_161333945
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 17:25 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij moet de eerste voeding die dat soort info aan het OS doorgeeft nog gemaakt worden
Ja, idd want er lopen geen data lijnen vanaf de PSU, alleen electriciteit. En dat terwijl de voeding nogal belangrijk is voor de kwaliteit van het geheel.
pi_161356207
gewoon als je denkt dat t wat is nog even flink afdingen natuurlijk :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')