Waarom ben jij niet katholiek opgevoed dan?quote:
Ik ben juist katholiek opgevoed.quote:Op maandag 11 april 2016 01:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom ben jij niet katholiek opgevoed dan?
Toch ga je naar Anglicaanse kerk en niet naar Katholiekequote:Op maandag 11 april 2016 01:28 schreef Insomnia_ het volgende:
En met bepaalde theologische standpunten.
Omdat ik Anglicaan ben, mijn vriendin Anglicaan.quote:Op maandag 11 april 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Toch ga je naar Anglicaanse kerk en niet naar Katholieke
Puur doordat het een instituut is?
Denk dat vele katholieken laks zijn over hun daden omdat zze weten dat biechten het nietig maaktquote:
Dat heb ik nooit ervaren bij wie dan ook.quote:Op maandag 11 april 2016 01:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat vele katholieken laks zijn over hun daden omdat zze weten dat biechten het nietig maakt
Zehoeven het dan ook niet uit te sprekenquote:Op maandag 11 april 2016 01:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit ervaren bij wie dan ook.
Maar dan zou dat bij ieder abrahamistisch geloof zo moeten zijn.quote:
Nu ken ik verder geen katholieken in mijn omgeving, sowieso weinig gelovigen.quote:Op maandag 11 april 2016 01:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar dan zou dat bij ieder abrahamistisch geloof zo moeten zijn.
Daar geloof ik niet zo in.
Ik bedoel in de Islam en elke vorm van het christendom is vergeving een centrale functie.quote:Op maandag 11 april 2016 01:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu ken ik verder geen katholieken in mijn omgeving, sowieso weinig gelovigen.
Toevallig wel een oom die de afgelopen jaren flink bekeert is. Pinkstergemeente geloof ik.
Waarom vind je biechten lachwekkend dan als het een centrale functie heeft in de religie?quote:Op maandag 11 april 2016 01:42 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik bedoel in de Islam en elke vorm van het christendom is vergeving een centrale functie.
Of dat nu door biechten is of niet. Biechten is het middel om tot oprecht berouw te komen.
Omdat ik niet in het middel geloof persoonlijk.quote:Op maandag 11 april 2016 01:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom vind je biechten lachwekkend dan als het een centrale functie heeft in de religie?
Hm ja, behalve dat bij katholieken tegen ze wordt gezegd dat ze vergeven zijn en anderen het maar moeten hopenquote:Op maandag 11 april 2016 01:45 schreef Insomnia_ het volgende:
Mijn moeder geloofd er heilig in dat het een functie heeft.
Prima toch, maar uiteindelijk is het gezamelijke standpunt dat het om oprecht berouw gaat en vergeving van God.
Nou, ik denk dat iedereen net zo goed in de vergeving gelooft. Dat is namelijk een vrij essentieel kernpunt.quote:Op maandag 11 april 2016 01:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm ja, behalve dat bij katholieken tegen ze wordt gezegd dat ze vergeven zijn en anderen het maar moeten hopen
Denk dat veel zichzelf liever agnost noemen tegenwoordigquote:Op maandag 11 april 2016 01:52 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik ken verder maar bijzonder weinig overtuigd atheisten in mijn directe kenissenkring
Die ken ik verder helemaal niet denk ik in het echt.quote:Op maandag 11 april 2016 01:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat veel zichzelf liever agnost noemen tegenwoordig
Daar sluit ik me wel bij aan overigens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |