abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7006639
Bahhh... ik erger me er kapot aan, die oude mensen die altijd maar denken dat ze voorgaan overal.. prima mag van mij, maar dan staan ze een potje te dringen voor de deur van de trein...

ik stond als eerste voor de deur te wachten en komt er zo'n vrouw hup gaat ze voor me staan... ik denk ja goed, dus ze dringt de trein in.. valt ze achterover en ik kon haar nog net opvangen dat ze toch gewoon net als iedereen op hun beurt wachten, ik pik heus niet haar plaats in.. kijkt ze daarna ook nog om zich heen zo van: wie deed dat? nou er deed helemaal niemand wat ze had niet zo moeten dringen

pi_7006668
Ze heeft gewoon naar de Wanadoo reclame gekeken
pi_7006728
jong of oud : voordringen is onfatsoenlijk .. . .mag rustig wat van gezegd (en geweigerd) worden . ..
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:34:49 #4
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7006751
Toen ik nog met de trein ging had ik wel een goede tactiek om als uitstappende gehaaste reiziger mij een weg te banen door de mensenmassa

Koffer in de aanslag en springen maar

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:35:23 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7006762
Ik denk dat ze bang zijn dat ze er anders helemaal niet meer inkomen, want het is altijd zo gigantisch dringen bij die treinen tegenwoordig. Bovendien wil zo'n mensje graag zitten en daarvoor moet je er snel bij zijn, want opstaan voor ouderen doet ook helemaal niemand meer tegenwoordig (behalve ik dan, natuurlijk )
pi_7006773
Ik haat voordringers maar goed bij oude mensen zeg ik er maar niks van want dan is het toch weer : "de jeugd van tegenwoordig"
Pff maar eigenlijk hebben ze net zoveel recht als mij
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:36:01 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_7006776
Ach, ouderen en OV is sowieso een ramp. (pas de buskaart gaan zoeken als ze al IN de bus staan )

Leve de auto

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:36:52 #8
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7006794
ik sta aaaaaaaaltijd op voor oudjes
...some more happy little trees!!
pi_7006799
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:35 schreef Miwe het volgende:
Ik denk dat ze bang zijn dat ze er anders helemaal niet meer inkomen, want het is altijd zo gigantisch dringen bij die treinen tegenwoordig. Bovendien wil zo'n mensje graag zitten en daarvoor moet je er snel bij zijn, want opstaan voor ouderen doet ook helemaal niemand meer tegenwoordig (behalve ik dan, natuurlijk )
dat is het hem juist... het is in valkenburg en dat is echt niet zo'n druk station... maar het is nu al de zoveelste keer dat zoiets gebeurt, die mensen denken echt dat ze alles kunnen maken
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:37:46 #10
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7006812
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:34 schreef amnesiac het volgende:
Toen ik nog met de trein ging had ik wel een goede tactiek om als uitstappende gehaaste reiziger mij een weg te banen door de mensenmassa

Koffer in de aanslag en springen maar

Als je als eerste de trein in wilt, moet je vlak naast de deuren gaan staan aan de kant waar niet de coupe zit (snappie). Als de laatste mensen eruit stappen, doen ze dat aan de kant waar de coupe zit en aan jouw kant kan je dan al naar binnen
pi_7006823
mijn benen moeten nog veel langer mee dan die van die oudjes. laat hun maar fijn staan.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_7006838
stem sp kom op voor de zwakkeren in de samenleving
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:39:24 #13
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7006848
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:38 schreef dagizmo het volgende:
stem sp kom op voor de zwakkeren in de samenleving
Wacht maar tot jij een van die zwakkeren bent.
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:40:03 #14
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7006857
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:38 schreef Vision het volgende:
mijn benen moeten nog veel langer mee dan die van die oudjes. laat hun maar fijn staan.
...some more happy little trees!!
pi_7006869
ik heb echt respect voor die mensen hoor maar ze maken er gewoon misbruik van vind ik.. ze kunnen net als iedereen netjes op hun beurt wachten, want als ik die vrouw niet had opgevangen had ze wel een lelijke val gemaakt achterover
pi_7006872
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:39 schreef Miwe het volgende:

[..]

Wacht maar tot jij een van die zwakkeren bent.

heb ik wel voor gezorgd ondertusse dat ik er warmpjes bij zit

Wie niet werkt zal ook niet eten

pi_7006889
quote:
Om te voorkomen dat wij op hun leeftijd net zo onstabiel in de trein staan als hun vind ik het inderdaad noodzakelijk dat de jeugd mag zitten. Daar heeft tenslotte de toekomstige jeugd weer profijt van want wij kunnen dan gewoon blijven staan

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_7006902
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:40 schreef Nadientje het volgende:
ik heb echt respect voor die mensen hoor maar ze maken er gewoon misbruik van vind ik.. ze kunnen net als iedereen netjes op hun beurt wachten, want als ik die vrouw niet had opgevangen had ze wel een lelijke val gemaakt achterover
als het je zo irriteert, zeg er dan gewoon wat van.

iets in de geest van "dat u ouder bent betekent niet dat u het recht heeft om voor te kruipen".

... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_7006904
Waarom hebben mensen toch altijd zo'n haast?
pi_7006913
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:40 schreef Nadientje het volgende:
gewoon laten vallen...ze houden er van zelf mee op!!
  Eindredactie Games dinsdag 26 november 2002 @ 18:52:24 #21
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_7006915
quote:
lol:)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:59:33 #22
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7007031
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:41 schreef dagizmo het volgende:

[..]

heb ik wel voor gezorgd ondertusse dat ik er warmpjes bij zit

Wie niet werkt zal ook niet eten

Stoere man. Ik neem aan dat jij bedoeld dat je altijd auto zult blijven rijden en dus als bejaarde nooit in de trein gaat zitten. Vraagje: wat vindt jij van bejaarden in het verkeer?
pi_7007049
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:59 schreef Miwe het volgende:

[..]

Stoere man. Ik neem aan dat jij bedoeld dat je altijd auto zult blijven rijden en dus als bejaarde nooit in de trein gaat zitten. Vraagje: wat vindt jij van bejaarden in het verkeer?

Touche !
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 26 november 2002 @ 19:10:45 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_7007265
oeh ja haat ik ook.
Ik moet altijd langer dan een uur in de bus zitten (langste van iedereen in die lijnbus) dus ik wil dan ook graag een zitplek. Als het druk is ga ik netjes paar minuutjes van tevoren klaarstaan zodat ik wat eerder in kan stappen.

zijn er van die lompe boeren die als laatste aan komen keutelen en dan verwachten dat ze als eerste de bus in mogen. mooi niet dus
zou me niks verbazen als het vroeger of later tot een vechtpartij komt. Nou ze mogen me gehandicapt slaan maar ze komen NIET eerder die bus in.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_7007891
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:59 schreef Miwe het volgende:

[..]

super......als ze maar niet langs mijn route gaan.
pi_7011393
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 19:10 schreef twiFight het volgende:
oeh ja haat ik ook.
Ik moet altijd langer dan een uur in de bus zitten (langste van iedereen in die lijnbus) dus ik wil dan ook graag een zitplek. Als het druk is ga ik netjes paar minuutjes van tevoren klaarstaan zodat ik wat eerder in kan stappen.

zijn er van die lompe boeren die als laatste aan komen keutelen en dan verwachten dat ze als eerste de bus in mogen. mooi niet dus
zou me niks verbazen als het vroeger of later tot een vechtpartij komt. Nou ze mogen me gehandicapt slaan maar ze komen NIET eerder die bus in.

idem dito. Als ik geen zitplek in de trein heb, kan ik 30 min staan. Niet zo'n ramp, en het komt wel vaker voor. Maar ik zit iedere dag zo'n 3 uur in de trein (totaal), dus ja. ik zit liever. (en als oudjes er om vragen, sta ik nog voor ze op ook. sociaal he? voor iemand met zo'n lompe eerste post in dit topic)
  woensdag 27 november 2002 @ 00:32:49 #27
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7013840
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:52 schreef dagizmo het volgende:

[..]

gewoon laten vallen...ze houden er van zelf mee op!!

met staan of vallen?

:p

Ik heb er gelukkig geen last van want in de 51 durven ze niet te komen en met de trein ga ik ook bijna niet.
Lang leve de fiets.
En met de auto zou ik er 2 keer zo lang over doen met al die files en stress, aks ik een auto zou hebben natuurlijk.

pi_7013897
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:36 schreef kwib het volgende:
Ach, ouderen en OV is sowieso een ramp. (pas de buskaart gaan zoeken als ze al IN de bus staan )

Leve de auto

Ik zie zat studenten die ook zo dom zijn....en ook altijd precies als je haast hebt.

BTW Die oudjes twijfelen altijd zo erg of ze wel in de goede trein zitten en op de perrons zijn ze ook een ramp...ze vragen elke willekeurige ns medewerker waar ze moeten zijn omdat ze te dom/lui zijn om op de borden te kijken.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7014710
quote:
Net zoals mijn moeder altijd zei "Eerst het oude opmaken"

Zo werkt dat dus ook met oude mensen, die hoeven niet zo lang meer mee, wij jongelui nog wel, dus laat ons maar lekker zitten

pi_7015581
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 27 november 2002 @ 09:19:19 #31
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015603
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:29 schreef Nadientje het volgende:
Bahhh... ik erger me er kapot aan, die oude mensen die altijd maar denken dat ze voorgaan overal.. prima mag van mij, maar dan staan ze een potje te dringen voor de deur van de trein...
Laat jij normaliter oude mensen voor gaan dan?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 27 november 2002 @ 09:29:36 #32
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_7015697
na 6 jaar met de bus naar de middelbare school,
en nu alweer 2 en half jaar met de trein,
ben ook ik een stuk minder makkelijk in het ov.

Ga best opzij als er iemand uitstapt, maar als ik uitstap wil je ook niet voor me staan want ik ram er dwars door heen.
En idd bejaarden zijn best aardig asociaal soms. Vind het wachten op uitstappende mensen doodnormaal, dus dan vind ik ook dat men mij de kans mag geven uit te laten stappen. En anders neem ik die kans wel.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_7015763
D'r zijn ook veel van die ouwetjes die een tas op de stoel naast ze zetten. Dan zijn er geen plaatsen meer, en dat weten ze, en dan halen ze ze toch niet weg. Dus dan moet ik dat weer gaan vragen en dan zie je ze ontzettend sjagrijnig kijken en die tas met tegenzin tergend langzaam weghalen.
En dan die ouwetjes met van karretjes met 2 wielen waar een boodschappentas aan hangt... ook ontzettend irri!
Die kunnen ze niet op schoot nemen en ze nemen de moeite niet om die dingen op te vouwen, dus zetten ze die in het gangpad. Moet er iemand langs, dan kan die persoon d'r amper door en blijft er soms aan hangen en die ouwetjes trekken die dingen soms terug en dan parkeren ze ze op je schoenen. Laatst gvd 3 van die dingen in 1 gangpad!

En verder idd voordringen en in de metro zijn er soms nog wat plaatsen vrij, maar dan willen ze per sé zitten bij zo'n raam waar staat 'opstaan voor iemand misstaat niemand' of zo. Dus dan moet je daar weg van ze
Dat zijn dan plaatsen voor 'minder validen'. Nou, dat ben ik ook. Ik heb chronische vermoeidheid dus ik moet daar wel zitten! En btw, als je sowieso kapot bent van shoppen, dan vind ik dat je ook recht hebt om daar te zitten. Dan ben je voor mij ook minder valide

[Dit bericht is gewijzigd door De_Schaduw op 27-11-2002 09:40]

pi_7015803
[sarcasme] Het is wat Alle bejaarden het land uit!!
Elke jongere die hier heeft gepost en het verbarst om rekening te houden met bejaarde mensen verdient het niet om zelf oud en bejaard te worden. [/sarcasme]
pi_7015962
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:41 schreef ElizabethR het volgende:
[sarcasme] Het is wat Alle bejaarden het land uit!!
Elke jongere die hier heeft gepost en het verbarst om rekening te houden met bejaarde mensen verdient het niet om zelf oud en bejaard te worden. [/sarcasme]
Ho! Je hoeft niet standaard rekening te houden met bejaarden. Als ik zie dat een bejaarde moe is of iets dergelijks, dan ben ik behulpzaam. Maar er bestaat ook nog een ander soort bejaarden. Bejaarden die ontzettend verbitterd zijn en menen dat bejaard of iig oud zijn betekend dat je alles mag! Dat je overal voor mag dringen, mensen afsnauwen, je iemand in de rug mag rammen met je winkelwagentje ipv vragen of je er door/langs mag en in het verkeer alles volgens je eigen regels mag doen.
Dat zijn mensen die privileges/voorrang eisen op de meest asociale manier.
pi_7016009
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:53 schreef De_Schaduw het volgende:

[..]

Ho! Je hoeft niet standaard rekening te houden met pubers. Als ik zie dat een puber moe is of iets dergelijks, dan ben ik behulpzaam. Maar er bestaat ook nog een ander soort pubers. Pubers die ontzettend verbitterd zijn en menen dat puber of iig jong zijn betekent dat je alles mag! Dat je overal voor mag dringen, mensen afsnauwen, je iemand in de rug mag rammen met je winkelwagentje ipv vragen of je er door/langs mag en in het verkeer alles volgens je eigen regels mag doen.

Geven en nemen...

woensdag 27 november 2002 @ 10:02:04 #37
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7016099
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:29 schreef Nadientje het volgende:

ik stond als eerste voor de deur te wachten en komt er zo'n vrouw hup gaat ze voor me staan... ik denk ja goed, dus ze dringt de trein in.. valt ze achterover en ik kon haar nog net opvangen dat ze toch gewoon net als iedereen op hun beurt wachten, ik pik heus niet haar plaats in.. kijkt ze daarna ook nog om zich heen zo van: wie deed dat? nou er deed helemaal niemand wat ze had niet zo moeten dringen

Dus,

de volgende keer lekker kapot laten vallen !!!

Als ze bij mij in de supermarkt voordringen rij ik ze zo van hun steunkousen af met m'n kar met 20 liter melk en andere zooi. Dat zal ze leren !! Ze moeten ook geen boodschappen doen op vrijdagavond of op zaterdag !!! Die mensen hebben de hele week de tijd....

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7016139
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geven en nemen...

Kijk, da's onzin. Er zijn vast pubers die dat doen, maar onder die pubers zijn er niet zo extreem veel als bij de ouderen. Ik ben nog nooit in de rug geramd door een jongere die door een winkelpad opstopping heen wil. Die wachten meestal rustig.
De 'jeugd van tegenwoordig' is heilig vergeleken bij de ouderen van tegenwoordig. Het lijkt wel of de ouderen totaal geen schuldgevoel (ik kan niet op het goede woord komen) hebben over wat ze doen en dat pubers, bij het uithalen van dingen die niet kunnen, nog wel enigszins kunnen bevatten wat ze doen.
Het is een soort mentaliteit van 'ik ben oud en ouderen moet je met respect behandelen, dus ze kunnen mij niets maken'. Bij pubers is het zoiets van 'ik weet dat het verkeerd is, maar ik puber. Ik weet ergens wel dat ik er op aangesproken kan worden omdat mensen het niet pikken'.

[Dit bericht is gewijzigd door De_Schaduw op 27-11-2002 10:05]

pi_7016151
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:02 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Dus,

de volgende keer lekker kapot laten vallen !!!

Als ze bij mij in de supermarkt voordringen rij ik ze zo van hun steunkousen af met m'n kar met 20 liter melk en andere zooi. Dat zal ze leren !! Ze moeten ook geen boodschappen doen op vrijdagavond of op zaterdag !!! Die mensen hebben de hele week de tijd....

Stoer hé!
  woensdag 27 november 2002 @ 10:06:29 #40
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7016162
Of van die mensen die al staan te dringen bij de deur en instappen voordat jij nog maar uitgestapt bent. OPTIEFEN!

Als ik eenmaal uitgestapt ben en ik wil de bus naar huis nemen is die meestal net weg, ga ik op de tegels waar de bus stopt wachten. Komt er vaak zo'n goor k*twijf met der lelijke lijf die voor me gaat staan of gaat staan duwen om maar een zitplekje te bemachtigen. ALTIJD. Ze moet en zal zitten en dan liefst ook nog een plek vrijhouden voor haar vriendin met een zelfde lijf zodat ze lekker kunnen kleppen. Ik ken dat hele mens niet maar met die arrogante kutblik van der ga ik haar sowieso niet mogen.

pi_7016181
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:06 schreef micha het volgende:
[knip]
Maar was het nou een bejaarde?
  woensdag 27 november 2002 @ 11:28:55 #42
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_7017471
Het heeft niet echt iets met OV te maken maar wel met bejaarden dus post ik het maar.

Ik ben het eens met de stelling dat er ouderen zijn die menen meer recht te hebben dan jongeren mensen. En dan doel ik niet op het oude omatje dat in de bus staat te schommelen tuurlijk biedt je die een zit plaats aan. Het gaat om die ouderen die het eisen.

Daarnaast heb ik een hekel aan ouderen die volwassen mannen met kinderen op fouten gaan wijzen. Ze doen net alsof het kinderen zijn. Dat vind ik een van de meest denigreerende manieren van ouderen. En ik zie het vaak!

Ook vind ik dat ouderen (65+) elk jaar een rijvaardigheids test moeten doen. want 60 op de snelweg is levensgevaarlijk

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  woensdag 27 november 2002 @ 12:27:27 #43
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7018633
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Zo gedroeg ze zich wel ja. Alsof zij meer recht had op een zitplaats dan al die andere 50 mensen die met de bus mee gaan. Ze is denk ik iets van 40.
pi_7018883
quote:
Op woensdag 27 november 2002 12:27 schreef micha het volgende:

[..]

Zo gedroeg ze zich wel ja. Alsof zij meer recht had op een zitplaats dan al die andere 50 mensen die met de bus mee gaan. Ze is denk ik iets van 40.

Pas je op??? In een ander topic:
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:48 schreef ElizabethR het volgende:
Toch is het een beetje overdone om je leraren op een dergelijke manier verbaal te schofferen vind ik, maar goed, ik ben dan ook een ouwe verzuurde trut van 40
  woensdag 27 november 2002 @ 13:15:33 #45
24184 speedfreakssj
pi_7019394
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:16 schreef ElizabethR het volgende:

Zo oud ben je toch niet?

woensdag 27 november 2002 @ 13:23:40 #46
24184 speedfreakssj
pi_7019529
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:06 schreef micha het volgende:
Of van die mensen die al staan te dringen bij de deur en instappen voordat jij nog maar uitgestapt bent. OPTIEFEN!

Als ik eenmaal uitgestapt ben en ik wil de bus naar huis nemen is die meestal net weg, ga ik op de tegels waar de bus stopt wachten. Komt er vaak zo'n goor k*twijf met der lelijke lijf die voor me gaat staan of gaat staan duwen om maar een zitplekje te bemachtigen. ALTIJD. Ze moet en zal zitten en dan liefst ook nog een plek vrijhouden voor haar vriendin met een zelfde lijf zodat ze lekker kunnen kleppen. Ik ken dat hele mens niet maar met die arrogante kutblik van der ga ik haar sowieso niet mogen.

Wat voor tegels?
of bedoel je dat bankje iun het bushokje?

van mij mogen ze zitten hoor.
Die dingen zijn ALTIJD ijskoud of bloedheet dus dan krijgen ze maar lekker jicht ofzo.

En wat uk ook heb meegemaakt in de bus.

im stap in en er zit zo'n bejaarde op een bakje naast het gangpad maar ze weigert om op te schuiven naar het raam.
OOK na 5 keer aardig en beleefd vragen. Toen heb ik me er maar tussen geduwd.

Die bejaarden heb je dus ook.
En volgens mij mag je helemaal niet met zo'n rolator in de bus zonder hem op te vouwen.

woensdag 27 november 2002 @ 13:34:28 #47
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7019733
We hebben voor de bushokjes een vierkant van vier witte geribbelde tegels, voor blinde mensen, waar de bus met de voorste deuren precies voor stopt. En dan gaat ze echt duwen om er tussen te komen.
  woensdag 27 november 2002 @ 16:05:56 #48
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_7023472
quote:
Ook vind ik dat ouderen (65+) elk jaar een rijvaardigheids test moeten doen. want 60 op de snelweg is levensgevaarlijk
180 niet nee
Asjemenou
pi_7024725
Als ik al met de trein reis houd ik vanzelfsprekend een beetje rekening met ouderen. Maar ze moeten het natuurlijk niet op zo'n manier gaan afdwingen. Mag wel maar dan moeten ze ook niet zeiken als ze op de grond flikkeren als ik langs kom
pi_7025024
Vandaag zit ik lekker rustig alleen... zodat ik vooruit rij want als ik achteruit ga zitten word ik misselijk... komen 2 oudjes, kijken me zo aan van ga jij maar es ff achteruit zitten.. ja daaag zitten ze wat te sjorren met tassen meteen de hele bank vol.. pffff dan moet ik ook nog opschuiven omdat de tas er niet naast past
pi_7025833
Doen ze niet alleen in de trein hoor.

Ik stond vanmiddag in de supermarkt met een vriend te praten, en draaide me op een gegeven moment om om weg te lopen. Ik zag een vrouw met winkelwagentje over het hoofd, waardoor ik bijna in haar wagentje landde. Ik bood mijn excusus aan, omdat ik nou eenmaal niet had uitgekeken. Kijkt ze me aan met zo'n stom hoofd, en een ranzige knipoog naar die vriend: "ach, ik zag wel waarom je niet zo uitkeek, je had wat anders aan je hoofd, he..." Ik had echt de neiging om haar te gaan slaan met mijn tas. Stond ik even later achter haar in de rij bij de kassa, en ik moest echt 1 pak rijstwafels afrekenen, en zij een hamstervoorraad waarmee ze de komende 5 kerstdagen en een Derde Wereldoorlog zou overleven, en inplaats van dat ze mij nou EVEN voor laat gaan, gaat ze met een grijns op haar gezicht tergend langzaam alle boodschappen uitpakken.

[disclaimer]
Ik sta altijd op voor bejaarden, en ben altijd bereid om kinderwagens uit de bus te helpen tillen. Maar dan is het toch ook niet teveel gevraagd om ook een beetje lief tegen mij te doen.
[/disclaimer]

* AudreyHepburn vond het echt een VRESELIJKE trut.

Verder heb ik laatst heel leuk met een bejaarde dame zitten praten in de bus, over dat ze dan wel 80 was, maar nogsteeds zelfstandig, en dat ze net van haar kleinkinderen kwam met de bus en alles. Het soort bejaarde dat je alle sorrows met bejaarden weer laat vergeten, want ze was echt zo'n lieve intelligente oma die iedereen zich wel zou wensen.

.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_7025920
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Face it

Bejaarden zijn soms bloedirritant!

Autorijden: "bejaarde met mijn moeder rijd afrit op" OEEH hier moet ik niet op "geeft ruk aan het stuur" "crasht bijna ergens tegenaan Bijna me moeder dood

Supermarkt: "MD staat in de rij" "bejaarde geeft MD duw" "MD kijkt geiiriteerd achter zich"

Restaurant: MD + Moeder zitten aan een tafeltje "2 strontvervelende bejaarden komen erbij zitten" "Bejaarde is deze plek nog vrij" MD NEE! "bejaarde gaat rustig zitten alsof er niks aan de hand is " Om verder problemen tevoorkomen zijn we maar ergens anders tegaan zitten Ze zaten al aan het bier en met bejaarden is dat nooit goed

Fietsen: "MD fiets weer eens keihard bakfiets" Bejaarde ragt ineens scheef de straat op "MD ramt er nog langs en kan nog net remmen voor opkoment verkeer

Zegt dit genoeg Ik kan nog wel meer ergernissen bedenken

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_7026158
quote:
Op woensdag 27 november 2002 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:
Face it

Bejaarden zijn soms bloedirritant!

Mjah, soms misschien wel, ik irriteer me vrijwel nooit aan bejaarde mensen, maar ja ik ben dan ook bevooroordeeld denk ik

Kijk maar

Vroeger
Later zei ik tegen haar dat ze gelijk heeft. Wie ben ik immers om haar wijsheid in twijfel te trekken? Ze is ook al zo oud, al bijna 100. Haar inmiddels zeer dunne, witte haar nog immer in een keurig knotje weggestoken en een brilletje op haar neus. Haar uitgerekte oorlelletjes, zo ontstaan door jarenlang dragen van zware, amethisten oorbellen, haar pientere oogjes waar af en toe nog een vonkje in zichtbaar is van het vuur dat er vroeger uitspatte. De gerimpelde, kromgetrokken handen die elke dag weer hun best doen om een stukje verder te haken aan de sprei die ze ter veiling aanbiedt aan een charitatieve instelling. Een camee prijkt op haar boezem, bijna wegvallend in het bloemetjesmotief van haar jurk. De zware orthopedische molières die ze al jaren draagt omdat die lekkerder lopen tezamen met een stok. Heel haar lieve verschijning.

Dat is mijn oma.

We bladeren samen door haar fotoalbum. Bij het statieportret van opa, gestorven in 1974, wrijft ze voorzichtig met haar wijsvinger een stofje weg. De foto waarop ik in haar armen lig, op het moment van mijn doop, maakt haar aan het giechelen: Oh, wat ging jij tekeer! Die arme pastoor moest moeite doen om boven je uit te komen. Bij een foto van mijn dochter aangekomen vraagt ze oprecht geïnteresseerd hoe zij ook weer heet. Dat is Marieke, oma. En ze is nu 14 jaar. Ze kijkt me peinzend aan: Mooie naam, Marieke. Wat jammer dat je er niet meer hebt gekregen.

Dat ze mijn zoon compleet is vergeten doet me geen pijn. Ik ben allang blij dat ze op dit moment weet wie ík ben. Ik ga haar ook niet vermoeien door een poging te ondernemen haar van zijn bestaan op de hoogte te brengen, ze is het toch weer vergeten voor ik de deur uitstap.

Ze vertelt me van de verhuizing naar het verzorgingstehuis. Hoe ze moest kiezen welke spulletjes ze mee wilde nemen en welke verkocht moesten worden, omdat in een verzorgingstehuis nu eenmaal niet zoveel plaats is als in een gewoon huis. Ze vertelt dat vorige week haar zoon heel haar kamer in haar nieuwe thuis heeft geschilderd in de mooie, Engelse kleuren waar ze zo dol op is. Ze vertelt dat ze afscheid moest nemen van haar antieke kaptafel die ze bij haar trouwen van Opa kreeg. Ze vertelt dat ze één week te kort vindt om daar eigenlijk al aan gewend te zijn.

Mijn oma woont al 13 jaar in het verzorgingstehuis. Ze leeft in vroeger. Wie ben ik om tegen haar te vertellen dat het al véél later is?

't Is natuurlijk een sentimenteel verhaaltje over mijn oma, maar ja, ik ben bij tijd en wijlen dan ook een sentimentele muts.

Bijna iedereen heeft toch een oma? Bijna iedereen is toch ook dol op zijn of haar oma? En dan vind ik het zo raar dat andere bejaarden zoveel wrevel oproepen. Zou je oma nooit zoiets ergerlijks doen dan??

woensdag 27 november 2002 @ 18:34:29 #54
16588 MainFrame
Volvo V50 2.0D
pi_7026159
Tja..nou is iemand bij mij al snel oud. (mwha..zeg 45+) Maar ik vind die oudere vrouwen zo ongelovelijk irritant als ze samen zijn.

Zit je rustig op je bankje bij het raam te genieten van het uitzicht (mooi amsterdam is niet lelijk ) Hoor je opeens gekwebbel en het wordt steeds harder. Tot er een compleet theekransje in de coupé zit. En maar klagen en zuchten, roddelen en natuurlijk met z'n alle door elkaar heen praten. Ik word daar nou echt gek van, buiten het feit dat ik er een ongelovelijke koppijn van krijg.

En van voordringende oudere heb ik geen last, gewoon aan de juiste kant instappen (tegen overgestelde van de trap) en dan kan je snel naar binnen. En als er iemand voor je staat, ff duwen naar links en opschuiven.

Oh, ik sta vaak op, niet altijd. Hangt ook een beetje af hoe zo'n oudere zich gedraagt. Iemand die chaggie kijkt, en zich zo gedraagt mag lekker blijven staan

pi_7026223
quote:
Op woensdag 27 november 2002 18:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje.

iig ben ik blij dat er in de winter niet zoveel bejaarden op de been zijn

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')