Volgens het RVV 1990 mag dat niet, maar volgens de Wegenverkeerswet 1994 tegenwoordig wel (mits je dan geen gevaarlijke of hinderende positie kiest, natuurlijk, dus niet midden op de weg of op een drukke splitsing).quote:
Jonguh..... Het ging toch om parkeren bij kruisingen, ik zeg toch niet dat je niet binnen 5 meter van een rijbaan mag parkeren?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:13 schreef LompeHork het volgende:
[..]
[..]
Daar wordt niet aangekaart dat een bestuurder zijn voertuig niet mag parkeren binnen vijf meter van de rijbaan. Dat zou namelijk betekenen dat je je auto helemaal nergens neer mag zetten:
[..]
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jonguh..... Het ging toch om parkeren bij kruisingen, ik zeg toch niet dat je niet binnen 5 meter van een rijbaan mag parkeren?
Ik stop met deze discussie.
Oneens zijn is prima maar als opmerkingen of argumenten niet goed gelezen worden is een discussie onmogelijk.
Een kruispunt bestaat uit meer dan de rijbaan. Dat zeg ik je dus net.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch heeft Ambertje gelijk, die 5 meter die je vrij moet houden vanaf een kruispunt wordt wel degelijk vanaf de rand van de rijbaan gemeten.
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:15 schreef LompeHork het volgende:
Volgens het RVV 1990 mag dat niet, maar volgens de Wegenverkeerswet 1994 tegenwoordig wel
Dan heb jij geen idee waar je het over hebt, het RVV en de WVW spreken elkaar namelijk wel vaker tegen.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.
En ja het mag wel.
Hoezo mag het dan wel?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.
En ja het mag wel.
Je wil hier parkeren toch?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:25 schreef ambertje90 het volgende:
Omdat je meer dan 5 meter van het kruispunt van de randen van de rijbanen blijft.
Zo sta je vijf meter van de rijbaan:quote:Op woensdag 20 april 2016 14:29 schreef ambertje90 het volgende:
Ja, maar dan een beetje bredere weg zodat je 5 meter van de rand rijbaan weg blijft.
Of beter, gezien jouw stelling, in de berm daar. "Die hoort immers ook bij de weg en dus bij het kruispunt."
Waar. Staat. Dat. Dan. vraagteken.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:35 schreef ambertje90 het volgende:
Dit is wel een goed voorbeeld:
[ afbeelding ]
Je parkeert hier;
mag dat?
Motivatie:
Er staan geen borden die het parkeren verbieden. Ook is het parkeren op een t-splitsing toegestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |