ZElfs geen invloed, raadgeven.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:57 schreef oompaloompa het volgende:
42 miljoen was het?
Om mensen die er geen verstand van hebben invloed op beleid te laten hebben.
Oh lolquote:
Nee, ik heb me ook niet ingeschreven om vanaf het buitenland te gaan stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh lol
ik weet er weinig over, zag vanochtend mensen op facebook klagen en zo ver reikt mijn informatie
Het referendum heeft nooit geleefd.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
En toch is het heel belangrijk,als dit de tweede keer wordt dat de regering het terzijde legt is het referendum gewoon dood in nederland.
Had waarschijnlijk niet gestemd met de hoop dat de 30% niet gehaald zou worden. Eigenlijk zou er een derde "dit is stom" optie moeten zijnquote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb me ook niet ingeschreven om vanaf het buitenland te gaan stemmen.
o jewel hoor alleen er wordt niet naar het volk geluisterdquote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het referendum heeft nooit geleefd.
Maar waarom is dat belangrijk?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
En toch is het heel belangrijk,als dit de tweede keer wordt dat de regering het terzijde legt is het referendum gewoon dood in nederland.
Het volk krijgt de regering waar ze voor heeft gekozen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
o jewel hoor alleen er wordt niet naar het volk geluisterd
0,7 % heeft blanko gestemd/ ongeldigquote:Op donderdag 7 april 2016 01:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Had waarschijnlijk niet gestemd met de hoop dat de 30% niet gehaald zou worden. Eigenlijk zou er een derde "dit is stom" optie moeten zijn
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingenquote:Op donderdag 7 april 2016 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
We hebben niet voor niets een representatieve democratie, geen directe democratie.
En wat wil jij nu dat er gebeurd? Dat de regering hun koers gaat wijzigen door een raadgevend referendum?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingen
Ja maar ik bedoelde juist een manier om te kunnen meten hoeveel mensen het hele idee van het referendum stom vinden en er niet aan mee willen doen.quote:
Dat geeft al aan dat mensen niet "rationeel" zijn in hun stemgedrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingen
Bij andere verkiezingen doet men dat ook staat men zelf te juichen en het van de daken te schreeuwen(zoals bij de eu verkiezingen)quote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde juist een manier om te kunnen meten hoeveel mensen het hele idee van het referendum stom vinden en er niet aan mee willen doen.
Betekent 68% die niet komt dat die 68% tegen dit referendum is, dat ze allemaal lui zijn, of iets er tussenin?
En wat als nu 51% van het volk tegen het referendum was?
Wat als 51% wil dat de overheid doet wat door experts aangeraden wordt?
Is het dan nog democratisch om te doen wat 18% van het volk wil, puur en alleen omdat zij de meerderheid binnen de selecte groep van 32% zijn?
Op welke van de 6 (sorry about that) vragen was dat een antwoord?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Bij andere verkiezingen doet men dat ook staat men zelf te juichen en het van de daken te schreeuwen(zoals bij de eu verkiezingen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |