Het volk laten beslissen heeft alles met democratie te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geregeerd worden door de waan van de dag heeft helemaal niets met democratie te maken.
Als dit maar niet als onzin-reactie bestempeld wordtquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geregeerd worden door de waan van de dag heeft helemaal niets met democratie te maken.
Dat is dus niet juist! De wet die DIT referendum mogelijk maakte...quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Merode32 het volgende:
De wet die een referendum mogelijk maakte over de europese grondwet is juist vervangen door de eerder genoemde referendumwet, waarin duidelijk staat dat de burger het referendum moet aanvragen.
Zie de laatste zin. Die mogelijkheid bestaat wel degelijk, het EU-grondwetreferendum heeft dit bewezen.quote:Er bestaat binnen de nederlandse wet ook geen mogelijkheid om een referendum te organiseren buiten de referendumwet om, een referendum uitgeschreven door het parlement voldoet per definitie niet aan de wet en is dus ongeldig.
Of dat ze het leuk vinden of niet, de kamermeerderheid is de baas, niet het kabinet.quote:Den haag is niet gek, het risico op een kamermeerderheid voor een referendum is te hoog.
Wat heb jij toch een minachting voor de 4 miljoen mensen die hebben gestemd voor dit referendum.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die keuze respecteer ik maar dan laat jij de keuze dus wel over aan alle mensen die wel gaan stemmen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:23 schreef Gutmensch het volgende:
Voor de goede orde: ik ben tegen TTIP in z'n huidige vorm, maar ik ben nog meer tegen referenda.
Daarom zal ik niet gaan stemmen.
Jawel, één presentatrice besprak het. Maar daar luisterde inderdaad niemand naar. :pquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze knul verdient een standbeeld voor het in Nederland aankaarten van het onderwerp, werkelijk niemand sprak erover voordat hij ons hierop wees. Inmiddels weten we echter veel meer over de TTIP dan wat toen der tijd bekend was. Wat je hier ziet is maar een fractie van alle problemen omtrent dit verdrag en die paar positieve geluidjes die je hier hoort (gevolgen voor de economie, nu weten we dat de economie erop achteruit zou gaan: minder werkgelegenheid, groei multinationals ten koste van MKB...) bleken achteraf nogal forse leugens te zijn.
Luister gozer of je komt met een wetsartikel waaruit blijkt dat het parlement een referendum kan eisen of je gaat in een hoekje janken en houd je klep.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik moet helaas in herhaling vallen, dit is de laatste keer.
[..]
Dat is dus niet juist! De wet die DIT referendum mogelijk maakte...
Het parlement kan geheel zelfstandig besluiten om een referendum te organiseren en dat heeft werkelijk niets met deze wet te maken!
[..]
Zie de laatste zin. Die mogelijkheid bestaat wel degelijk, het EU-grondwetreferendum heeft dit bewezen.
[..]
Of dat ze het leuk vinden of niet, de kamermeerderheid is de baas, niet het kabinet.
Hoe wil je dan vertellen dat je het geen goed idee vind, een mailtje sturen of op het malieveld gaan staan zal hem in de huidige maatschappij ook niet worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:23 schreef Gutmensch het volgende:
Voor de goede orde: ik ben tegen TTIP in z'n huidige vorm, maar ik ben nog meer tegen referenda.
Daarom zal ik niet gaan stemmen.
volgens mij kan er vanuit de overheid gewoon een raadplegend referendum aangevraagd worden. Het is alleen geen vast gegeven. Meer zoiets als in dit geval de EU grondwet.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:02 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Luister gozer of je komt met een wetsartikel waaruit blijkt dat het parlement een referendum kan eisen of je gaat in een hoekje janken en houd je klep.
Dit werkt, beweringen zonder enige vorm van feiten
Wat niet representatief was en niet representatief is om twee redenen:quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:04 schreef Gutmensch het volgende:
Ik laat de keuze liever over aan het parlement, dat hebben we al een mandaat gegeven om over wetgeving te beslissen voor ons.
Oh? Wie?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jawel, één presentatrice besprak het. Maar daar luisterde inderdaad niemand naar. :p
Als jij niet netjes kunt communiceren dan ga ik sowieso niet verder het gesprek met jou aan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:02 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Luister gozer of je komt met een wetsartikel waaruit blijkt dat het parlement een referendum kan eisen of je gaat in een hoekje janken en houd je klep.
Daar heb ik hem nog slechts 2 keer op gewezen maar het is aan dovemansoren gericht.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
volgens mij kan er vanuit de overheid gewoon een raadplegend referendum aangevraagd worden. Het is alleen geen vast gegeven. Meer zoiets als in dit geval de EU grondwet.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/28885
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |