Andere draad, maat.quote:
Sarcasme is moeilijk op fora.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Andere draad, maat.
Daar wil ik best even hierover met je sparren.
Nee hoor, het sarcasme was volstrekt duidelijk. Oekraïne is nogal offtopic voor hier.quote:
Griekenland ook.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, het sarcasme was volstrekt duidelijk. Oekraïne is nogal offtopic voor hier.
Inderdaad, hier gaat het over de TTIP en de organisatie van een referendum hierover.quote:
Zo had ik de OP ook begrepenquote:Op donderdag 14 april 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, hier gaat het over de TTIP en de organisatie van een referendum hierover.
Te laat.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, hier gaat het over de TTIP en de organisatie van een referendum hierover.
Inderdaad, ik hoop dat het door gaat.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:31 schreef Red_85 het volgende:
Laat maar komen dat referendum. Nog zoiets wat weggestemd moet worden.
Dat merk ik in mijn omgeving ook. Ook op de website die voor dit TTIP referendum is gemaakt wordt niet uitgelegd hoe eea verder zal gaan. Al is daar ook nog niet veel over te zeggen als de referendumwet nu mogelijk aangepast zal worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik vind die petitie dan vrij verwarrend opgezet. Want volgens mij is het niet meer dan een animocheck voor mocht het zover komen. Echter zullen veel mensen die dit ondertekenen denken dat ze hiermee al hun handtekening onder een referendumaanvraag hebben gezet.
ik heb van TTIP-tegenstanders begrepen dat dit verdrag veel makkelijker is dan het associatieverdrag met Oekraine.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:
Weer zo'n ingewikkeld verdrag wat niet te vangen valt in een referendum waar alleen de mogelijkheid gegeven wordt om óf JA óf NEE te stemmen.
Zo genereer je wéér een grote groep stemmende onwetenden die zich alleen laten leiden door vooroordelen, pro- of anti-populisten e/o propaganda campagnes.
Wat je hoopt is dat alleen het dreigende referendum al tot gevolg heeft dat politici meer openheid van zaken geven, en zich niet door de betaalde lobbyisten laten leiden maar door waar het land wat aan heeft. Als het voorgestelde verdrag op die manier wordt aangepast, is de kans dat het volk ja stemt ook groter, en worden we er uiteindelijk allemaal beter van (en niet alleen selecte opdrachtgevers van de lobbyisten en de gelobbyde politici).quote:Op donderdag 14 april 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:
Weer zo'n ingewikkeld verdrag wat niet te vangen valt in een referendum waar alleen de mogelijkheid gegeven wordt om óf JA óf NEE te stemmen.
Zo genereer je wéér een grote groep stemmende onwetenden die zich alleen laten leiden door vooroordelen, pro- of anti-populisten e/o propaganda campagnes.
Ik heb me bv daar nog niet echt in verdiept maar met name ISDS (en de macht van het kapitaal) staat me al tegen.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik heb van TTIP-tegenstanders begrepen dat dit verdrag veel makkelijker is dan het associatieverdrag met Oekraine.
Dat is misschien wel een voordeel van het fiasco met het Oekraïne referendum. Hopelijk zien voor- en tegenstanders in dat alleen meer openheid en constructieve dialoog bijdraagt aan een uiteindelijk afgewogen Ja of Nee stem.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:50 schreef tfors het volgende:
[..]
Wat je hoopt is dat alleen het dreigende referendum al tot gevolg heeft dat politici meer openheid van zaken geven, en zich niet door de betaalde lobbyisten laten leiden maar door waar het land wat aan heeft. Als het voorgestelde verdrag op die manier wordt aangepast, is de kans dat het volk ja stemt ook groter, en worden we er uiteindelijk allemaal beter van (en niet alleen selecte opdrachtgevers van de lobbyisten en de gelobbyde politici).
ja, ik ken die termen wel uit de discussie, maar zover ik weet is het verdrag nog niet af. Ik heb het dus ook niet bekeken of er echt een oordeel over. De verhouding EU vs VS of EU vs Canada lijken mij op het eerste gezicht wel meer gelijkwaardig dan EU vs Oekraine.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:21 schreef Montagui het volgende:
Ik heb me bv daar nog niet echt in verdiept maar met name ISDS (en de macht van het kapitaal) staat me al tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |