abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161415615
De PvdD diende afgelopen avond een motie in met de opdracht om een referendum te organiseren over TTIP. Rutte vond het natuurlijk niets maar de motie kreeg voldoende steun dat die zal worden voorgelegd. Het zou geweldig zijn als die wordt aangenomen, het scheelt een hoop gedoe en je hebt uiteraard meer vrijheid met het opstellen van de vraag waardoor het referendum nuttiger is.
Momenteel loopt er al een actie om een referendum over TTIP georganiseerd te krijgen.
https://ttip-referendum.nl/
Tot nu hebben ongeveer 101000 mensen de motie ondersteund met een stijging van 30000-40000 sinds afgelopen donderdag, er moeten dus nog meer dan 200000 extra mensen stemmen om het waar te maken. Dit is slechts een peiling om te zien of dat er voldoende steun is en om voldoende bekendheid te genereren. Hopelijk wordt deze aanvraag overbodig doordat de motie van Thieme het redt. Ik vrees dat de motie het niet redt: de VVD en D66 zullen sowieso tegen stemmen, bij de PvdA mag je hopen op verdeeldheid maar gaat dat voldoende verdeeldheid zijn?
Hoe dan ook, met dit initiatief van de PvdD wordt de kans groter dat ik de volgende keer weer op deze partij stem.

Voor wie zeurt over het ontbreken van een bron, het is zo vers dat het nog niet vers van de pers is, morgen zal het in de krantjes en op weblogs staan dus morgen kan je een bron toevoegen als je dat wil. Kom dan wel niet aankakken met copypastewebsite nu.nl of zo. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161415653
Ja maar Oekraïne is toch belangrijker!
pi_161415659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:48 schreef loni55 het volgende:
Ja maar Oekraïne is toch belangrijker!
Andere draad, maat. ;)
Daar wil ik best even hierover met je sparren.
#NoDAPL
pi_161415704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Andere draad, maat. ;)
Daar wil ik best even hierover met je sparren.
Sarcasme is moeilijk op fora.
pi_161415723
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:53 schreef loni55 het volgende:

[..]

Sarcasme is moeilijk op fora.
Nee hoor, het sarcasme was volstrekt duidelijk. Oekraïne is nogal offtopic voor hier.
#NoDAPL
pi_161415730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, het sarcasme was volstrekt duidelijk. Oekraïne is nogal offtopic voor hier.
Griekenland ook.
pi_161415734
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Griekenland ook.
Inderdaad, hier gaat het over de TTIP en de organisatie van een referendum hierover.
#NoDAPL
pi_161415774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, hier gaat het over de TTIP en de organisatie van een referendum hierover.
Zo had ik de OP ook begrepen
pi_161415818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Te laat.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:19:03 #235
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161417001
Wat is D66 toch een vreemde partij.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:31:20 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161417103
Laat maar komen dat referendum. Nog zoiets wat weggestemd moet worden. Al is dit nog belangrijker dan het Ukraine referendum.

Niks tegen economische samenwerking, maar wel als het in de achterkamertjes zonder openheid van zaken tot stand komt tussen corrupte politici en afgevaardigden van grote conglomeraten die zich boven de wet achten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161417388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 08:31 schreef Red_85 het volgende:
Laat maar komen dat referendum. Nog zoiets wat weggestemd moet worden.

Inderdaad, ik hoop dat het door gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161417442
Voor wie niet helemaal duidelijk is waar het om gaat:

donderdag 14 april 2016 @ 09:07:12 #239
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_161417471
Sowieso getekend ^O^
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_161417508
Al enige tijd geleden getekend. Ik ben niet te lam om naar een stemhokje te fietsen voor belangrijke zaken.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 14 april 2016 @ 09:50:12 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161418038
Welke wet stelt de PvdD voor om dit mogelijk te maken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161418562
Nederlanders zijn een gevaar voor Europa.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_161419418
Weer zo'n ingewikkeld verdrag wat niet te vangen valt in een referendum waar alleen de mogelijkheid gegeven wordt om óf JA óf NEE te stemmen.

Zo genereer je wéér een grote groep stemmende onwetenden die zich alleen laten leiden door vooroordelen, pro- of anti-populisten e/o propaganda campagnes.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161419845
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik vind die petitie dan vrij verwarrend opgezet. Want volgens mij is het niet meer dan een animocheck voor mocht het zover komen. Echter zullen veel mensen die dit ondertekenen denken dat ze hiermee al hun handtekening onder een referendumaanvraag hebben gezet.
Dat merk ik in mijn omgeving ook. Ook op de website die voor dit TTIP referendum is gemaakt wordt niet uitgelegd hoe eea verder zal gaan. Al is daar ook nog niet veel over te zeggen als de referendumwet nu mogelijk aangepast zal worden.
pi_161419860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:
Weer zo'n ingewikkeld verdrag wat niet te vangen valt in een referendum waar alleen de mogelijkheid gegeven wordt om óf JA óf NEE te stemmen.

Zo genereer je wéér een grote groep stemmende onwetenden die zich alleen laten leiden door vooroordelen, pro- of anti-populisten e/o propaganda campagnes.
ik heb van TTIP-tegenstanders begrepen dat dit verdrag veel makkelijker is dan het associatieverdrag met Oekraine. :s)
  donderdag 14 april 2016 @ 11:50:05 #246
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161420015
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:21 schreef Montagui het volgende:

Wat je hoopt is dat alleen het dreigende referendum al tot gevolg heeft dat politici meer openheid van zaken geven, en zich niet door de betaalde lobbyisten laten leiden maar door waar het land wat aan heeft. Als het voorgestelde verdrag op die manier wordt aangepast, is de kans dat het volk ja stemt ook groter, en worden we er uiteindelijk allemaal beter van (en niet alleen selecte opdrachtgevers van de lobbyisten en de gelobbyde politici).
pi_161420766
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:42 schreef poemojn het volgende:

[..]

ik heb van TTIP-tegenstanders begrepen dat dit verdrag veel makkelijker is dan het associatieverdrag met Oekraine. :s)
Ik heb me bv daar nog niet echt in verdiept maar met name ISDS (en de macht van het kapitaal) staat me al tegen.
pi_161420821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:50 schreef tfors het volgende:

[..]

Wat je hoopt is dat alleen het dreigende referendum al tot gevolg heeft dat politici meer openheid van zaken geven, en zich niet door de betaalde lobbyisten laten leiden maar door waar het land wat aan heeft. Als het voorgestelde verdrag op die manier wordt aangepast, is de kans dat het volk ja stemt ook groter, en worden we er uiteindelijk allemaal beter van (en niet alleen selecte opdrachtgevers van de lobbyisten en de gelobbyde politici).
Dat is misschien wel een voordeel van het fiasco met het Oekraïne referendum. Hopelijk zien voor- en tegenstanders in dat alleen meer openheid en constructieve dialoog bijdraagt aan een uiteindelijk afgewogen Ja of Nee stem.
pi_161421419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:21 schreef Montagui het volgende:
Ik heb me bv daar nog niet echt in verdiept maar met name ISDS (en de macht van het kapitaal) staat me al tegen.
ja, ik ken die termen wel uit de discussie, maar zover ik weet is het verdrag nog niet af. Ik heb het dus ook niet bekeken of er echt een oordeel over. De verhouding EU vs VS of EU vs Canada lijken mij op het eerste gezicht wel meer gelijkwaardig dan EU vs Oekraine.
Het is wel een verdrag dat makkelijker zal kunnen leven bij de bevolking. Hier waren lokaal al politieke partijen bezig met het weigeren van TTIP in onze eigen gemeente. Ook op provinciaal niveau speelt het. Het is minder een vreemde eend in de bijt wat dat betreft dan het referendum over Oekraine was (is).
pi_161429363
Tegen TTIP!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')