is er kans dat ze zwanger is en zo ja, hoe groot is die kans?
quote:
Op maandag 22 juli 2002 01:01 schreef Knorretje het volgende:
De PIL. - het centrale pil topic vind je HIERIn de afgelopen 2,5 jaar FOK! is gebleken dat er toch nog veel vragen zijn over de pil. Wanneer deze nu betrouwbaar is, wat je moet doen als je hem vergeten bent. Een aantal zaken op een rijtje.
<font size=+1>Het verstandigst blijft natuurlijk dat je bij twijfel ALTIJD een arts consulteert. Hoe goed bedoeld de adviezen ook zijn, zekerheid kunnen de reacties je niet geven.</font>
<blockquote>
Help ik ben de pil vergeten!! Wat nu.
Het beste kun je in de bijsluiter kijken wat daarvoor een advies gegeven wordt. Niet iedere pil bevat dezelfde hormonen, de werking kan dus afwijken. Mocht je de bijsluiter niet meer hebben kun je ook een kijkje nemen op www.pilvergeten.nl [sub]met dank aan Merel[/sub]
(mocht de link niet werken, korte samenvatting hieronder)Enkele algeme regels voor de combinatie-pil.(pil bestaande uit twee hormonen)
<li> Tussen twee pillen mag nooit meer dan 36 uur zitten.
<li> De pil is nog betrouwbaar als je hem binnen 12 uur slikt na het vaste moment dat je hem normaal gesproken inneemt.
<li> Je mag nooit langer dan 7 dagen achter elkaar stoppen met de pil. Gebeurt dat wel, dan is hij pas na 7 dagen slikken weer betrouwbaar.Pil vergeten in de eerste week
<li> Neem de vergeten pil alsnog in en ga door met de pilstrip. De eerste 7 dagen zijn onveilig. Er kan een eisprong optreden, dus gebruik condooms! Heb je geneukt in de 2 dagen voor of 7 dagen na het vergeten van de pil ? Ga dan naar je huisarts voor eventueel de Morning-After-Pil.Pil vergeten in de tweede week
Neem de vergeten pil alsnog in en ga door met de pilstrip. Een Morning-After-Pil is niet nodig, de pil blijft veilig.Pil vergeten in de derde week
Je kunt twee dingen doen:
<li>Maak de strip af en ga zonder stopweek door met de volgende strip (bij de 3-fase-pil) met de laatste kleur van de volgende strip) OF
<li> Stop direct en begin na 7 dagen met een nieuwe strip (je vervroegt eigenlijk je pauzeweek)
In beide gevallen blijft de pil veilig.Minipil vergeten
<li> De minipil moet je elke dag op ongeveer dezelfde tijd innemen, vergeet je de pil dan is hij 48 uur onbetrouwbaar. Binnen die 48 uur moet er dus geneukt worden met een condoom! Heb je dat niet gedaan dan is het handig om de Morning-After-Pil te gaan halen.
<li> Als je de pil twee dagen goed hebt geslikt dan is hij weer betrouwbaar.
<li> Bij de minipil is er geen verschil in het vergeten in de eerst, tweede of derde week, je slikt hem immers zonder stopweek.LET OP! bij braken en diaree.
De pil is na 1 uur opgenomen in je bloed. Als je binnen 1 uur na het innemen moet braken neem dan binnen enkele uren weer een nieuwe pil in uit een reservestrip, zo blijft de betrouwbaarheid gehandhaafd.
Bij diaree kun je er beter niet meer op vertrouwen dat het nog veilig is. Gebruik gedurende 7 dagen na de laatste klachten van diarree een condoom.
[sub]bron[/sub]</blockquote>
Handyman was niet zo 'handy' ?!
quote:Als ze de volgende ochtend de pil genomen is de kans minimaal. Ik wil niet zeggen dat er helemaal geen kans is.....mijn zoontje is door de pil heen gekomen dus.... Als ze overtijd is zou ik gewoon een testje halen en dan weet je het zo
Op dinsdag 26 november 2002 16:23 schreef handyman het volgende:
Mijn vriendin is al een half jaar aan de pil. meestal doen we het toch nog met condoom. laatst deden we het een keer zonder.
ze neemt de pil altijd rond 23.00 in als ze naar bed gaat maar die was ze vergeten en ze had hem om 07.00 ingenomen
ze moest eigenlijk vandaag ongesteld worden maar ze is de laatste 3 weken 2 dagen later dus wordt het overmorgen dat ze ongesteld moet worden.is er kans dat ze zwanger is en zo ja, hoe groot is die kans?
Dus de kans is wel heel erg klein.
nu maar hopen dat ze een dezer dagen ongesteld wordt
als ze dat niet wordt, wil dat dan zeggen dat ze wel zwanger is?
quote:Het zou wel heel vreemd zijn als ze het niet zou worden. Dus reken er maar gewoon op dat ze ongi wordt.
Op dinsdag 26 november 2002 16:28 schreef handyman het volgende:
het was dus de 3e week. ik heb even op www.pilvergeten.nl gekeken en daar stond ook dat het eigenlijk niet kan
ik ben 16 en behoefte aan een kind heb ik nog niet dus dit is toch wel een opluchting.nu maar hopen dat ze een dezer dagen ongesteld wordt
als ze dat niet wordt, wil dat dan zeggen dat ze wel zwanger is?
quote:nee de stopweek is wel altijd precies een week maar ze was de laatste 3 weken 2 dagen later ongesteld als eerst altijd. dat bedoelde ik ermee
Op dinsdag 26 november 2002 16:32 schreef Brennie het volgende:
Tussen de inname van een volgende pil mag niet meer dan 36 uur zitten.
Dat ze hem 8 uur later heeft ingenomen kan dus geen kwaad.
Een stopweek mag niet langer dan 7 dagen zijn!
Is ze een keer 2 dagen later begonnen met het innemen van de pil na de stopweek?
Bedoel je dat ze de afgelopen 3 maanden steeds 2 dagen later ongesteld is.. dan voorheen?.. ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het "de laatste 3 weken 2 dagen later "
Als er langer dan 36 uur tussen de inname van de pil heeft gezeten,of ze heeft de stopweek langer laten duren dan 7 dagen.. ja dan kan ze zwanger zijn.
De pil is bij goede inname 99.9% veilig.. er kan altijd een kleine kans zijn dat een vrouw zwanger is.
heeft ze ook bepaalde klachten?
Bij twijfel moet ze een test laten doen
het moet dus geen probleem zijn?
quote:nee, ik hoef echt nog geen kind, ALS ze zwanger blijkt te zijn ga ik toch voor abortus!
Op dinsdag 26 november 2002 16:34 schreef dolle_hond het volgende:
bereid je maar voor op het vaderschap
quote:Daar heb jij weinig over te zeggen....het moet haar beslissing zijn
Op dinsdag 26 november 2002 16:35 schreef handyman het volgende:[..]
nee, ik hoef echt nog geen kind, ALS ze zwanger blijkt te zijn ga ik toch voor abortus!
quote:heb ik daar nix over te zeggen??
Op dinsdag 26 november 2002 16:36 schreef SheDeviltje het volgende:[..]
Daar heb jij weinig over te zeggen....het moet haar beslissing zijn
dat ie in haar buik groeit wil niet zeggen dat zij alle beslissingen neemt over of we het wel of niet houden.
Maar goed, ook al ben je niet aan de pil ben je niet heel de maand vruchtbaar. En zelfs als je wel in de vruchtbare periode zit wordt je niet altijd zanger.
Ik denk dat de kans echt heeeeel klein is. Maak je niet druk en wacht gewoon een paar dagen
quote:Tja het is idd haar lichaam maar het is toch ons "kind" dus dan heb ik ook inspraak, toch?
Op dinsdag 26 november 2002 17:00 schreef basset het volgende:
Het is haar lichaam, dus als zij het wil houden dan kun je haar niet dwingen. Een abortus is niet niks ondanks dat er heel makkelijk over gedaan wordt.Maar goed, ook al ben je niet aan de pil ben je niet heel de maand vruchtbaar. En zelfs als je wel in de vruchtbare periode zit wordt je niet altijd zanger.
Ik denk dat de kans echt heeeeel klein is. Maak je niet druk en wacht gewoon een paar dagen
vind ik wel iig
Wat betreft je situatie: wees gerust, ik denk dat de kans erg klein is dat je vriendin zwanger is. Ze heeft de pil in elk geval wel binnen 12 uur na de normale inname geslikt. Mijn vriendin heeft een paar keer ruim na 12 uur de pil pas geslikt en is tot op heden nog niet zwanger geraakt. Niet dat dit ook een garantie voor jou vormt, maar ik geef slechts aan dat je vriendin niet meteen zwanger hoeft te worden als ze de pil een keer te laat slikt. Verder is het belangrijk dat je vriendin de pil wel regelmatig en op hetzelfde tijdstip blijft slikken, dan voorkom je namelijk te sterke schommelingen in haar hormoonspiegel, hetgeen de kans op zwangerschap minimaliseert.
quote:ja precies, we zijn samen verantwoordelijk dus beslissen we ook samen. ik vind dat ook bullshit, haar lichaam dus zij is baas. niet dus!
Op dinsdag 26 november 2002 17:15 schreef nightfly het volgende:
Handyman> ja ik geef je groot gelijk. Ik word zo moe van de simpele gedachtengang: "Het is haar lichaam dus zij beslist". Bullshit. Je hebt beide een eicel bevrucht, draagt met zijn tweeën de verantwoordelijkheid en je beslist uiteindelijk ook in gezamenlijk overleg. Bovendien spelen er hier andere factoren mee, je bent nog maar 16 en hoogstwaarschijnlijk financieel en emotioneel niet in staat om een kind op te voeden en te onderhouden.Wat betreft je situatie: wees gerust, ik denk dat de kans erg klein is dat je vriendin zwanger is. Ze heeft de pil in elk geval wel binnen 12 uur na de normale inname geslikt. Mijn vriendin heeft een paar keer ruim na 12 uur de pil pas geslikt en is tot op heden nog niet zwanger geraakt. Niet dat dit ook een garantie voor jou vormt, maar ik geef slechts aan dat je vriendin niet meteen zwanger hoeft te worden als ze de pil een keer te laat slikt. Verder is het belangrijk dat je vriendin de pil wel regelmatig en op hetzelfde tijdstip blijft slikken, dan voorkom je namelijk te sterke schommelingen in haar hormoonspiegel, hetgeen de kans op zwangerschap minimaliseert.
en ik d8 zelf ook al dat de kans zeer klein was maar tja je weet maar nooit. Ik zal me maar gerust voelen en afwachten
quote:je mag de pil max 12 uur te laat slikken, niets aan de hand dus
Op dinsdag 26 november 2002 16:23 schreef handyman het volgende:
Mijn vriendin is al een half jaar aan de pil. meestal doen we het toch nog met condoom. laatst deden we het een keer zonder.
ze neemt de pil altijd rond 23.00 in als ze naar bed gaat maar die was ze vergeten en ze had hem om 07.00 ingenomen
ze moest eigenlijk vandaag ongesteld worden maar ze is de laatste 3 weken 2 dagen later dus wordt het overmorgen dat ze ongesteld moet worden.is er kans dat ze zwanger is en zo ja, hoe groot is die kans?
quote:Als ze nu 2 dagen later ongesteld is,en minder bloedverlies heeft of het bloedverlies anders van kleur is.. kan het zo zijn dat ze zwanger is.. maar dat hoeft niet.
Op dinsdag 26 november 2002 16:34 schreef handyman het volgende:[..]
nee de stopweek is wel altijd precies een week maar ze was de laatste 3 weken 2 dagen later ongesteld als eerst altijd. dat bedoelde ik ermee
er zat dus (toen ze hem vergeten was) 12 + 8 = 20 uur tussenhet moet dus geen probleem zijn?
Dan doe ik hier een slotje op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |