abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161546203
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:04 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik neem die competitieve scene niet zo serieus eerlijk gezegd :) Uren per dag ''oefenen'' is onnodig m.i. HS vergt een paar basic dingen: kennis van je eigen deck, kennis van het deck waar je tegen speelt en daarop anticiperen door de juiste play in de juiste situatie te maken. Is dat skill? Volgens mij wordt het na een tijdje gewoon logica, aangevuld door een gigantisch percentage RNG waar je zelf 0,0 invloed op hebt.

Ik ontken overigens totaal niet dat HS een esport is, ik zeg alleen dat skill veel minder een factor speelt dan in andere games zoals CS of LoL.

RNG ftw :)
Je kan het ook opvatten als Hearthstone is niet specifiek pay2win. Daarnaast is rank 25-20 play ook heel anders dan de lagere ranks. De 'pro' decks van de meta zijn erg op elkaar afgestemd terwijl je op de hoger ranks de meest random decks tegenkomt die regelmatig ook erg verrassend uit de hoek kunnen komen. Je afgestemde deck kan daar soms niet tegenop, maar dat is niet puur RNG als de kaarten niet in je deck zitten begin je er niets tegen.

Zeker als men de blizzcon tournaments kijkt zie je hoe strak sommige spelers spelen, de perfecte plays waaruit de meeste value kan worden gehaald, de soms vreemde pings met een mage om rond de mogelijkheid te spelen dat je X kaart trekt. Je ziet bij die tournament decks ook dat vrijwel alle elementen van RNG (Op shredder en mss unstable portal na), niet in die decks zitten en eigenlijk alleen welke kaart je trekt de vorm van RNG is zoals bij elke andere cardgame. En de kaarten die RNG hebben zoals flamecannon worden zo gemanipuleerd dat de RNG factor minimaal is. Die lui willen geen RNG maar consistentie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')