abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161207918
Hallo,

Ik vroeg me af of hier op het forum meer mensen zijn die last hebben van overdenken? Zelf heb ik er al een paar jaar last van, ik laat het niet merken aan mensen en er is ook niets aan me te zien tijdens gesprekken o.i.d. maar ik zit er een beetje mee en vroeg me af of er manieren zijn om er af te komen.

Ik kan niet zeggen dat overdenken alleen maar slecht is, op het werk heb ik er erg veel voordelen aan gevonden omdat ik alles eerst 3x doorloop voor ik het daadwerkelijk ga doen. Na het werk zet ik het uit mijn hoofd en heb ik er geen last meer van.

Waar ik wel last van heb is overdenken over relaties/vriendschappen ed. (Waarom antwoord ze niet, waarom wil ze niet bellen, vind ze me wel leuk, kan ik mensen vertrouwen) ondanks dat ik weet dat het wel goed zit. Het is nogal een vaag verhaal en er zullen vast en zeker mensen zijn die dit ook hebben.

En er zullen vast ook mensen zijn die reageren "gewoon niet meer doen" maar als dat zo makkelijk was stond het niet hier op het forum ;)

Ik hoor het graag.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:16:41 #2
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_161208469
Momentje hoor! Ben even aan het afwegen of ik inhoudelijk zal reageren...
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:19:52 #3
416020 K44S
The bearded man
pi_161208622
Mooie woorden heeft men daar voor : pieketen en meimeren.

Tip: kracht van hier en nu topic.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161211410
Mindfullness wel eens geprobeerd? Schijnt ook te helpen tegen piekeren/overdenken.
pi_161212989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:28 schreef DoubleDip het volgende:
Mindfullness wel eens geprobeerd? Schijnt ook te helpen tegen piekeren/overdenken.
dit. Mindfullness, meditatie, hoe je het wilt noemen. De kunst om die constante stroom van gedachte even stil te zetten. Enorm bevrijdend.
pi_161213059

Kijk deze video even, laat me weten wat je ervan vindt.
  woensdag 6 april 2016 @ 00:44:11 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161213162
Negeer de gedachten als ze in je hoofd opspringen. Of doe alsof het niet jouw gedachten zijn. Als ik iets denk wat ik niet wil denken zeg ik 'shut up' of 'nu niet' in gedachten, dan houdt het wel op. :')
pi_161228947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:37 schreef jo.de.jong het volgende:

Kijk deze video even, laat me weten wat je ervan vindt.
Zal vanavond even kijken! Laat het je weten.

Bedankt in ieder geval!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')