Tja, ik heb dat minder. En mijn liefde dateert al vanaf 1999 toen ik ze in het voorprogramma van Live zag en er meteen door gegrepen was. Ik vind dat The Globalist juist wel een thema heeft wat het hele nummer doorloopt. Eerst de uiteenzetting van de psyche van die persoon, dan de oorlog en dan wat er overblijft. Heel heftig juist en de muziek geeft precies weer waar het over gaat.quote:Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Belabor het volgende:
[..]
The Globalist is totaal niet memorabel. Klinkt alsof het drie losse ideeën waren die in een nummer gepropt zijn.
Vergelijk dat met Knights of Cydonia. Dat heeft een thema wat het hele nummer doorloopt. The Globalist is een zootje, gezien vanuit het perspectief van een songwriter. De intro en de outro hebben niks met elkaar overeen.
Ach, ik klink ook erg als een verbitterde fan. Ben ik misschien ook wel enigszins. Maar de Muse van 2012-2017 is dan ook niet meer de Muse waar ik in 2009 verliefd op werd.
Precies, dat!quote:Op donderdag 18 mei 2017 19:40 schreef Hankster het volgende:
Och, eerste wat ik van Dronea hoorde was Dead Inside en dat was ook niet veel soeps. We wachten het album wel even af
Ik ben het hier zó mee oneens. Ik vind Drones oprecht het beste album van Muse. (OoS heeft een enorme nostalgische waarde bij mij, dus dat is inderdaad forever mijn favoriet). Helaas was The 2nd Law een beetje een kutplaat. Op Drones staan met The Handler, Psycho, Mercy, The Globalist gewoon wél memorabele songs.quote:Op donderdag 18 mei 2017 18:43 schreef Belabor het volgende:
Helaas, Muse heeft zich sinds The Resistance niet echt meer verder ontwikkeld. De sound is een beetje eenheidsworst geworden, de lyrics ontstijgen de middelmatigheid niet meer en wat was ook al weer de laatste keer dat Muse een echt memorabel nummer schreef?
Psycho misschien, die blijft door de jaren heen nog wel hangen. Maar verder? Madness voor het grote publiek?
Het is jammer dat ze zich niet lijken te herpakken. Waarschijnlijk niet echt de schuld van Muse, maar vooral de schuld van Warner Bros.
Nostalgie komt ook nooit terug, dat is de hele definitie ervan. Als je gewoon kritisch luistert is Drones beter dan OoS. Ik zeg: niet teveel conclusies trekken adhv één prutsingle.quote:Op donderdag 18 mei 2017 17:43 schreef SonicVolcano het volgende:
De tijden van OoS komen gewoon niet meer terug. Ze waren toen een band zoekende naar succes. Jong, rebels, knettergek.
Ze nemen zichzelf nu veel te serieus met dit soort nummers. Dit is leuk voor tienermeisjes en het brede publiek. De echte fans worden amper meer bediend. Al waren nummers als Reapers en The Handler leuke verrassingen.
Over smaak valt te twisten natuurlijk. Maar je kan toch echt exact dezelfde kritiek geven op Madness en Dead Inside. Net zo goed twee nummers waarin er in de eerste helft van het nummer lang niet zoveel gebeurd.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 14:35 schreef SonicVolcano het volgende:
Dead Inside en Madness zitten veel beter in elkaar. Heb een nummer als Undisclosed Desires altijd al goed gevonden. Dig Down klinkt gewoon heel goedkoop. Het bouwt op naar werkelijk niks. Hij schijnt het in een uur geschreven te hebben. Iemand merkte terecht op: what did he do the other 45 minutes?
Dead Inside heeft een gitaarsolo, hoor.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 15:26 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten natuurlijk. Maar je kan toch echt exact dezelfde kritiek geven op Madness en Dead Inside. Net zo goed twee nummers waarin er in de eerste helft van het nummer lang niet zoveel gebeurd.
In Madness en Dig Down zit er dan nog een gitaarsolo in, die ontbreekt zelfs in Dead Inside.
Verder zet Muse met het "find the faith"-refrein en de achtergrondkoortjes een eerste gospel-achtig nummer neer. Onorigineel voor Muse is het dus ook niet.
Alles beter dan Digquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef Cyanide- het volgende:
Mjah, over het algemeen zijn dat vrij makkelijke cashgrabs, paar opgepoetste demo's erbij, of materiaal wat in eerste instantie niet goed genoeg bevonden werd voor een album.
Eigen gemaakte foto's? Waar was je? Ik heb ze toen nog eens gezien in 013. Met alleen een paar gekleurde lampen als effect, wel wat anders dan nu! Maar minstens even gaaf.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 10:58 schreef Harmankardon het volgende:
Ik vond laatst in eigen archief foto's van optredens uit '99 en '00, ze waren echt nog piepjong toen![]()
.
Ja eigen foto'squote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigen gemaakte foto's? Waar was je? Ik heb ze toen nog eens gezien in 013. Met alleen een paar gekleurde lampen als effect, wel wat anders dan nu! Maar minstens even gaaf.
Kun je die hier delen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:19 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja eigen foto's. 013 geloof ik niet. Was in Den Haag of Rotterdam en op verschillende festivals in Europa, toen nog heerlijk vroeg in de middag waar het behoorlijk rustig was voor het podium
quote:SETLIST:
Dig Down (Public Debut, SFX Intro)
[Drill Sergeant]
Psycho
Interlude
Hysteria
Resistance
Plug In Baby (Extended Outro)
The 2nd Law: Isolated System (Shortened)
The Handler
Supermassive Black Hole (The Jimi Hendrix Experience's 'Voodoo Child' Intro)
New Kind Of Kick (Jam)
Madness
Dead Inside
Munich Jam
Starlight (w/ Hullaballoons)
Time Is Running Out (Jimmy Jam Intro)
Mercy (w/ confetti)
The Globalist
Drones (Loop Ending)
Uprising (Extended Outro)
Knights Of Cydonia (Man With A Harmonica Intro)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |