abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168388662
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Die foto is eigendom van het Algemeen Dagblad ( © ): http://www.ad.nl/amersfoo(...)-wc-papier~a76839b8/
Vast ergens in 2014 genomen?

In hun interview hebben journalisten Rachel v. K. en Marco W. niet gevraagd over het tijdsverschil van de eerste oproep! (Waarom?)
Nu zou ik zeggen nepnieuws, toen desinteresse in de zaak of te laks zijn om erover na te denken.
Wie gaat het ze vragen?
pi_168389973
Vast al een keer genoemd maar het doet me allemaal een beetje denkennaan de zogenaamde missing 411 zaken.
pi_168413886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vast al een keer genoemd maar het doet me allemaal een beetje denkennaan de zogenaamde missing 411 zaken.
Nee, die zijn nog niet besproken of genoemd, goed gevonden.
http://www.canammissing.com/missing_411.html

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Paulides
Wel een flappie, die David. Van Bigfoot naar zaken over vermiste personen onder verdachte omstandigheden in Nationale Parken en bossen.
pi_168415072
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, die zijn nog niet besproken of genoemd, goed gevonden.
http://www.canammissing.com/missing_411.html

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Paulides
Wel een flappie, die David. Van Bigfoot naar zaken over vermiste personen onder verdachte omstandigheden in Nationale Parken en bossen.
Kan gerust een topic over geopend worden, sommige van die zaken zijn echt regelrecht bizar.
Mensen die echt zonder enige tastbare vorm van sporen verdwijnen onder omstandigheden die op geen enkele rationele wijze te verklaren zijn.
En het word daar compleet in de doofpot gestopt lijkt het haast wel en 9 van de 10x ook steeds in nationale parken.

Vandaar dat het me aan deze zaak deed denken eigenlijk, soortgelijke omstandigheden waarin normaal gesproken niets aan de hand is geweest maar uiteindelijk de vermiste personen veeeeeel verder weg worden gevonden dan enigszins logisch is.
pi_168416022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan gerust een topic over geopend worden, sommige van die zaken zijn echt regelrecht bizar.
Mensen die echt zonder enige tastbare vorm van sporen verdwijnen onder omstandigheden die op geen enkele rationele wijze te verklaren zijn.
En het word daar compleet in de doofpot gestopt lijkt het haast wel en 9 van de 10x ook steeds in nationale parken.

Vandaar dat het me aan deze zaak deed denken eigenlijk, soortgelijke omstandigheden waarin normaal gesproken niets aan de hand is geweest maar uiteindelijk de vermiste personen veeeeeel verder weg worden gevonden dan enigszins logisch is.
Ik zoek al even naar een inhoudelijke link van de zaken, het is zeker interessant deze eens goed te bekijken. Heb jij er een?
pi_168418063
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zoek al even naar een inhoudelijke link van de zaken, het is zeker interessant deze eens goed te bekijken. Heb jij er een?
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://www.youtube.com/user/canammissingproject
YouTube kanaal gebaseerd op :"
http://www.canammissing.com/page/page/8396197.htm

Alleen vind ik de website, misschien ligt het aan edge browser, weinig tot geen informatie en lijkt meer de boeken te promoten.

Verder : https://www.reddit.com/r/Missing411/ + https://www.reddit.com/r/Missing411/wiki/index

Meer kan ik er zo gauw ook niet van maken, het zijn niet de bekendste zaken perse wel de meer interessante.
pi_168420129
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nu zou ik zeggen nepnieuws, toen desinteresse in de zaak of te laks zijn om erover na te denken.
Wie gaat het ze vragen?
Het AD heeft geen nepnieuws gebracht. Het heeft gewoon een interview afgenomen en een -belangrijke- vraag niet gesteld. Die afwijkende tijd hebben ze vast (of misschien) over het hoofd gezien.

Ik stuur je zo een PM hierover.

Kryt daarentegen heeft bepaalde dingen geschreven die vragen oproepen:
- zoektochten opgestart bijna een week nadat ze vermist waren. Onjuist.
- foto's die hij aanmerkt met "forensic enhancement", komen zo uit Websleuths
- andere foto's ook
- hij presenteert een val als de enige verklaring voor de belssure van Lisanne, terwijl FvdG anders heeft gezegd (lange afstandswandelaars lopen dezelfde blessures op zonder te vallen)
- eerste oproep op 1 april, 's avonds (in het donker) om 21:39uur
- etc.

Kortom: hij heeft naar een ongeluk scenario toe geschreven.
pi_168420196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die is al eens in websleuths ter sprake gekomen (door DutchTreat).

Ik heb die boeken nooit gelezen.
pi_168584291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat je je schoen uitdoet nadat ie gebroken is klinkt inderdaad logisch. Nog niet eerder aan gedacht.

Als ze vanwege dat het laat werd al om 16.39 uur het noodnummer gingen bellen kan maar het was op dat moment nog niet donker.
Bovendien zou je dan zeggen dat je het even later weer probeert in ieder geval om te kijken of je op dat punt wel bereik hebt. En dat hebben ze niet gedaan.
De telefoons werden uit gedaan en pas de volgende ochtend weer aangedaan.
En dat gaat er bij mij niet in.
Als jij je voet gebroken hebt, dan hou jij je schoenen zo strak mogelijk aan hoor. Als je in een vervelende situatie zit, trek jij je schoenen echt niet uit, als je dat wel doet is de schade in sommige gevallen niet te overzien.

En telefoon kan toch prima uitgezet worden in het donker, wetende dat als ze al in het donker zoeken, ze weinig zullen zien.....
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:32:49 #235
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168586567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:17 schreef Rode_banaan het volgende:
Als jij je voet gebroken hebt, dan hou jij je schoenen zo strak mogelijk aan hoor.
Zeker weten van niet. Bij minder letsel gaat ie bij mij al uit. Dit is overigens eenvoudig na te vragen bij iemand die het zelf meegemaakt heeft. Of bij een ziekenhuis. Hoeveel mensen, die bij bewustzijn zijn, melden zich met dergelijke botbreuken in de voet bij de balie met de schoen aan?
pi_168593328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:32 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zeker weten van niet. Bij minder letsel gaat ie bij mij al uit. Dit is overigens eenvoudig na te vragen bij iemand die het zelf meegemaakt heeft. Of bij een ziekenhuis. Hoeveel mensen, die bij bewustzijn zijn, melden zich met dergelijke botbreuken in de voet bij de balie met de schoen aan?
Als je voet bezeerd, trek je inderdaad snel je schoen uit, al is het alleen maar om de schade te bekijken, je voet te verzorgen en te koelen. Pas na uittrekken van de schoen kun je een conclusie trekken over de verwonding. Daarom trekt 99% zijn schoen toch uit, ongeacht het beter is of niet.

Maar een gebroken voet verklaart niet de afstand en tijd die ze nog hebben afgelegd.
En het moment van de noodoproep en de 14 uur erna van telefoonstilte.
pi_168593423
quote:

[..]

Als jij je voet gebroken hebt, dan hou jij je schoenen zo strak mogelijk aan hoor. Als je in een vervelende situatie zit, trek jij je schoenen echt niet uit, als je dat wel doet is de schade in sommige gevallen niet te overzien.

En telefoon kan toch prima uitgezet worden in het donker, wetende dat als ze al in het donker zoeken, ze weinig zullen zien.....
Weet jij hoelang en hoe koud een nacht daar is?
Lang en koud genoeg om na een paar uur rillen in je korte broek toch even te kijken naar de tijd.
Niet dus...
pi_168603351
quote:

[..]

Het was na de eerste noodoproep om 16.40 uur nog niet donker. Dat was het pas 2 uur later.
Als je op een bepaalde plek geen bereik hebt om 16.40 uur en je bent in beweging dan probeer je het op een andere plek even later weer.
Meiden deden echter hun telefoon uit om hem pas 14 uur later weer aan te doen.

Wat Ootje zegt: in de donkere, koude nacht doe je echt wel even je telefoon aan om te checken of je wel of geen bereik hebt.
Dat ze hem uit lieten om de batterij te sparen geloof ik niet.

Wat veel logischer zou zijn is dat ze op 1 april vaker de noodnummers hadden geprobeerd te bellen. Dat ze toch een keer, ondanks het gebrek aan bereik, een sms/app hadden gemaakt en verzonden en dat ze naar huis hadden proberen te bellen.
Niks van dit alles op 1 april en de 10 dagen daarna

1 van de vele aspecten waar de eindconclusie van Frank van de Goot volledig aan is voorbij gegaan.
pi_168606862
Noodoproep doen, geeft ook aan dat er wat aan de hand was op dat moment Vervolgens zijn de telefoons uitgezet.

Je kunt dan imo ook uitsluiten dat ze na de valpartij/ongeluk niet bij de telefoons konden.
Jungle, ongeluk, nacht, eng. Allemaal redenen om het minimaal twee keer per telefoon te proberen...

Niets.

1 keer telefoon Lisanne 911
1 keer telefoon Kris 112
en vervolgens 14 uur niets...
Geen appje, geen belletje richting Miriam,SBTR of thuis...
Niet even kijken hoe laat het is.

Niets.

Maar wel grote paniek daar in het bos, verdwaald of gevallen of aangevallen enfin.
Beetje ruzie thuis met Stefan, maar blijkbaar was toen al duidelijk dat ze de batterij moesten sparen.

Zoals Rapa al eerder aangaf, de intelligentie van de meiden strookt niet met hun daden.
Dat is niet logisch te beredeneren.
pi_168664203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
In dit artikel van afgelopen augustus staat één en ander op een rijtje:

The Lost Girls of Panama: The Camera, the Jungle, and the Bones

The mysterious deaths of two young tourists in Panama puzzled examiners and shocked nations on both sides of the Atlantic; now secretly leaked documents reveal what happened.

http://www.thedailybeast.(...)e-and-the-bones.html
dit is voor naive mensen(bedoel niet jou) ;)
als hij al dit alles weet ´met hoe en wat´ dan zou die letterlijk de hele dossier of is het in het engels ,spaans,of in nederlands publiceren ,met alle fotos die hij mocht zien.voor zulk zaak heb je bewijzen nodig en niet zn theorie met wat losse fototjes van :wet season,dry season,west bank,east bank,paper..al die fotos hebben we allang voor hem gezien...het is een tweede deel van onzin na de frank vd goots 1.deel, om nogmaals mordenaars vrij laten lopen en om beroemde Boqueteniaanse toerisme niet in verlengenheid te brengen.

secretly leaked documents ,yeah right
natuurlijk zijn ze secret omdat ze vermoord zijn
als je valt dan maak je documents ( ravine van 30m?) juist publiekelijk toonbaar om te voorkomen dat ´´weer iemand in de dodelijke ravijn valt´´,en juist niet secretly

allemaal aannames:
If one of them was injured
a possibly fatal injury
She might be trying to use the camera
Some of the images appear to be made "looking upward
If one of them had been injured or suffered a snake bite
If they had been taken at random

[ Bericht 5% gewijzigd door A_S_R op 04-02-2017 16:34:30 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_168666074
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:
heeft aantoonbaar bewijs dat er met tenminste 1 foto flink gerommeld is. Waarom, geen idee.

Het vreemde is dat de rode truck in meerdere scenario's terugkomt, er zijn internationaal nog veel mensen met deze zaak bezig.
ik denk dat velen zich vergissen over de hele situatie
ik denk dat de zoektocht in de natuur,bos,jungle of hoe mag alles heten, geen zin had omdat meiden ontvoerd en meegenomen naar finca of huisje zijn
honden konden niets ruiken,niemand zag het niets.helikopters,leger,gidsen,vrijwilligers,toeristen,boeren,indianen..
dat was ook de reden dat ze van de aardbol verdwennen zijn
ze zijn in mijn ogen meteen de eerste dag na hun oproepen om hulp ,van hun vrijheid beroofd,en waren voor niemand meer te zien ,behalve voor hun ontvoerder/s

Een deel ervan staat leeg, altijd zijn de luiken dicht. 'Al die huizen zijn niet doorzocht door de politie. Niemand weet wie er woont, óf er iemand woont. Je kan er zomaar twee meisjes verstoppen.'
http://www.ad.nl/buitenla(...)ten-huizen~a9d4fdd2/

Misschien ook vragen aan alle mensen in Boquete om zich op te geven vrijwillig hun huis/tuin door te laten zoeken en kijken wie zich er niet voor opgeeft?
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

toeval dat 2 belangrijke mensen uit deze zaak uit deze stadje over huizen hebben?nee

als de meisjes meegenomen zijn dan kan je 2 jungles ,riviers,senderos uitkammen,zal je nooit iets vinden

conclusie:
1.in de niemandsland onbekende tegengekomen
2.vrijwillig meegegaan
3.in finca /huis opgesloten
4.hun spullen heeft men rondgegooid,foons gebruikt,fotos in donker gemaakt
5.meiden gedood

[ Bericht 1% gewijzigd door A_S_R op 05-02-2017 14:01:08 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_168676256
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:42 schreef A_S_R het volgende:

[..]

ik denk dat velen zich vergissen over de hele situatie
ik denk dat de zoektocht in de natuur,bos,jungle of hoe mag alles heten, geen zin had omdat meiden ontvoerd en meegenomen naar finca of huisje zijn
honden konden niets ruiken,niemand zag het niets.helikopters,leger,gidsen,vrijwilligers,toeristen,boeren,indianen..
dat was ook de reden dat ze van de aardbol verdwennen zijn
ze zijn in mijn ogen meteen de eerste dag na hun oproepen om hulp van hun vrijheid beroofd,en waren voor niemand meer te zien behalve voor hun ontvoerder/s

Een deel ervan staat leeg, altijd zijn de luiken dicht. 'Al die huizen zijn niet doorzocht door de politie. Niemand weet wie er woont, óf er iemand woont. Je kan er zomaar twee meisjes verstoppen.'
http://www.ad.nl/buitenla(...)ten-huizen~a9d4fdd2/

Misschien ook vragen aan alle mensen in Boquete om zich op te geven vrijwillig hun huis/tuin door te laten zoeken en kijken wie zich er niet voor opgeeft?
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

toeval dat 2 belangrijke mensen uit deze zaak uit deze stadje over huizen hebben?nee

als de meisjes meegenomen zijn dan kan je 2 jungles ,riviers,senderos uitkammen,zal je nooit iets vinden

conclusie:
1.in de niemandsland onbekende tegengekomen
2.vrijwillig meegegaan
3.in finca /huis opgesloten
4.hun spullen heeft men rondgegooid,foons gebruikt,fotos in donker gemaakt
5.meiden gedood
Mooie post, en eens.

Wat ik zo opmerkelijk blijf vinden is dat er daadwerkelijk door niets en niemand gezocht is vanaf de paddock (In AFK-video draaien de ouders juist om op het stuk wat juist het gebied is waar ze zouden hebben kunnen overnachten) tot aan de tweede kabelburg. Helemaal niet...
Niet voor de vondsten en niet na de vondsten.

In het meest logische gebied gezien de tijdslijn, tijd oproepen, vindplaatsen resten en spullen...
Niets, niemand is er geweest om onderzoek te doen.
Op de kaarten is dat een driehoek, tussen de paddock-tweede kabelbrug-huisje van de vrienden van Edwin.
pi_168687320
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Rapa, wat vind jij van deze foto? Geplaatst bij een interview met Kryt in de Gelderlander... Opmerkelijk, toch?

[ afbeelding ]
Ootje, wat vind jij zo opmerkelijk aan deze foto? Heb je nog niet verteld.
pi_168688125
Kryt en Rosenthal spreken zichzelf tegen:

Rosenthal says it was “raining pretty hard” when the photos were made. He points to the way flash reflecting back off the raindrops would have limited the camera’s ability to capture images at a distance.

… while others (= other images) clearly show a view down into what looks like a ravine or gorge “of at least 60 feet,” according to photo analyst Rosenthal.
The images made looking straight down could also show a body lying prone at the bottom of the river canyon—and the leaked case files we received show that previous examiners had also flagged that image as a piece of key evidence in the case.

Reichs:
Als dieren verantwoordelijk zouden zijn geweest voor de verspreiding van de gevonden resten, zouden ze daar sporen van hebben achtergelaten. Echter, Reichs merkt op dat er géén dierlijke sporen zijn aangetroffen op de resten. Een logische conclusie is dat de resten daar niet door dieren zijn gedeponeerd maar door mensen.
Maar: Ze beredeneert dat omdat er óók geen sprake lijkt te zijn van diefstal, er dus toch dieren een rol moeten hebben gespeeld in de verspreiding van de resten. Zonder sporen achter te laten.

En dan dit:
Many of these photos were thought to have been taken in complete darkness, but enhancements made by forensic experts consulted in the course of this investigation have revealed previously unknown landscape features hidden within some of the images.

Kryt beweert dat niemand vóór hem die foto's heeft kunnen doorlichten, beelden zichtbaar heeft kunnen maken. Het NFI niet, Panamese onderzoekers niet, etc.

Daar geloof ik niets van. Op WS is het zelfs amateurs gelukt om beelden van 3-4 nachtfoto's zichtbaar te maken.
Sterker nog: Kryt z'n bewering doet mij vermoeden dat van alle nachtfoto's de beelden bekend zijn in het dossier. Niet alleen die 3-4 foto's die wij op TV hebben gezien, maar van alle nachtfoto's.
pi_168691749
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 15:44 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ootje, wat vind jij zo opmerkelijk aan deze foto? Heb je nog niet verteld.
Ik vind het erg opmerkelijk dat hij Feliciano op de foto heeft, hij zou hem niet te spreken hebben gehad. Zelf heeft meneer 4 weken onderzoek gedaan in Boquete en naar eigen zeggen een deel van de route hebben gelopen. Waarom dan geen foto uit eigen archief?
pi_168693125
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het erg opmerkelijk dat hij Feliciano op de foto heeft, hij zou hem niet te spreken hebben gehad.
Op die fiets. Maar: Kryt heeft die foto niet gemaakt. Hij heeft die foto ook niet geplaatst. Die foto is niet van Kryt. Die foto is gemaakt door iemand van het AD en het AD heeft die foto geplaatst bij hun interview met Kryt.
Of bedoel je eigenlijk: je vindt het opmerkelijk dat het AD die foto heeft gebruikt terwijl Kryt gids F. niet eens heeft ontmoet. (Op die foto staat Kryt er niet op.)
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Zelf heeft meneer 4 weken onderzoek gedaan in Boquete en naar eigen zeggen een deel van de route hebben gelopen. Waarom dan geen foto uit eigen archief?
Eens. Hij had ook naar de kabelbruggen kunnen gaan, maar nee.
pi_168693830
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op die fiets. Maar: Kryt heeft die foto niet gemaakt. Hij heeft die foto ook niet geplaatst. Die foto is niet van Kryt. Die foto is gemaakt door iemand van het AD en het AD heeft die foto geplaatst bij hun interview met Kryt.
Of bedoel je eigenlijk: je vindt het opmerkelijk dat het AD die foto heeft gebruikt terwijl Kryt gids F. niet eens heeft ontmoet. (Op die foto staat Kryt er niet op.)

[..]

Eens. Hij had ook naar de kabelbruggen kunnen gaan, maar nee.
Ik vind zoals gezegd het opmerkelijk dat er bij een stuk met een interview met hem een foto van Feliciano staat, en geen foto van zijn eigen bevindingen in die 4 weken.

En is die foto ooit eerder gebruikt door het AD?

Ik vind het maar een rare combi.
pi_168694522
Er wordt sinds 3 februari een Amerikaanse vermist vanaf Isla Colon. Verder geen bijzonderheden bekend maar ik vraag me af of het een studente is van Spanish by the Sea, gevestigd op Isla Colon en waar K en L ook waren voordat ze naar Boquete vertrokken.

https://www.reddit.com/r/(...)ing_in_panama_close/

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 05-02-2017 21:28:28 ]
pi_168694672
pi_168694780
quote:
Dat is de Nederlander die in Colombia vermist was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')