Is dat zo? Naja het is in ieder geval buiten de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:05 schreef Joran-Joran het volgende:
Er zijn genoeg wegen binnen de bebouwde kom waar je 70 mag
bronquote:Een Wahv-verkeersboete (letter M op uw brief) verjaart niet.
Voor alle andere boetes is de verjaringstermijn wettelijk bepaald en afhankelijk van het gepleegde feit/delict.
Meer informatie vindt u op de site van de Rijksoverheid.
Ik kwam hier juist tegen dat het na 2 jaar vaak wel verjaardquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef RacerDKB het volgende:
Snap best dat je geen zin hebt om het te gaan betalen maar feit is dat jij de snelheidslimiet hebt overschreden, wat zou het verder uitmaken dat het drie jaar geleden is geweest of drie dagen? Overtreding is overtreding.
[..]
bron
Is snelheid een misdrijf dan? Ook als het meer dan 30 te hard is?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:14 schreef Joran-Joran het volgende:
Hoeveel te hard heb je gereden? Is het een wahv boete (te herkennen aan de M op de brief)? Die verjaren niet.
Andere overtredingen hebben een verjaringstermijn van 3 jaar.
https://www.rijksoverheid(...)gstermijn-misdrijven
Je leest ook wat je wilt lezen, bij die link van flitsservice staat duidelijk dat die verjaring is als je staandegehouden wordt, wat je niet bent. En op z24 staat "in een enkel geval" kan je beroepen op verjaring.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik kwam hier juist tegen dat het na 2 jaar vaak wel verjaard
https://www.flitsservice.(...)t-30_main.php#item-5
http://www.z24.nl/ondernemen/zo-kom-je-van-je-verkeersboete-af
quote:Een Wahv-verkeersboete (letter M op uw brief) verjaart niet.
Jawel ik was wel staande gehoudenquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Je leest ook wat je wilt lezen, bij die link van flitsservice staat duidelijk dat die verjaring is als je staandegehouden wordt, wat je niet bent. En op z24 staat "in een enkel geval" kan je beroepen op verjaring.
Is het een Wahv-boete? Dan heb je gewoon pech en moet je betalen, aldus de enige officiële bron namelijk de CJIB-website.
[..]
Dat stond niet in de OP, ik ging er van uit dat je geflitst was.quote:
Ja precies, maakt dat uit dan? Was ook niet van plan om het 'mn auto was gestolen en teruggezet' verhaal te gebruiken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef pmponer het volgende:
[..]
Oh dus je weet iig zeker dat jij het was
naja dat vraag ik hier dus, en volgens flitsservice kan dat wel dus vandaar dat ik t hier ff checkquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat stond niet in de OP, ik ging er van uit dat je geflitst was.
Geen idee verder of je je kan beroepen op verjaring, ik post hier alleen wat ik op Google kon vinden
Nee hoor dat maakt zeker niet uit. Ik ging ervan uit (gezien de op) dat je niet eens zeker kon weten (flitsboete) dat jij dat toen op dat tijdstip bent geweest. ik wens je veel succes met het aanvechten maar ik denk dat je gewoon moet betalen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:29 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ja precies, maakt dat uit dan? Was ook niet van plan om het 'mn auto was gestolen en teruggezet' verhaal te gebruiken.
Misschien juridisch loket bellen of mailen? Dat kost je hoogstens een paar euro.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:30 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
naja dat vraag ik hier dus, en volgens flitsservice kan dat wel dus vandaar dat ik t hier ff check
zal wel ff met een advocaat bespreken anders maar ja dat kost ook weer geld en ik ben zo joods als de pest eigenlijk
Goed advies, thanksquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:41 schreef FortunaHome het volgende:
Voor laten komen en aangeven dat jij je zolang geleden niets kunt herinneren en je daardoor geschaad bent in je verdediging. Dan gaat er iig matiging komen. Rechters vinden het niet leuk al er getreuzeld wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |