abonnement Unibet Coolblue
pi_161280642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ten eerste: Het is niet mijn theorie, ik denk dat het onzin is.

Maar om in te gaan op je vraag: Als je de topicdelen doorleest (verwachten we wel, we gaan niet elke keer alles opnieuw uitleggen) zul je er achter komen dat het aan twee kanten geldt. Sommige vluchten gaan juist weer beter op een platte aarde.

Maar daar moet je maar even op googlen want ik heb echt geen zin om alles uit te leggen, zoals ik al zei: Heb alleen een nieuw deel van het topic geopend. Wellicht dat iemand anders je wil helpen.
1. U beantwoord mijn vraag niet. Waarom vliegen intercontinentale vluchten met een omweg indien de aarde plat is? Wil men meer kerosine verspillen? Wil men langer in een vliegtuig zitten? Of is dat noodzakelijk om chemtrails over de hele wereldbevolking ( :') ) te sproeien?

2. Als u denkt dat het onzin is, waarom zoveel tijd aan dit topic besteden als TS? :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:19 schreef Manke het volgende:

[..]

die vluchten bestaan niet en zijn nep om mensen te misleiden. Waarom gaat de vlucht van Johannesburg via Londen naar Sao Paulo? Op de platte aarde is het dan wel korter.

Dat zijn de argumenten die ik ben tegengekomen.
1. Nep? Dan ben ik ook nep want ik heb dergelijke vluchten gemaakt. :') Ik heb AMS - LAX en AMS - Portland gevlogen. Telkens zag ik Groenland en IJsland uit mijn raam!

2. Johannesburg > Londen > Sao Paulo? Wat??? :') Die vlucht gaat niet via Londen. Een vlucht van Johannesburg > Sao Paulo gaat via een parabool met het dal richting de zuidpool (want onder de evenaar). Indien het via Londen gaat zijn het twee verschillende vluchten.

Serieuze vraag: Hoe komt u erbij? JOH > LON > SAO. Hoe?
Mind precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with an impure mind a person speaks or acts suffering follows him like the wheel that follows the foot of the ox.
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:42:20 #102
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161280960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist denk ik. Welke vluchten heb je het over?
Er zijn lijnen die niet rechtstreeks vliegen maar met een curve, dat wordt uitgelegd omdat er golfstroom zou zijn. Die vluchten zouden rechtstreeks gaan als je dat op een platte aarde zou doen.

Heb niet paraat welke dat zijn.
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:44:21 #103
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161281008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:28 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

1. U beantwoord mijn vraag niet. Waarom vliegen intercontinentale vluchten met een omweg indien de aarde plat is? Wil men meer kerosine verspillen? Wil men langer in een vliegtuig zitten? Of is dat noodzakelijk om chemtrails over de hele wereldbevolking ( :') ) te sproeien?

2. Als u denkt dat het onzin is, waarom zoveel tijd aan dit topic besteden als TS? :')

[..]

1. Nep? Dan ben ik ook nep want ik heb dergelijke vluchten gemaakt. :') Ik heb AMS - LAX en AMS - Portland gevlogen. Telkens zag ik Groenland en IJsland uit mijn raam!

2. Johannesburg > Londen > Sao Paulo? Wat??? :') Die vlucht gaat niet via Londen. Een vlucht van Johannesburg > Sao Paulo gaat via een parabool met het dal richting de zuidpool (want onder de evenaar). Indien het via Londen gaat zijn het twee verschillende vluchten.

Serieuze vraag: Hoe komt u erbij? JOH > LON > SAO. Hoe?
you tell em

ik heb gekeken en er zijn ook vluchten johannesburg > doha > sao, en dat duurt alleen maar langer op de platte aarde.
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:44:22 #104
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161281009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:28 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

1. U beantwoord mijn vraag niet. Waarom vliegen intercontinentale vluchten met een omweg indien de aarde plat is? Wil men meer kerosine verspillen? Wil men langer in een vliegtuig zitten? Of is dat noodzakelijk om chemtrails over de hele wereldbevolking ( :') ) te sproeien?

2. Als u denkt dat het onzin is, waarom zoveel tijd aan dit topic besteden als TS? :')

[..]

1. Nep? Dan ben ik ook nep want ik heb dergelijke vluchten gemaakt. :') Ik heb AMS - LAX en AMS - Portland gevlogen. Telkens zag ik Groenland en IJsland uit mijn raam!

2. Johannesburg > Londen > Sao Paulo? Wat??? :') Die vlucht gaat niet via Londen. Een vlucht van Johannesburg > Sao Paulo gaat via een parabool met het dal richting de zuidpool (want onder de evenaar). Indien het via Londen gaat zijn het twee verschillende vluchten.

Serieuze vraag: Hoe komt u erbij? JOH > LON > SAO. Hoe?
1. Klopt, en je kunt ook geen uitleg afdwingen. Heb al uitgelegd dat iemand anders dat maar even moet doen, ben daar momenteel even te druk voor.
2. Hoeveel tijd heb ik volgens jou aan het topic besteed? Die openingpost is gewoon standaard, daar is een knopje voor. :')
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:48:58 #105
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161281103
Brabander, als je vaker vliegt, maak even wat screenrecordings van je telefoon met gps gegevens voor dit topic, want satellieten zijn ook nep
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:52:16 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161281186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er zijn lijnen die niet rechtstreeks vliegen maar met een curve, dat wordt uitgelegd omdat er golfstroom zou zijn. Die vluchten zouden rechtstreeks gaan als je dat op een platte aarde zou doen.

Heb niet paraat welke dat zijn.
De straalstroom bedoel je denk ik? Dat zou best wel eens kunnen kloppen ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161281771
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:44 schreef Manke het volgende:

[..]

you tell em

ik heb gekeken en er zijn ook vluchten johannesburg > doha > sao, en dat duurt alleen maar langer op de platte aarde.
Kom eens met een bron want ik geloof er geen hol van!
Mind precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with an impure mind a person speaks or acts suffering follows him like the wheel that follows the foot of the ox.
pi_161281922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er zijn lijnen die niet rechtstreeks vliegen maar met een curve, dat wordt uitgelegd omdat er golfstroom zou zijn. Die vluchten zouden rechtstreeks gaan als je dat op een platte aarde zou doen.

Heb niet paraat welke dat zijn.
Joh man man man wat een kolder. Een jetstream is maximaal ongeveer 200 km breed. Dat is niet het verschil in lengtegraad tussen IJsland en Zuid Engeland, in mijn zojuist aangehaalde vlucht AMS - LAX
Mind precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with an impure mind a person speaks or acts suffering follows him like the wheel that follows the foot of the ox.
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:27:47 #109
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161281944
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:25 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Joh man man man wat een kolder. Een jetstream is maximaal ongeveer 200 km breed. Dat is niet het verschil in lengtegraad tussen IJsland en Zuid Engeland, in mijn zojuist aangehaalde vlucht AMS - LAX
Je snapt er ook helemaal geen reet van he :') Het zou juist zijn als een straalstroom niet aanwezig zou zijn. Je bevestigt dus zelf nu de stelling dat vliegtuigen omvliegen en dat het omvliegen niet door de straalstroom kan komen.

Verder staat je toon me nog steeds niet aan. Ga eerst maar eens leren normaal te reageren in plaats van met beide benen gestrekt. En dan ook nog eens met zo iets achterlijks aankomen. :')
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:32:15 #110
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161282019
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:17 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Kom eens met een bron want ik geloof er geen hol van!
dat van via Londen staat op YouTube als flat earth 'bewijs'. Toen ik op een vluchtplanner hiernaar zocht zag ik alleen vluchten met doha als tussenstop
pi_161282325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je snapt er ook helemaal geen reet van he :') Het zou juist zijn als een straalstroom niet aanwezig zou zijn. Je bevestigt dus zelf nu de stelling dat vliegtuigen omvliegen en dat het omvliegen niet door de straalstroom kan komen.

Verder staat je toon me nog steeds niet aan. Ga eerst maar eens leren normaal te reageren in plaats van met beide benen gestrekt. En dan ook nog eens met zo iets achterlijks aankomen. :')
Alle vluchten weergegeven op een kaart zijn met een curve. De vertaalslag van de kortste route op een bol lichaam weergegeven op een platte kaart is een curve. Als de aarde plat zou zijn zou geen enkele kortste route op een kaart met een curve worden weergegeven!

Als er GEEN weersomstandigheden zijn is de kortste route San Francisco - Japan met een curve richting het noorden. Een curve is NOOIT de kortste route tussen punt A en B. Tenzij de route op een bol lichaam is weergegeven is op een platte kaart.



Nu neemt men een langere route op de terugweg omwille de jetstream die alleen van West naar Oost loopt. Dat is een snellere route vanwege winden tot 350 km/h. Niet een kortere route.

quote:
he most direct route between two points is known as the "Great Circle" line that connects the two points. Flights will often deviate from the Great Circle routing for a variety of reasons. First, is air traffic congestion; air traffic control can route planes through different corridors if others have too many planes already in them.

Second, is wind/weather. For example, the Great Circle route from SFO to Asia is to first head north up to Alaska and then back down south along the Aleutian Islands. However, if the headwinds are too strong then it often becomes faster to fly a more southerly route that is longer distance wise. In the case of a massive storm along the Great Circle path, the plane will also deviate from the shortest route.
https://www.quora.com/How-are-flight-paths-determined

Het blijft verbazingwekkend. En lachwekkend. Dat mensen deze alom gebruikte vlucht paden niet willen erkennen als de kortste route. En durft vol te houden dat de wereld plat is. En dus, derhalve durft te beweren dat alle piloten volslagen mesjokke zijn.



P.S. En houd uw vals moreel voor u terwijl u ondertussen mensen verbaal met woorden als 'derriere' aanvalt.
Mind precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with an impure mind a person speaks or acts suffering follows him like the wheel that follows the foot of the ox.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:05:04 #112
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161282541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:54 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Alle vluchten weergegeven op een kaart zijn met een curve. De vertaalslag van de kortste route op een bol lichaam weergegeven op een platte kaart is een curve. Als de aarde plat zou zijn zou geen enkele kortste route op een kaart met een curve worden weergegeven!

Als er GEEN weersomstandigheden zijn is de kortste route San Francisco - Japan met een curve richting het noorden. Een curve is NOOIT de kortste route tussen punt A en B. Tenzij de route op een bol lichaam is weergegeven is op een platte kaart.

[ afbeelding ]

Nu neemt men een langere route op de terugweg omwille de jetstream die alleen van West naar Oost loopt. Dat is een snellere route vanwege winden tot 350 km/h. Niet een kortere route.

[..]

https://www.quora.com/How-are-flight-paths-determined

Het blijft verbazingwekkend. En lachwekkend. Dat mensen deze alom gebruikte vlucht paden niet willen erkennen als de kortste route. En durft vol te houden dat de wereld plat is. En dus, derhalve durft te beweren dat alle piloten volslagen mesjokke zijn.

[ afbeelding ]

P.S. En houd uw vals moreel voor u terwijl u ondertussen mensen verbaal met woorden als 'derriere' aanvalt.
ok
pi_161282731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

ok
Ok. Ik accepteer de overwinning. Volgende keer wint u de discussie.
Mind precedes all mental states. Mind is their chief; they are all mind-wrought. If with an impure mind a person speaks or acts suffering follows him like the wheel that follows the foot of the ox.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:30:14 #114
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161284349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:12 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Ok. Ik accepteer de overwinning. Volgende keer wint u de discussie.
prima
  zaterdag 9 april 2016 @ 03:28:59 #115
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161296926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:12 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Ok. Ik accepteer de overwinning. Volgende keer wint u de discussie.
verklaar anders ff onderstande waarnemingen:

dan kan dit topic dicht.
Huig
pi_161299339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 03:28 schreef Orwell het volgende:

[..]

verklaar anders ff onderstande waarnemingen:

dan kan dit topic dicht.
Simpel, dat is allemaal CGI.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161299735
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 03:28 schreef Orwell het volgende:

[..]

verklaar anders ff onderstande waarnemingen:

dan kan dit topic dicht.
Een serieuzer antwoord:

http://tchester.org/sgm/a(...)get_view_params.html
http://www.wikihow.com/Calculate-the-Distance-to-the-Horizon

Kort samengevat, door de atmosferische breking van het licht kun je onder bepaalde omstandigheden objecten zien die zich onder de horizon bevinden.
Meest bekende voorbeeld is dat we de zon nog aan de hemel kunnen zien terwijl die al onder de horizon is verdwenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wantie op 09-04-2016 11:36:57 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:38:25 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161300072
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een serieuzer antwoord:

http://tchester.org/sgm/a(...)get_view_params.html
http://www.wikihow.com/Calculate-the-Distance-to-the-Horizon

Kort samengevat, door de atmosferische breking van het licht kun je onder bepaalde omstandigheden objecten zien die zich onder de horizon bevinden.
Meest bekende voorbeeld is dat we de zon nog aan de hemel kunnen zien terwijl die al onder de horizon is verdwenen.
Dat, of de maker van de video heeft een fout in zijn berekening zitten. Is wat lastig te controleren zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161300193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Simpel, dat is allemaal CGI.
Haha eigenlijk is dat het enige anwoord dat nodig is.. dat de Flat Earthers daar maar eens kritiek op durven hebben _O-
Alpha kenny one
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:39:39 #120
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161303270
even lezen
  zaterdag 9 april 2016 @ 21:48:23 #121
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161314671
Dit blijft toch ook gewoon leuk om mee te spelen:



Google Maps
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:32:19 #122
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161316237
quote:
Alle vluchten weergegeven op een kaart zijn met een curve. De vertaalslag van de kortste route op een bol lichaam weergegeven op een platte kaart is een curve. Als de aarde plat zou zijn zou geen enkele kortste route op een kaart met een curve worden weergegeven!
de aarde is niet rond maar een ovaal vandaar hun gelieve om daar te vliegen !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_161318574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:54 schreef DeBranderMan het volgende:

[..]

Alle vluchten weergegeven op een kaart zijn met een curve. De vertaalslag van de kortste route op een bol lichaam weergegeven op een platte kaart is een curve. Als de aarde plat zou zijn zou geen enkele kortste route op een kaart met een curve worden weergegeven!

De vraag is natuurlijk, is die curve er nog steeds als je diezelfde route zou tekenen op de kaart van de Flat Earthers, volgens mij niet namelijk



Maar goed, Franco heeft al aangegeven dat deze kaart ook een hoop problemen heeft en ze eigenlijk nog geen werkbare kaart hebben.

Heeft Franco de handdoek in de ring gegooid op dit forum trouwens?
Alpha kenny one
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2016 @ 23:52:53 #124
230491 Zith
pls tip
pi_161318623
Het lijkt dat de enige kaart die alle problemen oplost een vorm van een bal zou moeten hebben.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161321182
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:50 schreef falling_away het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk, is die curve er nog steeds als je diezelfde route zou tekenen op de kaart van de Flat Earthers, volgens mij niet namelijk

[ afbeelding ]
Zat ik ook al te bedenken, op die kaart komt de route overeen met een bolvormige aarde.

quote:
Maar goed, Franco heeft al aangegeven dat deze kaart ook een hoop problemen heeft en ze eigenlijk nog geen werkbare kaart hebben.
Precies, bijv. op die kaart zou je van Australië naar Argentinië via de noordpool moeten vliegen om het snelst te zijn, terwijl in werkelijkheid de vliegtuigen langs Antarctica vliegen.

Dat ze geen werkbare kaart hebben, bij mij zou dan een belletje gaan rinkelen....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161324381
Tijdje geen liedje meer gepost hier.. Was de rap van B.O.B (flat earth believer) en de reactie van Neil Tyson (met hulp van een andere rapper) hier al eens gepost?

Rap van BOB: https://soundcloud.com/bobatl/bob-flatline-feat-neil-tyson

Tyson's reactie: https://soundcloud.com/drtyson/flat-to-fact

Hier meer info over hoe het gestart is:

http://www.npr.org/sectio(...)er-flat-earth-theory

:D
Alpha kenny one
  zondag 10 april 2016 @ 19:19:14 #127
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161333684
Kommop Guys...het is een theorie die hier erg goed past waarom dit , ik vind de theorie cool evenals hollow earth maar afbranden helpt niks ! :)

wie wil die steen elke keer naar boven drukken :o
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 10 april 2016 @ 19:20:35 #128
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161333717
OK wie weet :D
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 10 april 2016 @ 19:29:45 #129
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161333911
In onderstaande video wordt NASA fakery blootgelegd.

(video=3.02min)

Foto's die worden ontleed is onder andere:

Deze foto van de EPIC 'satelliet'. Maan passeert de Aarde.
Afstand van de satelliet een miljoen mijl.



Apollo 11 : Christmas from the Moon



Iconische foto van de Aarde. Genomen op 7 december 1972 tijdens Apollo 17.
De laatste missie naar de Maan.
Genomen op de terugweg.
Na 6 geslaagde missies naar de Maan en 1 mislukte missie besluit NASA om welgeteld één foto te nemen van onze Aarde!

Deze officiele foto was 30 jaar lang het enige wetenschappelijk bewijs van de ronde Aarde.
Oneindig vaak gebruikt in publicaties, schoolboeken en wetenschappelijke magazines.

In 2002 kwam de opvolger van de blue marble. Een 'computer generated image' of CGI volgens NASA.

Apollo 17: blue marble



Apollo 11

  zondag 10 april 2016 @ 19:32:23 #130
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161333980
cool franco...
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 10 april 2016 @ 19:44:05 #131
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161334271
A-tuinhek mag alleen met zn Eigen foto's :P :D

je weet collage he !!! :Y
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 10 april 2016 @ 19:49:19 #132
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161334403
quote:
Maar goed, Franco heeft al aangegeven dat deze kaart ook een hoop problemen heeft en ze eigenlijk nog geen werkbare kaart hebben.
Wat niet wil zeggen dat andere kaarten wel de exacte weergave zijn van onze Aarde. Integendeel.

De 'Gall-peters-projectie' en de Mercator-projectie bijvoorbeeld:

(video=3.59min)

Deze 2 kaartprojecties dienen verschillende doelen.

Waaronder psycho-sociale manipulatie.
  zondag 10 april 2016 @ 20:33:03 #133
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161335710
Mercator, sorry maar die bewijst juist bwat anders
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 10 april 2016 @ 20:34:23 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161335774
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:35 schreef falling_away het volgende:
Tijdje geen liedje meer gepost hier.. Was de rap van B.O.B (flat earth believer) en de reactie van Neil Tyson (met hulp van een andere rapper) hier al eens gepost?

Rap van BOB: https://soundcloud.com/bobatl/bob-flatline-feat-neil-tyson

Tyson's reactie: https://soundcloud.com/drtyson/flat-to-fact

Hier meer info over hoe het gestart is:

http://www.npr.org/sectio(...)er-flat-earth-theory

:D
'Bob promotes Holocaust denial'

Heb het idee dat men meer geïnteresseerd is in een samensweringstheorie dan de waarheid. Als NASA zou toegeven dat ze gelogen hebben, dan is de roes voorbij.
  zondag 10 april 2016 @ 20:42:35 #135
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161336147
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:33 schreef DeMolay het volgende:
Mercator, sorry maar die bewijst juist bwat anders
Mercator kaart is voornamelijk een navigatie kaart.

quote:
De normale conforme projectie of mercatorprojectie, ook wel wassende kaart of vergrotende breedtekaart, is een kaartprojectie die genoemd is naar de Vlaamse cartograaf Gerardus Mercator, die deze projectie in 1569 introduceerde. De projectie is een belangrijk speciaal geval van de hoekgetrouwe cilinderprojectie. Dit wil zeggen dat de hoeken tussen verschillende richtingen op de kaart gelijk zijn aan de hoeken tussen die richtingen op het aardoppervlak. Dit betekent in dit geval onder andere dat alle meridianen loodrecht op alle parallellen staan.

De mercatorprojectie heeft de bijzondere eigenschap dat kompaskoersen getrouw worden weergegeven (men noemt dit wel richtinggetrouw[1]). Dit is van groot belang voor de scheepvaart, omdat dus een lijn van constante kompaskoers (loxodroom) op de kaart een rechte lijn is. Hoewel de projectie daarom veelvuldig is toegepast, zeker in het verleden, en in de scheepvaart nog steeds, wordt zij tegenwoordig voor meer algemene wereldkaarten in atlassen en dergelijke minder geschikt geacht. Geen enkele projectie kan de Aarde weergeven op een plat vlak zonder vervormingen te vertonen.

Bij de mercatorprojectie treden oppervlaktevervormingen op, waarbij gebieden groter worden weergegeven naarmate ze verder van de evenaar liggen; op de polen zelf treedt zelfs een oneindige vergroting op.
Maar als de Mercator projectie andere doelen kan dienen waarom niet...

quote:
Volgens deze projectie is Groenland ongeveer even groot als het continent Afrika, terwijl het in werkelijkheid zo'n 17 maal kleiner is, dat wil zeggen: zo groot als het Arabisch schiereiland.

Hier werd tijdens de Koude Oorlog door politici dankbaar gebruik van gemaakt: de Sovjet-Unie leek door zijn noordelijke ligging nog groter en leek op deze manier een grotere bedreiging voor Europa

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojectie
  maandag 11 april 2016 @ 10:19:08 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161345517
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:29 schreef francorex het volgende:
In onderstaande video wordt NASA fakery blootgelegd.

(video=3.02min)

Foto's die worden ontleed is onder andere:

Deze foto van de EPIC 'satelliet'. Maan passeert de Aarde.
Afstand van de satelliet een miljoen mijl.

[ afbeelding ]

Apollo 11 : Christmas from the Moon

[ afbeelding ]

Iconische foto van de Aarde. Genomen op 7 december 1972 tijdens Apollo 17.
De laatste missie naar de Maan.
Genomen op de terugweg.
Na 6 geslaagde missies naar de Maan en 1 mislukte missie besluit NASA om welgeteld één foto te nemen van onze Aarde!

Deze officiele foto was 30 jaar lang het enige wetenschappelijk bewijs van de ronde Aarde.
Oneindig vaak gebruikt in publicaties, schoolboeken en wetenschappelijke magazines.

In 2002 kwam de opvolger van de blue marble. Een 'computer generated image' of CGI volgens NASA.

Apollo 17: blue marble

[ afbeelding ]

Apollo 11

[ afbeelding ]
Oh ik zie dat je wat je niet uitkomt maar weer keihard negeert? Wat een verzameling leugens en onzin weer...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 april 2016 @ 11:11:29 #137
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161346331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 03:28 schreef Orwell het volgende:
verklaar anders ff onderstande waarnemingen:

dan kan dit topic dicht.
Die meneer houdt verkeerde cijfers aan?

Zijn voorbeeld van Isles of Wight: 'Needles' Lighthouse bijvoobeeld.

Hij zegt:
Height: 180 ft.
Visible: 42 miles

De website zegt:
Height: 80 ft.
Visible: 14 miles
http://www.theneedles.co.uk/pages/trinity-lighthouse

Ik zou de bronnen van die meneer wel eens willen weten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161348017
Interessant. Een platte Aarde is ook meteen de verklaring van de holle aarde.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 12:55:13 #139
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161348194
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:44 schreef firefly3 het volgende:
Interessant. Een platte Aarde is ook meteen de verklaring van de holle aarde.
Kan je daar wat dieper op ingaan?

Holle Aarde theorie op een platte Aarde is dan onderwereld?
  maandag 11 april 2016 @ 13:24:53 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161348672
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:55 schreef francorex het volgende:

[..]

Kan je daar wat dieper op ingaan?

Holle Aarde theorie op een platte Aarde is dan onderwereld?
Weet je ondertussen al wat het bewijs is dat al die foto's nep zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 april 2016 @ 14:11:25 #141
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161349381
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Weet je ondertussen al wat het bewijs is dat al die foto's nep zijn?
Heb je de video bekeken.

Jij hebt vertrouwen in NASA.



Jij denkt dat NASA images 'earth from space' de werkelijke representatie zijn van de Aarde?
pi_161349484
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:11 schreef francorex het volgende:

[..]

Heb je de video bekeken.

Ga jij nog een keer reageren op de door Atuin-hek (en die van mij) geplaatste foto's i.p.v. weer eens je eigen bronnen te kiezen.

Die foto's zijn nog maar een paar keer geplaatst en je hebt er ook nog maar een keer of 15 om gevraagd dus je kan ze heel makkelijk terugvinden.
pi_161349710
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:55 schreef francorex het volgende:

[..]

Kan je daar wat dieper op ingaan?

Holle Aarde theorie op een platte Aarde is dan onderwereld?
Ik denk dat de onderkant van de wereld uit oceaan bestaat. Oftewel reverse gravity zodat we niet zonder water komen te zitten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 14:31:45 #144
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161349786
Van de EPIC satelliet.

"Earth from space" met het woord SEX in de wolken?



Of deze:

Wat is er mis met deze foto?


De Aarde is helemaal verlicht. De Zon bevindt zich dus achter de camera.
Waarom is de Maan dan niet verlicht?
Waarom zien we niet het effect van een volle Maan?
pi_161349945
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:31 schreef francorex het volgende:


Wat is er mis met deze foto?
[ afbeelding ]

De Aarde is helemaal verlicht. De Zon bevindt zich dus achter de camera.
Waarom is de Maan dan niet verlicht?
Waarom zien we niet het effect van een volle Maan?
[ afbeelding ]
Omdat de schaduwzijde van de maan naar de aarde staat gericht en de maan een tidal lock heeft met de aarde, wat betekent dat een rondje om de maanas (lunar day) net zo lang duurt als een rondje om de aarde zelf, zo'n 28 dagen. Een 'dag' op de maan duurt dus 28 dagen.

Prima te verklaren dus en heb je dan niet zoiets van: 'damn wat weet ik eigenlijk weinig van astronomie dus misschien moet ik dan maar niet proberen een algemeen aanvaarde 'theorie' aan te vechten dat de aarde rond is, maar plat?'

Die gedachte komt nou echt nooit bij je op?

[ Bericht 12% gewijzigd door starla op 11-04-2016 14:47:43 ]
I feel kinda Locrian today
  maandag 11 april 2016 @ 14:51:00 #146
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350147
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 14:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderkant van de wereld uit oceaan bestaat. Oftewel reverse gravity zodat we niet zonder water komen te zitten.
De onderkant van de Aarde is water. Wordt in vele verschillende cosmologieen aangegeven.



'Reverse gravity ' boezemt evenveel vertrouwen in als 'gravity'...

De Aarde is stationair. De Aarde is het centrum van het heelal.
In tegenstelling met de theorie van relativiteit.
Gelden eenvoudige regels die in overeenstemming zijn met wat onze zintuigen waarnemen.

Omhoog is omhoog. Beneden is beneden.

Maw. Iemand die in Australie woont bevindt zich op het zelfde plein als iemand in Nederland.

pi_161350165
Aarde centrum van het heelal :')
Conscience do cost.
pi_161350255
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:51 schreef francorex het volgende:

[..]

De onderkant van de Aarde is water. Wordt in vele verschillende cosmologieen aangegeven.

[ afbeelding ]

'Reverse gravity ' boezemt evenveel vertrouwen in als 'gravity'...

De Aarde is stationair. De Aarde is het centrum van het heelal.
In tegenstelling met de theorie van relativiteit.
Gelden eenvoudige regels die in overeenstemming zijn met wat onze zintuigen waarnemen.

Omhoog is omhoog. Beneden is beneden.

Maw. Iemand die in Australie woont bevindt zich op het zelfde plein als iemand in Nederland.

[ afbeelding ]
De onderkant is water?
Neem aan bevroren water? ijs?
  maandag 11 april 2016 @ 14:57:06 #149
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350279
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 14:41 schreef starla het volgende:

[..]

Omdat de schaduwzijde van de maan naar de aarde staat gericht en de maan een tidal lock heeft met de aarde, wat betekent dat een rondje om de maanas (lunar day) net zo lang duurt als een rondje om de aarde zelf, zo'n 28 dagen. Een 'dag' op de maan duurt dus 28 dagen.

Prima te verklaren dus en heb je dan niet zoiets van: 'damn wat weet ik eigenlijk weinig van astronomie dus misschien moet ik dan maar niet proberen een algemeen aanvaarde 'theorie' aan te vechten dat de aarde rond is, maar plat?'

Die gedachte komt nou echt nooit bij je op?
Nooit.

Vraagje spint de Maan om haar as?
  maandag 11 april 2016 @ 14:58:03 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161350307
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:11 schreef francorex het volgende:

[..]

Heb je de video bekeken.

Jij hebt vertrouwen in NASA.

[ afbeelding ]

Jij denkt dat NASA images 'earth from space' de werkelijke representatie zijn van de Aarde?
Je moet denk ik wat specifieker zijn dan 'de video'.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161350332
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:51 schreef francorex het volgende:

[..]

Omhoog is omhoog. Beneden is beneden.


Yep maar ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de simpele vraag waarom objecten en zelfs gassen met een valversnelling van 1G naar beneden vallen in een vacuum en niet blijven zweven of opstijgen..

Of is het soms de magische kracht van god die alles tegelijk naar beneden blijft trekken? :')
Alpha kenny one
pi_161350352
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je moet denk ik wat specifieker zijn dan 'de video'.
Laat hem maar eens in gaan op de door ons geposte foto's van de aarde.

Jammer dat Francorex niet met argumenten wil discussiëren maar er voor kiest om alleen zijn religie te verkondigen.
  maandag 11 april 2016 @ 15:00:41 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161350363
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:31 schreef francorex het volgende:
Van de EPIC satelliet.

"Earth from space" met het woord SEX in de wolken?

[ afbeelding ]

Of deze:

Wat is er mis met deze foto?
[ afbeelding ]

De Aarde is helemaal verlicht. De Zon bevindt zich dus achter de camera.
Waarom is de Maan dan niet verlicht?
Waarom zien we niet het effect van een volle Maan?
[ afbeelding ]
Hoe kom je er nou weer bij dat de maan daar niet verlicht is? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 april 2016 @ 15:01:24 #154
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350378
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:51 schreef ems. het volgende:
Aarde centrum van het heelal :')
Yep is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

(video=1.25min)
  maandag 11 april 2016 @ 15:01:52 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161350386
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Laat hem maar eens in gaan op de door ons geposte foto's van de aarde.

Jammer dat Francorex niet met argumenten wil discussiëren maar er voor kiest om alleen zijn religie te verkondigen.
Dat kan hij helemaal niet joh. Die argumenten heeft hij niet, alleen een rotsvast geloof.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161350467
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:01 schreef francorex het volgende:

[..]

Yep is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

(video=1.25min)
Als ik gedronken heb draait mijn kamer niet de aarde.
Ik ben het middelpunt van het universum!
pi_161350478
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Laat hem maar eens in gaan op de door ons geposte foto's van de aarde.

Jammer dat Francorex niet met argumenten wil discussiëren maar er voor kiest om alleen zijn religie te verkondigen.
Waar wel eens tegen opgetreden mag worden.
pi_161350585
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:57 schreef francorex het volgende:

[..]

Nooit.

Vraagje spint de Maan om haar as?
Ja, dat legde ik uit; in 28 dagen (en nog wat uren) heeft de maan één keer om haar as gedraaid. Dezelfde tijd als een omwenteling om de aarde, wat 'tidal locking' wordt genoemd: je ziet dus altijd maar één zijde van de maan, vandaar ook de uitdrukking 'dark side of the moon'. Vanaf aarde kunnen we die zijde dus nooit zien.
I feel kinda Locrian today
  maandag 11 april 2016 @ 15:19:07 #159
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350766
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Laat hem maar eens in gaan op de door ons geposte foto's van de aarde.

Jammer dat Francorex niet met argumenten wil discussiëren maar er voor kiest om alleen zijn religie te verkondigen.
quote:
Dat kan hij helemaal niet joh. Die argumenten heeft hij niet, alleen een rotsvast geloof.
Jullie tonen images van NASA en jullie geloven dat ze echt zijn.
Ik toon images van NASA en toon dat ze vals zijn.

Waar draait het dan om?

De geloofwaardigheid van NASA.

Blind vertrouwen is geen basis voor wetenschap maar de basis voor religie.

  maandag 11 april 2016 @ 15:23:29 #160
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350843
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 15:10 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, dat legde ik uit; in 28 dagen (en nog wat uren) heeft de maan één keer om haar as gedraaid. Dezelfde tijd als een omwenteling om de aarde, wat 'tidal locking' wordt genoemd: je ziet dus altijd maar één zijde van de maan, vandaar ook de uitdrukking 'dark side of the moon'. Vanaf aarde kunnen we die zijde dus nooit zien.
En jij hebt je bij die verklaring nooit vragen gesteld?
  maandag 11 april 2016 @ 15:24:05 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161350861
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:19 schreef francorex het volgende:

[..]

[..]

Jullie tonen images van NASA en jullie geloven dat ze echt zijn.
Ik toon images van NASA en toon dat ze vals zijn.

Waar draait het dan om?

De geloofwaardigheid van NASA.

Blind vertrouwen is geen basis voor wetenschap maar de basis voor religie.

[ afbeelding ]
Toonde je dat maar :D Daar zit ik nu al vrij lang om te vragen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161350869
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:19 schreef francorex het volgende:

[..]

[..]

Jullie tonen images van NASA en jullie geloven dat ze echt zijn.
Nee wij tonen foto's van de aarde o.a. van de NASA maar niet exclusief, overigens heb je ook nog geen enkele poging ondernomen om die foto's inhoudelijk van kritiek te voorzien. Je komt namelijk veel liever met filmpjes en foto's van je eigen bronnen omdat je lijkt te denken dat die beter in je straatje passen (al doen ze dat de meeste tijd ook nog niet eens)

quote:
Ik toon images van NASA en toon dat ze vals zijn.
Nee jij toont op geen enkele manier aan dat ze vals zijn, wat je w.m.b. wel aantoont is dat je totaal geen natuurkundige kennis hebt en nogal geïndoctrineerd bent.

Ook je focus op de NASA slaat helemaal nergens op, NASA is niet de bedenker van een bolvormige aarde en zou ook geen enkel belang hebben (zoals de rest van de mensheid) om een bolvormige aarde mythe in stand te houden, maar dat schijn jij door je fundamentalistische geloof in een platte aarde, omdat je anders je eigen bestaan geen plekje kunt geven, niet te kunnen accepteren

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 15:25:48 ]
  maandag 11 april 2016 @ 15:28:23 #163
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161350946
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Toonde je dat maar :D Daar zit ik nu al vrij lang om te vragen.
Je wil het niet zien. Begrijpelijk gaat wel over...
  maandag 11 april 2016 @ 15:28:57 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161350960
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef francorex het volgende:

[..]

Je wil het niet zien. Begrijpelijk gaat wel over...
Dat wil ik juist heel graag zien, anders bleef ik er niet om vragen. Dus kom maar op :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161351052
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef francorex het volgende:

[..]

Je wil het niet zien. Begrijpelijk gaat wel over...
Nee jij laat het niet zien en je argumentatie is eigenlijk gewoon niet aanwezig.
pi_161351534
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef francorex het volgende:

[..]

Je wil het niet zien. Begrijpelijk gaat wel over...
Via je eigen perspectief niet een filmpje! ^O^
pi_161352260
Als de aarde rond zou zijn zou je de bolling moeten zien als je in het vliegtuig zit. Deze zie je echter niet..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 16:52:25 #168
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161352468
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:38 schreef firefly3 het volgende:
Als de aarde rond zou zijn zou je de bolling moeten zien als je in het vliegtuig zit. Deze zie je echter niet..
En hier dan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161352512
quote:
Dat is CGI...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 16:56:39 #170
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161352538
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:54 schreef firefly3 het volgende:
Dat is CGI...
Ah! Netjes gedaan dan. ^O^ Hoe zie je dat het CGI is?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161352545
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat is CGI...
Nee je hebt de verkeerde Flat-earth kaart getrokken.. dit is niet CGI maar Fish-eye lens effect.
Overigens zou je de bolling niet hoeven zien vanuit een vliegtuig.

Mensen dit met de concorde gevlogen hebben zeggen die wel te hebben gezien, maar die vloog stukken hoger dan gewone vliegtuigen

http://www.flyertalk.com/(...)earth-sky-black.html
Alpha kenny one
  maandag 11 april 2016 @ 16:58:23 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161352562
En deze dan?



21 km hoogte. :)

Hier op video, nog mooier!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161352779
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2016 16:58 schreef SicSicSics het volgende:
En deze dan?

[ afbeelding ]

21 km hoogte. :)

Hier op video, nog mooier!
Je ziet dat hij in een cockpit zit met gebogen glas. Alles wordt dan vanzelf omgebogen. Dit is niet eens cgi maar gewoon lichtbreking.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichtbreking

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 17:30:32 #174
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161353009
Oh, maar... geen CGI in ieder geval!? :D Wat is het verschil met Baumgarter en deze video, want verder ziet het er prima vergelijkbaar uit. Of is dat toeval?

En waarom treedt deze lichtbreking pas op grote hoogte op? Ook toeval? :)
Bovendien zie je meerdere POV's vanuit de cockpit, maar blijft de bolling ongeveer hetzelfde. Je zou verwachten dat dit mee zou veranderen omdat de cockpit niet één uniforme vorm heeft. Of is dat ook toeval? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 april 2016 @ 17:32:12 #175
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161353040
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat wil ik juist heel graag zien, anders bleef ik er niet om vragen. Dus kom maar op :)
geloof jij dan dat amerika door de jaren heen dermate van grootte is veranderd..?
Huig
  maandag 11 april 2016 @ 17:35:04 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161353103
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:32 schreef Orwell het volgende:

[..]

geloof jij dan dat amerika door de jaren heen dermate van grootte is veranderd..?
Whut?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161353150
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2016 17:30 schreef SicSicSics het volgende:
Oh, maar... geen CGI in ieder geval!? :D Wat is het verschil met Baumgarter en deze video, want verder ziet het er prima vergelijkbaar uit. Of is dat toeval?

En waarom treedt deze lichtbreking pas op grote hoogte op? Ook toeval? :)
Bovendien zie je meerdere POV's vanuit de cockpit, maar blijft de bolling ongeveer hetzelfde. Je zou verwachten dat dit mee zou veranderen omdat de cockpit niet één uniforme vorm heeft. Of is dat ook toeval? :)
Het heeft ook met de afstand van de lens te maken richting het raam. Hier kan eenvoudig de juiste vertekend beeld opgewekt worden. Het verschil tussen de video met Baumgarter is dat we hier te maken hebben met een gebogen raam en een hogere kwaliteitsvideo. Bij hoge kwaliteits videos kun je moeilijk cgi toevoegen omdat dit opvalt.Dus dan moet je gebruikmaken met de hulpmiddelen die je bij de hand hebt; in dit geval heel "toevallig" een scherp gebogen raam.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 17:46:41 #178
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161353345
Camera buiten = fish eye lens

Camera binnen = normale lens

pi_161353413
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:46 schreef francorex het volgende:
Camera buiten = fish eye lens

Camera binnen = normale lens

[ afbeelding ]
Een duidelijk verschil inderdaad. Je ziet rechts duidelijk de platte horizon.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 17:54:00 #180
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161353474
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2016 16:58 schreef SicSicSics het volgende:
En deze dan?

[ afbeelding ]

21 km hoogte. :)

Hier op video, nog mooier!
@8.35 min vliegtuig gaat landen. Hoogte maximum enkele honderden meters.
Duidelijk curve te zien door de gebogen cockpit.

De Eiffeltoren geen curve te zien.

  maandag 11 april 2016 @ 17:59:37 #181
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161353556
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Whut?
zie de foto bij post #141
Huig
  maandag 11 april 2016 @ 18:03:00 #182
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161353592
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat wil ik juist heel graag zien, anders bleef ik er niet om vragen. Dus kom maar op :)
Jij wil helemaal niets zien. jij kan gewoon niet geloven/aannemen/aanvaarden dat je op zo'n schaal wordt voorgelogen.

In zekere zin is dat positief. Het toont aan dat je doorhebt/begrijpt wat de consequenties zijn voor je geloofssysteem.

  maandag 11 april 2016 @ 18:04:44 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161353613
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:59 schreef Orwell het volgende:

[..]

zie de foto bij post #141
Ja dus? Iets met totaal andere delen van de wereld zien?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 april 2016 @ 18:05:07 #184
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161353622
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:54 schreef francorex het volgende:
@8.35 min vliegtuig gaat landen. Hoogte maximum enkele honderden meters.
Duidelijk curve te zien door de gebogen cockpit.
Klopt: scherp, maar die is curve duidelijk aan de zijkanten te zien. Daar waar de cockpit inderdaad buigt. Dat dit op grote hoogte opeens anders is legt dat niet uit. Dat is whishfull invullen zegmaar.
quote:
De Eiffeltoren geen curve te zien.

[ afbeelding ]
Nee, natuurlijk niet! :D Wat verwacht je? Dat als je in Amersterdam springt dat je dan de Eifeltoren ziet? ;) De curve wordt pas duidelijk waarneembaar op grote(re) hoogte.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 april 2016 @ 18:06:18 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161353640
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:03 schreef francorex het volgende:

[..]

Jij wil helemaal niets zien. jij kan gewoon niet geloven/aannemen/aanvaarden dat je op zo'n schaal wordt voorgelogen.

In zekere zin is dat positief. Het toont aan dat je doorhebt/begrijpt wat de consequenties zijn voor je geloofssysteem.

[ afbeelding ]
Kom met bewijs en ik wil daar best serieus naar kijken. Hoe vaak moet ik dit nog zeggen/er om vragen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161353670
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2016 18:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt: scherp, maar die is curve duidelijk aan de zijkanten te zien. Daar waar de cockpit inderdaad buigt. Dat dit op grote hoogte opeens anders is legt dat niet uit. Dat is whishfull invullen zegmaar.

[..]

Nee, natuurlijk niet! :D Wat verwacht je? Dat als je in Amersterdam springt dat je dan de Eifeltoren ziet? ;) De curve wordt pas duidelijk waarneembaar op grote(re) hoogte.
En toevallig is dit een hoogte waar niemand kan komen behalve de concorde die toevallig niet vliegt? Een vriend van mij doet aan parachutespringen. Hij heeft geen ronding van de horizon gezien.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 18:10:25 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161353691
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:03 schreef francorex het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Normaalgesproken negeer ik dit soort bagger gewoon... maar ik ben toch best benieuwd:

Waarom post je dit plaatje nu eigenlijk? Wat is de functie hiervan? Wat draagt het bij aan de discussie?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161353697
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kom met bewijs en ik wil daar best serieus naar kijken. Hoe vaak moet ik dit nog ze ggen/er om vragen?


Super hoog. Geen ronding te zien...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161353724
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Super hoog. Geen ronding te zien...
Dan kijk jij niet heel goed, hoeveel curve verwacht jij eigenlijk vanaf die "super hoogte"?
  maandag 11 april 2016 @ 18:13:49 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161353749
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Super hoog. Geen ronding te zien...
En hoeveel ronding verwacht jij te zien op die hoogte?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 april 2016 @ 18:14:05 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161353750
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Super hoog. Geen ronding te zien...
Dit lijkt me niet veel meer dan een paar honderd meter. Overigens speelt de lens ook mee... als je een kromming ziet betekent dat nog niet dat het ook werkelijk de kromming van de aarde is.

Met een groothoeklens kan je op zeeniveau een kromming zien, maar die heeft niet noodzakelijk iets met de kromming van de aarde te maken.

Kortom: foto's helpen niet veel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 18:16:46 #192
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161353796
quote:
De curve wordt pas duidelijk waarneembaar op grote(re) hoogte.
De Concorde op 49.000 voet:

quote:
Now, this 'being able to see the curvature of the Earth business' ... Some people report that they could clearly see it, others say it's a myth.

First, if you simply peer out of the window, you can see so little of the horizon that you would have no chance of seeing the curverture:http://www.benlovejoy.com/concorde/trip-concorde/part2.html


Amateur weerballon 121.000 voet bijna 3 maal hoger dan de Concorde.

No curve !

  maandag 11 april 2016 @ 18:19:32 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161353838
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

Amateur weerballon 121.000 voet bijna 3 maal hoger dan de Concorde.

No curve !

[ afbeelding ]
Het lijkt wel alsof je de hele discussie over lenswerking weer helemaal vergeten bent.

Of ik begrijp niet welk punt je probeert te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 18:22:00 #194
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_161353868
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja dus? Iets met totaal andere delen van de wereld zien?
spot noord-amerika en zie de verschillen door de jaren heen..
Huig
  maandag 11 april 2016 @ 18:23:06 #195
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161353882
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:08 schreef firefly3 het volgende:
En toevallig is dit een hoogte waar niemand kan komen behalve de concorde die toevallig niet vliegt? Een vriend van mij doet aan parachutespringen. Hij heeft geen ronding van de horizon gezien.
Een parachutesprong maak je op ongeveer 4km.
Een vliegtuig (lijnvlucht) vliegt op 11km.

Als je vanuit een lijnvlucht de curve al niet ziet, wat heeft die opmerking van jouw parachute springende vriend dan nog voor'n toegevoegde waarde? :)

Dat de Concorde aan de grond staat in ieder geval geen toeval.

Geduld óf een grote portomonee:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Melvill
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161353891
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof je de hele discussie over lenswerking weer helemaal vergeten bent.

Of ik begrijp niet welk punt je probeert te maken.
De lens "uncurved" de horizon exact recht?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 18:26:03 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161353938
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De lens "uncurved" de horizon exact recht?
Nee.

Ongeacht de hoogte maakt het nogal veel uit of je een 10 mm lens gebruikt of een 500 mm lens. Dat is op alle hoogtes het verschil tussen 'recht' en 'krom' namelijk.

Wil je werkelijk de kromming van de aarde meten dan heb je eigenlijk zo goed als niets aan foto's. Wellicht dat je een eindje komt als je exact weet wat de hoogte, de brandpuntsafstand en maat van de sensor zijn. Maar gewoon zo op het oog aan de hand van een foto is niks meer dan bullshit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 11 april 2016 @ 18:26:17 #198
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161353944
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Normaalgesproken negeer ik dit soort bagger gewoon... maar ik ben toch best benieuwd:

Waarom post je dit plaatje nu eigenlijk? Wat is de functie hiervan? Wat draagt het bij aan de discussie?
Psst het is een officiele foto van NASA.

Dit is wetenschappelijk bewijs voor Pluto. Dit is NASA realiteit.
Wat draagt het bij aan de discussie?

Ik hoop dat je inziet vroeg of laat wat voor nonsense dit is.
pi_161353985
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:26 schreef francorex het volgende:

[..]

Psst het is een officiele foto van NASA.

Dit is wetenschappelijk bewijs voor Pluto. Dit is NASA realiteit.
Wat draagt het bij aan de discussie?

Ik hoop dat je inziet vroeg of laat wat voor nonsense dit is.
Tja mensen zijn schapen, kuddedieren. Je moet sterk in je schoenen staan om zelf na te denken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 11 april 2016 @ 18:29:15 #200
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161353990
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:26 schreef francorex het volgende:

[..]

Psst het is een officiele foto van NASA.
Met Pluto erin ge-edit... natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:26 schreef francorex het volgende:

Dit is wetenschappelijk bewijs voor Pluto. Dit is NASA realiteit.
Wat draagt het bij aan de discussie?

Ik hoop dat je inziet vroeg of laat wat voor nonsense dit is.
Zover ik kan zien is het een nogal flauw plaatje, maar erger: het lijkt me totaal off topic. Het idee dat de aarde een bol is is op geen enkele manier afhankelijk van wat de NASA wel of niet zegt.

En al was dat wel het geval dan heeft het nog steeds niets met het vraagstuk 'platte aarde' te maken.

Dit argument kan zo naar de bullshit department.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')