abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7003184
Nr 96 --- Nr 48 van 2002

Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.

Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.

Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-2 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-3 Asereje - Las Ketchup
4-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
5-6 Objection (tango) - Shakira

Opvallende noteringen:
-Jenny from the block - Jennifer Lopez van 77 naar 9
-Adrenaline - Di-rect van 43 naar 19
-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20 *kreun*

---------------

29 Mag het altijd kerstmis wezen - Grad Damen

Ken ik niet, Kazaa heeft het niet. Vind ik ook niet zo erg.

35 Misunderstood - Bon Jovi

Een clichématig maar goed in het gehoor liggend nummer volgens het vertrouwde Bon Jovi-recept. Verder is er ook niet zo veel over te zeggen. Het klinkt prima, zit strak in elkaar, maar het doet me om de een of andere reden echt geen ene moer. Te gelikt. 6+/10

43 Promise - Krezip

Een heel mooi nummer in de stijl van I would stay, alleen iets minder pakkend misschien. Die had meteen impact en deze moet je iets vaker horen. Zowel vocaal als instrumentaal zijn ze er trouwens wel op vooruit gegaan en eigenlijk heb ik hier ook niet zo veel op aan te merken. Het staat als een huis. 8+/10

46 Op zoek naar de waarheid - Gerard Joling

Ken ik niet. Kazaa heeft het niet. Vind ik ook niet zo erg.

59 All I needed - Sir

Ken ik niet (alweer). Kazaa heeft het niet (alweer). Als dit op hun vorige lijkt mis ik ook niks.

67 Goodbye's (the saddest word) - Celine Dion

Standaard Sky Radio-nummer in haar bekende (naar mijn mening dodelijk saaie) stijl. Ze zingt uiteraard goed, en het is uiterst professioneel in elkaar gezet, maar het klinkt net zo belegen als dat ze eruit ziet. Je bent het ook gelijk vergeten. Ideale ballad voor als ik de slaap niet kan vatten. 5+/10

68 Annemarie - De Sjonnies

Gemaakt voor de skihut, en ongetwijfeld is dat ook de enige plek waar dit wanprodukt tot zijn recht komt. Met een plat accent wordt een oubollig nummer gezongen, zo nu en dan over een platte skihut-housebeat. Niks voor mij. 3,5/10

72 Girl talk - TLC

Redelijk leuk r&b-nummer, maar toch wel jammer dat ze dit nog postuum hebben uitgebracht vind ik. Ik vond hun vorige nummers duidelijk beter en dit doet er dan een beetje afbreuk aan, ik vind hem wat saaier en wat 'dertien in een dozijn'. Na vaker luisteren groeit het trouwens wel, en er worden ook genoeg slechtere r&b-nummers uitgebracht. Ondanks dat ik zijn voorgangers beter vind hééft het iets. 7-/10

73 I'm right here - Samantha Mumba

Aardig klinkend maar volstrekt inwisselbaar r&b/pop-nummer. Identiteitsloos. Er zijn er zo veel die zo klinken. Zet haar naast Mya, Nivea, Christina Milian of een van de vele anderen in dit genre en je hoort buiten kleine verschilletjes in de stemmen het verschil vrijwel niet. Jammer. 6/10

74 Driftwood - Freeloader

Het lijkt op Fuckin' society van Reeloop, alleen vind ik die net een slagje beter. Die had 'het' helemaal, vond ik, en deze nou nèt niet. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Desondanks vind ik ook deze erg leuk en bevat het een heerlijke stevige beat. Erg catchy housedeuntje. Loopt erg lekker. 8+/10

83 We've got tonight - Ronan Keating

Weer zo'n Sky Radio-produkt dat misschien wel goed gemaakt is, maar waar geen kraak of smaak aan zit. Afgrijselijke saaie clichéplaat, tot aan het paar nootjes hoger gaan zingen na tweederde nummer aan toe. Maar ja, wel goed geproduceerd en zo. 5+/10

91 Welcome to the rest - Venice

Re-entry, maar Kazaa heeft het nummer niet meer, ik heb het allang uit de computer gegooid en ik heb geen flauw idee hoe het ook alweer ging.... (Ik geloof ook niet dat ik het de eerste keer erg super vond.)

95 Skin on skin - Sarah Connor

Het zal wel bij de tijd van het jaar horen. Wéér zo'n plaat als nummer 67 en 83. De recensie is ook vrijwel hetzelfde: Saai, glad, clichématig, maar ja, wel goed gemaakt. Dat moet ik ook hierbij eerlijk toegeven. Misschien dat ik dit bij het kerstdiner nog wel leuk vind. 6-/10

96 Muzikanten dansen niet - De Dijk

Misschien niet direct mijn smaak, maar in het genre vind ik het best wel een leuk nummer. Het loopt goed, bevat best een aardige tekst en het zit op zich goed in elkaar. Ook muzikaal klinkt het best strak. Als je het live hoort klinkt het vast nog beter. 6,5/10

100 Turn the radio up - Barry Manilow

Ken ik niet. Kazaa heeft het niet.

dinsdag 26 november 2002 @ 15:25:50 #2
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_7003761
Top 5 van deze week:

Opvallende noteringen:
-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20 *mischien wel leuk ja*

---------------

43 Promise - Krezip

krezip, al zo lang cool

HALLO DIT IS DE 2002 DJ FRISO REMIX

sjonnies, rulen echt megaheftig

pi_7003841
Top 5 van deze week:

Opvallende noteringen:
-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20 *kreun*

---------------
43 Promise - Krezip

Ik denk dat Promise de verkoop van Days Like This toch wel even een flinke trap onder de kont kan geven. Meesterlijk nummer. Tuurlijk is het een I Would Stay rip-off, maar I Would Stay was ook echt een 10 waard. Deze geef ik een 9.5

59 All I needed - Sir

Toch geen Air-remake ofzo he?

72 Girl talk - TLC

Leuk nummer! TLC is sowieso een leuke R&B-groep. dit is ook weer een erg OK nummer, net als eigenlijk allemaal. 8

Succesweek qua nummers die ik ken zeg

dinsdag 26 november 2002 @ 15:33:43 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_7003916
Tja, sorry, het is weer een van die weken...

Top 5 van deze week:

Opvallende noteringen:
-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20
---------------

43 Promise - Krezip
Lang niet het beste nummer van de nieuwe cd van Krezip, en een magere en redelijk doorzichtige poging een nieuwe tophit te scoren met een ballad. Beetje jammer dat dit nou net de nieuwe single is. Tja, met kerst in aantocht is dat misschien wel logisch, maar is had liever een 'normaal' uptempo nummer gehad... 5.

dinsdag 26 november 2002 @ 15:35:58 #5
19155 Amber_Forrester
Awardwinning Actress
pi_7003972
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 14:44 schreef postinggirl het volgende:
.
  dinsdag 26 november 2002 @ 15:44:02 #6
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_7004158
Barry Manilow... dat die nog leeft!

Vond Mandy wel een mooi nummer trouwens...

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:54:53 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7006939
De top5 van deze week:

1-1 Dilemma- Nelly ft. Kelly Rowland
2-2 Dirrty - C. Aguilera ft. Redman
3-3 The ketchup song (asereje) - Las ketchup
4-4 Hey sexy lady - Shaggy

Hm, niet echt veel veranderd en waarom staat dat ketchupgeval nog steeds in de top3????

Opvallende noteringen:

-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20

Nee toch, wat ziet de Nederlander toch in dat verschrikkelijk bijelkaar gejatte nummer van Jennifer Lopez??!?!
Mariah is nog enigszins voor te stellen vanwege de tijd van het jaar, maar ook daar word ik niet bepaald vrolijk van.

=====================================

29 Mag het altijd kerstmis wezen - Grad Damen
Goh, ik had me nu zo verheugd om dit aan te mogen horen... (ben ik even blij dat Kazaa deze niet heeft)

35 Misunderstood - Bon Jovi
Na een renamed MP3 te hebben gehaald (Pink ipv. Bon Jovi), had ik toch de goede versie. Niet echt stevig, maar toch duidelijk herkenbare Bon Jovi sound. Ook deze plaat is duidelijk voor de komende maand gemaakt. Ik heb betere nummers van deze groep gehoord. 6/10

43 Promise - Krezip
Krezip heeft ook door dat de feestdagen er weer aankomen en komen met een ballad op de proppen. Het gaat ze goed af in ieder geval. Het is wel een plaat die ik never nooit zou kopen. 6.5/10

46 Op zoek naar de waarheid - Gerard Joling
Deze heeft Kazaa niet.

59 All i needed - Sir
Deze kan ik ook niet vinden met Kazaa.

Tsja, wat moet je hier nu van zeggen. Zo Celine Dion als het maar kan. Een ballad die op zich weer goed is geproduceerd, maar me helemaal geen moer doet. Next!!! 5/10

Dit is toch niet serieus toch?? Wat een vreselijk nummer!!!! Ideaal voer voor de lokale piraat. 2/10

72 Girl talk - TLC
Al wat vaker gehoord. Een R&B plaat met punch, zoals eigenlijk alle platen van TLC. Not bad at all. 7/10

73 I'm right here - Samantha Mumba
Een R&B plaatje welke best leuk in elkaar steekt. Heel wat meer 'swing' en niet zo superglad. Niet vervelend om naar te luisteren. 6.5/10

74 Freeloader - Driftwood
Een bekende voor de danceliefhebbers. Deze plaat is al een aardige tijd uit (al bijna 5 maanden). Klinkt leuk, en iets minder standaard dan wat we de laatste tijd gewend zijn. 7/10

Pfff.. een cover. Iedereen kent wel de uitvoering van Dolly Parton en Kenny Rogers. Deze versie voegt totaal niets toe en ik vind 'm zelfs slechter. Sky Radio zal hier van smullen. 4/10

91 Welcome to the rest of your life - Venice
Re-entry, ga ik niet nogmaals bespreken (zie week 45)

95 Skin on skin - Sarah Connor
Een aalgladde ballad. Typisch iets voor skyradio. Ik heb weinig met dit soort muziek. 5/10

Een waarheid als een koe als je het mij vraagt. Het nummer klinkt daarnaast ook nog eens erg goed. 7/10

Een feelgood nummer wat zo uit een TV-serie of een commercial uit de jaren 80 zou kunnen komen. Klinkt wel grappig, doch wel erg oubollig. Barry Manilow behoort al tot de oude garde van artiesten en dat is te horen ook. 5/10

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7026619
Ik geef het topic nog één kans.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 27-11-2002 19:53]

pi_7027627
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland Slaapverwekkend. 3/10
2-2 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman Leuk nummer, ranzige clip. 6/10
3-3 Asereje - Las Ketchup De grap is over, het vriest bijna, dag dames. 4/10
4-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold Aardig. 7/10
5-6 Objection (tango) - Shakira Beter dan de vorige single. 6/10

Opvallende noteringen:
-Jenny from the block - Jennifer Lopez van 77 naar 9 4/10
Ze is zo gewoon gebleven. Dat gelooft toch niemand?

-Adrenaline - Di-rect van 43 naar 19 3/10
Teveel eer voor zo'n zwak nummer.

-Through the rain - Mariah Carey van 32 naar 20 *kreun* 5/10
Kreun indeed. Heeft inmiddels wel exclusief in elke Duitse talkshow gezeten.

43 Promise - Krezip
Wat een uitmuntend fraai nummer. Hopelijk staat deze plaat op #1 tijdens Kerst, en niet Robbie Williams. Alhoewel ik ook hoop dat de plaat dan weer snel uit de hitlijsten zakt, want ik zit niet te wachten op nog zo'n draak als I would stay. 9/10

Jeffrey Willems zei het als volgt: het is net een magnetron-maaltijd. Als je naar de verpakking kijkt ziet het er leuk uit, maar als je er in bijt is het gewoon weer dezelfde kleffe hap. 3/10

72 Girl talk - TLC
Behalve dat Woohoo, wat regelmatig langs komt, is dit niet echt bijzonder. 6/10

Ronan Keating & Lulu, beetje kleinzoon en oma idee. Heeft er al iemand opgemerkt dat Ronan in dit soort saaie prutnummers heel erg klinkt als Kenny Rogers? Waarschijnlijk niet, sterker nog, misschien kennen jullie Kenny helemaal niet. Saaie, makkelijk verteerbare cover. 5/10

91 Welcome to the rest - Venice
Hier word je mee doodgegooid op Radio 2. Klinkt als The Eagles, als die nog platen zouden maken. Risicoloze pop, volgens de heren gaat het over een vriend die een moeilijke tijd achter de rug heeft met drank en drugs. Yeah, whatever. 6/10

Dit is helemaal geen slecht nummer, waarom komt het zo laag binnen? 7/10

Van zijn cd Here at the Mayflower, een conceptalbum waar hij jaren over heeft gedaan. Manilow vertelt over de (fictieve) bewoners van de apartementen in het gebouw The Mayflower. Gek genoeg verkocht zijn greatest hits cd in Amerika zo ontzettend goed, dat hij dit jaar door de States heeft getourd, terwijl hij daar een ontzettende hekel aan heeft. Hij houdt ook niet van vliegen, en zal dus niet door Europa gaan touren. En al deze nutteloze info kun je op Radio 2 horen, en het gaat nooit meer uit je hoofd. 4/10

[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 27-11-2002 20:02]

I intend to live forever, or die trying.
pi_7028143
quote:
Op woensdag 27 november 2002 19:00 schreef postinggirl het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de kwaliteit van de nummers. En de bekendheid.
  woensdag 27 november 2002 @ 21:25:11 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_7029632
quote:
Op woensdag 27 november 2002 20:23 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de kwaliteit van de nummers. En de bekendheid.

Inderdaad, dit is echt een hopeloze week.
  woensdag 27 november 2002 @ 21:28:58 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7029740
quote:
Op woensdag 27 november 2002 21:25 schreef ranja het volgende:

Inderdaad, dit is echt een hopeloze week.

De komende weken zal dit patroon ook nog wel aanhouden... feestdagen... Mierzoete ballads en veilige nummers die de komende weken (maanden?) weer veel in de lijsten zullen staan. Ja, daar word ik ook erg vrolijk van
  donderdag 28 november 2002 @ 12:51:15 #13
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7039315
quote:
Op woensdag 27 november 2002 19:00 schreef postinggirl het volgende:
NEE, niet mee stoppen.
Probleem is deze week gewoon wat er binnenkomt. Ik ken er slechts twee van (Krezip, Bon Jovi).
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7042921
Freeloader en Fucking Society lijken op elkaar?
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  vrijdag 29 november 2002 @ 23:24:53 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7068772
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:51 schreef evert het volgende:

NEE, niet mee stoppen.

Volgens mij begrijp je het verkeerd. Even het topic omhoog schoppen voor meer reacties is wat anders dan de hele reeks stopzetten.
pi_7068904
Mariah Carey, altijd maar weer die zever ballads.
  vrijdag 29 november 2002 @ 23:48:25 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7069147
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:33 schreef schatje het volgende:
Mariah Carey, altijd maar weer die zever ballads.
Ergste van alles is dat het telkens wel weer een hit wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')