abonnement Unibet Coolblue
pi_161197536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Is het niet (een vorm van) het restless leg syndrome?
Geen idee. Al heb ik daar soms wel last van maar eigenlijk alleen als ik lig.
Dit voelt echt anders, zit ook geen beweging in maar ze blijven stilliggen.
Denk eerder dat het iets met mijn zenuwschade te maken heeft al kan ik niet zeggen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan om dit te triggeren.

Héél soms heb ik rls (of een stuiptrekking) als ik zit en 1x was wel grappig achteraf:
Ik zat rustig op de bank tv te kijken en ineens schiet mijn linkerbeen omhoog, met mijn scheen tegen een eikenhouten tafelblad aan. :+
Zoals ik al zei, dat was achteraf pas grappig. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef superkimmi het volgende:
En niet kunnen slapen is killing inderdaad, voor je humeur, algehele fitheid etc. Hoop dat het vannacht beter lukt!
Humeur gaat nog aardig goed gelukkig maar fit ben ik absoluut niet!
En inderdaad, vannacht moet het wél lukken anders gaat mijn humeur wel achteruit gok ik zo.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:05:06 #152
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161197587
Klinkt ook bij mij als Restless Leg Syndrome in de oren, ik heb het ook af en toe. Heb dan idd geen pijn en ook geen kramp maar lijkt alsof er dan een zenuw vast zit ofzo.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161197667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's goed nieuws! :D
Binnen hoeveel tijd zou je effect moeten merken en lost dit ook je vermoeidheidsprobleem op?

Ben zelf momenteel ook erg moe, het lukt me maar niet om te slapen. :(
Afgelopen 3 nachten hooguit 4 uur per nacht en dat vind ik toch echt te weinig.
Komt vooral door pijn in mijn benen en als het niet zeer doet dan is er een heel vreemd gevoel, lastig uit te leggen maar ik ga het toch proberen. :P

Het lijkt een combinatie van dingen, het voelt alsof mijn benen bekneld liggen (vooral links) en gelijkertijd voelt het alsof ze er niet bij horen.
Als ik bijvoorbeeld op mijn zij lig met mijn knieën op elkaar voel ik dat wel maar puur op gevoel kan ik niet zeggen wat de linker- of wat de rechterknie is.
Daarbij ook een heel gespannen gevoel in de benen, alsof je elk moment in een kramp kan schieten wat gelukkig niet gebeurt. :)
Zoals ik al zei: Heel lastig te omschrijven. :+

Ook vanmorgen kreeg ik daar nog eens erge rugpijn bij, ik wist niet meer hoe ik moest gaan liggen, elke houding deed zeer.
Ik had 2 uur daarvoor al een Oxy 20mg op maar die werkte duidelijk niet (voldoende).
Ik heb die filmomhulde tabletten voor verlengde afgifte en heb er toen maar 1 kapotgebeten om die werkzame stof in 1x in mijn systeem te krijgen.
Duurde nog ongeveer een uur voor ik daar wat van merkte.

Dit alles gaat behoorlijk ten koste van de nachtrust, hopelijk lukt het vanavond wel want ondertussen ben ik echt doodmoe.
Jeetje, heftig zeg! Klinkt deels bekend in de oren, sommige Oxy is gewoon retetraag, weet er alles van :+.

Moe, geen / minder energie, hopelijk slaap je vannacht beter ^O^
pi_161197707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:05 schreef LPFAN het volgende:
Klinkt ook bij mij als Restless Leg Syndrome in de oren, ik heb het ook af en toe. Heb dan idd geen pijn en ook geen kramp maar lijkt alsof er dan een zenuw vast zit ofzo.
Ik heb zenuwschade dus dat zou dan zo maar kunnen.
Als het te lang gaat duren zal ik eens aan de huisarts vragen of dit niet anders kan, af en toe lekker slapen is toch wel noodzakelijk.
pi_161197749
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Jeetje, heftig zeg! Klinkt deels bekend in de oren, sommige Oxy is gewoon retetraag, weet er alles van :+.

Moe, geen / minder energie, hopelijk slaap je vannacht beter ^O^
En soms merk je het effect van de Oxy alleen in de bovenkamer....
Ik hoop ook dat het vannacht beter gaat. :)

En hoe ist met jou?
pi_161197981
By the way, ik zak de laatste tijd ook steeds vaker door mijn linkerbeen heen, heeft er misschien ook wel iets mee te maken.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:22:26 #157
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161197996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik heb zenuwschade dus dat zou dan zo maar kunnen.
Als het te lang gaat duren zal ik eens aan de huisarts vragen of dit niet anders kan, af en toe lekker slapen is toch wel noodzakelijk.
Ja idd. Zou er wel ff mee heen gaan idd, zijn wel middeltjes voor om het minder te maken ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161199669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

En soms merk je het effect van de Oxy alleen in de bovenkamer....
Ik hoop ook dat het vannacht beter gaat. :)

En hoe ist met jou?
Gaat op en af, zowel met pijn als vermoeidheid. Heb dus de Lyrica, maar voor mijn gevoel doet het niets, volgende week gesprek.

Heb zelf ook zenuwschade, niet fijn! Ben benieuwd wat de huisarts je gaat voorschrijven / aanbieden :)
pi_161199811
Domme vraag misschien, maar is zenuwschade hetzelfde als neuropathie?

Neuropathie is toch schade aan de zenuwen?

:@
pi_161200094
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Gaat op en af, zowel met pijn als vermoeidheid. Heb dus de Lyrica, maar voor mijn gevoel doet het niets, volgende week gesprek.

Heb zelf ook zenuwschade, niet fijn! Ben benieuwd wat de huisarts je gaat voorschrijven / aanbieden :)
Lyrica ken ik niet.
En zenuwschade is idd niet fijn! Er gebeuren de gekste dingen, heb bijv. wel eens het gevoel dat iemand mijn been aanraakt terwijl er niemand in de buurt is. :+

Huisarts ga ik pas heen als dit te lang duurt, wie weet trekt het weg?

quote:
11s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Domme vraag misschien, maar is zenuwschade hetzelfde als neuropathie?

Neuropathie is toch schade aan de zenuwen?

:@
Ik zou het niet durven zeggen, er staan nogal wat moeilijke woorden in een dossier en ik onthoud alleen de makkelijke. ;)
pi_161206662
Ik slik ook Lyrica tegen de zenuwpijn. Maar ik sluk het al zo lang dat ik geen idee heb hoeveel pijn ik zonder zou hebben.
De uitslag van de CTscan gehad vanmiddag, de lead ligt niet goed, maar gelukkig ligt hij niet op een dusdanig gevaarlijke plaats dat er op korte termijn een operatie nodig zou zijn. Hij is alleen onbruikbaar om neurostimulatie mee op te wekken dus ipv 2 gaat er 1 lead stimuleren. Ben best opgelucht, was zo bang dat ik weer die OK in zou moeten.

Ik heb jullie wel gevolgd hoor de afgelopen weken! Alleen nog niet veel energie om mee te posten. De hoofdpijn blijft ook nog rondsluimeren.
pi_161206687
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Domme vraag misschien, maar is zenuwschade hetzelfde als neuropathie?

Neuropathie is toch schade aan de zenuwen?

:@
Ja, neuropathie is hetzelfde als zenuwschade.
pi_161206788
Herkenbaar dat draaien met het hoofd om wakker te worden uit slaapverlamming. De enge dingen zien. Niet kunnen bewegen.

Ik heb ooit eens een "spook" gezien tijdens een slaapverlamming. Ik zag een vrouw met lang zwart haar en een groene ketting naast het bed van mijn ex staan.

Ik heb gehoord/gevoeld dat de hond van schoonzus de kamer binnenkwam en aan mijn hand likte (hond was er dus niet eens).

Of dat mijn vriend nog even binnenkwam op de slaapkamer, terwijl hij allang naar zijn werk was.

Ik "zie" dus niet alleen maar enge dingen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:51:15 #164
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161212208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:37 schreef caroro het volgende:
Ik slik ook Lyrica tegen de zenuwpijn. Maar ik sluk het al zo lang dat ik geen idee heb hoeveel pijn ik zonder zou hebben.
De uitslag van de CTscan gehad vanmiddag, de lead ligt niet goed, maar gelukkig ligt hij niet op een dusdanig gevaarlijke plaats dat er op korte termijn een operatie nodig zou zijn. Hij is alleen onbruikbaar om neurostimulatie mee op te wekken dus ipv 2 gaat er 1 lead stimuleren. Ben best opgelucht, was zo bang dat ik weer die OK in zou moeten.

Ik heb jullie wel gevolgd hoor de afgelopen weken! Alleen nog niet veel energie om mee te posten. De hoofdpijn blijft ook nog rondsluimeren.
Gelukkig hoef je niet de ok weer in!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:55:43 #165
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_161212313
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's goed nieuws! :D
Binnen hoeveel tijd zou je effect moeten merken en lost dit ook je vermoeidheidsprobleem op?

Ben zelf momenteel ook erg moe, het lukt me maar niet om te slapen. :(
Afgelopen 3 nachten hooguit 4 uur per nacht en dat vind ik toch echt te weinig.
Komt vooral door pijn in mijn benen en als het niet zeer doet dan is er een heel vreemd gevoel, lastig uit te leggen maar ik ga het toch proberen. :P

Het lijkt een combinatie van dingen, het voelt alsof mijn benen bekneld liggen (vooral links) en gelijkertijd voelt het alsof ze er niet bij horen.
Als ik bijvoorbeeld op mijn zij lig met mijn knieën op elkaar voel ik dat wel maar puur op gevoel kan ik niet zeggen wat de linker- of wat de rechterknie is.
Daarbij ook een heel gespannen gevoel in de benen, alsof je elk moment in een kramp kan schieten wat gelukkig niet gebeurt. :)
Zoals ik al zei: Heel lastig te omschrijven. :+

Ook vanmorgen kreeg ik daar nog eens erge rugpijn bij, ik wist niet meer hoe ik moest gaan liggen, elke houding deed zeer.
Ik had 2 uur daarvoor al een Oxy 20mg op maar die werkte duidelijk niet (voldoende).
Ik heb die filmomhulde tabletten voor verlengde afgifte en heb er toen maar 1 kapotgebeten om die werkzame stof in 1x in mijn systeem te krijgen.
Duurde nog ongeveer een uur voor ik daar wat van merkte.

Dit alles gaat behoorlijk ten koste van de nachtrust, hopelijk lukt het vanavond wel want ondertussen ben ik echt doodmoe.
De huisarts zei dat ik met met enkele weken beter zou moeten voelen. Dit vermoeidheid is voor mij ook echt killing,maar het rare is dat ik heel goed slaap.

Ik heb nu 4 dagen tussen de 12 en 16 uur geslapen. Voel me nu weer fit genoeg om morgen te gaan werken. Heb nog een hoop werk wat ik op de autopilot kan doen,dus dat werk ik eerst weg.

Verder pas ik gewoon goed op dat ik me niet meer overwerk of iets dergelijks.

Wat jij beschrijft met je benen heb ik af en toe ook. Lijkt wel iets weg te hebben van restless leg syndrome, is vooral heel heel irritant. Ik ga dan meestal heel even lopen en dan gaat het wel weer.
Hopelijk ga je snel wat beter slapen :).
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_161214312
Sylvana en carora top.
  woensdag 6 april 2016 @ 13:10:11 #167
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161219885
Heb je een beetje kunnen slapen vannelle?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 6 april 2016 @ 13:21:02 #168
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_161220105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:37 schreef caroro het volgende:
Ik slik ook Lyrica tegen de zenuwpijn. Maar ik sluk het al zo lang dat ik geen idee heb hoeveel pijn ik zonder zou hebben.
De uitslag van de CTscan gehad vanmiddag, de lead ligt niet goed, maar gelukkig ligt hij niet op een dusdanig gevaarlijke plaats dat er op korte termijn een operatie nodig zou zijn. Hij is alleen onbruikbaar om neurostimulatie mee op te wekken dus ipv 2 gaat er 1 lead stimuleren. Ben best opgelucht, was zo bang dat ik weer die OK in zou moeten.

Ik heb jullie wel gevolgd hoor de afgelopen weken! Alleen nog niet veel energie om mee te posten. De hoofdpijn blijft ook nog rondsluimeren.
Wat fijn dat de worst-case-scenario niet is uitgekomen! :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_161220274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:10 schreef LPFAN het volgende:
Heb je een beetje kunnen slapen vannelle?
Niet echt.
Alles bij elkaar opgeteld een uur of 4 denk ik. Van 04.00-06.30 ongeveer en daarna tot 10.00 maar dat kwam omdat ik de wekker had gezet.
Beetje last van mijn benen gehad maar er is weer wat nieuws: spastische trekjes in mijn rechterarm.
Ik word levensgevaarlijk om naast te gaan liggen, schoppen deed ik al en nu is er ook nog slaan bij gekomen. :+

En eigenlijk is het niet verstandig: Ik ga nu toch ff liggen.
Zitten bevalt me niet meer en ik wil nu geen Oxy slikken want ik moet eind van de middag nog met de auto weg.

Oftewel: Ik ben even foetsie. :) :W
  woensdag 6 april 2016 @ 14:08:08 #170
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161221277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet echt.
Alles bij elkaar opgeteld een uur of 4 denk ik. Van 04.00-06.30 ongeveer en daarna tot 10.00 maar dat kwam omdat ik de wekker had gezet.
Beetje last van mijn benen gehad maar er is weer wat nieuws: spastische trekjes in mijn rechterarm.
Ik word levensgevaarlijk om naast te gaan liggen, schoppen deed ik al en nu is er ook nog slaan bij gekomen. :+

En eigenlijk is het niet verstandig: Ik ga nu toch ff liggen.
Zitten bevalt me niet meer en ik wil nu geen Oxy slikken want ik moet eind van de middag nog met de auto weg.

Oftewel: Ik ben even foetsie. :) :W
Lijkt me dan juist wel verstandig dat je ff gaat liggen ;) Balen dat je weer niet hebt geslapen :( Apart dat je dat nu met je arm hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161222571
Caroro fijn dat je niet meer geopereerd hoeft te worden! Maar wel balen dat hij niet werkt nu.

Vannelle dat slechte slapen is echt slopend. Niet zo gek hoor dat je dan nu ff gaat liggen. Helemaal niet als je straks nog met de auto weg moet.

Frustratie: om 13.50 uur een afspraak hebben en pas om 14.35 uur aan de beurt zijn -O-
Ik viel bijna in slaap :@

Maaaarrrrrr wel goed nieuws van de longarts gekregen! Want ik heb geen slaapapneu meer!!! *O* *O* *O*
Had nu nog maar 5 ademverzwakkingen per uur en dat valt gewoon onder normaal ^O^
Dus ik hoef geen beugel of masker en mag weer autorijden ^O^
Verwijderen van keelamandelen en 2 weken afzien is dus niet voor niks geweest *O*
  woensdag 6 april 2016 @ 15:16:40 #172
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161222898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef Sylvana het volgende:
Caroro fijn dat je niet meer geopereerd hoeft te worden! Maar wel balen dat hij niet werkt nu.

Vannelle dat slechte slapen is echt slopend. Niet zo gek hoor dat je dan nu ff gaat liggen. Helemaal niet als je straks nog met de auto weg moet.

Frustratie: om 13.50 uur een afspraak hebben en pas om 14.35 uur aan de beurt zijn -O-
Ik viel bijna in slaap :@

Maaaarrrrrr wel goed nieuws van de longarts gekregen! Want ik heb geen slaapapneu meer!!! *O* *O* *O*
Had nu nog maar 5 ademverzwakkingen per uur en dat valt gewoon onder normaal ^O^
Dus ik hoef geen beugel of masker en mag weer autorijden ^O^
Verwijderen van keelamandelen en 2 weken afzien is dus niet voor niks geweest *O*
Wat fijn!!! En het verwijderen zal heus niet voor niks geweest zijn ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 6 april 2016 @ 16:17:18 #173
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_161224430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef Sylvana het volgende:
Caroro fijn dat je niet meer geopereerd hoeft te worden! Maar wel balen dat hij niet werkt nu.

Vannelle dat slechte slapen is echt slopend. Niet zo gek hoor dat je dan nu ff gaat liggen. Helemaal niet als je straks nog met de auto weg moet.

Frustratie: om 13.50 uur een afspraak hebben en pas om 14.35 uur aan de beurt zijn -O-
Ik viel bijna in slaap :@

Maaaarrrrrr wel goed nieuws van de longarts gekregen! Want ik heb geen slaapapneu meer!!! *O* *O* *O*
Had nu nog maar 5 ademverzwakkingen per uur en dat valt gewoon onder normaal ^O^
Dus ik hoef geen beugel of masker en mag weer autorijden ^O^
Verwijderen van keelamandelen en 2 weken afzien is dus niet voor niks geweest *O*
hopelijk voel je je snel beter. ik ben nog steeds in orde. de medicatie helpt dus wel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 6 april 2016 @ 19:19:53 #174
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_161229478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet echt.
Alles bij elkaar opgeteld een uur of 4 denk ik. Van 04.00-06.30 ongeveer en daarna tot 10.00 maar dat kwam omdat ik de wekker had gezet.
Beetje last van mijn benen gehad maar er is weer wat nieuws: spastische trekjes in mijn rechterarm.
Ik word levensgevaarlijk om naast te gaan liggen, schoppen deed ik al en nu is er ook nog slaan bij gekomen. :+

En eigenlijk is het niet verstandig: Ik ga nu toch ff liggen.
Zitten bevalt me niet meer en ik wil nu geen Oxy slikken want ik moet eind van de middag nog met de auto weg.

Oftewel: Ik ben even foetsie. :) :W
Ik wilde dat ik jou een beetje van mijn slaaplust kon geven :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_161230512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Lijkt me dan juist wel verstandig dat je ff gaat liggen ;) Balen dat je weer niet hebt geslapen :( Apart dat je dat nu met je arm hebt.
Ik wou dat eigenlijk niet omdat ik bang ben dat ik dan vanavond weer in de problemen kom qua slapen.
Maar zo te voelen niet hoor! Ben nog steeds moe. :)
Dat van die arm snap ik ook niet zo goed, links heb ik wel vaker het gevoel dat die arm klem zit maar rechts nog nooit en zeker niet met zenuwtrekjes er bij. :?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:02 schreef Sylvana het volgende:

Vannelle dat slechte slapen is echt slopend. Niet zo gek hoor dat je dan nu ff gaat liggen. Helemaal niet als je straks nog met de auto weg moet.
Autorijden als je heel moe bent is idd niet echt een strak plan, alert ben je dan niet terwijl je dat in het verkeer juist wél moet zijn.
Daarom had ik ook nog geen Oxy genomen, wil bij mij ook nog wel eens een raar effect geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:19 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik wilde dat ik jou een beetje van mijn slaaplust kon geven :@
Dat is lief van je maar dat hoeft niet, de wil om te slapen is ruim aanwezig, daar ligt het niet aan. :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')