abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161122304
Hoi allemaal,

Ik ben een 17 jarige jongen en ik zit met een probleem. Met mijn vriendengroep zou ik deze zomer op vakantie naar Griekenland gaan. Gezellig dus alles geboekt! Maar een poosje terug heeft een vriendin die ook mee zou gaan iets veroorzaakt/meegemaakt (onder andere onverantwoord gedrag) waardoor ze niet meer van haar ouders mee mag. Maar nu heeft ze zomaar alle slechte dingen (drank, drugs etc.) over ons, voornamelijk over mijn drugsgebruik overdreven tegen haar ouders verteld. We weten niet waarom en ik heb haar nog niet gesproken. Hierdoor is er een kans dat sommige van ons ook niet meer mee mogen omdat haar ouders het aan andere ouders hebben verteld waardoor die ouders geen vertrouwen meer in ons en mij hebben vanwege drugs etc. Gelukkig hebben ze het (nog) niet aan mijn ouders verteld. Na jarenlange vriendschap sta ik op het punt het contact met haar te verbreken omdat je volgens mij op elkaar moet kunnen vertrouwen, dit had ik echt niet van haar gedacht. Als zij problemen had met mijn/ons gedrag had ze naar ons persoonlijk moet komen naar mijn mening.

Maar dit is niet het enige. Een paar jaar geleden ben ik erachter gekomen dat ik homo ben. Ik heb het hier enorm moeilijk mee aangezien ik niet een omgeving zit waar het geaccepteerd word (streng christelijk, kerk, christelijke vrienden, op christelijke school gezeten enz..) dus ik zit nog in de kast. Nu heb ik het een poos geleden in een dronken bui aan m’n beste vriend verteld die ook mee gaat op vakantie. Hij vindt het helemaal oké. Maar nu ik op het punt sta om contact met die vriendin te verbreken heeft hij tegen mij gezegd dat hij het later (een paar weken nadat ik het hem heb verteld) aan haar (en aan meerdere) heeft doorgeluld dat ik homo ben. Hij heeft er wel spijt van en dat geloof ik ook, maar ik weet niet wat ik in deze situatie moet doen. Ik bent ontzettend boos op die vriend en vriendin, het vertrouwen is bij hun beide volledig weg. Die vakantie kan me niks meer schelen. Ik voel me enorm kut. Wat is jullie advies?
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 18:10:25 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161122373
Euh... heb je het er met hén ook over gehad? En besproken? Met die vrienden dan he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161122376
Wat een smerige snitch-actie van haar :') klinkt echt een beetje als "als ik geen leuke tijd mag hebben, mag niemand een leuke tijd hebben". Dump dat secreet en probeer het nog te redden met een " zij is hartstikke gek man".
pi_161122863
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een smerige snitch-actie van haar :') klinkt echt een beetje als "als ik geen leuke tijd mag hebben, mag niemand een leuke tijd hebben". Dump dat secreet en probeer het nog te redden met een " zij is hartstikke gek man".
Dat dus. Zij liegt, zij is de gebruiker. Probeert iedereen ook te laten gebruiken en is boos omdat wij geen drugs bij haar willen kopen (ja, ze is ook dealer).
pi_161122920
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat dus. Zij liegt, zij is de gebruiker. Probeert iedereen ook te laten gebruiken en is boos omdat wij geen drugs bij haar willen kopen (ja, ze is ook dealer).
1986, dan ben je niet echt 17 jaar.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:48:34 #6
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161123313
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Dat is ook niet TS..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161123693
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:10 schreef Renesite het volgende:
Euh... heb je het er met hén ook over gehad? En besproken? Met die vrienden dan he.
In real life nog niet de mogelijkheid gehad maar wel geappt en met een paar gebeld. Iedereen is boos maar denkt wel aan de jarenlange vriendschap die ze hadden dus... Ik ben in ieder geval klaar met haar maar nu ben ik bang dat ze dus misschien gaat doorvertellen dat ik homo ben.

Maar wat moet ik met die vriend. Volgende week wil hij met me praten.
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 19:12:12 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161123860
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:06 schreef Baidacx het volgende:

[..]

In real life nog niet de mogelijkheid gehad maar wel geappt en met een paar gebeld. Iedereen is boos maar denkt wel aan de jarenlange vriendschap die ze hadden dus... Ik ben in ieder geval klaar met haar maar nu ben ik bang dat ze dus misschien gaat doorvertellen dat ik homo ben.

Maar zijn je vrienden boos op het feit dat je homo bent?!
pi_161124027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar zijn je vrienden boos op het feit dat je homo bent?!
De vriend aan wie ik het heb verteld (die het heeft doorgeluld) vind het prima. Verder weet zij (dat meisje dat alles tegen haar ouders verteld) het alleen van m'n vriendengroep. (die jongen heeft het aan mensen verteld buiten vriendengroep). Maar zij weet niet dat ik het weet dat zij weet dat ik homo ben. Ik denk dat zij niet boos is. Dus voor de rest weet voor zo ver ik het weet niemand het. Pfff complex verhaal haha
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 19:20:12 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161124088
Wees de eerste in jouw vriendengroep en geef ook aan dat je het zelf wilde vertellen aangezien zij alles loopt te verkondigen en je het niet vindt kunnen dat zij het doet. Zo omzijl je een awkward situatie.
pi_161124208
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:06 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Objectief gezien zou ik zeggen schijt hebben en haar tackelen door eerder uit de kast te komen. Maar hoewel dit wel geen reële optie zal zijn meen ik het, speel mooi weer en zorg dat zij voor gek wordt verklaard door haar omgeving/niet serieus genomen wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 19:24:27 ]
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 19:25:20 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161124241
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Objectief gezien zou ik zeggen schijt hebben en haar tackelen door eerder uit de kast te komen. Maar hoewel dit wel geen reële optie zal zijn meen ik het, speel mooi weer en zorg dat zij voor gek wordt verklaard door haar omgeving/niet serieus genomen wordt.
Ahum.
Dat is niet reëel. Ontkennen en uiteindelijk alsnog weer moeten opbiechten. Beter om het nu te doen.
pi_161124344
Nee dat ga ik niet doen. Ik vind het enorm lastig en daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Ik heb nu gezien dat je echt niemand kan vertrouwen. Wat als die vrienden het ook weer gaan doorvertellen aan anderen. En zoals ik in het begin al zei: Ik zit niet echt in omgeving waarin het geaccepteerd word dus er zullen echt weinig mensen achter me staan. Ik heb het mijn ouders al een paar jaar terug verteld en die waren er niet zo blij mee om het maar zo te zeggen. En ik heb nog meer familie...
pi_161124392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ahum.
Dat is niet reëel. Ontkennen en uiteindelijk alsnog weer moeten opbiechten. Beter om het nu te doen.
Moeten is dwang. Ik snap de angst wel in dergelijke relifundamentalistische contreien. Zat verhalen bekend waarbij geloof en reputatie ging boven het geluk en de liefde voor eigen kind.
pi_161124969
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:28 schreef Baidacx het volgende:
Nee dat ga ik niet doen. Ik vind het enorm lastig en daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Ik heb nu gezien dat je echt niemand kan vertrouwen. Wat als die vrienden het ook weer gaan doorvertellen aan anderen. En zoals ik in het begin al zei: Ik zit niet echt in omgeving waarin het geaccepteerd word dus er zullen echt weinig mensen achter me staan. Ik heb het mijn ouders al een paar jaar terug verteld en die waren er niet zo blij mee om het maar zo te zeggen. En ik heb nog meer familie...
Het wordt niet meer of minder waar, als je het niet verteld. Je ouders weten het al, dus de grootste stap heb je al gemaakt. Des te eerder je kan leven zonder die leugen mee te zeulen, des te eerder je jouw leven kan gaan leiden. Wat je familie er van gaat vinden is hun probleem, je kan niet met iedereen rekening houden.
Daarnaast zou ik niet een vriendin laten vallen omdat ze haar ouders verteld heeft dat haar vrienden ook drugs gebruiken. Je weet niet wat de situatie was en mensen praten nou eenmaal vaak hun mond voorbij. Ervaring leert dat iedereen een geheim minimaal aan 1 iemand verteld en met tweede lijns informatie wordt helemaal niet voorzichtig omgesprongen. Plus dat je zelf ook niet wilt dat mensen jou laten vallen omdat je homo bent en dus eigen gelogen hebt tegen ze, dan lijkt het me een goed idee om zelf ook niet mensen te laten vallen voor random dingen.

Het hoge woord is eruit, doe jezelf een plezier en ga leven naar je gevoel. Wees een kerel en ga het gesprek aan. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 02-04-2016 19:56:24 ]
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 19:49:28 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161125028
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:47 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het wordt niet meer of minder waar, als je het niet verteld. Je ouders weten het al, dus de grootste stap heb je al gemaakt. Des te eerder je kan leven zonder die leugen mee te zeulen, des te eerder je jouw leven kan gaan leiden. Wat je familie er van gaat vinden is hun probleem, je kan niet met iedereen rekening houden.
Daarnaast zou ik niet een vriendin laten vallen omdat ze haar ouders verteld heeft dat haar vrienden ook drugs gebruiken. Je weet niet wat de situatie was, en mensen praten nou eenmaal vaak hun mond voorbij. Ervaring leert dat iedereen een geheim minimaal aan 1 iemand verteld, en tweede lijns informatie wordt helemaal niet voorzichtig mee omgesprongen. Plus dat je zelf ook niet wilt dat mensen jou laten vallen omdat je homo bent en dus eigen gelogen hebt tegen ze, dan lijkt het me een goed idee om zelf ook niet mensen te laten vallen voor random dingen.

Het hoge woord is eruit, doe jezelf een plezier en ga leven naar je gevoel. Wees een kerel en ga het gesprek aan. ^O^
Joop.
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:08:55 #17
256666 leeell
I know you're lonely
pi_161125682
Geen snitches in je vriendengroep houden, das vragen om moeilijkheden.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_161125687
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:47 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Daarnaast zou ik niet een vriendin laten vallen omdat ze haar ouders verteld heeft dat haar vrienden ook drugs gebruiken. Je weet niet wat de situatie was en mensen praten nou eenmaal vaak hun mond voorbij. Ervaring leert dat iedereen een geheim minimaal aan 1 iemand verteld en met tweede lijns informatie wordt helemaal niet voorzichtig omgesprongen. Plus dat je zelf ook niet wilt dat mensen jou laten vallen omdat je homo bent en dus eigen gelogen hebt tegen ze, dan lijkt het me een goed idee om zelf ook niet mensen te laten vallen voor random dingen.

Ik snap je heel goed. Dat is ook wat ik zou moeten doen. Maar ik heb een ander idee en dat is weggaan als ik 18 ben. Misschien heel laf en lekker makkelijk maar voor mij voelt het als een enorme vernedering als ik zeg dat ik op jongens val. Ik weet zeker dat veel mensen me laten vallen als ik uit de kast zou komen en dat vind ik erg kut. Misschien leef ik op dit moment wel in een schijnwereld. Maar ik voel me echt niet lekker en in me vel en ben al een aantal jaar depressief. Je kan nooit van tevoren zeggen hoe het afloopt maar eigenlijk weet ik zeker dat ik me nog kutter ga voelen als ik uit de kast kom. Ik heb al spijt dat ik het aan m'n ouders heb verteld. En zeker spijt dat ik het aan die vriend heb verteld.

En wat die vriendin betreft. Ik ga zeker vragen waarom zij het tegen haar ouders heeft verteld, maar als ze het zomaar heeft gezegd om onze vakantie te verzieken (ik zou tot nu toe geen andere reden weten) dan is het afgelopen met haar. En ik zou niet weten waarom ik ineens heb gelogen dat ik homo ben. Ze hebben het mij niet gevraagd, ik ben nooit met een meisje gekomen, heb nooit gezoend met een meisje en dat weten ze allemaal. Dus omdat ik iets niet heb verteld over mezelf heb ik gelogen?
pi_161126244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:09 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Ik snap je heel goed. Dat is ook wat ik zou moeten doen. Maar ik heb een ander idee en dat is weggaan als ik 18 ben. Misschien heel laf en lekker makkelijk maar voor mij voelt het als een enorme vernedering als ik zeg dat ik op jongens val. Ik weet zeker dat veel mensen me laten vallen als ik uit de kast zou komen en dat vind ik erg kut. Misschien leef ik op dit moment wel in een schijnwereld. Maar ik voel me echt niet lekker en in me vel en ben al een aantal jaar depressief. Je kan nooit van tevoren zeggen hoe het afloopt maar eigenlijk weet ik zeker dat ik me nog kutter ga voelen als ik uit de kast kom. Ik heb al spijt dat ik het aan m'n ouders heb verteld. En zeker spijt dat ik het aan die vriend heb verteld.

En wat die vriendin betreft. Ik ga zeker vragen waarom zij het tegen haar ouders heeft verteld, maar als ze het zomaar heeft gezegd om onze vakantie te verzieken (ik zou tot nu toe geen andere reden weten) dan is het afgelopen met haar. En ik zou niet weten waarom ik ineens heb gelogen dat ik homo ben. Ze hebben het mij niet gevraagd, ik ben nooit met een meisje gekomen, heb nooit gezoend met een meisje en dat weten ze allemaal. Dus omdat ik iets niet heb verteld over mezelf heb ik gelogen?
Als mensen je gaan laten vallen, zijn ze je aandacht nu ook al niet waard. Weet niet of het laf is, weet wel dat vluchten niet werkt. Je neemt namelijk altijd jezelf en de problemen mee, zolang je niet accepteert wie je bent. Waarom zou het een vernedering zijn? Dat is slechts je eigen veroordeling die je voelt, wat wrs ook je depressie voedt. Er is nog niemand die je heeft laten vallen, van de mensen die het weten. Je ouders niet, je vriend niet en je vriendin heeft ook nog niets gezegd erover. En spijt hebben schiet ook niet op, je kan het toch niet terugnemen. Alleen er naar gaan leven.
Zolang jij niet ineens verandert in een nicht, of totaal ander gedrag gaat laten zien, zullen de meeste mensen je gewoon accepteren.

Je wilt toch niet echt over een jaar iedereen achterlaten, omdat je bang bent dat ze je laten vallen? Je geeft ze namelijk niet eens de kans om je te accepteren, naast dat je jezelf de kans ontneemt om jezelf te zijn in je eigen omgeving. Erg belangrijk om jezelf te accepteren en je prettig te voelen met wie je bent.
Wat je vriendin betreft, doe wat je moet doen, maar zie je wel dat het heel raar is dat je angst voelt dat mensen je laten vallen en dat je zelf met alle gemak hetzelfde doet. Vrienden laat je niet vallen bij het minste of geringste. Natuurlijk heeft ze het niet verteld om jullie vakantie te verzieken, maar om zichzelf te redden.
Aangaande het liegen, nee, in de strikte zin van het woord heb je niet gelogen, maar je liegt al tijden tegen jezelf. Je laat je leiden door je angsten, wat heel normaal is. Heb er zelf 7 jaar mee rondgelopen, maar nog nooit een negatieve reactie gehad. Het was eerder een non-issue. Voelde echt als een anti-climax toen ik het vertelde. De wereld veranderde niet.

De enige die jou niet accepteert en je laat vallen ben jezelf. Met die houding zal je m.i. nooit gelukkig worden.
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 20:45:13 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161127031
Een voetbalminded persoon tegen mij: "normaal heb ik niet veel met homo's, maar bij jou vind ik het tof".

En zo wel meer mensen. Zolang je maar jezelf blijft en nu niet jezelf tegenhoudt. Niet dat je huidige leven een toneelstuk is?!
pi_161127401
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:45 schreef Renesite het volgende:
Een voetbalminded persoon tegen mij: "normaal heb ik niet veel met homo's, maar bij jou vind ik het tof".

En zo wel meer mensen. Zolang je maar jezelf blijft en nu niet jezelf tegenhoudt. Niet dat je huidige leven een toneelstuk is?!
En dat je een figurantenrol hebt en niet eens de hoofdrol.
pi_161129299
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:24 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als mensen je gaan laten vallen, zijn ze je aandacht nu ook al niet waard. Weet niet of het laf is, weet wel dat vluchten niet werkt. Je neemt namelijk altijd jezelf en de problemen mee, zolang je niet accepteert wie je bent. Waarom zou het een vernedering zijn? Dat is slechts je eigen veroordeling die je voelt, wat wrs ook je depressie voedt. Er is nog niemand die je heeft laten vallen, van de mensen die het weten. Je ouders niet, je vriend niet en je vriendin heeft ook nog niets gezegd erover. En spijt hebben schiet ook niet op, je kan het toch niet terugnemen. Alleen er naar gaan leven.
Zolang jij niet ineens verandert in een nicht, of totaal ander gedrag gaat laten zien, zullen de meeste mensen je gewoon accepteren.

Je wilt toch niet echt over een jaar iedereen achterlaten, omdat je bang bent dat ze je laten vallen? Je geeft ze namelijk niet eens de kans om je te accepteren, naast dat je jezelf de kans ontneemt om jezelf te zijn in je eigen omgeving. Erg belangrijk om jezelf te accepteren en je prettig te voelen met wie je bent.
Wat je vriendin betreft, doe wat je moet doen, maar zie je wel dat het heel raar is dat je angst voelt dat mensen je laten vallen en dat je zelf met alle gemak hetzelfde doet. Vrienden laat je niet vallen bij het minste of geringste. Natuurlijk heeft ze het niet verteld om jullie vakantie te verzieken, maar om zichzelf te redden.
Aangaande het liegen, nee, in de strikte zin van het woord heb je niet gelogen, maar je liegt al tijden tegen jezelf. Je laat je leiden door je angsten, wat heel normaal is. Heb er zelf 7 jaar mee rondgelopen, maar nog nooit een negatieve reactie gehad. Het was eerder een non-issue. Voelde echt als een anti-climax toen ik het vertelde. De wereld veranderde niet.

De enige die jou niet accepteert en je laat vallen ben jezelf. Met die houding zal je m.i. nooit gelukkig worden.
Je hebt gelijk. Misschien vind ik het vernederend door m'n omgeving, je krijgt meteen zo'n stempel... En natuurlijk wil ik ook mezelf zijn en inderdaad niet in een toneelstuk leven. Maar ik ben bang. Bang voor reacties, bang voor mensen die me laten vallen, m'n omgeving is er niet heel makkelijk in. Ik moet elke zondag 2 keer naar de kerk. Oei... Als ik er aan denk word ik al zenuwachtig :p. Maar inderdaad, tot nu toe is er niet iemand die me volledig hebt laten vallen. Maar toch zal ik het blijven uitstellen en misschien toch wachten tot ik 18 ben... En dan geef ik ze inderdaad niet de kans maar dan weet ik zeker dat ik geen kutopmerkingen krijg, nouja in ieder geval minder. En ik zou het sommige vrienden laten weten voordat ik ga.

Nu ik dit type zie ik wel dat ik zwak bezig ben. En de laatste tijd gaat het beter met me. Ik voel me nog niet helemaal prettig met wie ik ben maar ik begin mezelf wel steeds meer te accepteren. En ik heb er ook niet echt spijt van dat ik het tegen m'n ouders etc. heb verteld, maar misschien als ik het over zou doen had ik het anders gedaan maar dat kan inderdaad niet meer en daar pieker ik ook niet over.

Die vriendin kan het niet verteld hebben om haarzelf te redden maargoed, dat zal ik nog even bekijken. Die vriend die het heeft doorgeluld ga ik het vergeven. Heb teveel mooie herinneringen met hem en ik merk dat het hem echt spijt.

Je reactie doet me wel goed. Het word weer iets duidelijker voor mezelf. Ik laat me inderdaad leiden door angst, maar ik durf echt niet de stap te zetten om er voor uit te komen, hoe graag ik eigenlijk wel zou willen...
pi_161129694
De kerk heeft zijn werk weer gedaan, angst gezaaid. 2 keer op zondag naar de kerk, hoe verzin je het :')

Er is maar 1 advies: wees jezelf en fuck de rest. Moeten ze je niet, prima toch? Gaan ze lekker samen naar de pastoor luisteren en blijven hangen in 1512. Waarom zou je daar mee om willen gaan?
pi_161130715
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:49 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Misschien vind ik het vernederend door m'n omgeving, je krijgt meteen zo'n stempel... En natuurlijk wil ik ook mezelf zijn en inderdaad niet in een toneelstuk leven. Maar ik ben bang. Bang voor reacties, bang voor mensen die me laten vallen, m'n omgeving is er niet heel makkelijk in. Ik moet elke zondag 2 keer naar de kerk. Oei... Als ik er aan denk word ik al zenuwachtig :p. Maar inderdaad, tot nu toe is er niet iemand die me volledig hebt laten vallen. Maar toch zal ik het blijven uitstellen en misschien toch wachten tot ik 18 ben... En dan geef ik ze inderdaad niet de kans maar dan weet ik zeker dat ik geen kutopmerkingen krijg, nouja in ieder geval minder. En ik zou het sommige vrienden laten weten voordat ik ga.

Nu ik dit type zie ik wel dat ik zwak bezig ben. En de laatste tijd gaat het beter met me. Ik voel me nog niet helemaal prettig met wie ik ben maar ik begin mezelf wel steeds meer te accepteren. En ik heb er ook niet echt spijt van dat ik het tegen m'n ouders etc. heb verteld, maar misschien als ik het over zou doen had ik het anders gedaan maar dat kan inderdaad niet meer en daar pieker ik ook niet over.

Die vriendin kan het niet verteld hebben om haarzelf te redden maargoed, dat zal ik nog even bekijken. Die vriend die het heeft doorgeluld ga ik het vergeven. Heb teveel mooie herinneringen met hem en ik merk dat het hem echt spijt.

Je reactie doet me wel goed. Het word weer iets duidelijker voor mezelf. Ik laat me inderdaad leiden door angst, maar ik durf echt niet de stap te zetten om er voor uit te komen, hoe graag ik eigenlijk wel zou willen...
Zwak, nee joh. Iedereen die het moet weten, weet het al. De rest komt er gaandeweg wel achter. Ik begrijp dat je geloof, of eigenlijk dat van je ouders en omgeving, niet rijmt met jouw gevoelens. Probeer dat gevoel desondanks te accepteren. Er zullen weinig mensen zijn die je recht in je gezicht zullen kwetsen, dat speelt meestal achter gesloten deuren af. Waar je wel 24/7 mee om te gaan hebt, zijn je eigen opvattingen over je zelf. Zou beginnen met van jezelf te houden. Gebruik de tijd in de kerk om jezelf te overtuigen dat ook jij bestaansrecht hebt en een eerlijke kans op een gelukkig en liefdevol leven verdient.

Kijk met compassie naar jezelf, dat maakt je ook zachter voor anderen. En aangaande je angsten. Er voor weglopen duurt een leven, ze aangaan maar een moment

Succes man ^O^
pi_161131151
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:58 schreef Coritchando het volgende:
De kerk heeft zijn werk weer gedaan, angst gezaaid. 2 keer op zondag naar de kerk, hoe verzin je het :')

Er is maar 1 advies: wees jezelf en fuck de rest. Moeten ze je niet, prima toch? Gaan ze lekker samen naar de pastoor luisteren en blijven hangen in 1512. Waarom zou je daar mee om willen gaan?
Ik zou inderdaad mezelf moeten zijn. Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Maar dat ligt misschien toch aan mij. Het is inderdaad jammer van de kerk maar dat is nou eenmaal zo...
pi_161131247
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:29 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad mezelf moeten zijn. Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan. Maar dat ligt misschien toch aan mij. Het is inderdaad jammer van de kerk maar dat is nou eenmaal zo...
Heeft jouw geloof moeite met homoseksualiteit of met praktiserend homoseksualiteit? Meeste geloven accepteren je gevoel vaak wel, maar niet je acties. Zolang je thuis woont kan je je ouders natuurlijk respecteren, door niet zoenend voor hun neus te gaan staan of ze op een andere manier te confronteren, zolang dat niet goed voelt.

Je kan het altijd bespreken met je pastoor/dominee/xxx
pi_161134371
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Heeft jouw geloof moeite met homoseksualiteit of met praktiserend homoseksualiteit? Meeste geloven accepteren je gevoel vaak wel, maar niet je acties. Zolang je thuis woont kan je je ouders natuurlijk respecteren, door niet zoenend voor hun neus te gaan staan of ze op een andere manier te confronteren, zolang dat niet goed voelt.

Je kan het altijd bespreken met je pastoor/dominee/xxx
Het heeft vooral te maken met praktiserend homoseksualiteit. Ik heb ooit wel is contact gehad met een dominee. Hij reageerde nogal positief. Wat mij opvalt is dat de geleerde dominee het goed begrijpt hoe het in elkaar zit met homo zijn, en dat het makkelijk gezegd wel mag (niet alle dominees zeggen het natuurlijk, maar verschillende wel. Dus ook in de streng gereformeerde gezindte!) maar de mensen die in de kerk zitten zijn er op tegen. Misschien allemaal een beetje makkelijk gezegd maar daar kwam het voor mij op neer. Voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik geloof in God omdat ik het wel een mooie gedachte vind dat er na dit leven nog iets is en aangezien Nederlanders van oorsprong allemaal christen waren vind ik wel wat hebben. Maar je kunt ook overdrijven :p. Ik zeg dit even, mocht er iemand in dezelfde situatie als ik zitten met het geloof hoog in het vaandel (wat ik volledig respecteer) kan hij/zij altijd contact met me opnemen. PM ofzo als dat kan met dit forum.

Verder ga ik er inderdaad aan werken om van mezelf te gaan houden en het allemaal positiever gaan bekijken. Ik denk dat dat nu heel erg belangrijk voor mij is. Ga weer zin in het leven proberen te krijgen. Ik ga er weer voor! Dankjewel
pi_161135881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:58 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Het heeft vooral te maken met praktiserend homoseksualiteit. Ik heb ooit wel is contact gehad met een dominee. Hij reageerde nogal positief. Wat mij opvalt is dat de geleerde dominee het goed begrijpt hoe het in elkaar zit met homo zijn, en dat het makkelijk gezegd wel mag (niet alle dominees zeggen het natuurlijk, maar verschillende wel. Dus ook in de streng gereformeerde gezindte!) maar de mensen die in de kerk zitten zijn er op tegen. Misschien allemaal een beetje makkelijk gezegd maar daar kwam het voor mij op neer. Voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik geloof in God omdat ik het wel een mooie gedachte vind dat er na dit leven nog iets is en aangezien Nederlanders van oorsprong allemaal christen waren vind ik wel wat hebben. Maar je kunt ook overdrijven :p. Ik zeg dit even, mocht er iemand in dezelfde situatie als ik zitten met het geloof hoog in het vaandel (wat ik volledig respecteer) kan hij/zij altijd contact met me opnemen. PM ofzo als dat kan met dit forum.

Verder ga ik er inderdaad aan werken om van mezelf te gaan houden en het allemaal positiever gaan bekijken. Ik denk dat dat nu heel erg belangrijk voor mij is. Ga weer zin in het leven proberen te krijgen. Ik ga er weer voor! Dankjewel
Dus eigenlijk geloof je niet echt in god..
pi_161136370
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Goh..
  zondag 3 april 2016 @ 01:50:19 #30
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161136548
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 00:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

"Geloven" is gelijk aan "niet de waarheid willen weten"... Dat lijkt hier ook weer het geval te zijn, niets geks aan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_161137719
Tja ik zou gewoon even met mijn ouders praten, gewoon Hey mam, ik moet even wat met je bespreken, die meid van ons groepje is betrapt met drugs en troep en nu zwamt ze gewoon in het rond dat iedereen dat doet. Ik wou het je even vertellen want zit er niet op te wachten dat straks onze vertrouwens band kapot is omdat een ander in paniek is en de rest maar nu met de eigen ellende meetrekt.
Kun je gewoon zeggen, want als je niets tegen je ouders zegt, is de kans groot dat je ouders denken, heyyy waarom zei hij daar dan niets over tegen ons?

Wat betreft je homoseksualiteit, ook dat zou ik gewoon eens rustig te sprake brengen, zorg altijd dat je niet te chanteren bent en jezelf niet klem kan zetten, niets is vervelender dan zenuwachtig zijn van ooohhh straks komen ze het te weten, je bent het nu eenmaal daar is niets aan te doen, zo ben je gewoon, dat hebben ze gewoon te accepteren.
pi_161152289
quote:

[..]

Nou, ik bid soms wel, zou raar zijn als ik niet in God geloofde maar wel zou bidden toch?

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:22 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja ik zou gewoon even met mijn ouders praten, gewoon Hey mam, ik moet even wat met je bespreken, die meid van ons groepje is betrapt met drugs en troep en nu zwamt ze gewoon in het rond dat iedereen dat doet. Ik wou het je even vertellen want zit er niet op te wachten dat straks onze vertrouwens band kapot is omdat een ander in paniek is en de rest maar nu met de eigen ellende meetrekt.
Kun je gewoon zeggen, want als je niets tegen je ouders zegt, is de kans groot dat je ouders denken, heyyy waarom zei hij daar dan niets over tegen ons?

Wat betreft je homoseksualiteit, ook dat zou ik gewoon eens rustig te sprake brengen, zorg altijd dat je niet te chanteren bent en jezelf niet klem kan zetten, niets is vervelender dan zenuwachtig zijn van ooohhh straks komen ze het te weten, je bent het nu eenmaal daar is niets aan te doen, zo ben je gewoon, dat hebben ze gewoon te accepteren.
Ja is misschien wel het beste. En inderdaad met m'n ouders over hebben.
pi_161160574
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Nou, ik bid soms wel, zou raar zijn als ik niet in God geloofde maar wel zou bidden toch?
Ik bid dus ik geloof in God = een petitio principii

Dus nee dat zegt niks..

Laat ik het anders stellen: geloof jij in een entiteit die almachtig en alwetend is? Geloof jij dat alles en iedereen deel uitmaakt van het plan van een almachtige en alwetende entiteit die bepaald wat iedereen doet en meemaakt. Geloof jij in een entiteit die mensen laat lijden omdat dat deel uitmaakt van een almachtig plan? Met andere woorden; geloof jij in God?
  maandag 4 april 2016 @ 01:33:35 #34
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161161549
quote:

[..]

Mwa, zat mensen die alleenmaar bidden bijv. omdat anderen dat van ze verlangen... Om te bidden hoef je niet te geloven.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_161162626
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 01:33 schreef embedguy het volgende:

[..]

Mwa, zat mensen die alleenmaar bidden bijv. omdat anderen dat van ze verlangen... Om te bidden hoef je niet te geloven.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Voordat je gaat eten is het vaak (ook door mij) even een zinnetje zeggen omdat je dat gewend bent en omdat anderen dat van je verwachten. Als je dat bedoelt dan snap ik het. Maar met bidden bedoel ik een persoonlijk gebed waar niemand van af weet. Mijn ouders zitten mij echt niet te pushen.
pi_161162656
quote:

[..]

Ja is misschien wel het beste. En inderdaad met m'n ouders over hebben.
Ja dat zal een hoop stress wegnemen, echt waar als ouders iets achteraf horen ben je eigenlijk meer het haasje dan dat ze het eerst van jezelf horen. Dat heb ik persoonlijk al ondervonden en mijn dochter merkt het ook, als ze direct komen om iets te zeggen, ben ik hooguit wat geirriteerd maar als ik het een week later van een ander moet horen, dan ben ik echt boos.
pi_161162692
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik bid dus ik geloof in God = een petitio principii

Dus nee dat zegt niks..

Laat ik het anders stellen: geloof jij in een entiteit die almachtig en alwetend is? Geloof jij dat alles en iedereen deel uitmaakt van het plan van een almachtige en alwetende entiteit die bepaald wat iedereen doet en meemaakt. Geloof jij in een entiteit die mensen laat lijden omdat dat deel uitmaakt van een almachtig plan? Met andere woorden; geloof jij in God?
Misschien volgens deze vraag niet. Ik geloof dat Jezus is gestorven en opgestaan etc. Dat is ook het enige wat je nodig hebt en misschien dat ik op m'n eigen manier geloof.

Ik snap deze vragen ook niet zo goed. Wat wil je er mee bereiken? Ik zie ook wel dat de kerk en de ideeën daarvan niet allemaal zo positief zijn/waren. En dat is ook wat ik heb meegemaakt en wat ik op dit moment nog steeds meemaak. Toch probeer ik nog de goede kanten er van in te zien om een doel (en nee, niet alleen dat doel) in je leven te hebben.

Weet je, ik wil me weer gelukkig voelen. En daar ben ik vooral mee bezig.
pi_161162697
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Baidacx op 04-04-2016 08:10:13 ]
  maandag 4 april 2016 @ 08:37:54 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161162847
quote:

[..]

Gaan we elkaar even lekker de maat nemen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 4 april 2016 @ 08:39:08 #40
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161162853
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 08:08 schreef Baidacx het volgende:

Ik snap deze vragen ook niet zo goed. Wat wil je er mee bereiken?
Je hoeft er niet op te reageren :) ik vind het persoonlijk nogal irritante en off-topic vragen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_161162910
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 08:08 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Misschien volgens deze vraag niet. Ik geloof dat Jezus is gestorven en opgestaan etc. Dat is ook het enige wat je nodig hebt en misschien dat ik op m'n eigen manier geloof.

Ik snap deze vragen ook niet zo goed. Wat wil je er mee bereiken? Ik zie ook wel dat de kerk en de ideeën daarvan niet allemaal zo positief zijn/waren. En dat is ook wat ik heb meegemaakt en wat ik op dit moment nog steeds meemaak. Toch probeer ik nog de goede kanten er van in te zien om een doel (en nee, niet alleen dat doel) in je leven te hebben.

Weet je, ik wil me weer gelukkig voelen. En daar ben ik vooral mee bezig.
Mwah.. gewoon de gebruikelijke christofobie die opspeelt.

Als je toch graag iets met geloof wilt doen maar moeite hebt met het accepteren van jezelf en de houding jegens homoseksualiteit binnen jouw gemeente kan ik je aanraden eens een dienst van Jong en Vrij te bezoeken; daar kan en mag je gewoon jezelf zijn, incl. je seksuele voorkeur. (Hand in hand met je vriend binnen lopen kan daar gewoon.)

Verder een kleine tip: Het is 'vertellen aan' en niet 'vertellen tegen'.
pi_161163202
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. gewoon de gebruikelijke christofobie die opspeelt.

Als je toch graag iets met geloof wilt doen maar moeite hebt met het accepteren van jezelf en de houding jegens homoseksualiteit binnen jouw gemeente kan ik je aanraden eens een dienst van Jong en Vrij te bezoeken; daar kan en mag je gewoon jezelf zijn, incl. je seksuele voorkeur. (Hand in hand met je vriend binnen lopen kan daar gewoon.)

Verder een kleine tip: Het is 'vertellen aan' en niet 'vertellen tegen'.

Dankje voor de tip. Eigenlijk heb ik niet meer zoveel met bij elkaar komen voor God. Maar ik kan het later wellicht een keer bezoeken. In ieder geval fijn dat ze daar niet zo moeilijk doen.

Ik dacht dat vertellen aan/tegen beide correct was. XD
pi_161163359
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 09:22 schreef Baidacx het volgende:
Ik dacht dat vertellen aan/tegen beide correct was. XD
I stand corrected. :@
pi_161165807
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

I stand corrected. :@
:p

Bedankt iedereen die gereageerd heeft !
  maandag 4 april 2016 @ 14:31:06 #45
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_161168462
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:49 schreef Baidacx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Misschien vind ik het vernederend door m'n omgeving, je krijgt meteen zo'n stempel... En natuurlijk wil ik ook mezelf zijn en inderdaad niet in een toneelstuk leven.
De stempel die je vaak krijgt is inderdaad vervelend. Ik ben zelf bi en merk dat veel mensen denken dat je dan een aandachtshoer bent of dat je gewoon homo bent maar het niet durft te zeggen. En ik ken iemand die uit de kast kwam, waarna alle meiden opeens met hem wilden shoppen terwijl hij daar een hekel aan heeft.. :')

Je kan toch niet veranderen wie je bent, dus je zal daar even doorheen moeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')