Het was toch een onbewaakte spoorwegovergang?quote:Op zondag 3 april 2016 21:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was dus op of nabij een perron. Dit was in een afgelegen bos, hekken naast het spoor en om 05:20 's nachts. Denk dat dat ook verschil heeft gemaakt.
stom dronken? Ga je hier nou elk overlijden door aanrijding met trein in twijfel brengen?quote:Op zondag 3 april 2016 21:35 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Het was toch een onbewaakte spoorwegovergang?
Andere persoon van dat bericht staat in deze genoemd: http://m.dichtbij.nl/rott(...)stil-door-aanrijding
Ook geen erg logische tijd gezien de woonplaats en hoe kun je nou van een perron vallen? Toch was het meteen "ongeluk!"
Als het onwaarschijnlijk is dat hij getoeterd heeft ,dan is het ook onwaarschijnlijk dat hij haar gezien heeft - anders had hij wel een lel op de claxon gegeven .quote:Op zondag 3 april 2016 21:24 schreef Rica het volgende:
[..]
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij getoeterd heeft. De trein ging behoorlijk hard en het was donker. Hij heeft er denk ik nooit tijd voor gehad.
- politie vraagt: "Heb je nog op geclaxonneerd?"
- machinist schiet in de verdediging want zat wellicht te candy-crushen: "Ja-ja zeker."
Het gaat zo gemakkelijk. En als het een dementerende bejaarde of overspannen vijftiger was geweest had ook nooit niemand er meer naar gevraagd. Nu werd het ineens wel belangrijk maar het staat al in de boeken.
quote:Claxon
Verder maakte de Vries bekend dat op een bankje bij Kings IJscafe een meisje en een jongen samen gezien zijn. Dat was rond 02.00 uur in de nacht, 3 en een half uur, voor de dood van Dascha.
Het bankje staat op het plein waar ook de discotheek Let’s Get Down is gevestigd, bij Gooiland. Het meisje had geen jas aan en droeg een wit T-shirt. Dit versterkt het vermoeden dat het meisje Dascha was, want ze was zo gekleed en had haar jas in de discotheek achtergelaten.
Nee, was veel verder richting Hilversum.quote:Op zondag 3 april 2016 21:35 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Het was toch een onbewaakte spoorwegovergang?
Andere persoon van dat bericht staat in deze genoemd: http://m.dichtbij.nl/rott(...)stil-door-aanrijding
Ook geen erg logische tijd gezien de woonplaats en hoe kun je nou van een perron vallen? Toch was het meteen "ongeluk!"
Daar hadden we het hier gisteren over, maar kon het stukje niet vinden.quote:Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
Ik kom net het volgende tegen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gelezen, dus post het maar even. Misschien is het al lang geleden ontkracht, maar dat heb ik dan dus gemist.
Bericht van 4 december.
[..]
Zou kunnen, ik weet van beide personen niet hoe het allemaal nou precies is gegaan. De media geeft ook niet elk detail weer.quote:Op zondag 3 april 2016 21:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
stom dronken? Ga je hier nou elk overlijden door aanrijding met trein in twijfel brengen?
Er is op stations cameratoezicht btw
Is dat gefilmd? Ik vind het sws raar dat het lijkt alsof er maar een camerabeeld van Dascha is. Het waren er toch vast wel meer, zeker in de omgeving van de discotheek?quote:Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
Ik kom net het volgende tegen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gelezen, dus post het maar even. Misschien is het al lang geleden ontkracht, maar dat heb ik dan dus gemist.
Bericht van 4 december.
[..]
Dat werd hem verteld ja.quote:Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Mula het volgende:
Als ze echt het stootblok van de trein in haar rug had staan, is dat toch een teken dat ze in ieder geval rechtop stond en niet onwel/vermoord/onder de invloed op het spoor lag.
Ik kan me bij een machinist trouwens goed voorstellen dat je meteen zo in shock bent dat je eigenlijk helemaal niet beseft wat je precies hebt gedaan op het moment dat je iets wits ziet en je een knal hoort en gewoonweg dénkt dat je geclaxonneerd hebt.
Ik ben trouwens wel verbaasd dat schijnbaar haar gelaat nog in enigszins redelijke conditie was. Was het haar vader niet die meteen zei dat er helemaal niks van het lichaam over was en dat er geen testen gedaan konden worden?
De vader had het over dat het lichaam zodanig verpulverd was, dat een bloedtesten volgens de politie onmogelijk was en later kon het ineens weer wel.quote:Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Mula het volgende:
Als ze echt het stootblok van de trein in haar rug had staan, is dat toch een teken dat ze in ieder geval rechtop stond en niet onwel/vermoord/onder de invloed op het spoor lag.
Ik kan me bij een machinist trouwens goed voorstellen dat je meteen zo in shock bent dat je eigenlijk helemaal niet beseft wat je precies hebt gedaan op het moment dat je iets wits ziet en je een knal hoort en gewoonweg dénkt dat je geclaxonneerd hebt.
Ik ben trouwens wel verbaasd dat schijnbaar haar gelaat nog in enigszins redelijke conditie was. Was het haar vader niet die meteen zei dat er helemaal niks van het lichaam over was en dat er geen testen gedaan konden worden?
dat is een ander type trein.quote:Op zondag 3 april 2016 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
hier hoor je bij 0.36 een claxon van een trein
die galmt door het hele bos hoor
Dat lijkt mij hoor. Het was pikkedonker en de trein ging hard. Het zicht is kort en door de snelheid heb je het dan over fracties van seconden.quote:Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Als het onwaarschijnlijk is dat hij getoeterd heeft ,dan is het ook onwaarschijnlijk dat hij haar gezien heeft - anders had hij wel een lel op de claxon gegeven .
Dan is zijn verklaring dat ze van voren geraakt is ook dubieus ,want uit de verklaring
(zie video OP ) verklaring van Frank van de Goot blijkt dat ze van achteren geraakt is .
Met deze wetenschap kunnen we ook concluderen dat de machinist op geen enkele manier kan
getuigen of een verklaring kan afleggen onder welke omstandigheden Dascha daar op het spoor stond en.. of ze alleen was of in gezelschap.
De machinist heeft haar immers gewoonweg niet of nauwelijks gezien.
Ik neem aan dat ze ook gegevens hebben als wel of niet geremd. Daar kun je dan ook uit afleiden of hij wel of niet iemand op het spoor heeft gezien.quote:Op zondag 3 april 2016 22:27 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat lijkt mij hoor. Het was pikkedonker en de trein ging hard. Het zicht is kort en door de snelheid heb je het dan over fracties van seconden.
Maar zodra die man gaat zeggen dat hij geclaxonneerd heeft ontstaat er een compleet ander verhaal. Nu moet hij haar immers ver van te voren hebben gezien. Identificeren dat er iemand op het spoor staat/loopt, realiseren wat dit betekent, de beslissing maken te claxonneren en dan de daadwerkelijke fysieke handeling uitvoeren. Vanwege de hoge snelheid moet hij haar al op grote afstand hebben gezien. Terwijl het pikkedonker is.
Dus wat heeft hij echt gezien? Heel weinig waarschijnlijk. Een schim en gelijk daarop de aanrijding. Zoiets. Er is niemand ter wereld die de beste man kwalijk zal nemen dat hij geen tijd had om te claxonneren maar omdat het nu eenmaal in de boeken staat zit de hele zaak vast. En daarom kan hij nou niet eens de familie te woord staan.
En idd. als die claxon van tafel is (en daarmee de noodzaak dat de machinist haar al ver van te voren zag staan/lopen) kan de conclusie van de lijkschouwer ineens wel meegenomen worden. Alles verandert dan.
natuurlijk heeft die trein geremd, ze zijn toch niet doorgereden naar volgende station?quote:Op zondag 3 april 2016 22:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze ook gegevens hebben als wel of niet geremd. Daar kun je dan ook uit afleiden of hij wel of niet iemand op het spoor heeft gezien.
Ja er is ook geen verschil van remmen voor of na impact.quote:Op zondag 3 april 2016 22:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
natuurlijk heeft die trein geremd, ze zijn toch niet doorgereden naar volgende station?
oh ha joh, de machinist heeft nog even een spintje ingezet omdat hij het zo fijn vind om mensen dood te rijdenquote:Op zondag 3 april 2016 22:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja er is ook geen verschil van remmen voor of na impact.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |