abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161155421
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 21:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat was dus op of nabij een perron. Dit was in een afgelegen bos, hekken naast het spoor en om 05:20 's nachts. Denk dat dat ook verschil heeft gemaakt.
Het was toch een onbewaakte spoorwegovergang?

Andere persoon van dat bericht staat in deze genoemd: http://m.dichtbij.nl/rott(...)stil-door-aanrijding
Ook geen erg logische tijd gezien de woonplaats en hoe kun je nou van een perron vallen? Toch was het meteen "ongeluk!"
pi_161155478
Oke van een onhandige bejaarde kan ik me voorstellen dat die nog op het perron valt maar die jongen van station Blaak was 18. Ik heb op Facebook meerdere gemeenschappelijke vrienden en hij komt gewoon over als iemand met een goede lichamelijke gezondheid, geen bijzonderheden.
pi_161155867
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:35 schreef Superwoman1999 het volgende:

[..]

Andere persoon van dat bericht staat in deze genoemd: http://m.dichtbij.nl/rott(...)stil-door-aanrijding
Ook geen erg logische tijd gezien de woonplaats en hoe kun je nou van een perron vallen? Toch was het meteen "ongeluk!"
stom dronken? Ga je hier nou elk overlijden door aanrijding met trein in twijfel brengen?
Er is op stations cameratoezicht btw

[ Bericht 2% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 03-04-2016 21:50:52 ]
pi_161156093
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:24 schreef Rica het volgende:

[..]

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij getoeterd heeft. De trein ging behoorlijk hard en het was donker. Hij heeft er denk ik nooit tijd voor gehad.

- politie vraagt: "Heb je nog op geclaxonneerd?"
- machinist schiet in de verdediging want zat wellicht te candy-crushen: "Ja-ja zeker."

Het gaat zo gemakkelijk. En als het een dementerende bejaarde of overspannen vijftiger was geweest had ook nooit niemand er meer naar gevraagd. Nu werd het ineens wel belangrijk maar het staat al in de boeken.
Als het onwaarschijnlijk is dat hij getoeterd heeft ,dan is het ook onwaarschijnlijk dat hij haar gezien heeft - anders had hij wel een lel op de claxon gegeven .
Dan is zijn verklaring dat ze van voren geraakt is ook dubieus ,want uit de verklaring
(zie video OP ) verklaring van Frank van de Goot blijkt dat ze van achteren geraakt is .
Met deze wetenschap kunnen we ook concluderen dat de machinist op geen enkele manier kan
getuigen of een verklaring kan afleggen onder welke omstandigheden Dascha daar op het spoor stond en.. of ze alleen was of in gezelschap.
De machinist heeft haar immers gewoonweg niet of nauwelijks gezien.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161156212
Ik kom net het volgende tegen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gelezen, dus post het maar even. Misschien is het al lang geleden ontkracht, maar dat heb ik dan dus gemist.
Bericht van 4 december.
quote:
Claxon
Verder maakte de Vries bekend dat op een bankje bij Kings IJscafe een meisje en een jongen samen gezien zijn. Dat was rond 02.00 uur in de nacht, 3 en een half uur, voor de dood van Dascha.

Het bankje staat op het plein waar ook de discotheek Let’s Get Down is gevestigd, bij Gooiland. Het meisje had geen jas aan en droeg een wit T-shirt. Dit versterkt het vermoeden dat het meisje Dascha was, want ze was zo gekleed en had haar jas in de discotheek achtergelaten.

zondag 3 april 2016 @ 21:50:43 #206
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_161156227
we zien gewoon iets over het hoofd.
Of iemand is aan het liegen waardoor het onderzoek vast loopt.
  zondag 3 april 2016 @ 21:51:07 #207
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161156250
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:35 schreef Superwoman1999 het volgende:

[..]

Nee, was veel verder richting Hilversum.
bron: video
  zondag 3 april 2016 @ 21:53:08 #208
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161156341
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
Ik kom net het volgende tegen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gelezen, dus post het maar even. Misschien is het al lang geleden ontkracht, maar dat heb ik dan dus gemist.
Bericht van 4 december.

[..]

Daar hadden we het hier gisteren over, maar kon het stukje niet vinden.
Volgens mij is daar nooit meer wat over gezegd.
pi_161156496
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

stom dronken? Ga je hier nou elk overlijden door aanrijding met trein in twijfel brengen?
Er is op stations cameratoezicht btw
Zou kunnen, ik weet van beide personen niet hoe het allemaal nou precies is gegaan. De media geeft ook niet elk detail weer.
De reacties met die twee mediaberichten waren ook bedoeld om aan te geven dat het niet klopt dat de politie bij een treinongeluk gelijk uitgaat van zelfmoord.

Daarnaast gaat het bij die twee berichten om personen van dezelfde school, wat erg opmerkelijk is, gezien de een drie dagen na de ander omkwam door een treinongeluk. Maar onmogelijk is het niet.

Ik had eerder ook in de media wat gelezen over een (oudere?) vrouw die te laat overstak en helaas op een spoorwegovergang is aangereden. Dan is een ongeluk wel waarschijnlijker dan zelfmoord en gaat de politie er terecht van uit dat her een ongeluk zal zijn geweest.
pi_161156561
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
Bericht van 4 december.

[..]

Is dat gefilmd? Ik vind het sws raar dat het lijkt alsof er maar een camerabeeld van Dascha is. Het waren er toch vast wel meer, zeker in de omgeving van de discotheek?
pi_161156638
Eigenlijk was ik opzoek naar het vandaan komt dat de machinist geclaxonneerd zou hebben.
Komt dat van de familie, omdat de politie dat tegen hen heeft verteld?
Of heeft de politie het bijvoorbeeld officieel hij de media gemeld?

Dat lijkt me nogal van belang. Er zijn namelijk wel meer onwaarheden rondgegaan (zoals dat eigenlijk altijd het geval is bij nieuwsberichten).
  † In Memoriam † zondag 3 april 2016 @ 22:02:21 #212
240917 Mula
pi_161156807
Als ze echt het stootblok van de trein in haar rug had staan, is dat toch een teken dat ze in ieder geval rechtop stond en niet onwel/vermoord/onder de invloed op het spoor lag.

Ik kan me bij een machinist trouwens goed voorstellen dat je meteen zo in shock bent dat je eigenlijk helemaal niet beseft wat je precies hebt gedaan op het moment dat je iets wits ziet en je een knal hoort en gewoonweg dénkt dat je geclaxonneerd hebt.

Ik ben trouwens wel verbaasd dat schijnbaar haar gelaat nog in enigszins redelijke conditie was. Was het haar vader niet die meteen zei dat er helemaal niks van het lichaam over was en dat er geen testen gedaan konden worden?
  zondag 3 april 2016 @ 22:06:19 #213
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161156969
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Mula het volgende:
Als ze echt het stootblok van de trein in haar rug had staan, is dat toch een teken dat ze in ieder geval rechtop stond en niet onwel/vermoord/onder de invloed op het spoor lag.

Ik kan me bij een machinist trouwens goed voorstellen dat je meteen zo in shock bent dat je eigenlijk helemaal niet beseft wat je precies hebt gedaan op het moment dat je iets wits ziet en je een knal hoort en gewoonweg dénkt dat je geclaxonneerd hebt.

Ik ben trouwens wel verbaasd dat schijnbaar haar gelaat nog in enigszins redelijke conditie was. Was het haar vader niet die meteen zei dat er helemaal niks van het lichaam over was en dat er geen testen gedaan konden worden?
Dat werd hem verteld ja.
En dat was toen ook in de media, Frank wilde toen nog een poging doen.

Blijft dus ook raar, al snap ik dat gedraai wel. Er mocht geen onderzoek (geld) gedaan worden omdat het zelfmoord was. De politie kon geen onderzoek doen, maar om er dan zo omheen te gaan zitten draaien, en te gaan liegen.
pi_161157018
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Mula het volgende:

De vader had het over dat het lichaam zodanig verpulverd was, dat een bloedtesten volgens de politie onmogelijk was en later kon het ineens weer wel.
Ik vraag me af of de familie ooit (foto's van) het lichaam heeft gezien of mogen zien?
Ik kan me voorstellen dat de politie dat weigert of sterk afraadt, bij de ramp met de MH17 blijken ook veel nabestaanden de lichamen nooit meer gezien te hebben.
pi_161157484
hier hoor je bij 0.36 een claxon van een trein
die galmt door het hele bos hoor

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_161157658
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
hier hoor je bij 0.36 een claxon van een trein
die galmt door het hele bos hoor

dat is een ander type trein.
  zondag 3 april 2016 @ 22:21:31 #217
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_161157738
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is een ander type trein.
Hebben die ook andere claxons?
pi_161157837
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hebben die ook andere claxons?
vast wel want andere leverancier/bouwer
pi_161158003
Een tyfoon is een claxon op een trein, die een zeer luid geluid kan maken, om bijvoorbeeld mensen op of nabij de rails te waarschuwen. De tyfoon wordt onder andere gebruikt bij slecht zicht (bijvoorbeeld door dichte mist) om bij overwegen mensen te waarschuwen.

De machinist kan de zogeheten tyfoon bedienen door op een van de twee knoppen te drukken met zijn/haar rechtervoet voor de machinistenstoel in de cabine van een trein.
  zondag 3 april 2016 @ 22:27:45 #220
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_161158008
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als het onwaarschijnlijk is dat hij getoeterd heeft ,dan is het ook onwaarschijnlijk dat hij haar gezien heeft - anders had hij wel een lel op de claxon gegeven .
Dan is zijn verklaring dat ze van voren geraakt is ook dubieus ,want uit de verklaring
(zie video OP ) verklaring van Frank van de Goot blijkt dat ze van achteren geraakt is .
Met deze wetenschap kunnen we ook concluderen dat de machinist op geen enkele manier kan
getuigen of een verklaring kan afleggen onder welke omstandigheden Dascha daar op het spoor stond en.. of ze alleen was of in gezelschap.
De machinist heeft haar immers gewoonweg niet of nauwelijks gezien.
Dat lijkt mij hoor. Het was pikkedonker en de trein ging hard. Het zicht is kort en door de snelheid heb je het dan over fracties van seconden.
Maar zodra die man gaat zeggen dat hij geclaxonneerd heeft ontstaat er een compleet ander verhaal. Nu moet hij haar immers ver van te voren hebben gezien. Identificeren dat er iemand op het spoor staat/loopt, realiseren wat dit betekent, de beslissing maken te claxonneren en dan de daadwerkelijke fysieke handeling uitvoeren. Vanwege de hoge snelheid moet hij haar al op grote afstand hebben gezien. Terwijl het pikkedonker is.

Dus wat heeft hij echt gezien? Heel weinig waarschijnlijk. Een schim en gelijk daarop de aanrijding. Zoiets. Er is niemand ter wereld die de beste man kwalijk zal nemen dat hij geen tijd had om te claxonneren maar omdat het nu eenmaal in de boeken staat zit de hele zaak vast. En daarom kan hij nou niet eens de familie te woord staan.

En idd. als die claxon van tafel is (en daarmee de noodzaak dat de machinist haar al ver van te voren zag staan/lopen) kan de conclusie van de lijkschouwer ineens wel meegenomen worden. Alles verandert dan.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_161158041
  zondag 3 april 2016 @ 22:30:16 #222
261630 marsan
"D'oh!"
pi_161158116
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:27 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat lijkt mij hoor. Het was pikkedonker en de trein ging hard. Het zicht is kort en door de snelheid heb je het dan over fracties van seconden.
Maar zodra die man gaat zeggen dat hij geclaxonneerd heeft ontstaat er een compleet ander verhaal. Nu moet hij haar immers ver van te voren hebben gezien. Identificeren dat er iemand op het spoor staat/loopt, realiseren wat dit betekent, de beslissing maken te claxonneren en dan de daadwerkelijke fysieke handeling uitvoeren. Vanwege de hoge snelheid moet hij haar al op grote afstand hebben gezien. Terwijl het pikkedonker is.

Dus wat heeft hij echt gezien? Heel weinig waarschijnlijk. Een schim en gelijk daarop de aanrijding. Zoiets. Er is niemand ter wereld die de beste man kwalijk zal nemen dat hij geen tijd had om te claxonneren maar omdat het nu eenmaal in de boeken staat zit de hele zaak vast. En daarom kan hij nou niet eens de familie te woord staan.

En idd. als die claxon van tafel is (en daarmee de noodzaak dat de machinist haar al ver van te voren zag staan/lopen) kan de conclusie van de lijkschouwer ineens wel meegenomen worden. Alles verandert dan.
Ik neem aan dat ze ook gegevens hebben als wel of niet geremd. Daar kun je dan ook uit afleiden of hij wel of niet iemand op het spoor heeft gezien.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161158300
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze ook gegevens hebben als wel of niet geremd. Daar kun je dan ook uit afleiden of hij wel of niet iemand op het spoor heeft gezien.
natuurlijk heeft die trein geremd, ze zijn toch niet doorgereden naar volgende station? 8)7
  zondag 3 april 2016 @ 22:37:09 #224
261630 marsan
"D'oh!"
pi_161158350
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

natuurlijk heeft die trein geremd, ze zijn toch niet doorgereden naar volgende station? 8)7
Ja er is ook geen verschil van remmen voor of na impact. 8)7
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161158459
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja er is ook geen verschil van remmen voor of na impact. 8)7
oh ha joh, de machinist heeft nog even een spintje ingezet omdat hij het zo fijn vind om mensen dood te rijden :r
Weet je hoe lang het duurt voordat een trein stilstaat? Het is geen auto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')