abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161081044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:23 schreef Mariposas het volgende:
ineens radicaal buikslaper. 8 11 maanden zonder problemen op z'n rug geslapen en ineens flipt ie onmiddellijk op z'n buik als je 'm in bed legt. :?
Ik vind J ineens elke ochtend op zijn buik in bed, overdag ligt hij meestal nog wel op zijn rug. Nooit verwacht, want J heeft nooit zijn hoofd neergelegd als hij op de buik lag.

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt op de 6+speen. Ik kon niet veel nadelen vinden, behalve het risico van kapot bijten.

Fijn dat jullie schrijven over het eten... ik had al een paar keer het Rapleytopic geopend om te vragen naar hoeveelheden, maar toch weer gesloten :@. Een gemiddelde dag voor J:
Borst+fles, 1/2 snee brood (droog of met halvarine)
Water, 1 stuk fruit (min wat er op de grond valt, maar dat gebeurt niet zo veel)
Fles, 3/4 snee brood met halvarine/appelstroop/pindakaas/pompoenspread
Water, maisboogie, soepstengel of komkommer
Borst
Avondeten: 4 plakjes komkommer, 4 hapjes groente, 2 happen aardappel/pasta. Vlees of vis krijgt hij soms een heel klein beetje, dat eet hij als eerste op. Het meeste gaat rechtstreeks van bord naar grond }:| soms werkt voeren, soms op schoot zitten en soms krijg ik er echt niks in
Fles
'S nachts 1 of meer x borst
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:44:03 #57
409579 LuDann
All the way
pi_161081566
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet hoor, maar ze zijn naast iets groter ook iets steviger geloof ik, met tandjes misschien fijn, geen idee
Hmm ja, met die tandjes lijkt mij een wat dikkere speen wel veiliger idd. Het verschil is alleen best groot met de kleinere speen.

Dot: dat lijkt me vervelend zeg, de manier waarop de vpk haar advies bracht.

Ik eet zelf alles met de borstvoeding. In het begin heb ik bepaalde dingen gemeden (net als melk een tijdje) maar nooit verschil gemerkt. Volgens borstvoeding.com kun je alles eten.

Kazy heeft een rolbaby! :D *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 31-03-2016 20:52:19 ]
pi_161081677
Razz, mij is verteld dat waar je zelf winderig van kan worden, dat dat de baby ook krampjes kan geven. Nou krijgt natuurlijk niet iedereen flatulentie van chinees, maar de typische dingen zou ik laten: ui, kool, bruine bonen, koffie, zure dingen. Als hij er echt veel last van heeft, zou ik dit soort producten een weekje laten staan. Stomme krampjes -O-
pi_161081728
Ziet er uit als een mooi en lekker menu Hupje :) En tja, hoeveelheden.. het blijft 'bij'voeding. Je borstvoeding is nu nog het belangrijkste. Sommige voeding vinden ze meteen lekker en sommige voeding moeten ze een aantal keren hebben geproefd voordat ze het lusten. Ik zou gewoon lekker blijven aanbieden en genieten :)

F krijgt krampjes als ik broccoli heb gegeten, dus dat heb ik van het menu geschrapt.

Hij kan nu ook rollen van rug naar buik. Maar terug rollen niet dus dan heb ik een hele boze baby :')
pi_161081741
Whut wat een groot verschil idd, die spenen :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161081874
Razz, hier had T een avond gigantische krampen toen wij Indisch hadden gegeten..

Nu hou ik er niet zoveel rekening meer mee. Ok, bruine bonen zal ik niet eten, maar dat eet ik toch sowieso nooit..

Beuh, sinds de zomertijd is m'n baby stuk. Hij lag altijd zo fijn om 7 uur in bed, maar nu is het meestal half 9. Ik was zo blij met m'n avonden waar ik even tijd voor mezelf had...
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:58:24 #62
409579 LuDann
All the way
pi_161081936
Ik houd mezelf ook voor dat het bijvoeding is en kijk ook met een half oog naar hoe ze groeit. Tja en je kunt ze moeilijk dwingen heb ik gemerkt dus je doet er vrij weinig aan verder.

@pinq: ja hč! Niet raar dat ze er even aan moet wennen. Ik kijk even of dat lukt, misschien toch weer terug naar de kleinere versie. Deze speen is wel ideaal voor buikslaper omdat er geen ring of uitsteeksel aan zit, het is gewoon een platte dop.
pi_161082035
Woow LuDann. Welk merk speen is dat dan?

Hier nu ook 6+ maanden spenen gehaald, van Avent. Maar dat verschil is niet zo enorm. Mijn dochter van 5 maanden krijgt het nu steeds vaker voor elkaar om haar onderlip over de 0 - 6 maanden speen te wrappen :P
pi_161082503
Roller bij kazy! *O* Goed zo M.! *O*

Wat een verschil die spenen! N. heeft nog steeds haar eerste speentjes, misschien toch maar eens proberen over te stappen.

Een paar dagen geleden typte ik nog dat op de buik liggen bij N. instant spelen inhield, maar sinds gisteren is mijn trolletje ook een buikslaper. :') Ik denk dat ze wat minder benauwd is op haar buik dan op haar rug nu ze ziek is.

Over ziek gesproken, huize kneus present hoor. :') Mijn beide ogen zijn nu ook ontstoken en vol pus. Gelukkig lijkt dat bij N. nu over te zijn. *O*

Razz, muv koemelk merkte ik niks bij N., het is iets waar hij waarschijnlijk gewoon even doorheen moet. :( Echt, dood aan degene die krampjes heeft verzonnen. :(

Ziet eruit als een mooie hoeveelheid vv Hupje. :Y
pi_161082510
Xanteh, J wordt volgende week (oh my!) al 1, dus het eten zou steeds meer de hoofdvoeding moeten worden. Dat zie ik bij het avondeten nog niet gebeuren. Volgens de CB-arts mag hij met 1 jaar geen avondfles meer (ja dag, :6 ) omdat hij genoeg zou moeten hebben aan het avondeten met toetje (wat hij niet mag, want kma) :')

Nog wat anders... J loopt overal langs en mag dus nu het weer beter wordt mee buiten spelen op het kdv O+. Ze vroegen vandaag of we slofjes o.i.d. voor hem mee willen nemen voor het buiten spelen. Iemand tips?
pi_161082968
Aapies of babypaws vond ik fijn Hupje.
pi_161083535
Hupje; KMA, niet leuk voor J. Ik zou lekker doorgaan met wat je nu doet, je kan ze toch niet dwingen (ervaring bij de eerste :') .) Groeit hij goed qua gewicht en lengte?
pi_161083694
Bwuh, in plaats van beter lijkt de Minion steeds zieker te worden... :'(
Vanavond at ze één hap bij het avondeten en moest toen al 2x spugen. En daarna nog een keer en vervolgens ook nog d'r hele laatste fles eruit (arme man, ik was een paar uurtjes weg :X ).

Ze is wel gewoon rustig gaan slapen, maar vrees een beetje voor komende nacht, ook omdat ze dus geen avondeten én geen fles binnen heeft gehouden... :{ en morgen 'moet' ze eigenlijk een half dagje naar m'n zus (gastouder), omdat we beiden moeten werken. Maar eerst maar even kijken hoe het gaat, anders blijft één van ons maar lekker thuis denk...
pi_161083719
Xanteh, sinds we weten van zijn allergie, wel. Lengte en gewicht zitten allebei op -1, netjes in verhouding dus.

Dankjewel voor de tips, Mineola. Dat zoekt wat makkelijker :)
pi_161083876
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...

Selvaria en twist, beterschap!

O krijgt s ochtends rond 8 uur 150 ml pap, rond 11 uur wat hij wil aan brood. Dat was vier korsten, maar sinds twee dagen 1 korst en een halve snee met roomboter. Om half 3 krijgt hij een half stuk fruit (of meer indien geprakt en gemixt met ander fruit). Eventueel nog 2 maisboogjes tussendoor en 's avonds eet hij de inhoud van een aventbeker van 180 ml. En dan voor het slapen gaan nog een (andere) papfles van 150 ml. En voor alle maaltijden (en 2x s nachts) nog borstvoeding zoveel hij wil. Z'n brood krijgt hij rapley en sommige soorten fruit ook, het avondmaal wordt geprakt of gesneden en gevoerd. Heb het idee alsof ik hem vol prop met eten (al mag hij eten zoveel hij wil) maar blijkbaar valt dat dus wel mee.
pi_161084078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, in plaats van beter lijkt de Minion steeds zieker te worden... :'(
Vanavond at ze één hap bij het avondeten en moest toen al 2x spugen. En daarna nog een keer en vervolgens ook nog d'r hele laatste fles eruit (arme man, ik was een paar uurtjes weg :X ).

Ze is wel gewoon rustig gaan slapen, maar vrees een beetje voor komende nacht, ook omdat ze dus geen avondeten én geen fles binnen heeft gehouden... :{ en morgen 'moet' ze eigenlijk een half dagje naar m'n zus (gastouder), omdat we beiden moeten werken. Maar eerst maar even kijken hoe het gaat, anders blijft één van ons maar lekker thuis denk...
Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap. :* Ze is vandaag wel bij de GO geweest, het kon echt niet anders maar het voelde inderdaad wel slecht. Vaste voeding hebben we eigenlijk niet aangeboden omdat ze zo ziek was, af en toe een (fop)flesje en vooral heel veel water. Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat avondeten gegeten. *O*

Verder goed in de gaten houden, bij N. waren de oogjes/oren en keel ontstoken/geīrriteerd en daar heeft ze nu dus antibiotica voor. ;(
pi_161085018
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:08 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Klinkt als wat N. had/heeft, beterschap. :* Ze is vandaag wel bij de GO geweest, het kon echt niet anders maar het voelde inderdaad wel slecht. Vaste voeding hebben we eigenlijk niet aangeboden omdat ze zo ziek was, af en toe een (fop)flesje en vooral heel veel water. Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat avondeten gegeten. *O*

Verder goed in de gaten houden, bij N. waren de oogjes/oren en keel ontstoken/geīrriteerd en daar heeft ze nu dus antibiotica voor. ;(
Ja, dat vind ik dus zo lastig want dat is vorige week in principe nog allemaal 'goedgekeurd' (longen en oren enzo). Maarja, dat is nu ook al weer 1,5 week geleden :{
Nog maar even goed in de gaten houden inderdaad, en anders maar weer aan de bel trekken denk...

Beterschap voor jullie lieve N. :* hoop dat ze er snel vanaf is!
pi_161090735
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
O pakt geen enkele speen (vorige week toch nog geprobeerd) dus daar kan ik eigenlijk niet over meepraten. Ik vind het wel een flink verschil. Zolang de achterkant ervan nog niet in de mond past zou ik het gewoon bij de kleine houden als ze die fijn vindt. Een tepel wordt ook niet opeens groter na 6 maanden...

M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
pi_161090855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:

[..]

M. is nu ruim 4 maanden en hij heeft eigenlijk nooit interesse gehad in de speen. Waar we wel een beetje mee worstelen is dat hij 's nachts tegenwoordig weer een aantal keer wakker wordt. Ik leg hem dan aan de borst, hij valt dan weer heel snel in slaap, maar zodra hij zijn eigen bed raakt wordt hij weer wakker, waardoor het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.. Als we hem in ons bed laten slapen doe ik ook geen oog dicht.. what to do?
Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last van ;) Waarom doe jij geen oog dicht? Spartelt ie teveel?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:06:03 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161091473
Pff ik heb een assholebaby vandaag :') hij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling :{
Deze jongen neem ik nevernooitniet mee naar de supermarkt :+ :')
Ik ga snel een drager bestellen (yayy kinderbijslag!)
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:50:15 #76
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161092195
6 maanden vandaag trouwens :o whut!
pi_161092377
Ik begrijp het wel Bloes, ik slaap ook veel slechter als N. bij me in bed ligt. Toen ze nog heel klein was had ik dat niet zo (toen was ik ook nog veel te uitgeput :P ), maar nu wel. Het is niet zozeer dat ze spartelt, maar van elke kleine beweging of elk geluidje word ik wakker. Lastig, heb je al een co-sleeper of accepteert hij dat ook niet?

Och A. toch! Snel leren kruipen, dan kan je lekker zelf overal bij. Sterkte ermee Pinq. :*

Ik sliep vannacht weer beneden terwijl man bij N. sliep. Dit weekend moet man werken dus dan zijn de rollen weer omgekeerd. Ze slaapt zo vreselijk onrustig nu ze ziek is en we moeten constant haar handje vasthouden.

Toen ik vannacht wakker werd kreeg ik mijn ogen niet open. Letterlijk bedoel ik dan. :') N.'s prutoogjes zijn in hun geheel verkast naar mij, helemaal geel en aangekoekt dus. _O- Na als een blinde door het huis te zijn gestommeld kreeg ik ze na heel wat wrijven met water eindelijk weer open en nu zit ik hier op mijn werk en zie ik eruit alsof ik de hele nacht gehuild heb. Volgens een collega kon ik zo auditie doen voor een rol in the Walking Dead. *O*
pi_161093477
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Pff ik heb een assholebaby vandaag :') hij heeft een nieuwe gilkrijs, die hij opzet als hij het ergens niet mee eens is. Bijv. als hij naar bed moet, honger heeft, zijn doel niet naar hém toe komt, enzovoorts. Klinkt echt als kindermishandeling :{
Ai :')
De mijne kan buikspreken! Je hoort hem gillen maar zijn mond beweegt niet.

Yay!! Fijne verhalfjaardag!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:51:29 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161093489
Oh ja, zo'n dichtgeplakt oog had L ook. Ik heb er natuurlijk eerst een foto van gemaakt voordat ik het los/open ging weken. ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161093816
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
+1 op de gilkrijs. Werkelijk, alsof je hem weglegt op een spijkerbedje. Zal wel een bijwerking zijn van het stem-ontdekken, kraaigilletjes zijn momenteel ook helemaal tha bomb. Maar die zijn wel schattig. En alweer een half jaar Pinq, wow hé!

Heb ook het idee dat hij zich aan het uitsloven is, echt meesterlijk grappig. En het wordt nu al zo snel een echt mensje... Grote gezelschappen bekijken is geweldig, iedereen wordt enthousiast in zijn gezicht gehapt en geknepen. En hij lust alles na twee happen wennen (please, let it stay that way...!)

Hier ook een grotere fopspeen geprobeerd, dat was kokhalzen, dus ik laat het nog maar ff bij de kleine versie...

Beterschap voor de zieken... T heeft ook snot. De boogersucker is Satan en neuspoetsen de hel, dus hij zit er echt vies bij momenteel...

Geeft niet, hij is toch wel de allerleukste. Ben zoooo gek met dat jonkie...
pi_161093900
N. heeft gisteren de gilkrijs ontdekt (beetje laat, maar ok). Het lijkt wel een speenvarken ;)

Net bij een kdv gekeken, was erg leuk. Maar N. was wel veel groter dan die kleine babytjes daar... Mijn baby :'(
pi_161093940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:02 schreef bloes85 het volgende:

[..]

O werd rustig van op mijn pink sabbelen, en toen hij eenmaal controle had over zijn handjes werd het zijn eigen duim en die gaat er nu nog steeds in als hij moe is of even de kat uit de boom wil kijken. Maar goed, dat is uiteindelijk nog moeilijker afleren dan een speen. Enige voordeel is dat hij deze altijd zelf makkelijk kan vinden en altijd bij zich heeft, zoals in het zwembad.

Verder weer een gezellige nacht met grote paniek tussen 2 en 3. Hij werd al hard huilend wakker en was niet meer stil te krijgen. Erg frustrerend. Mijn geduld is dan ook niet zo goed omdat hij amper reageert en alleen maar zit te trappen en wild te bewegen. Het lijkt wel een totaal andere baby dan overdag. Ik hoop maar dat deze fase snel weer voorbij is. Ik kijk uit naar over drie weken, als hij voor het eerst uit logeren gaat.

Maar overdag wordt hij wel steeds leuker! Hij schuift de hele woonkamer door tot hij klem zit onder een kast ofzo, en kan heel goed giechelen! En een filmpje van zichzelf zien waarop hij lacht is hard lachen O+
pi_161094642
Oh dat klinkt inderdaad heerlijk Selvaria :X heb je daar zelf ook wat voor gekregen of is het gewoon een kwestie van uitzitten?

Fijn is dat ja, wanneer baby's iets leren en dat dan ook Constant Doen }:|
Met gillen was dat hier toen ook zo erg ja. Wij zitten nu in de gooi-mep-smijt-fase, die duurt niet zo lang toch? :+
Tot ze 12 is ofzo... :')

Man is vanmorgen met dr naar de (vervangende) huisarts geweest; ws een luchtweginfectie ;( dus ook ab gehad. Hopelijk gaat het daarmee snel beter want dat gehoest is echt verschrikkelijk...

Nu zelf snel naar huis zodat ik 'r op kan halen O+
pi_161094725
Beterschap ook nog eens voor Minion! :* Na de ab ging het hier qua koorts / prut / pijn een stuk beter, maar hoesten doet ze nog wel flink. :'(
pi_161095410
Awww, beterschap voor N. en Minion!

Pinq, ik moest lachen om assholebaby. :') Het klinkt wel vermoeiend en frustrerend.

Kinderbijslag is fijn. En nodig, want we gaan hier zeker qua bovenlijf richting maatje 80.

Ik was een beetje blond vanochtend. Ik begreep maar niet waarom L. vanochtend zo ongelofelijk irritant bleef doen en maar aan het huilen was en geen seconde alleen kon zijn zonder stervende zwaan.
Maar toen ik erachter kwam dat het kind gewoon honger had kon ik het ineens begrijpen. :@ Tiet erin en ze was weer het leukste kind ever.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161096397
Wat een hoop zieken!
Beterschap!

Ik lees mee maar mijn zeefhoofd staat op de grootste gaatjes. Serieus elke voeding vergeten hoe laat ik begon ed. Overal liggen briefjes en mijn agenda is mijn steun en toeverlaat :')

E is nog steeds heel tevreden dus ik ook!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:21:40 #87
409579 LuDann
All the way
pi_161096427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Woow LuDann. Welk merk speen is dat dan?

Hier nu ook 6+ maanden spenen gehaald, van Avent. Maar dat verschil is niet zo enorm. Mijn dochter van 5 maanden krijgt het nu steeds vaker voor elkaar om haar onderlip over de 0 - 6 maanden speen te wrappen :P
Is een MAM speen. Die ik net gekocht heb zijn glow in the dark, dat leek me wel handig.

@bloes: als Wolk gaat slapen rond een uur of 19 gaat ze op haar eigen kamer in haar ledikant. Meestal wordt ze ergens tussen 22 en 2 wakker voor een voeding en dan leg ik haar in de cosleeper. Daarna nog een voeding tussen 4 en 6 ergens en dan neem ik haar in bed, dan lukt het slapen niet meer in haar eigen bed. Tis een beetje uitproberen qua houdingen, ik lig dan tegenwoordig op mijn rug met 1 arm onder mijn hoofd en Wolk ligt dan soort van in mijn oksel. Dan slaap ik redelijk.

6 maanden baby van pinq, whut! :o Jammer dat hij het viert door de assholebaby uit te hangen vandaag.

Beterschap N. en Selvaria! Ik heb net een week lang 2 ontstoken ogen gehad ook, erg irritant en hoogst besmettelijk (die aflevering van South park gezien over 'pink eye'? :P ). Hielp douchen niet om je ogen open te krijgen of doe je dat in de avond? Ik deed Wolk ook in de ochtend onder de douche toen ze 2 ontstoken ogen had want het was een drama om ze elke keer open te pulken.

En ook beterschap aan de Minion. Sneutje.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

Goed punt. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:32 schreef Krisvc het volgende:

Ik was een beetje blond vanochtend. Ik begreep maar niet waarom L. vanochtend zo ongelofelijk irritant bleef doen en maar aan het huilen was en geen seconde alleen kon zijn zonder stervende zwaan.
Maar toen ik erachter kwam dat het kind gewoon honger had kon ik het ineens begrijpen. :@ Tiet erin en ze was weer het leukste kind ever.
Herkenbaar. :') Dat kwam hier regelmatig voor bij de overgang van 3 naar 2 slaapjes. Ik was gewend haar altijd te voeden voor het slapen en daartussen kwam ze eigenlijk niet meer. Dus als dat slaapje dan wegviel dacht ik er niet aan om haar te voeden en kon ik ook niet bedenken waarom ze zo moeilijk deed. Dat was een aantal keer vergeefs wegleggen voor een slaapje kan ik je vertellen. :')
pi_161096785
Over die spenen.. Hoe verder, hoe harder ze worden ivm tandjes. Je wil niet dat je kind met die scherpe tandjes zon speen doorbijt.

Dus op een gegeven moment moet je wel door naar de volgende categorie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161097137
Dat gaat trouwens niet zo in 1 keer die spenen doorbijten, die grotere althans. Daar moet je best wel even op kauwen is mijn ervaring. :P

Ik lees een boekje buiten. Heerlijk. A slaap in de wagen. Wat een leven mensen. Maandag weer aan de bak. Nu nog even genieten
pi_161097238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:57 schreef Estrys het volgende:
Dat gaat trouwens niet zo in 1 keer die spenen doorbijten, die grotere althans. Daar moet je best wel even op kauwen is mijn ervaring. :P

Ik lees een boekje buiten. Heerlijk. A slaap in de wagen. Wat een leven mensen. Maandag weer aan de bak. Nu nog even genieten
Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien. :D

Lekker weer hm. Kleuter buiten, baby net wakker. Zo es stukje wandelen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:08:19 #91
409579 LuDann
All the way
pi_161097301
Ik ben het eens hoor dat ze vanwege tandjes op termijn wel over moet op een grotere speen, maar haar eerste tandje is net doorgekomen dus ik denk dat de kleinere speen nog geen gevaar is op het moment. De grotere speen spuugt ze de hele tijd uit.
pi_161097367
Ik ben even niet bijgelezen. Iets met alleen thuis met twee kinderen en geen slaap. Maar kiek nou, deze wil ik even laten zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:13:05 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:18:58 #93
409579 LuDann
All the way
pi_161097474
Awwww... en wat lijkt je grote groot zo!
pi_161097552
Razz O+ O+ O+

A. alweer 6 maanden! *O* wel jammer van het gillen, sterkte pinq :*

Beterschap N., Selvaria en Minion! :*

Dit weer. O+ Ik ging lekker met Ketel naar de markt en at een ijsje. In mijn t-shirt. O+ Het plan van daarna thuis gezellig samen lunchen viel alleen in het water, want meneer was Moe en kon al snel alleen nog maar hysterisch huilen. Oh well. Samen in bed liggen is ook gezellig. :')
pi_161098010
Ow Razz wat mooi :) en ze zijn zelfs allebei aangekleed, hoewel je alleen thuis was! *O* *O* *O* *O*
pi_161098241
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:03 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou ja, toch. Kreeg een beetje de indruk dat het nut van grotere spenen niet werd gezien. :D

Lekker weer hm. Kleuter buiten, baby net wakker. Zo es stukje wandelen.
Nee het heeft zeker nut :Y
Ik wilde alleen aangeven dat het niet met 1 beet doormidden is. :)

Razz wat een mooi stel O+
pi_161098871
Oh Razz!! O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161099053
Wat lief Razz O+

Gefeliciteerd met de 0,5 jaar-mijlpaal pinq! w/

Beterschap N. en minion :*

Bij welk kdv ben je wezen kijken Saskia? Bij de opvang waar A naartoe gaat (vlakbij die ijssalon waar je in de zomer vaak was :9) hebben ze op de woensdagen en vrijdagen nog plek zag ik gister! ;)

Bijna weekend en lekker genieten van het mooie weer! Kan mijn A'tje eindelijk ook eens zonder muts naar buiten (want haar groeit langzaam...veel te langzaam ;))
pi_161099141
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:45 schreef Aerenia het volgende:
Wat lief Razz O+

Gefeliciteerd met de 0,5 jaar-mijlpaal pinq! w/

Beterschap N. en minion :*

Bij welk kdv ben je wezen kijken Saskia? Bij de opvang waar A naartoe gaat (vlakbij die ijssalon waar je in de zomer vaak was :9) hebben ze op de woensdagen en vrijdagen nog plek zag ik gister! ;)

Bijna weekend en lekker genieten van het mooie weer! Kan mijn A'tje eindelijk ook eens zonder muts naar buiten (want haar groeit langzaam...veel te langzaam ;))
We waren nu bij de J.an & A.lleman op de P.aardenmarkt. Was erg leuk! Bedoel jij de W.iskids of de S.chatkist? Die zitten allebei vlakbij de ijssalon... Ik wilde bij de S.chatkist gaan kijken, maar ze mailen niet terug... :{

Die ijssalon heeft nu trouwens een tweede filiaal, nog dichter bij ons... mn arme figuur :Y)
pi_161099349
W.iskids! Ik vind het persoonlijk een fijn kvd, ondat ze zo kleinschalig zijn (en op 5 min lopen)! A is nu de enige baby op haar opvangdagen, dus wordt daar lekker vertroeteld :)
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:31:56 #101
409579 LuDann
All the way
pi_161099699
De enige baby. :o

Die van mij is er een van 84 baby's ongeveer. :')
pi_161099777
84 baby's? :o Ik wist niet dat er zulke grote kdv's bestonden joh. /plattelandstrien :+
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:43:39 #103
409579 LuDann
All the way
pi_161099902
Ze hebben 7 groepen en die zijn meestal allemaal vol met 12 baby's per groep. :Y

Edit: nee wacht, ik lieg. Ongeveer de helft is geen babygroep maar voor oudere kindjes.
pi_161099918
Hahaha A gaat naar een kleinschalig kdv. Max 24 kinderen van 0-4 jaar per dag, verdeeld over 2 groepen met 2 leidsters per groep. Meeste kdv's zijn - volgens mij - wel ietsje groter met bso erbij enz.

Gaat het iets beter met N Selvaria?
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:47:23 #105
409579 LuDann
All the way
pi_161099959
2 leidsters op 12 kindjes, dat moeten er 3 zijn toch?
pi_161100011
N. gaat naar een GO waar ze meestal met 2 of 3 andere kindjes is, allemaal jongetjes en ze dirigeert ze nu al overal naartoe. :D Zo leuk om ze samen te zien spelen. O+

Aerenia, ze hoest nog heel erg en heeft nog lichte verhoging en is algeheel wat jengelig. Slapen gaat nog vrij moeizaam en alleen nog maar op de buik ( :') X 1000) en later op de avond alleen als we bij haar blijven, maar de scherpe randjes zijn er gelukkig wel af door de ab. :)
pi_161100129
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:12 schreef Razztwizzle het volgende:
*even weggehaald ivm foto niet willen quoten*
Oh Razz wat heb jij twee prachtige kindjes O+ O+! En je oudste lacht zo lief in de camera *smelt*.

Verder beterschap aan alle zieken :*, zo sneu voor die kleintjes.

Speentjes: ja ik heb een volgende-fase soothie, die is harder idd tegen het kapot bijten als ze tandjes krijgen zoals Estrys al zei. Ik wilde haar er alvast aan laten wennen maar ze wil 'm niet :{. Hopelijk verandert dat straks (en anders heeft ze pech ben ik bang, moet toch :X).
pi_161100229
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:47 schreef LuDann het volgende:
2 leidsters op 12 kindjes, dat moeten er 3 zijn toch?
Het zijn verticale groepen en er zijn lang niet altijd ook 12 kinderen aanwezig terwijl ze wel altijd met zijn tweeën zijn :)

En fijn dat het ietsje beter is met N! ^O^
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:02:47 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161101399
Ok, zonder bijgelezen te zijn; ik vrees dat we hier morgen toch gaan beginnen met een soort slaaptraining ;(

S is 's ochtends best zen, maar volgens mij raakt hij gedurende de dag echt overprikkeld (jeukwoord). Hij valt steeds in slaap aan de borst, waar ik m dan maar hou omdat hij in bed accuut wakker wordt. Maar het zijn hazeslaapjes want grote zus zit constant aan m, of ik moet iets met haar doen waardoor ik op moet staan. En dan rust hij dus niet voldoende uit (zelfde als ik thuis de draagdoek pak), en gaat hij steeds meer huilen. En 's nachts is ie dan weer helemaal zen.

Ik haat het echt, maar ik ga m morgen dus in zn wieg boven leggen, en mezelf een aantal minuten geven. En mn vriend is er morgen gelukkig ook bij.

Bah -O-
pi_161101716
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ok, zonder bijgelezen te zijn; ik vrees dat we hier morgen toch gaan beginnen met een soort slaaptraining ;(

S is 's ochtends best zen, maar volgens mij raakt hij gedurende de dag echt overprikkeld (jeukwoord). Hij valt steeds in slaap aan de borst, waar ik m dan maar hou omdat hij in bed accuut wakker wordt. Maar het zijn hazeslaapjes want grote zus zit constant aan m, of ik moet iets met haar doen waardoor ik op moet staan. En dan rust hij dus niet voldoende uit (zelfde als ik thuis de draagdoek pak), en gaat hij steeds meer huilen. En 's nachts is ie dan weer helemaal zen.

Ik haat het echt, maar ik ga m morgen dus in zn wieg boven leggen, en mezelf een aantal minuten geven. En mn vriend is er morgen gelukkig ook bij.

Bah -O-
Positieve benadering.. Als ie echt zo overprikkelt raakt overdag dan lijkt het me voor hem misschien juist fijn om echt even goed te kunnen slapen in z'n wiegje :Y. Lekker even bij 'm blijven zitten met je hand op zijn hoofdje tot ie slaapt? Je doet het voor hem hč, een uitgeruste baby is een blije baby enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')