Scheelt 1 teken typen hequote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef LintuxCx het volgende:
$() > ``
`` wordt shite als je gaat nesten bv.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | #!/bin/bash cd /raid1/homes/share/public/tv/ for D in *; do # Loop door alle bestanden if [ -d "${D}" ]; then # als het een map is gaan we door. echo "Working directory: ${D}" #debug cd "${D}" # ga d'r in. for F in {*.mkv,*.avi,*.mov,*.wmv,*.asf,*.m4v,*.mp?}; do # zoek naar videobestanden echo "file: ${D} / ${F}" # debug done cd $OLDPWD # en weer terug fi done |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 21:56:23 ]
Waarom geen AMD?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:25 schreef Aether het volgende:
Iemand nog een VPS nodig?
Amazon komt met nieuwe X1 VPS.
X1 Instances for EC2 – Ready for Your Memory-Intensive Workloads
• 128 cores
• 2 TB RAM
• 4 TB SSD
• 10 Gbps netwerk
• $ 3,90 / uur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat gaat niet lekker met de spaties in titelsquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Zoiets: for F in `ls *.mkv *.avi *.mov *.wmv *.asf *.m4v *.mp? 2>/dev/null`
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zelf nog ook nog ff kloten.
edit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10#!/bin/bash
cd /raid1/homes/share/public/tv/
for D in *; do
if [ -d "${D}" ]; then
#echo "Working directory: ${D}"
find "$D" -type f \( -name "*.mkv" -o -name "*.avi" -o -name "*.mov" -o -name "*.wmv" -o -name "*.asf" -o -name "m4v" -o -name "*.mp?" \) -print 2>/dev/null
fi
done
Zo werkt die prima, ik deed veels te moeilijk met nog een tweede for loop
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 10:42:42 ]
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:54 schreef d4v1d het volgende:
'avond, ik ben al eventje bezig met een script om m3u playlistjes te maken van video bestanden. Ben nog een beetje aan het debuggen op dit moment dus moet de output nog omvormen, maar dat doet er nog even niet toe.
Heb nu dit
[ code verwijderd ]
Werkt redelijk, heb nu alleen ook "*.file-ext" in mijn output staan, doe ik iets fout of is dat makkelijk te mijden? (Behalve dan met een IF-statement, tenzij dat de enige optie is.)
Output:Werkt dit niet gewoon:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1
2cd map
ls */{*.mkv,*.avi,*.mov,*.wmv,*.asf,*.m4v,*.mp?} >> playlistజ్ఞా
Er zijn bepaalde scripts welke root rechten nodig hebben om bepaalde waardes van hardware uit te lezen. Maar over het algemeen draait de user gewoon met executable scripts zonder root rechten, de scripts die root rechten nodig hebben gooi je in de sudoers file.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat voor scripts en cronjobs (die je zelf in regelt) zou je root rechten voor nodig moeten hebbenLijkt me inderdaad dat je je rollen/rechten systeem niet goed op orde hebt als dat nodig is.
Ook Bash ondersteunt tegenwoordig ** om recursief subdirs door te lopen.quote:
Ligt er marar net aan wat je wensen zijn. Daarnaast is het misschien ook handig om erbij te zeggen welke distributie en DE je gebruikt. De meeste standaard bijgeleverde file managers hebben namelijk ingebouwde ftp functionaliteit.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:17 schreef Jesse_ het volgende:
Wat zijn, behalve FileZilla, aardige ftp clients met een gui
1 2 3 4 5 6 7 | Grimm/Season 05/Grimm.S05E21.720p.HDTV.x264-FLEET.mkv 236,563,070 14% 7.30MB/s 0:03:14 Write failed: Broken pipe rsync: connection unexpectedly closed (3332566364 bytes received so far) [receiver] rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(226) [receiver=3.1.0] rsync: connection unexpectedly closed (4285 bytes received so far) [generator] rsync error: unexplained error (code 255) at io.c(226) [generator=3.1.0] |
1 | ssh: connect to host 192.168.2.6 port 22: No route to host |
Waar draait je NAS op? Misschien zijn er wel betere oplossingen dan FTP.quote:Op maandag 23 mei 2016 23:04 schreef Jesse_ het volgende:
Voor de ftp client:
Ik gebruik Ubuntu en gebruik het voornamelijk om bestanden naar m'n NAS te verplaatsen.
Wat dat aan gaat geeft Nautilus me net wat te weinig informate.
Nopquote:Op maandag 23 mei 2016 22:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wie gebruiken hier Linux kernel 4.7(om te testen)?
Synology's DSM 6.0quote:Op maandag 23 mei 2016 23:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waar draait je NAS op? Misschien zijn er wel betere oplossingen dan FTP.
Heeft dat geen optie tot nfs o.i.d.?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 18:53:38 ]
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Heeft dat geen optie tot nfs o.i.d.?nfs gebruik ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het dagelijkse gebruik is dat perfect. Maar als ik bulk over wil zetten doe ik dat liever via FTP.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
Niet echt nodig om te FTP'en, als je het niet fijn vindt om zo in een file browser een hoop over te zetten kan je dat ook met rsync doen. Als het onderbroken wordt kan je gewoon weer hervatten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:18 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
nfs gebruik ik ook
Voor het dagelijkse gebruik is dat perfect. Maar als ik bulk over wil zetten doe ik dat liever via FTP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |