Deez, hier heb ik nog twee vragen voor je.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Aangezien je aangeeft dat je gedrag toen niks heeft opgeleverd, en nu nog steeds niet, vind jij dan nog steeds dat er geen noodzaak is om te accepteren dat je autisme hebt en hulp moet krijgen? En waarom wel/niet?
Misschien. Omdat ik altijd nog de hoop heb dat het goed komtquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Deez, hier heb ik nog twee vragen voor je.
Heb je die hoop niet al 10 jaar?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien. Omdat ik altijd nog de hoop heb dat het goed komt
Toen ik nog gewoon dagelijks in contact was met mensen minder. Nu meer, omdat eenzaam.quote:
Ik bedoelde of je zijn constateringen ook kon ondersteunen met een eigen praktijkvoorbeeld. Dus een beschrijving van gedrag in je jeugd waarin JIJ dat patroon zelf herkent. En dat kan iets heel kleins zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
-Veilige omgeving creëren? Ja.
- Lastig buiten comfort zone treden, ja.
- Ik had een groepje waar ik mee omging en dat was het dan. Nooit buiten school nee.
- Niet echt,sta er nu (nog) alleen voor.
Als het afkomt, want ik zie hem alleen maar berichten plaatsen op FOK!.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
MAar als z'n studie af is, dan verandert er ineens van alles, zomaar.. uit het niets
Dus de noodzaak om te accepteren dat je autisme hebt, is er toch wel?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen ik nog gewoon dagelijks in contact was met mensen minder. Nu meer, omdat eenzaam.
Wat heb je dan gestuurd? En wanneer heb je die klasgenoot voor het laatst gesproken?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Toen ik nog gewoon dagelijks in contact was met mensen minder. Nu meer, omdat eenzaam.
Uur geleden berichtje gestuurd naar klasgenoot, vrijwel direct gelezen, en nu nog geen antwoord. En nee was geen rare vraag.
Neem aan dat diegene al is afgestudeerd en dus een oud-klasgenoot is? Dan nog komt een gesprek openen met een random vraag al gauw een beetje raar over.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uur geleden berichtje gestuurd naar klasgenoot, vrijwel direct gelezen, en nu nog geen antwoord. En nee was geen rare vraag.
Vorige week.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat heb je dan gestuurd? En wanneer heb je die klasgenoot voor het laatst gesproken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee zit in zelfde situatie, maar heeft wel een vast groepje (niet van onze opleiding) waar ze mee optrekt tijdens afstuderen. En ze stelde zelf voor: mocht je er weer zijn, stuur ff een berichtjequote:Op woensdag 30 maart 2016 14:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Neem aan dat diegene al is afgestudeerd en dus een oud-klasgenoot is? Dan nog komt een gesprek openen met een random vraag al gauw een beetje raar over.
Deez, hier nog wat vragen/opmerkingen voor je.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik bedoelde of je zijn constateringen ook kon ondersteunen met een eigen praktijkvoorbeeld. Dus een beschrijving van gedrag in je jeugd waarin JIJ dat patroon zelf herkent. En dat kan iets heel kleins zijn.
Omgaan met een groepje is geen gedragspatroon. Als jij bijvoorbeeld met hen had willen omgaan buiten school, maar al die jaren geen enkel initiatief hebt genomen om iets te ondernemen is dat wel een patroon, want je hebt het waarschijnlijk meerdere keren overwogen, maar er telkens vanaf gezien.
En iets opleveren is niet per se dat je nu nog direct van dat gedrag profiteert. Zelfs al had je buiten school afgesproken en een soort vriendschap onderhouden, dan is het verwateren van die vriendschap niet per se dat het je niets heeft opgeleverd.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus de noodzaak om te accepteren dat je autisme hebt, is er toch wel?
Small talks gaat hem goed af op internetquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:51 schreef Etsu het volgende:
Goed, daar gaan we weer: een half topic vol met gewauwel over die vraag, net als een half topic vol met gewauwel over zijn whatsapp-profielfoto en een half topic vol met gewauwel over dat meisje laatst (welk ben ik ondertussen kwijt, kan je nagaan).
Ja klopt, had misschien niet moeten reageren, want denk zelfs niet dat er meelezers zijn die daar iets aan hebben. Nu reageert hij wel op mijn vraag-reactie, maar niet op mijn langere reactie.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:51 schreef Etsu het volgende:
Goed, daar gaan we weer: een half topic vol met gewauwel over die vraag, net als een half topic vol met gewauwel over zijn whatsapp-profielfoto en een half topic vol met gewauwel over dat meisje laatst (welk ben ik ondertussen kwijt, kan je nagaan).
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik bedoelde of je zijn constateringen ook kon ondersteunen met een eigen praktijkvoorbeeld. Dus een beschrijving van gedrag in je jeugd waarin JIJ dat patroon zelf herkent. En dat kan iets heel kleins zijn.
Omgaan met een groepje is geen gedragspatroon. Als jij bijvoorbeeld met hen had willen omgaan buiten school, maar al die jaren geen enkel initiatief hebt genomen om iets te ondernemen is dat wel een patroon, want je hebt het waarschijnlijk meerdere keren overwogen, maar er telkens vanaf gezien.
En iets opleveren is niet per se dat je nu nog direct van dat gedrag profiteert. Zelfs al had je buiten school afgesproken en een soort vriendschap onderhouden, dan is het verwateren van die vriendschap niet per se dat het je niets heeft opgeleverd.
Indeed, reageer je ook even op mijn andere posts over dat berichtje?quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:00 schreef Cue_ het volgende:
Hij is geen maagd meer. . Maar hij vindt het wel zo voelen omdat het erg lang geleden is geweest dat hij het voor het laatst gedaan heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |