Wat loop je dan al 11 delen te janken? Als je toch verder kan komen volgens jou, waarom doe je dan niks?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik echt niet meer verder kom.
Jup. Doorgaan zoals je blijft doen is voor jou veilig gedrag. Dat bieb gedoe (waar je je in feite ook nog steeds isoleert) is daar een heel goed voorbeeld van. Ondanks de negatieve resultaten blijf je steeds weer hetzelfde doen. Op de korte termijn werkt dat gedrag zelfs positief. Wanneer je iets tegenkomt wat je moeilijk vindt, schiet je terug in wat je altijd doet (en wat tot nu toe geen positief effect heeft), dat is veiliger, ontwijkingsgedrag, en werkt stress verlagend (door ontwijking neemt de angst af).quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zit wat in. Die bieb is ook puur een uitvlucht denk ik. Helpt soms mee dat ik wat aan mijn studie doe daar, maar het kost ook erg veel tijd en moeite waar ik niks aan heb (geen gesprekken, observaties die wel/niet kloppen, ergens bij willen horen maar dat uiteindelijk niet zijn).
De verwachting is meer: mensen die in het zelfde schuitje zitten (studieopdrachten maken) en die je bijna dagelijks ziet dus daar bouw je onbewust een band mee op. Noppes, ze herkennen je misschien van gezicht, maar ze starten geen enkel gesprek of interesse tot. Al ga je dagelijks op dezelfde plek, tegenover dezelfde meid/jongen zitten, is dat nog steeds geen garantie of verplichting om samen op te trekken of wat uit te wisselen. En dat weet ik dus allemaal, maar toch is ergens die 'hoop' er nog. Dezelfde hoop die er is bij die UB-meid die ik dagelijks tegenkom tot ik haar ineens niet meer zie. Dan is dat afgesloten voor mijquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Doorgaan zoals je blijft doen is voor jou veilig gedrag. Dat bieb gedoe (waar je je in feite ook nog steeds isoleert) is daar een heel goed voorbeeld van. Ondanks de negatieve resultaten blijf je steeds weer hetzelfde doen. Op de korte termijn werkt dat gedrag zelfs positief. Wanneer je iets tegenkomt wat je moeilijk vindt, schiet je terug in wat je altijd doet (en wat tot nu toe geen positief effect heeft), dat is veiliger, ontwijkingsgedrag, en werkt stress verlagend (door ontwijking neemt de angst af).
Het heeft op de lange termijn echter sterk negatieve effecten, namelijk dat er niets of niet veel terecht komt van je (doelstellingen in het) leven.
En dat ontwijkingsgedrag kan heel gezond zijn wanneer je het met mate toepast. Maar je hebt jezelf (waarschijnlijk uit een of andere angst) ergens vroeger ooit een keer aangeleerd dat dat ontwijken het beste gedrag is (omdat het toen werkte), en dit is dan nu nog steeds je standaard cooping-mechanisme.
Let wel, dit is puur natte-vinger-werk van mijn kant. Maar er zijn dus daadwerkelijk echt goede professionals die jou kunnen helpen met je inzicht in je eigen gedrag en gedachten. Die je kunnen helpen te leren op een gezonde en goede manier met je gevoelens om te gaan. Die je zelfs kunnen helpen met je motivatie wanneer je het allemaal niet ziet zitten of niet durft.
En reageer nu eens op de inhoud van die post ipv hetzelfde rideltje weer af te spelenquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De verwachting is meer: mensen die in het zelfde schuitje zitten (studieopdrachten maken) en die je bijna dagelijks ziet dus daar bouw je onbewust een band mee op. Noppes, ze herkennen je misschien van gezicht, maar ze starten geen enkel gesprek of interesse tot. Al ga je dagelijks op dezelfde plek, tegenover dezelfde meid/jongen zitten, is dat nog steeds geen garantie of verplichting om samen op te trekken of wat uit te wisselen. En dat weet ik dus allemaal, maar toch is ergens die 'hoop' er nog. Dezelfde hoop die er is bij die UB-meid die ik dagelijks tegenkom tot ik haar ineens niet meer zie. Dan is dat afgesloten voor mij
Knap hoe je volledig aan zijn punt voorbijgaat terwijl je nota bene opgeleid bent tot journalist.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De verwachting is meer: mensen die in het zelfde schuitje zitten (studieopdrachten maken) en die je bijna dagelijks ziet dus daar bouw je onbewust een band mee op. Noppes, ze herkennen je misschien van gezicht, maar ze starten geen enkel gesprek of interesse tot. Al ga je dagelijks op dezelfde plek, tegenover dezelfde meid/jongen zitten, is dat nog steeds geen garantie of verplichting om samen op te trekken of wat uit te wisselen. En dat weet ik dus allemaal, maar toch is ergens die 'hoop' er nog. Dezelfde hoop die er is bij die UB-meid die ik dagelijks tegenkom tot ik haar ineens niet meer zie. Dan is dat afgesloten voor mij
quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Als je zo ook reageert in gesprekken ben je dus totaal geen goede gesprekspartner, ook al vind je dat zelf wel.
Met het verschil dat jij al niet echt meer een jongere bent.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar teken je natuurlijk niet voor, terwijl de meeste jongeren echt wel weten dat de eerste relaties niks voorstellen.
Daar kan je dus uit concluderen dat ik inderdaad een soort veilig gevoel creëer. Elke dag naar een andere locatie levert veel meer spanning op. Na een weekje dezelfde locatie weet je wat je wel en niet verwacht en wie daar vaak komen. Ik kan 's morgens vooraf al invullen wie ik vandaag in de UB ga zien. (en 9 vd 10 keer klopt het ook).quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En reageer nu eens op de inhoud van die post ipv hetzelfde rideltje weer af te spelen
"Hoop" heeft hier niets mee te maken. Je kan hopen dat het volgende week zaterdag mooi weer is, of hopen dat je de staatsloterij wint. Zaken waar je niks aan kan doen, daar kan je op hopen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De verwachting is meer: mensen die in het zelfde schuitje zitten (studieopdrachten maken) en die je bijna dagelijks ziet dus daar bouw je onbewust een band mee op. Noppes, ze herkennen je misschien van gezicht, maar ze starten geen enkel gesprek of interesse tot. Al ga je dagelijks op dezelfde plek, tegenover dezelfde meid/jongen zitten, is dat nog steeds geen garantie of verplichting om samen op te trekken of wat uit te wisselen. En dat weet ik dus allemaal, maar toch is ergens die 'hoop' er nog. Dezelfde hoop die er is bij die UB-meid die ik dagelijks tegenkom tot ik haar ineens niet meer zie. Dan is dat afgesloten voor mijOf datingsapps: elke dag openen en tientallen nieuwe mensen liken die hier in de buurt wonen, en hooguit 2 matches per week waar dan ook weer niks uitkomt. Toch blijven proberen tegen beter weten in.
Jongvolwassen, maar mijn leeftijd zegt ook niets over mij eerlijk gezegd. Niet repenstatief, zowel qua uiterlijk als wat je zou (mogen) verwachten van iemand.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met het verschil dat jij al niet echt meer een jongere bent.
Dat wisten we hier allemaal al 6 delen geleden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar kan je dus uit concluderen dat ik inderdaad een soort veilig gevoel creëer. Elke dag naar een andere locatie levert veel meer spanning op. Na een weekje dezelfde locatie weet je wat je wel en niet verwacht en wie daar vaak komen. Ik kan 's morgens vooraf al invullen wie ik vandaag in de UB ga zien. (en 9 vd 10 keer klopt het ook).
Nee, je bent veel jonger in leeftijd dan dat je leeftijd doet vermoeden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jongvolwassen, maar mijn leeftijd zegt ook niets over mij eerlijk gezegd. Niet repenstatief, zowel qua uiterlijk als wat je zou (mogen) verwachten van iemand.
Leuk dat je de vermoedens van Probeer bevestigt. Aangezien je het met hem eens bent, wat vind je van dit?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar kan je dus uit concluderen dat ik inderdaad een soort veilig gevoel creëer. Elke dag naar een andere locatie levert veel meer spanning op. Na een weekje dezelfde locatie weet je wat je wel en niet verwacht en wie daar vaak komen. Ik kan 's morgens vooraf al invullen wie ik vandaag in de UB ga zien. (en 9 vd 10 keer klopt het ook).
quote:Maar er zijn dus daadwerkelijk echt goede professionals die jou kunnen helpen met je inzicht in je eigen gedrag en gedachten. Die je kunnen helpen te leren op een gezonde en goede manier met je gevoelens om te gaan. Die je zelfs kunnen helpen met je motivatie wanneer je het allemaal niet ziet zitten of niet durft.
Zou je dat wel willen als hij wel een normaal gesprek kon voeren?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Als je zo ook reageert in gesprekken ben je dus totaal geen goede gesprekspartner, ook al vind je dat zelf wel.
En dan nog jezelf afvragen waarom ik niet zou willen meeten met je![]()
Die hulp wil ik pas aanspreken als ik of alsnog faal in mijn studie of die cursus PE niks oplevert.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leuk dat je de vermoedens van Probeer bevestigt. Aangezien je het met hem eens bent, wat vind je van dit?
[..]
Je hebt niet alleen het track record van een 12-jarige, je ziet er ook nog eens zo uit?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jongvolwassen, maar mijn leeftijd zegt ook niets over mij eerlijk gezegd. Niet repenstatief, zowel qua uiterlijk als wat je zou (mogen) verwachten van iemand.
Oké, dus de komende tijd lezen we je jankposts niet meer?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die hulp wil ik pas aanspreken als ik of alsnog faal in mijn studie of die cursus PE niks oplevert.
Ik sta soms best open voor een meet met een persoon die mij boeit en gezellig is in gesprek.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Zou je dat wel willen als hij wel een normaal gesprek kon voeren?
Ik geef mezelf geen 25 nee, en pogingen om volwassener te lijken werken niet. Maar positief: als ik 40 ben ben ik nog steeds een jonge godquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen het track record van een 12-jarige, je ziet er ook nog eens zo uit?
Zelf ben je het niet eens met zijn inzichten? En zowel, op welke punten herken je het patroon (ook buiten de UB en contact willen met vrouwvolk om) wat hij beschrijft? Vertoonde je op de middelbare school wellicht vergelijkbaar gedrag? Heeft je dat, achteraf gezien, iets opgeleverd?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |