Ik kom even koekeloeren omdat ik me kapot schrok dat er inmiddels al weer een deeltje 11 van is!quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:11 schreef Harmankardon het volgende:
Het grappige vind ik dat mensen hier maar blijven posten. Jullie blijven advies geven terwijl je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat het niet helpt. Dus ik denk dan: volg het advies wat jullie zelf aan Deezertje geven zelf ook op. Probeer eens wat anders en stop ermee.
Volgens mij is de oorzaak van ASS een neuro-biologische. Daar waar de hersendelen van mensen zonder ASS samenwerken om alle informatie die via verschillende zintuigen binnenkomt een betekenis te geven, is dat voor mensen met ASS niet zo.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee die moet ik zelf aangrijpen (lees: betalen). PO overweegt alleen de opties met je als een paar keer praten met zo'n iemand niet genoeg is om je hoofd weer leeg te krijgen.
Voor mijn gevoel heb ik een leven zoals anderen: dagindeling en 's avonds wat sporten of iets anders. Maar ik bungel er eigenlijk wat tussenin. Geen echte gesprekken, mensen alleen van gezicht kennenquote:Op woensdag 30 maart 2016 18:54 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij is de oorzaak van ASS een neuro-biologische. Daar waar de hersendelen van mensen zonder ASS samenwerken om alle informatie die via verschillende zintuigen binnenkomt een betekenis te geven, is dat voor mensen met ASS niet zo.
Je opmerking over je hoofd weer leeg krijgen geeft mij te denken dat je het over prikkels hebt. Daarmee ben je er nog niet. De binnengekomen informatie blijven fragmenten.
Je hebt alleen vandaag al opmerkingen gehad als:
- kan iemand het verband uitleggen
- je slaat de plank mis
- je baseert je op lucht
- je geeft geen antwoord op vragen
Mag ik zo vrij zijn om te stellen dat je de gevolgen van je ASS schromelijk onderschat?
Wat je heel dapper blijft proberen is om zelf die fragmenten aan elkaar te verbinden, maar als je geen inzicht hebt in je blinde vlekken/ disfunctioneren van zintuigen blijft het maar gepruts. En leidt het zeker niet tot aansluiting.
- je slaat de plank misquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb ik een leven zoals anderen: dagindeling en 's avonds wat sporten of iets anders. Maar ik bungel er eigenlijk wat tussenin. Geen echte gesprekken, mensen alleen van gezicht kennen
Vrij oppervlakkig allemaal dus.
De informatie verwerking in je hoofd werkt duidelijk anders dan die van heel veel andere mensen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb ik een leven zoals anderen: dagindeling en 's avonds wat sporten of iets anders. Maar ik bungel er eigenlijk wat tussenin. Geen echte gesprekken, mensen alleen van gezicht kennen
Dat rijmt niet met je eerdere opmerkingen dat je al 10 jaar zaken mist, omdat..quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Have fun mate! Nederlanders zijn toch wat gesloter.. Als ik je niet ken, wil ik niks van je weten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:27 schreef Toto69 het volgende:
Hé Deezertje,
We zijn totaal niet te vergelijken qua karakter, maar ik ga vanavond in m'n eentje naar een pub/kroeg whatever it is die naast m'n hotel zit. Ik ken hier helemaal niemand, bevind me in Noord-Ierland (kan prima Engels, maar Noord-Iers is nogal een accentje) maar ik ga er gewoon eens binnenstappen en kijken of het gezellig is. Zoiets zou jij eigenlijk ook eens moeten proberen, hoe lastig ook, als je een keer in een ander land bent (of gewoon in NL). Er zitten altijd wel meer mensen die alleen zijn, of nog op vrienden zitten te wachten.
Ik laat nog wel weten hoe het was
Noord-Ieren zijn wel lekker open ja. Daarom zou je het ook eens in een ander land (op vakantie of wat dan ook) kunnen proberenquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Have fun mate! Nederlanders zijn toch wat gesloter.. Als ik je niet ken, wil ik niks van je weten.
Met jou wordt het sowieso gezellig!quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:27 schreef Toto69 het volgende:
Hé Deezertje,
We zijn totaal niet te vergelijken qua karakter, maar ik ga vanavond in m'n eentje naar een pub/kroeg whatever it is die naast m'n hotel zit. Ik ken hier helemaal niemand, bevind me in Noord-Ierland (kan prima Engels, maar Noord-Iers is nogal een accentje) maar ik ga er gewoon eens binnenstappen en kijken of het gezellig is. Zoiets zou jij eigenlijk ook eens moeten proberen, hoe lastig ook, als je een keer in een ander land bent (of gewoon in NL). Er zitten altijd wel meer mensen die alleen zijn, of nog op vrienden zitten te wachten.
Ik laat nog wel weten hoe het was
Ook, en ik denk er te veel over na. Die meid vanmiddag keek mij gewoon aan en is het vijf minuten later alweer vergeten want ze heeft afleiding in haar telefoontje gevonden. Ik tik een half topic vol en als ik haar morgen weer zie denk ik weerquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:25 schreef Koral het volgende:
[..]
De informatie verwerking in je hoofd werkt duidelijk anders dan die van heel veel andere mensen.
Of niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ook, en ik denk er te veel over na. Die meid vanmiddag keek mij gewoon aan en is het vijf minuten later alweer vergeten want ze heeft afleiding in haar telefoontje gevonden. Ik tik een half topic vol en als ik haar morgen weer zie denk ik weer
Zal liggen aan de ontwikkeling dan. Ze heeft verder geen contact meer gemaakt, ook niet toen ze wegging met achteromkijken ofzo. Vrij kansloos dus. Ik moet echt of mensen aanspreken of niks meer denken zonder daadwerkelijk gesprek. Overigens ook nog geen antwoord gekregen van klasgenoot. Was duidelijke vraag en ga er morgen niet helemaal die kant op als die er toch niet is.quote:
Doe dat dan ook ipv het alleen maar op te merken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zal liggen aan de ontwikkeling dan. Ze heeft verder geen contact meer gemaakt, ook niet toen ze wegging met achteromkijken ofzo. Vrij kansloos dus. Ik moet echt of mensen aanspreken of niks meer denken zonder daadwerkelijk gesprek. Overigens ook nog geen antwoord gekregen van klasgenoot. Was duidelijke vraag en ga er morgen niet helemaal die kant op als die er toch niet is.
Bang voor afwijzing en ook meteen zelf afwijzing.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Doe dat dan ook ipv het alleen maar op te merken.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zal liggen aan de ontwikkeling dan. Ze heeft verder geen contact meer gemaakt, ook niet toen ze wegging met achteromkijken ofzo. Vrij kansloos dus. Ik moet echt of mensen aanspreken of niks meer denken zonder daadwerkelijk gesprek. Overigens ook nog geen antwoord gekregen van klasgenoot. Was duidelijke vraag en ga er morgen niet helemaal die kant op als die er toch niet is.
Wat heb je te verliezen? Niks toch? Je hebt het nog nooit geprobeerd. Ja misschien ga je op je bek, nou en, doen we allemaal wel eens, daar leer je juist van. En dan gaat het de volgende keer, of daarna enz enz misschien wel goed. Ben je toch weer een stapje verder.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bang voor afwijzing en ook meteen zelf afwijzing.
Volgens mij probeer je door veel na te denken al die kluwen fragmenten een plaats te geven. Je mist echter dingen waardoor je:quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ook, en ik denk er te veel over na. Die meid vanmiddag keek mij gewoon aan en is het vijf minuten later alweer vergeten want ze heeft afleiding in haar telefoontje gevonden. Ik tik een half topic vol en als ik haar morgen weer zie denk ik weer
Vorige week zag ik bij Pauw een mooie discussie. Zo'n man was ook autistisch. Toen de moord op Fortuyn bekend was zei hij meteen 'ik heb een alibi! Ik was het niet!' waar andere mensen eerst roepen dat het zo erg is etc. Zijn autisme zat hem in dat hij altijd vanuit zichzelf dacht, geen schaamte kende. Stukje herkenning voor mij helaas.quote:Op woensdag 30 maart 2016 20:03 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij probeer je door veel na te denken al die kluwen fragmenten een plaats te geven. Je mist echter dingen waardoor je:
- mensen invult
- subjectief interpreteert
- verbanden maakt die niet met elkaar geassocieerd zijn
- andere gevolgtrekkingen maakt
- op basis van onvolledige informatie beslissingen neemt
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Lieve jongen, ik kan me voorstellen dat het geen fijne conclusie is maar erkenning van je 'weeffouten' zijn toch wel de eerste stap om aansluiting te krijgen. Anders blijf je dingen anders ervaren en zien.
Veel van deze dingen zijn trouwens prima te ondervangen met cognitieve training. Wat dat betreft is je brein net als een spier, je kunt het trainen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |