Bijna alle toffe functies krijg je doordat je iemand kent, die jou voorstelt voor de functie. Zonder netwerk is het heel lastig een baan krijgen, zeker als zelfstandige.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks! Maar ik houd de sites ook in de gaten voor leuke baantjesAndere toffe functies zijn juist weer zelfstandig en dat zoek ik echt niet.
I know. Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat Deezertje meer vooruitgang boekt dan hijzelf, en Deezertje meer wil heeft gekweekt om iets met zijn problemen te doen. Syndroom heeft een enkeltje psychiatrische kliniek nodig, meer niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Syndroom zoekt gewoon naar redenen om tegen Deezer aan te schoppen de laatste tijd, lijkt het.
Je moet het sowieso niet voor het geld doen. Natuurlijk mag je best op zoek naar iets wat leuk betaald, maar je moet je ook gaan bewijzen / ervaring opdoen. Dus wees niet te kieskeurig / teveel naar het geld kijkenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:39 schreef Deezertje het volgende:
Voor het geld hoef je 't dan niet te doen (als er niks over staat moet je niet veel verwachten
Valt me idd alles mee dat Deezer nu bijna klaar is met zijn scriptie. Props!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
I know. Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat Deezertje meer vooruitgang boekt dan hijzelf, en Deezertje meer wil heeft gekweekt om iets met zijn problemen te doen. Syndroom heeft een enkeltje psychiatrische kliniek nodig, meer niet.
Ja daar ben ik ook achter (of nou ja ik wist dat wel, maar álles draait daar om weet ik nu). Da's ook een reden dat ik niet binnen de sector aan de slag wil. Ja iedereen begint vrijwel leeg qua netwerk, maar het hele 'ons kent ons' gevoel trekt mij niet. Ik kan denk ik best een netwerk opbouwen als ze zien wat ik kan en ook professioneel met bronnen e.d., maar zo'n sociaal netwerk wordt al lastiger. Dat hele elleboogwerken heb ik niks mee zoals in deze sector best gebruikelijk isquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je wat ook helpt voor baantjes, zeker op het gebied van journalistiek? Een sociaal netwerk opbouwen.
In het begin elke kans aangrijpen om ervaring op te doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je moet het sowieso niet voor het geld doen. Natuurlijk mag je best op zoek naar iets wat leuk betaald, maar je moet je ook gaan bewijzen / ervaring opdoen. Dus wees niet te kieskeurig / teveel naar het geld kijken
Met meer mensen kennen kom je ook al een heel eind. Je hoeft echt niet een grote netwerker te worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook achter (of nou ja ik wist dat wel, maar álles draait daar om weet ik nu). Da's ook een reden dat ik niet binnen de sector aan de slag wil. Ja iedereen begint vrijwel leeg qua netwerk, maar het hele 'ons kent ons' gevoel trekt mij niet. Ik kan denk ik best een netwerk opbouwen als ze zien wat ik kan en ook professioneel met bronnen e.d., maar zo'n sociaal netwerk wordt al lastiger. Dat hele elleboogwerken heb ik niks mee zoals in deze sector best gebruikelijk is
True, maar zulke plekken zijn wel slecht voor een sector. Kijk ook even naar afgestudeerde psychiaters/psychologen, duizenden thuis en je kan alleen onderbetaald aan de slag op zulke plekken. Ik ken klasgenoten die zulke plekken hebben geaccepteerd maar uiteindelijk geen baan krijgen. Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverdquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je moet het sowieso niet voor het geld doen. Natuurlijk mag je best op zoek naar iets wat leuk betaald, maar je moet je ook gaan bewijzen / ervaring opdoen. Dus wees niet te kieskeurig / teveel naar het geld kijken
Dit snap ik dus weer niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die junior researcher leek me wel wat, totdat ik erachter kwam dat het een verkapte stage is. Voor het geld hoef je 't dan niet te doen (als er niks over staat moet je niet veel verwachten) en hartje Amsterdam is leuk maar kamernood is in mijn eigen omgeving al groot, laat staan daarJa voornamelijk excuses, maar het is wel zo. Ik zeg niet meteen dat ik miljonair wil worden, maar juist in mijn branche zijn zulke stages/ervaringsplekken echt moordend voor het 'echte' werk en zolang die plekken er zijn en mensen dat maar uit nood gaan doen, blijft het in stand gehouden worden en zullen er weinig andere vacatures komen. 1V is tof, maar moet je iets meer uni-onderzoek hebbe en heb ik nu zonder diploma nog niks aan.
Zomerbaantjes zijn hier in de omgeving toch vooral winkels, horeca of in de sales, callcenters, telefoonwinkels e.d.
Tja, alles beter dan thuiszitten ja (wat ik voorheen in de zomer dus maanden deed)
Beter dan thuiszitten en zonder relevante werkervaring.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
True, maar zulke plekken zijn wel slecht voor een sector. Kijk ook even naar afgestudeerde psychiaters/psychologen, duizenden thuis en je kan alleen onderbetaald aan de slag op zulke plekken. Ik ken klasgenoten die zulke plekken hebben geaccepteerd maar uiteindelijk geen baan krijgen. Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd
Kijk jij dan ook even naar wat je zegt?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
True, maar zulke plekken zijn wel slecht voor een sector. Kijk ook even naar afgestudeerde psychiaters/psychologen, duizenden thuis en je kan alleen onderbetaald aan de slag op zulke plekken. Ik ken klasgenoten die zulke plekken hebben geaccepteerd maar uiteindelijk geen baan krijgen. Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd
Die ervaring kan dan weer op je CV geplaatst worden, en dan ben je weer een stapje verder. Kortom; geen smoesjes, gewoon doen. Het doel is niet een baan krijgen, het doel is niet geld verdienen, of wat dan ook; het doel is ervaring opdoen en jezelf bezig houden (en daar kan je dan weer aan je sociale contacten werken (zowel als met vrouwen als met mannen, zowel als met lelijke mensen als met knappe mensen)).quote:Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd
Die twee haal ik altijd door de warquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Beter dan thuiszitten en zonder relevante werkervaring.
Psychiaters komen echt wel aan de bak. Heel andere studie dan psychologen.
Er is een tekort aan psychiaters, die vinden meteen werk. Psychologen is een andere zaak. Wat dat te maken heeft met een diploma journalistiek weet ik niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zou nooit iemand aannemen omdat-ie toevallig een diploma heeft, maar altijd vanwege zijn/haar energie, gestelde en behaalde doelen, de keuzes die iemand gemaakt heeft om zijn idealen/dromen na te jagen, hoe iemand tegen het leven aankijkt, besteding van vrije tijd, omgang met de receptioniste, praatje onderweg naar de kamer voor het gesprek, de intrinsieke motivatie, de bereidheid om te leren, groeien, helpen...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die twee haal ik altijd door de war
http://demonitor.ncrv.nl/(...)e-studie-moeten-doen
Haha, ben benieuwd wat er straks uitkomt bij de PO. Zal wel eerst studie afmaken zijn want dan heb je iig wat. Als straks de veilige locatie van de UB wegvalt, moet ik wel de wereld in. Zelfde als die meid van de UB, op een dag zit ze er niet meer en heb ik uiteindelijk nog niks met d'r gedaan maar is ze wel stappen verder (diploma, eventueel baan).quote:
Nog steeds een stukje angst van geen overzicht kunnen houden / snel afgeleid op de weg. Als puntje bij paaltje komt ga ik dat misschien ook wel doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:05 schreef Etsu het volgende:
He Deez, waarom ga je geen rijles nemen in de zomer? Heel veel mensen zien de zomer als een goede gelegenheid om je rijbewijs te halen.
Toegepaste psychologie is ook weer wat anders dan WO psychologie. Maar over het algemeen zijn de baankansen niet denderend inderdaad. Vooral niet als je de hulpverlening in wilt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die twee haal ik altijd door de war
http://demonitor.ncrv.nl/(...)e-studie-moeten-doen
Kost geld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:05 schreef Etsu het volgende:
He Deez, waarom ga je geen rijles nemen in de zomer? Heel veel mensen zien de zomer als een goede gelegenheid om je rijbewijs te halen.
Terwijl er meer vraag naar hulp is dan ooit, maar ook hier weer: er is geen geld en dus mag 't niks kosten en kan je er geen aan overhouden. We vullen 't wel op met stages.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toegepaste psychologie is ook weer wat anders dan WO psychologie. Maar over het algemeen zijn de baankansen niet denderend inderdaad. Vooral niet als je de hulpverlening in wilt.
Dus dat is meteen de reden dat je het niet wilt doen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nog steeds een stukje angst van geen overzicht kunnen houden / snel afgeleid op de weg. Als puntje bij paaltje komt ga ik dat misschien ook wel doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |