Ik ben naar de opendeurdag van de universiteit geweest. Veel info gekregen behalve over deze vragen. Kan moeilijk zomaar eens gaan feesten in Tilburg.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:22 schreef tailfox het volgende:
1) kom er eens heen. wij weten niet wat je leuk vind
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef KapteN het volgende:
[..]
Ik ben naar de opendeurdag van de universiteit geweest. Veel info gekregen behalve over deze vragen. Kan moeilijk zomaar eens gaan feesten in Tilburg.
Ja zelfde hier in Gent. Donderdag is daar de drukste dag.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:24 schreef tailfox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
maar ik weet niet meer welke dagen ik Tilburg leuk vond.
scheelt nogal per dag
tilburg ben ik echt al 2 jaar niet geweest. volgensmij vond ik donderdag daar het leukts. of zaterdagquote:Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef KapteN het volgende:
[..]
Ja zelfde hier in Gent. Donderdag is daar de drukste dag.
Ik ga waarschijnlijk meeste weekends terug naar huis. Weet je nog of die feestdagen tijdens de week waren of in het weekend?
alright. Thanksquote:Op maandag 28 maart 2016 17:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
tilburg ben ik echt al 2 jaar niet geweest. volgensmij vond ik donderdag daar het leukts. of zaterdag
Ik woon hier nu meer dan 10 jaar, ooit gekomen om te studeren en dat ook royaal gedaanquote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef KapteN het volgende:
Hallo!
Ben nieuw hier, om aantal vragen te stellen.
Ik kom zelf uit België en ben van plan voor mijn masterdiploma in Work & Organizational Psychology in Tilburg te studeren.
Voor ik deze finale beslissingen wil maken (of überhaupt mijn application inzend) zou ik graag wat meer willen weten van mensen die effectief in Tilburg studeren/gestudeerd hebben, in plaats van al die biased bullsh*t op websites gekoppeld aan de universiteit.
1) Hoe is het nachtleven in Tilburg? (veel mensen? hoe laat zijn bars open? prijs van bier? kwaliteit van vrouwvolk?)
2) Hoe duur zijn studentenkamers (liefst heel ruim) en hoe vroeg op voorhand moet je deze reserveren?
3) Wat met studentenverenigingen? Hoe zitten die in elkaar en hoeveel zijn er? Vergelijkbaar aan die in België (voor de mensen die weten hoe die werken) of wat zijn de verschillen?
4) Tips, aanwijzingen, opmerkingen, whatever?
Thanks a lot, mijn toekomst ligt in jullie handen haha
-KapteN
Al bedankt om te antwoorden!quote:Op maandag 28 maart 2016 17:55 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik woon hier nu meer dan 10 jaar, ooit gekomen om te studeren en dat ook royaal gedaan![]()
1. Kwaliteit van het uitgaan is afhankelijk van wat je gewend bent en leuk vindt. Tilburg heeft geen echte clubs zoals je in bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht ziet. Überhaupt zijn er weinig "upperclass" uitgaansgelegenheden. Er zijn veel dans/feestcafé's/kroegen en die zijn over het algemeen gezellig en relatief laagdrempelig.
Er is praktisch elke dag wel iets open tot 4 uur snachts, dat is ook over het algemeen de sluitingstijd. Van dinsdag tot en met zaterdag vind je vrij veel tenten die tot 4 uur 's nachts open zijn. Maar dat zijn dus geen hippe clubs![]()
Prijs van het bier varieert van 1,80 tot 2,50 euro per fluitje, vaasjes iets meer. 2,30 is een veelvoorkomende prijs voor fluitjes. Kwaliteit van het vrouwvolk is prima, er zijn veel studenten in de stad en dus ook veel studentes
2. Een beetje studentenkamer vind je voor een euro of 300 voor zo'n 15/16 m2. Mijn laatste kamer voor ik ging samenwonen was 450 euro voor zo'n 36 m2. Dit is wel allemaal particulier, gevonden via via en via Kamernet. Via de vele bemiddelaars moet je wel iets van actuele prijzen kunnen vinden online, denk aan WonenBreburg, Tiwos, RotsVast etcetera.
3. Ik heb geen idee hoe studentenverenigingen werken in België, als je daar wat meer informatie over hebt kan ik je wellicht iets meer vertellen.
Het verenigingsleven leeft in Tilburg absoluut niet zo zoals in Utrecht/Leiden/Delft bijvoorbeeld. Er zijn in Tilburg meer mensen niet lid van een vereniging dan wel.
4. Wat zoek je precies in een studentenstad? Als het om uitgaan gaat dan nogmaals, Tilburg heeft weinig "hippe" uitgaanstenten![]()
Als je meer vragen hebt hoor ik het wel
Leuk wonen daar?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:05 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ik woon er in een studentenhuis, met paar vrije kamers binnenkort. Ga je later wel meer info geven!
Ah in Gent, gezellige stadquote:Op maandag 28 maart 2016 18:02 schreef KapteN het volgende:
[..]
Al bedankt om te antwoorden!
1. Ik been veel gewend aangezien ik op dit moment in Gent studeer. Stad met ongeveer 70.000 studenten. Straat met bars is druk, vuil en zeker niet upperclass, dus daar heb ik geen problemen mee. Wordt er wel hard gefeest en gedanst? (heb het niet zo op cafés met luide muziek waar toch alleen gepraat wordt)
haha wat is een fluitje en wat is een vaasje??
2. goedkoper dan hier, nice!
3. Studentenclubs/verenigingen in België zijn eerder het HARDE type studentenclubs. Heel veel bier, heel harde doop/ontgroening en wekelijkse cantus. Hangt af van welke studentenstad of deze net als hoge klasse of als lage klasse worden beschouwd.
Ik heb online opzoekingswerk gedaan en kwam constant uit op "St Olof". Opinies/whatever?
4. Eerder zoek ik naar goeie sfeer, vriendelijke open mensen en toch wel wat mengeling tussen de geslachten onderling if you know what I mean
Trekt mij vooral aan door hun aanpak in de masteropleiding. Ik ga niet akkoord met die in Gent, dus dat is de hoofdreden. Goed studentleven is altijd een plus!quote:Op maandag 28 maart 2016 18:22 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ah in Gent, gezellige stadEr zijn in Tilburg wel iets minder studenten, meen een stuk of 20000. Op de plekken waar ik kom wordt hard gedanst en gefeest ja, maar er zijn ook bruine kroegen die rustig zijn. Sowieso heeft Tilburg niet zoveel kroegen/tenten als Gent bijvoorbeeld, het centrum is vrij compact. Dat geeft het overigens ook een beetje een "dorps" gevoel. Je merkt wel dat in bepaalde tenten praktisch alleen maar locals komen en in andere tenten alleen maar studenten. Fluitje is trouwens 0,2, vaasje 0,25 of 0,3, zoiets. Zie Wikipedia
Ah, ik begrijp wat je bedoelt met de verenigingen. In Tilburg leven verenigingen minder dan in andere steden. Ze zijn ook absoluut niet vergelijkbaar met een corps zoals in Delft/Leiden/Utrecht etc., sterker nog, Tilburg heeft helemaal geen corps. Olof wordt gezien als de meest corporale vereniging, maar dat valt in de praktijk best mee. Ze hebben wel een ontgroening, maar niet extreem ofzo. Verder heb je nog Vidar, de roeivereniging, Plato, een laagdrempelige vereniging zonder ontgroening die aardig populair is, en de ESN, een vereniging eigenlijk bedoeld voor internationale studenten. Ook zonder ontgroening. Olof heeft het imago van een "balletjes"-vereniging, maar dat valt opzich best mee als je meer mensen kent.
Overigens, ik weet niet hoe oud je bent, maar het is niet heel gewoon voor masterstudenten om nog lid te worden van een vereniging hier. Maar dat ligt meer aan je leeftijd
Als laatste, een goeie sfeer kan je hier vinden, maar dat geldt echt voor elke studentenstad. Ik zou de keuze voor mijn studiestad niet daar van af laten hangen. In Groningen zal meer te doen zijn dan hier in Tilburg, net als in grotere steden zoals Amsterdam/Utrecht. Wat mij aantrok is de compactheid van de stad en het gemoedelijke. Zoals ik zei voelt het centrum een beetje dorps aan omdat het zo kleinschalig is
Pics?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:25 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ben ik weer,
persoonlijk vind ik het heel leuk wonen. Zoals ik in een andere comment las, inderdaad het centrum heeft wel een beetje een dorps gevoel, het is niet enorm groot maar je hebt wel alles wat je nodig hebt. (winkels, cafes, coffeeshops haha) Dit vind ik zelf echt een pluspunt. Ook is de afstand centrum-universiteit niet groot, 4 min trein, 10 min bus, 10 min fietsen, dus dat is heel handig. Via top week leer je snel nieuwe mensen kennen, en doordat je tijdens die week ook echt kennis maakt met de stad leer je zo de leuke kroegen kennen. Van rustige cafe's met speciaal bier tot cafés waar je flink kan dansen. Ook vind ik dat er voor elk type persoon wel iets is, van zuip-studentenvereniging tot roeivereniging.. En zonder vereniging zul je het ook echt wel zelf leuk kunnen maken! Verder weet ik weinig van verenigingen, ga soms wel naar een feest maar dat is gewoon omdat dan half tilburg gaat haha.
Oja prijs van het bier is niet echt duur hoor, gewoon normaal.
Kwaliteit van vrouwvolk is hoog want ik woon er. (GEINTJE)
Kroegen zijn open tot 4 geloof ik! En echt gezellig!
Toen ik op zoek ging naar een kamer, deed ik dat via de Facebook pagina 'woonruimte gezocht tilburg' of iets dergelijks. Neem even een kijkje. Kamernet is duur, moet je betalen en via fb kun je meteen de toekomstige huisgenootjes zien.
Volgens mij is het echt de makkelijkste stad in Nederland om een kamer te vinden, redelijk goedkope kamers en groot aanbod! Woon nu hartje centrum, redelijke kamer voor 300 euro, en volgens mij is het ook wel goedkoper te krijgen. Heb 2 vlaamse huisgenootjes btw
Poeh ik weet niet wat ik nog verder kan vertellen.
Als je vragen hebt, let me know.
1 vraag. hoe zie jij eruit.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:25 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ben ik weer,
persoonlijk vind ik het heel leuk wonen. Zoals ik in een andere comment las, inderdaad het centrum heeft wel een beetje een dorps gevoel, het is niet enorm groot maar je hebt wel alles wat je nodig hebt. (winkels, cafes, coffeeshops haha) Dit vind ik zelf echt een pluspunt. Ook is de afstand centrum-universiteit niet groot, 4 min trein, 10 min bus, 10 min fietsen, dus dat is heel handig. Via top week leer je snel nieuwe mensen kennen, en doordat je tijdens die week ook echt kennis maakt met de stad leer je zo de leuke kroegen kennen. Van rustige cafe's met speciaal bier tot cafés waar je flink kan dansen. Ook vind ik dat er voor elk type persoon wel iets is, van zuip-studentenvereniging tot roeivereniging.. En zonder vereniging zul je het ook echt wel zelf leuk kunnen maken! Verder weet ik weinig van verenigingen, ga soms wel naar een feest maar dat is gewoon omdat dan half tilburg gaat haha.
Toen ik op zoek ging naar een kamer, deed ik dat via de Facebook pagina 'woonruimte gezocht tilburg' of iets dergelijks. Neem even een kijkje. Kamernet is duur, moet je betalen en via fb kun je meteen de toekomstige huisgenootjes zien.
Volgens mij is het echt de makkelijkste stad in Nederland om een kamer te vinden, redelijk goedkope kamers en groot aanbod! Woon nu hartje centrum, redelijke kamer voor 300 euro, en volgens mij is het ook wel goedkoper te krijgen. Heb 2 vlaamse huisgenootjes btw
Fantastisch, thanks! Lijkt mij echt ideaalquote:Op maandag 28 maart 2016 19:15 schreef Ace1 het volgende:
Ik zou als ik jou was meedoen aan de TOP week. De tilburgse introductie week. Daar maak je kennis met de studentenverenigingen. Kun je zelf een keuze maken.
http://www.top-week.nl/
Volgens mij kun je er nu inschrijven.
Klinkt echt goed. Meeste mensen zitten op "kamer" (zoals jullie dat noemen) in het centrum dan? Neemt bijna iedereen een kamer in een huis of gaan veel mensen in een studio/appartement?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:25 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ben ik weer,
De meesten zitten rondom het centrum, bij de universiteit en ertussenin. Nou er zijn wel studio's maar dat is best lastig om er een te bemachtigen haha. Ik aas er ook op maar stiekem vind ik het in een studentenhuis gezelliger. Zoek je vanaf september of augustus een kamer? Kan wel wat rond gaan vragen!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:57 schreef KapteN het volgende:
[..]
Klinkt echt goed. Meeste mensen zitten op "kamer" (zoals jullie dat noemen) in het centrum dan? Neemt bijna iedereen een kamer in een huis of gaan veel mensen in een studio/appartement?
Studio's wordt heel vaak gedaan in Gent. Vind ik soms wel kut omdat er dan weinig tot helemaal geen contact is met de mensen in het gebouw. 2 jaar geleden zat ik op "kot" (zoals wij dat noemen) in een gebouw waar ik letterlijk ENKEL mijn buur aan de overkant van de gang kende, de rest zag ik werkelijk nooit.
Nog eens bedankt voor de info!
also pics
Ik heb psy in Tilburg gedaan, dus als je vragen daarover hebt kan ik ze misschien beantwoordenquote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef KapteN het volgende:
Hallo!
Ben nieuw hier, om aantal vragen te stellen.
Ik kom zelf uit België en ben van plan voor mijn masterdiploma in Work & Organizational Psychology in Tilburg te studeren.
Voor ik deze finale beslissingen wil maken (of überhaupt mijn application inzend) zou ik graag wat meer willen weten van mensen die effectief in Tilburg studeren/gestudeerd hebben, in plaats van al die biased bullsh*t op websites gekoppeld aan de universiteit.
1) Hoe is het nachtleven in Tilburg? (veel mensen? hoe laat zijn bars open? prijs van bier? kwaliteit van vrouwvolk?)
2) Hoe duur zijn studentenkamers (liefst heel ruim) en hoe vroeg op voorhand moet je deze reserveren?
3) Wat met studentenverenigingen? Hoe zitten die in elkaar en hoeveel zijn er? Vergelijkbaar aan die in België (voor de mensen die weten hoe die werken) of wat zijn de verschillen?
4) Tips, aanwijzingen, opmerkingen, whatever?
Thanks a lot, mijn toekomst ligt in jullie handen haha
-KapteN
Heel vriendelijk, maar alles op studievlak leek me echt duidelijk. Daar is veel informatie over beschikbaar. Ook veel over uitgelegd geweest op de opendeurdag!quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb psy in Tilburg gedaan, dus als je vragen daarover hebt kan ik ze misschien beantwoorden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |