abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160995086
Wie mij een beetje volgt weet dat ik al jaren een relatie wil. Dit is vooral gebaseerd op positieve punten als: samen dingen doen, je geliefd voelen, samen knuffelen, zoenen en intiem zijn en gewoon ongegeneerd lekker gek doen zonder bang te zijn wat de ander denkt.

Nu mensen om mij heen langzaam beginnen te settelen, komt de vraag naar boven: mis ik wat? Omdat ik nooit echt een relatie heb gehad heb ik ook geen flauw idee wat het betekend als je '3 jaar samen bent' of elkaar in je studententijd ontmoet en sindsdien onafgebroken samen bent. Hoe uit een relatie zich dagelijks? Ben je er echt iedere dag mee bezig als in berichtjes sturen, bellen, elkaar zien als je nog niet samenwoont? Waarom gaan sommige mensen na amper 3 maanden daten al samenwonen en de ander heeft daar wat jaartjes voor nodig? Wat is 'werken in een relatie' precies? In hoeverre is een relatie anders dan een goede vriendschap waar je niet intiem mee bent? In de samenleving werkt iedereen toch naar een relatie toe, en als je die gevonden hebt wil 'm zo lang mogelijk vasthouden. Je zou denken: als heel veel mensen een relatie krijgen, dan mis ik wat! Is dat dus ook zo?

Dit topic gaat niet over mijn zoektocht, maar is vooral bedoeld om een 'realistisch' beeld over een relatie te scheppen omdat ik geen idee heb hoe dat in praktijk werkt behalve de voorstappen als daten, maar een echte 'relatie' dus niet.
pi_160995145
Wederom. Je moet je niet zo druk maken om wat hoort, maar om wat bij je past.

Ik heb sinds m'n 13e een relatie. Als ik de wereld bekijk zoals jij, ben ik echt een eindbaas. Al 9 jaar samen, meerdere jaren samenwonen..

Maar de gemiddelde persoon van m'n leeftijd kijkt me aan alsof ik gestoord ben. "Huh wat maar heb je dan nooit willen daten, of..".
  maandag 28 maart 2016 @ 12:06:08 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160995147
Zoveel mensen met zoveel relaties. Het is eerder afstemmen van beide behoeften.

- Elke minuut contact tot ongeveer om de dag.
- Direct samenwonen tot een paar jaar LAT-ten.
- Een relatie die gelijk goed zit tot een chronische knipperlicht relatie.
- Mensen die alles samen willen doen tot mensen die hun eigen bezigheden niet opgeven.
- Wel kinderen tot geen kinderen.

Hoe het in de praktijk werkt is dus heel verschillend. Ik zou tegen die tijd aangeven hoe jij het zou willen zien werken en kijken of je partner het ook op die manier ziet werken en als er een overeenstemming is zou ik het dan dus op die manier laten werken. Ow en om de vraag te beantwoorden of je 'wat mist'. Ik krijg wel de indruk dat je het mist ja. Maar het is niet erg om iets te missen, een relatie is geen ledemaat. Ik mis het nu bijvoorbeeld niet, terwijl het alweer een hele tijd terug is. Over 10 jaar zou ik het denk ik nog steeds niet missen, hoewel ik er wel naar uitkijk om iemand te vinden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Scuidward op 28-03-2016 12:12:05 ]
pi_160995213
Word je nou niet doodmoe van je zelf? Met je eeuwige gejank, gestaar en gezever?

Het zou al een hoop schelen voor je kansen als je wat minder obsessief zou zijn en zou ophouden met dat enge gestaar naar willekeurige meisjes in de UB.

Ik heb overigens geen relatie en mis helemaal niks. Vriendin van mij heeft sinds kort een vriendje en vindt het nodig om daar in het weekend een hele dag te spenderen terwijl er voor de studie nog een hoop moet gebeuren. Mij best, maar dat zou ik dus niet doen in zulke drukke periodes. Snap echt niet dat je dan niet even prioriteiten kan stellen en aan je studie kan/een weekje kan overslaan.

Tip: maak eerst eens een paar vrienden (of vriendinnen, maar zonder bijbedoelingen).
Overigens geloof ik niks van de laatste zin uit je OP, maar dat terzijde.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:18:42 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995300
Ik investeer, gemiddeld, per dag 3 uur en 21 minuten in mijn relatie en verwacht daar echt wel, gemiddeld, een 1:1 return of investment op.
pi_160995336
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef DoubleDip het volgende:
Word je nou niet doodmoe van je zelf? Met je eeuwige gejank, gestaar en gezever?

Het zou al een hoop schelen voor je kansen als je wat minder obsessief zou zijn en zou ophouden met dat enge gestaar naar willekeurige meisjes in de UB.

Ik heb overigens geen relatie en mis helemaal niks. Vriendin van mij heeft sinds kort een vriendje en vindt het nodig om daar in het weekend een hele dag te spenderen terwijl er voor de studie nog een hoop moet gebeuren. Mij best, maar dat zou ik dus niet doen in zulke drukke periodes. Snap echt niet dat je dan niet even prioriteiten kan stellen en aan je studie kan/een weekje kan overslaan.

Tip: maak eerst eens een paar vrienden (of vriendinnen, maar zonder bijbedoelingen).
Overigens geloof ik niks van de laatste zin uit je OP, maar dat terzijde.
Natuurlijk, maar dat is vooral omdat ik de leuke dingen in een relatie zie. Hoe het achter de voordeur gaat weet ik niet. Ik zie vooral mensen die het ècht leuk met elkaar hebben maar ook types die bij elkaar zijn omdat ze niet alleen willen zijn, maar gewoon een hele slechte match zijn. Maar die hebben dus wel een relatie, hoe goed of slecht ook.

Wat maakt het voor jou dat je nu of eigenlijk nog nooit een relatie mist? Ik heb ook andere verplichtingen als studie, maar een relatie zou wel een leuke afwisseling zijn en positieve boost (voor hoelang het duurt).
pi_160995361
Ik mis het hebben van een relatie ook niet, maar als ik de perfecte persoon tegenkom zeg ik er ook geen nee tegen.

Zoals gezegd: zoveel mensen, zoveel relaties. Ligt helemaal aan de omgang tussen de twee personen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_160995363
Ken je de contact:seks ratio niet? Voor iedere 5 appjes, mailtjes, sms'jes, minuten bellen etc kan je rekenen op 1 minuut seks
pi_160995369
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:06 schreef Fripsel het volgende:
Wederom. Je moet je niet zo druk maken om wat hoort, maar om wat bij je past.

Ik heb sinds m'n 13e een relatie. Als ik de wereld bekijk zoals jij, ben ik echt een eindbaas. Al 9 jaar samen, meerdere jaren samenwxonen..

Maar de gemiddelde persoon van m'n leeftijd kijkt me aan alsof ik gestoord ben. "Huh wat maar heb je dan nooit willen daten, of..".
Heb je een relatie met je vader?
  maandag 28 maart 2016 @ 12:26:02 #10
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995392
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is vooral omdat ik de leuke dingen in een relatie zie. Hoe het achter de voordeur gaat weet ik niet. Ik zie vooral mensen die het ècht leuk met elkaar hebben maar ook types die bij elkaar zijn omdat ze niet alleen willen zijn, maar gewoon een hele slechte match zijn. Maar die hebben dus wel een relatie, hoe goed of slecht ook.

Wat maakt het voor jou dat je nu of eigenlijk nog nooit een relatie mist? Ik heb ook andere verplichtingen als studie, maar een relatie zou wel een leuke afwisseling zijn en positieve boost (voor hoelang het duurt).
Fijn in ieder geval dat als je een relatie krijgt je enkel nog kan oordelen op basis van die hele rationele werkelijkheid die je in je hoofd gepompt hebt en geen seconde kunt genieten.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:26:45 #11
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_160995403
Het is wel duidelijk dat TS zich er veel te druk om maakt en er te veel over nadenkt. Laat het gewoon los en forceer de boel niet zo. Dat vinden vrouwen niet echt aantrekkelijk.

Sorry, nu ging het toch over de zoektocht van TS.

Om toch antwoord te geven op je vraag: ook een relatie gaat gewoon vanzelf. Je doet gewoon je dagelijkse routine en daar komt dan automatisch een persoon bij. Het hangt er ook vanaf of je samenwoont of niet.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_160995404
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef DoubleDip het volgende:

Pretty much Ts. In de slowchat van dates en relaties heug mij niet anders dan een hoop gejank en gezeur. Grab your act together. En stop eens met het kijken naar wat je niet hebt, verdrinken in zelfmedelijden, hoe gemeen de wereld is, hoe oneerlijk alles is, hoe stom alles is het oneindige gezwam met dat je niks gegund is.

Stel reële doelen voor jezelf.
pi_160995405
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Ken je de contact:seks ratio niet? Voor iedere 5 appjes, mailtjes, sms'jes, minuten bellen etc kan je rekenen op 1 minuut seks
Leuk dit sarcasme, maar de vraag is oprecht: hoe werkt een relatie? Ja voor iedereen anders en niet in theorie uit te drukken, maar er komt een moment dat je elkaar kent en het daten overgaat in elkaar blijven zien. Wat bepaald dat het goed blijft gaan? Wat verwacht je in een relatie van elkaar? Ben je iemands beste vriend dat je elkaar zo erg mag dat je alle delen van je lichaam toevertrouwt?
pi_160995421
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:26 schreef DuTank het volgende:
Het is wel duidelijk dat TS zich er veel te druk om maakt en er te veel over nadenkt. Laat het gewoon los en forceer de boel niet zo. Dat vinden vrouwen niet echt aantrekkelijk.

Sorry, nu ging het toch over de zoektocht van TS.

Om toch antwoord te geven op je vraag: ook een relatie gaat gewoon vanzelf. Je doet gewoon je dagelijkse routine en daar komt dan automatisch een persoon bij. Het hangt er ook vanaf of je samenwoont of niet.
Zolang je nog niet samenwoont is er minder succes op een blijvende relatie? Meer moeite doen om elkaar te zien enzo?
pi_160995435
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zolang je nog niet samenwoont is er minder succes op een blijvende relatie? Meer moeite doen om elkaar te zien enzo?
Samenwonen is een gevolg van een goede relatie. Men gaat niet samenwonen zodat ze bij elkaar blijven.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:29:33 #16
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995442
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:26 schreef Deezertje het volgende:
Wat bepaald dat het goed blijft gaan?
of je het allebei leuk vind
pi_160995457
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:29 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Samenwonen is een gevolg van een goede relatie. Men gaat niet samenwonen zodat ze bij elkaar blijven.
Zolang je nog niet samenwoont zijn er nog twijfels over de te vormen relatie?
  maandag 28 maart 2016 @ 12:31:11 #18
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_160995469
Een relatie is niet rationeel. Vrouwen zijn niet rationeel. En als je niet tevreden bent met wat je hebt zal je ook niet tevreden zijn met wat je zou kunnen hebben
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_160995475
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je te snel samen gaat wonen heb je ook dan twijfels...
pi_160995509
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het feit dat ik een stel hele leuke en lieve vrienden heb waarmee ik over vanalles kan kletsen en waar ik terecht kan om te klagen als ik wil. En andersom natuurlijk ook.

Maar hier komt weer een cliché: ga eerst van jezelf houden (en vrienden maken, zonder bijbedoelingen) voordat je aan een relatie denkt. En aan jezelf werken natuurlijk, want dat ik echt hard nodig.
pi_160995514
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:18 schreef zeer het volgende:
Ik investeer, gemiddeld, per dag 3 uur en 21 minuten in mijn relatie en verwacht daar echt wel, gemiddeld, een 1:1 return of investment op.
Succesformule hier.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160995537
Ja, je mist wat.
pi_160995651
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, je mist wat.
Jou natuurlijk ;) maar waarom ben jij zo blij met je relatie dat je bij 'm blijft?
pi_160995653
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet samen, ieder eigen huis ieder eigen plek, hebben het erg leuk samen als we samen zijn, maar samenwonen zou onpraktisch zijn.
pi_160995654
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, je mist wat.
Naar mijn idee niet zo veel, misschien als je wat ouder bent je wat meer behoefte hebt om te 'settelen' maar mocht mijn SO het van de week uitmaken zou ik er met een paar dagen wel weer overheen zijn.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')